nieczęstygość Opublikowano 28 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 To może zdj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junior_wwa Opublikowano 29 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 @lukimann u mnie od kilku dni czarny ekran i nie jest to kwestia braku uprawnień U mnie Festival4K również działa bez zarzutów. Zgłoś sprawę do Orange. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukis90el Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 (edytowane) Po dłuższym testowaniu, dekodera Samsung ICU - 100 od Orange (pomimo jego licznych zalet) dochodzę do wniosku, że oprogramowanie pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze po podpięciu dekodera do TV 4K dekoder samoczynnie ustawia 2160p50Hz i teoretycznie większość osób jest zadowolona, ale nie wiedzą one że tak naprawdę poza Eleven 1 4K i Festival 4K(który po uruchomieniu Eleven w 4K przestał poprawnie odbierać) to w 99% kanałów tracimy na jakości. Dzieje się tak ponieważ dekoder Samsung ICU - 100 (w przypadku podpięcia do większości telewizorów) nie ma tak zaawansowanego up-scalingu jak nasz telewizor 4K. Jeżeli TV 4K dostanie up-scalowany obraz w rozdzielczości 4K to up-scaling po stronie telewizora nie zostanie wgl uruchomiony. Dlatego nawet na TV 4K najlepszą jakość obrazu na kanałach HD daje ustawienie rozdzielczości 1080i50Hz tak aby to nasz TV a nie dekoder dokonał up-scalingu. Dlatego uważam że ten dekoder powinien dostać ustawienie surowej rozdzielczości i przełączać ją dynamicznie w zależności od kanału, który jest oglądany. Kolejnym problemem tego dekodera jest nieintuicyjna pełna dubli SD i kopii kanałów lista. Następny problemem dekodera od Orange jest brak możliwości "wybrania na stałe ścieżki dźwiękowej" jeżeli wybierzemy język polski to za każdym razem, gdy wybrany kanał ma dodatkową ścieżkę dolby która nie jest identyfikowana jako pol trzeba ręcznie ją przełączać. Spostrzeżenia po jakimś czasie. Soft miejscami faktycznie jest miejscami okrojony - z rzeczy mi przeszkadzających jest brak bufora z przodu planowanego nagrania. Jeżeli program zacznie się przed wpisem z EPG, to mamy ścięte nagranie; na obecną chwilę jedynym rozwiązaniem jest nagrywanie "z ręki". Tak poza tym jest to sprzęt po prostu stabilny (jakiekolwiek problemy z Orange u mnie występujące [czasowe wyłączenie sygnału internetowego przywracane po wciśnięciu przycisku zasilania w ruterze] to bardziej problemy z ruterem) - co w przypadku Sagemcomów się nie zdarzało (choć ja miałem swego czasu szczęśliwy egzemplarz). Duble SD faktycznie można byłoby wyłączyć, choć tu są problemy w postaci ograniczeń wynikających z umów Orange-nadawcy (utrudnieniem jest fakt, że Orange jest nie tylko nadawcą IPTV, ale także i satelitarnym; także istnienie oferty nc+ nie ułatwia sprawy) oraz abonentów posiadających pakiet Podstawowy (obecnie mają go abonenci na przeciągającym się APU, jeżeli ktoś jeszcze to ma) do niedawna mający National Geographic wyłącznie w jakości SD (jakość HD była od Optymalnego). Edytowane 1 Grudnia 2017 przez lukis90el Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spello Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Duble SD faktycznie można byłoby wyłączyć, choć tu są problemy w postaci ograniczeń wynikających z umów Orange Duble które muszą mieć na liście powinni dać na samym końcu, by nikomu nie wadziły. Czy ktoś z Was orientuje się czy jest już możliwość wymiany mojego starego dekodera UHD88 na nowy Samsunga aby móc oglądać treści w 4k? Nie długo kończy mi się umowa z Play i może przejście do Orange by coś dało? Czy komuś z Was udało się wymienić dekoder w trakcie trwania umowy? Przejdź na Orange Love (tv+tel stacjonarny+światłowód+tel komórkowy). Na Love można przejść w dowolnym momencie i wtedy załatwisz sobie wymianę sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martusia83 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 No właśnie każdy konsultant mi mówi, że nie mam opcji przejścia na LOVE, nawet jak powiedziałam, że jestem gotowa przenieść numery telefonów z Play do Orange. Ponoć na LOVE będę mogła przejść na 3 miesiące przed końcem umowy. Ciekawa jestem, czy skoro usuwają kanał Universal Chanel z oferty to czy podczas złożenia wypowiedzenia Orange by mnie zatrzymać może zaproponują wtedy dobrą ofertę na Orange Love? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spello Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 (edytowane) To zrezygnuj powołując się na usunięcie kanału Zdasz stary sprzęt i nie będzie problemu że ktoś nie będzie chciał wymienić na Samsunga. Edytowane 5 Grudnia 2017 przez spello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martusia83 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 OK tylko pytanie czy przyjmą ode mnie takie wypowiedzenie przez powód, że wycofują kanał. Słyszałam, że tu na forum ludzie mają z tym problemy, a listu informacyjnego, że usuwają kanał jeszcze nie dostałam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly801 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Czy ktoś z Was orientuje się czy jest już możliwość wymiany mojego starego dekodera UHD88 na nowy Samsunga aby móc oglądać treści w 4k? Nie długo kończy mi się umowa z Play i może przejście do Orange by coś dało? Czy komuś z Was udało się wymienić dekoder w trakcie trwania umowy? Mam światłowód od 2 lat. Dostałem dekodery uhd88, nie wymienili mi dekoderów na Samsunga nawet jak przechodziłem na love. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mck Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 (edytowane) Mam pytanie. Podłączyłem dekoder ICU 100 do mojego telewizora 4k samsung UE55HU8500 i nie mogę uzyskać rozdzielczości 4k czyli 3840 x 2160. Na każdym kanale (SD, HD czy 4k) jest rozdzielczość 1920 x 1080 50P i nic nie można z tym zrobić. Wymieniałem już kable HDMI, zmieniałem porty HDMI w telewizorze (są 4: HDMI1(STB), HDMI2(DVI), HDMI3(ARC), HDMI4(MHL)), a nawet zmieniłem dekoder ICU 100 na drugi egzemplarz, i nic. Czy ktoś może pomóc? Edytowane 12 Grudnia 2017 przez mck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spello Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Sprawdź ustawienia w menu D-C-D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junior_wwa Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 (edytowane) Mam pytanie. Podłączyłem dekoder ICU 100 do mojego telewizora 4k samsung UE55HU8500 i nie mogę uzyskać rozdzielczości 4k czyli 3840 x 2160. Na każdym kanale (SD, HD czy 4k) jest rozdzielczość 1920 x 1080 50P i nic nie można z tym zrobić. Wymieniałem już kable HDMI, zmieniałem porty HDMI w telewizorze (są 4: HDMI1(STB), HDMI2(DVI), HDMI3(ARC), HDMI4(MHL)), a nawet zmieniłem dekoder ICU 100 na drugi egzemplarz, i nic. Czy ktoś może pomóc? Naciśnij na pilocie D-C-D, wejdź w ustawienia obrazu i przypisz rozdzielczość 4K na stałe. Trochę dziwna sytuacja, bo ten dekoder powinien samoczynnie ustawić 2160P50Hz. Jeden z użytkowników napisał, że kanały FHD lepiej wyglądają na 1080i50Hz. Edytowane 12 Grudnia 2017 przez junior_wwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mck Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 (edytowane) W menu dcd nie ma rozdzielczości 4k na liście. Najwyższa rozdzielczość do wyboru to 1920 x 1080 50P i 1920 x 1080 60P. Potem lista się urywa. Co robić? Edytowane 12 Grudnia 2017 przez mck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mad85 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Jak dobrze pamiętam modele UHD z przed 2015 Samsuga miały tylko jedno HDMI obsługujące UHD w wypadki tego to jest bodajże 4(w instrukcji powinno być napisane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mck Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 A czy wie ktoś dokładnie jakie parametry ma sygnał 4k wypuszczany przez dekoder ICU 100. Rozumiem, że rozdzielczość to 3840 x 2160. Ale jaka/jakie mogą być częstotliwości spośród 25, 30, 50 i 60 Hz? Czy przy każdej z możliwych częstotliwości można wybrać P lub I (progresywny lub przeplot)? I najważniejsze: jakie palety barw (Y, Cr, Cb) są możliwe w sygnale 4k od dekodera spośród tych trzech: 4:2:0, 4:2:2, 4:4:4? Pytam bo takie można wybrać w moim tv na wejściach HDMI i chciałbym to wszystko spasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewam Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 (edytowane) Dlatego uważam że ten dekoder powinien dostać ustawienie surowej rozdzielczości i przełączać ją dynamicznie w zależności od kanału, który jest oglądany. @piotrek93 (lub ktokolwiek inny, kto ma ICU 100), możesz sprawdzić, czy wybranie na pilocie kombinacji D + C + D (niebieski, żółty, niebieski) pozwoli Ci zmienić rozdzielczość i przełączyć się na upscaling telewizora? Edytowane 12 Grudnia 2017 przez ewam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekg123 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Z tego co ja próbowałem to przy ustawieniach "Auto", oraz na stałe "2160p 50fps" telewizor dostaje zawsze sygnał 2160p 50fps niezależnie rozdzielczości od oglądanego kanału.Czyli wychodzi na to, że dekoder zawsze dokonuje upscalu do ustawionej w menu serwisowym rozdzielczości.Przy ustawieniu "Auto" podczas rozruchu dekoder dogaduje sie z telewizorem i ustawia maksymalną możliwą rozdzielczość obsługiwaną przez podłączone gniazdo HDMI i później już tego nie zmienia dynamicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek93 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 @mck według tej strony https://www.displayspecifications.com/de/model/b65513 masz 4 x HDMI2.0, wiec port do którego podpinasz nie powinien mieć znaczenia (w nowszych Samsungach ma to znaczenia bo zazwyczaj tylko jeden port obsługuje 10 bitową głębie koloru i HDR jednak dekoder powinien działać na zwykłym HDMI 2.0). Moim zdaniem, problem leży w tym że nie masz odpowiedniego kabla (HDMI 2.0) używasz kabla dołączonego do dekodera czy jakiegoś innego? Przypominam, że dekoder nie wysyła obrazu 4K przez HDMI 1.4 ponieważ nie wspiera rozdzielczości 4K 30Hz, 4K 25Hz, 4K 24Hz. @ewam chodzi Ci o jakąś aktualizację dekodera? Wieczorem jak będę w domu to sprawdzę. Jeżeli reprezentujesz firmę Orange bądź znasz kogoś reprezentującego to bardzo chętnie wyśle swój feedback Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Witam, czy jest gdzieś możliwość w ustawieniach dekodera wyłączenie menu, które pojawia się przy jego uruchomieniu? Chciałbym, żeby na tv od razu wyświetlał się ostatni kanał, który oglądałem i nie było konieczne zamykania wyświetlonego menu. Dzięki z góry za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mck Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 @piotrek93 mam podpięty ten kabel hdmi od dekodera (HDMI 2.0). Podpinałem też swój prywatny kabel HDMI 2.0 i jest to samo czyli kupa... Wczoraj w salonie Orange wymieniłem dekoder na inny egzemplarz (komplet dekoder z kablami) i jest to samo czyli... W internecie wyczytałem też na stronie serwisu Samsunga, że mój telewizor (typ ue55hu8500lxxh zakupiony 12.06.2015) ma domyślnie ustawione HDMI na wersję 1.4 i aby przełączyć je na obsługę wersji 2.0 należy w menu telewizora włączyć opcję menu->obraz->opcje obrazu->hdmi uhd color. Przełączenia tego dokonuje się przy wyciągniętym kablu z portu hdmi i można go wykonać na trzech z czterech portów tzn. na hdmi1(stb), hdmi2(dvi), hdmi3(arc). Na czwartym porcie hdmi4(mhl) nie można włączyć tej opcji i jest ona na stałe wyłączona. Oczywiście włączyłem tą opcję na wszystkich 3-ch hdmi i podłączałem dekoder do każdego z tych wejść. I co? To samo czyli... Według instrukcji obsługi mojego telewizora (rozdział „Obsługiwane rozdzielczości formatu UHD”) przy wyłączonej funkcji HDMI UHD Color złącza HDMI 1-4 obsługują następujące sygnały wejściowe: - rozdzielczość 3840 x 2160p, 4096 x 2160p, częstotliwość 24/25/30 (RGB, YCbCr 4:4:4, YCbCr 4:2:2) - rozdzielczość 3840 x 2160p, 4096 x 2160p, częstotliwość 50/60 (YCbCr 4:2:0) A przy włączonej funkcji HDMI UHD Color złącza HDMI 1-3 obsługują następujące sygnały wejściowe: - rozdzielczość 3840 x 2160p, 4096 x 2160p, częstotliwość 24/25/30 (RGB, YCbCr 4:4:4, YCbCr 4:2:2) - rozdzielczość 3840 x 2160p, 4096 x 2160p, częstotliwość 50/60 (RGB, YCbCr 4:4:4, YCbCr 4:2:2, YCbCr 4:2:0) Wynika z tego, że przy włączonej tej funkcji porty HDMI w moim telewizorze obsługują sygnały o maksymalnych parametrach UHD 50P/60P 4:4:4 i 4:4:2. A więc powinny obsłużyć sygnał nadawany z dekodera ICU. Niestety tak nie jest i dalej nie wiem dlaczego. Z tego co widziałem w salonie Orange to dekoder ICU nadaje sygnał 3840 x 2160 50P. Niestety nie wiem z jaką paletą bitów 4:4:4 czy 4:4:2 czy 4:2:0. Może ktoś z forum to wie i by się podzielił tą informacją? Zastanawiam się ciągle co jest u mnie nie tak z tymi sygnałami? Może ktoś wie jaki standard protