Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dekoder Samsung ICU 100


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
160 odpowiedzi w tym temacie

#41 nieczęstygość99

nieczęstygość99

    Połowa mocy ;)

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1245 postów
  • Od: 19 lip 2016
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 21 listopad 2017 - 18:56

System Windows  formatując dysk/pendrive robi to w formacie plików FAT32/REFS/ NTFS czyli plikach na których działa ten system operacyjny, natomiast dekodery  formatują dyski w systemie plików RAW (jest to format nie obsługiwany przez Windows (błąd odczytu/zapisu danych na partycji , brak możliwości określenia faktycznej pojemności dysku przez system).

Dyski po poprzednim używaniu w nagrywarce TV lub złym wyciąganiu dysku z portu komputera uszkadzają się i zmieniają  z NTFS na RAW, ten proces (teoretycznie da się naprawić), lecz w przypadku produktów takich marek jak SANDISK czy TOSHIBA jest to zazwyczaj niewykonalne. A zatem jeśli używasz dysku do nagrywania to używaj go lepiej tylko do dekodera, nie słyszałem, żeby można było zrobić oddzielną RAW (dekoder) i NTFS (komputer z Windows), bo prawdopodobnie i tak dekoder poprosi Cię o format i ustawi swój system plików.

 

Jeśli ktoś wie, ze jest inaczej, niech napisze, ze się mylę albo zgłosi post do usunięcia, zeby nie wprowadzac w błąd.



#42 xavee

xavee

    Amator

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 76 postów
  • Od: 09 gru 2008

Napisano 24 listopad 2017 - 23:12

Dzięki za odpowiedź. Szkoda, bo pojemność dysku się marnuje :(

A czy jest opcja, aby po wyłączeniu dekodera do stanu czuwania dysk był również "wyłączony" [oczywiście nie chodzi mi o sposób wyjęcia wtyczki :P]. Bo widzę, że po wyłączeniu dekodera dysk cały czas jest zasilany i jest dosyć ciepły.



#43 dziabolek7

dziabolek7

    Zżyty z forum

  • Konto zablokowane
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3206 postów
  • Od: 21 paź 2008
  • LokalizacjaLubelskie

Napisano 25 listopad 2017 - 15:06

Musisz zaopatrzyć się w dysk, który się usypia przy braku transferu danych. Dostałem taki Goodram przy przedłużaniu umowy na Neostradę.


Użytkownik dziabolek7 edytował ten post 25 listopad 2017 - 15:07

  • Extra+ z 6xCanal+ (Turbo) + 2xMR Standard (Mydelniczki) 12x79,99 + 12x89,99zł + Euro 2016 za darmo! Umowa do końca sierpnia 2018.
  • Start+ 9,90zł (Sagem). Umowa do końca lutego 2017.

http://dorohusk.info/


#44 Maker3

Maker3

    Aktywny

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 679 postów
  • Od: 29 cze 2007

Napisano 25 listopad 2017 - 22:24

RAW to nie jest żaden system plików.
Każdy nieznany pod Windowsem się tak wyświetla.

Pod Gparted trzeba by zobaczyć, jak to wygląda i czy można zmniejszyć.



#45 martusia83

martusia83

    Rozpisany

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 391 postów
  • Od: 11 sie 2013

Napisano 27 listopad 2017 - 11:23

Czy ktoś z Was orientuje się czy jest już możliwość wymiany mojego starego dekodera UHD88 na nowy Samsunga aby móc oglądać treści w 4k? 

Nie długo kończy mi się umowa z Play i może przejście do Orange by coś dało? Czy komuś z Was udało się wymienić dekoder w trakcie trwania umowy? 



#46 piotrek93

piotrek93

    Czasami wpadam

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 155 postów
  • Od: 14 paź 2012
  • LokalizacjaKatowice

Napisano 27 listopad 2017 - 19:56

Po dłuższym testowaniu, dekodera Samsung ICU - 100 od Orange (pomimo jego licznych zalet) dochodzę do wniosku, że oprogramowanie pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze po podpięciu dekodera do TV 4K dekoder samoczynnie ustawia 2160p50Hz i teoretycznie większość osób jest zadowolona, ale nie wiedzą one że tak naprawdę poza Eleven 1 4K i Festival 4K(który po uruchomieniu Eleven w 4K przestał poprawnie odbierać) to w 99% kanałów tracimy na jakości.

Dzieje się tak ponieważ dekoder Samsung  ICU - 100 (w przypadku podpięcia do większości telewizorów) nie ma tak zaawansowanego up-scalingu jak nasz telewizor 4K. Jeżeli TV 4K dostanie up-scalowany obraz w rozdzielczości 4K to up-scaling po stronie telewizora nie zostanie wgl uruchomiony. Dlatego nawet na TV 4K najlepszą jakość obrazu na kanałach HD daje ustawienie rozdzielczości 1080i50Hz tak aby to nasz TV a nie dekoder dokonał up-scalingu.

Dlatego uważam że ten dekoder powinien dostać ustawienie surowej rozdzielczości i przełączać ją dynamicznie w zależności od kanału, który jest oglądany.

Kolejnym problemem tego dekodera jest nieintuicyjna pełna dubli SD i kopii kanałów lista.

Następny problemem dekodera od Orange jest brak możliwości "wybrania na stałe ścieżki dźwiękowej" jeżeli wybierzemy język polski to za każdym razem, gdy wybrany kanał ma dodatkową ścieżkę dolby która nie jest identyfikowana jako pol trzeba ręcznie ją przełączać.


Użytkownik piotrek93 edytował ten post 27 listopad 2017 - 19:57


#47 nieczęstygość99

nieczęstygość99

    Połowa mocy ;)

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1245 postów
  • Od: 19 lip 2016
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 27 listopad 2017 - 20:58

@piotrek93

Zapodaj kilka zapów z interfejsu tego dekodera :)



#48 lukimann

lukimann

    Aktywny

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 842 postów
  • Od: 27 mar 2014
  • LokalizacjaKraków

Napisano 27 listopad 2017 - 21:48

Po dłuższym testowaniu, dekodera Samsung ICU - 100 od Orange (pomimo jego licznych zalet) dochodzę do wniosku, że oprogramowanie pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze po podpięciu dekodera do TV 4K dekoder samoczynnie ustawia 2160p50Hz i teoretycznie większość osób jest zadowolona, ale nie wiedzą one że tak naprawdę poza Eleven 1 4K i Festival 4K(który po uruchomieniu Eleven w 4K przestał poprawnie odbierać) to w 99% kanałów tracimy na jakości.

Dzieje się tak ponieważ dekoder Samsung  ICU - 100 (w przypadku podpięcia do większości telewizorów) nie ma tak zaawansowanego up-scalingu jak nasz telewizor 4K. Jeżeli TV 4K dostanie up-scalowany obraz w rozdzielczości 4K to up-scaling po stronie telewizora nie zostanie wgl uruchomiony. Dlatego nawet na TV 4K najlepszą jakość obrazu na kanałach HD daje ustawienie rozdzielczości 1080i50Hz tak aby to nasz TV a nie dekoder dokonał up-scalingu.

Dlatego uważam że ten dekoder powinien dostać ustawienie surowej rozdzielczości i przełączać ją dynamicznie w zależności od kanału, który jest oglądany.

Kolejnym problemem tego dekodera jest nieintuicyjna pełna dubli SD i kopii kanałów lista.

Następny problemem dekodera od Orange jest brak możliwości "wybrania na stałe ścieżki dźwiękowej" jeżeli wybierzemy język polski to za każdym razem, gdy wybrany kanał ma dodatkową ścieżkę dolby która nie jest identyfikowana jako pol trzeba ręcznie ją przełączać.

 

W przypadku kanału Festival 4K mógłbyś trochę jaśniej? Nie widzę, żeby coś się zmieniło w kwestii odbioru tego kanału.


5860811255308cfdb414d6.jpg Max Horizon PVR, Moduł CI+, Eleven, HBO, C+ Prestige, Cinemax, Fiber Power 120 mb/s


#49 junior_wwa

junior_wwa

    Niedoświadczony

  • Użytkownicy
  • 59 postów
  • Od: 21 sie 2015

Napisano 28 listopad 2017 - 10:46

Po dłuższym testowaniu, dekodera Samsung ICU - 100 od Orange (pomimo jego licznych zalet) dochodzę do wniosku, że oprogramowanie pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze po podpięciu dekodera do TV 4K dekoder samoczynnie ustawia 2160p50Hz i teoretycznie większość osób jest zadowolona, ale nie wiedzą one że tak naprawdę poza Eleven 1 4K i Festival 4K(który po uruchomieniu Eleven w 4K przestał poprawnie odbierać) to w 99% kanałów tracimy na jakości.

Dzieje się tak ponieważ dekoder Samsung  ICU - 100 (w przypadku podpięcia do większości telewizorów) nie ma tak zaawansowanego up-scalingu jak nasz telewizor 4K. Jeżeli TV 4K dostanie up-scalowany obraz w rozdzielczości 4K to up-scaling po stronie telewizora nie zostanie wgl uruchomiony. Dlatego nawet na TV 4K najlepszą jakość obrazu na kanałach HD daje ustawienie rozdzielczości 1080i50Hz tak aby to nasz TV a nie dekoder dokonał up-scalingu.

Dlatego uważam że ten dekoder powinien dostać ustawienie surowej rozdzielczości i przełączać ją dynamicznie w zależności od kanału, który jest oglądany.

Kolejnym problemem tego dekodera jest nieintuicyjna pełna dubli SD i kopii kanałów lista.

Następny problemem dekodera od Orange jest brak możliwości "wybrania na stałe ścieżki dźwiękowej" jeżeli wybierzemy język polski to za każdym razem, gdy wybrany kanał ma dodatkową ścieżkę dolby która nie jest identyfikowana jako pol trzeba ręcznie ją przełączać.

To co piszesz jest bardzo ciekawe, ale np. ja osobiście na TV 4K nie widzę różnicy jak przełączam pomiędzy 2160P50Hz, a 1080i50Hz, Być może obraz rzeczywiście różni się niuansami, ale ciężko to stwierdzić nie mając obu obrazów włączonych na raz. 


Użytkownik junior_wwa edytował ten post 28 listopad 2017 - 14:42


#50 piotrek93

piotrek93

    Czasami wpadam

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 155 postów
  • Od: 14 paź 2012
  • LokalizacjaKatowice

Napisano 28 listopad 2017 - 20:19

@nieczęstygość99

ten dekoder tego nie umożliwia

@lukimann

u mnie od kilku dni czarny ekran i nie jest to kwestia braku uprawnień

@junior_wwa

widać to szczególnie na kanałach sportowych przy dynamicznych scenach


Użytkownik piotrek93 edytował ten post 28 listopad 2017 - 20:20


#51 nieczęstygość99

nieczęstygość99

    Połowa mocy ;)

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1245 postów
  • Od: 19 lip 2016
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 28 listopad 2017 - 20:46

To może zdj :)

#52 junior_wwa

junior_wwa

    Niedoświadczony

  • Użytkownicy
  • 59 postów
  • Od: 21 sie 2015

Napisano 29 listopad 2017 - 11:39

 

@lukimann

u mnie od kilku dni czarny ekran i nie jest to kwestia braku uprawnień

 

U mnie Festival4K również działa bez zarzutów. Zgłoś sprawę do Orange.



#53 lukis90el

lukis90el

    Aktywny

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 565 postów
  • Od: 29 sty 2009
  • LokalizacjaElbing Stadt

Napisano 01 grudzień 2017 - 13:45

Po dłuższym testowaniu, dekodera Samsung ICU - 100 od Orange (pomimo jego licznych zalet) dochodzę do wniosku, że oprogramowanie pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze po podpięciu dekodera do TV 4K dekoder samoczynnie ustawia 2160p50Hz i teoretycznie większość osób jest zadowolona, ale nie wiedzą one że tak naprawdę poza Eleven 1 4K i Festival 4K(który po uruchomieniu Eleven w 4K przestał poprawnie odbierać) to w 99% kanałów tracimy na jakości.

Dzieje się tak ponieważ dekoder Samsung  ICU - 100 (w przypadku podpięcia do większości telewizorów) nie ma tak zaawansowanego up-scalingu jak nasz telewizor 4K. Jeżeli TV 4K dostanie up-scalowany obraz w rozdzielczości 4K to up-scaling po stronie telewizora nie zostanie wgl uruchomiony. Dlatego nawet na TV 4K najlepszą jakość obrazu na kanałach HD daje ustawienie rozdzielczości 1080i50Hz tak aby to nasz TV a nie dekoder dokonał up-scalingu.

Dlatego uważam że ten dekoder powinien dostać ustawienie surowej rozdzielczości i przełączać ją dynamicznie w zależności od kanału, który jest oglądany.

Kolejnym problemem tego dekodera jest nieintuicyjna pełna dubli SD i kopii kanałów lista.

Następny problemem dekodera od Orange jest brak możliwości "wybrania na stałe ścieżki dźwiękowej" jeżeli wybierzemy język polski to za każdym razem, gdy wybrany kanał ma dodatkową ścieżkę dolby która nie jest identyfikowana jako pol trzeba ręcznie ją przełączać.

 

Spostrzeżenia po jakimś czasie. Soft miejscami faktycznie jest miejscami okrojony - z rzeczy mi przeszkadzających jest brak bufora z przodu planowanego nagrania. Jeżeli program zacznie się przed wpisem z EPG, to mamy ścięte nagranie; na obecną chwilę jedynym rozwiązaniem jest nagrywanie "z ręki". Tak poza tym jest to sprzęt po prostu stabilny (jakiekolwiek problemy z Orange u mnie występujące [czasowe wyłączenie sygnału internetowego przywracane po wciśnięciu przycisku zasilania w ruterze] to bardziej problemy z ruterem) - co w przypadku Sagemcomów się nie zdarzało (choć ja miałem swego czasu szczęśliwy egzemplarz).

Duble SD faktycznie można byłoby wyłączyć, choć tu są problemy w postaci ograniczeń wynikających z umów Orange-nadawcy (utrudnieniem jest fakt, że Orange jest nie tylko nadawcą IPTV, ale także i satelitarnym; także istnienie oferty nc+ nie ułatwia sprawy) oraz abonentów posiadających pakiet Podstawowy (obecnie mają go abonenci na przeciągającym się APU, jeżeli ktoś jeszcze to ma) do niedawna mający National Geographic wyłącznie w jakości SD (jakość HD była od Optymalnego).


Użytkownik lukis90el edytował ten post 01 grudzień 2017 - 13:50

nc+ (2013-?) - turboBOX+; Extra+ (umowa do kwietnia 2019)

Orange (2015/2016-?) - Samsung ICU100 (dysk własny Toshiba 1 TB); LOVE (IPTV: Optymalny) + Polsat

tivusat (2018-?) + FTA HotBird 13E + Astra 19.2E - VU+ Uno 4K, VTi 13.0.9
EX: CP (2000-2004), C+ (2002-2011), n (2006-2013)


#54 spello

spello

    Rozpisany

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 466 postów
  • Od: 11 kwi 2009

Napisano 05 grudzień 2017 - 16:30

Duble SD faktycznie można byłoby wyłączyć, choć tu są problemy w postaci ograniczeń wynikających z umów Orange

Duble które muszą mieć na liście powinni dać na samym końcu, by nikomu nie wadziły.

 

Czy ktoś z Was orientuje się czy jest już możliwość wymiany mojego starego dekodera UHD88 na nowy Samsunga aby móc oglądać treści w 4k? 

Nie długo kończy mi się umowa z Play i może przejście do Orange by coś dało? Czy komuś z Was udało się wymienić dekoder w trakcie trwania umowy? 

Przejdź na Orange Love (tv+tel stacjonarny+światłowód+tel komórkowy). Na Love można przejść w dowolnym momencie i wtedy załatwisz sobie wymianę sprzętu.



#55 martusia83

martusia83

    Rozpisany

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 391 postów
  • Od: 11 sie 2013

Napisano 05 grudzień 2017 - 19:16

No właśnie każdy konsultant mi mówi, że nie mam opcji przejścia na LOVE, nawet jak powiedziałam, że jestem gotowa przenieść numery telefonów z Play do Orange. Ponoć na LOVE będę mogła przejść na 3 miesiące przed końcem umowy.

 

Ciekawa jestem, czy skoro usuwają kanał Universal Chanel z oferty to czy podczas złożenia wypowiedzenia Orange by mnie zatrzymać może zaproponują wtedy dobrą ofertę na Orange Love? 



#56 spello

spello

    Rozpisany

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 466 postów
  • Od: 11 kwi 2009

Napisano 05 grudzień 2017 - 19:52

To zrezygnuj powołując się na usunięcie kanału ;) Zdasz stary sprzęt i nie będzie problemu że ktoś nie będzie chciał wymienić na Samsunga.


Użytkownik spello edytował ten post 05 grudzień 2017 - 19:52


#57 martusia83

martusia83

    Rozpisany

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 391 postów
  • Od: 11 sie 2013

Napisano 05 grudzień 2017 - 20:15

OK tylko pytanie czy przyjmą ode mnie takie wypowiedzenie przez powód, że wycofują kanał. Słyszałam, że tu na forum ludzie mają z tym problemy, a listu informacyjnego, że usuwają kanał jeszcze nie dostałam. 



#58 maly801

maly801

    Czasami wpadam

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 178 postów
  • Od: 25 sty 2016

Napisano 05 grudzień 2017 - 21:08

Czy ktoś z Was orientuje się czy jest już możliwość wymiany mojego starego dekodera UHD88 na nowy Samsunga aby móc oglądać treści w 4k?
Nie długo kończy mi się umowa z Play i może przejście do Orange by coś dało? Czy komuś z Was udało się wymienić dekoder w trakcie trwania umowy?

Mam światłowód od 2 lat. Dostałem dekodery uhd88, nie wymienili mi dekoderów na Samsunga nawet jak przechodziłem na love.

#59 mck

mck

    Niedoświadczony

  • Użytkownicy
  • 32 postów
  • Od: 20 lip 2008

Napisano 12 grudzień 2017 - 15:22

Mam pytanie. Podłączyłem dekoder ICU 100 do mojego telewizora 4k samsung UE55HU8500 i nie mogę uzyskać rozdzielczości 4k czyli 3840 x 2160. Na każdym kanale (SD, HD czy 4k) jest rozdzielczość 1920 x 1080 50P i nic nie można z tym zrobić. Wymieniałem już kable HDMI, zmieniałem porty HDMI w telewizorze (są 4: HDMI1(STB), HDMI2(DVI), HDMI3(ARC), HDMI4(MHL)), a nawet zmieniłem dekoder ICU 100 na drugi egzemplarz, i nic. Czy ktoś może pomóc?


Użytkownik mck edytował ten post 12 grudzień 2017 - 15:26


#60 spello

spello

    Rozpisany

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 466 postów
  • Od: 11 kwi 2009

Napisano 12 grudzień 2017 - 15:31

Sprawdź ustawienia w menu D-C-D.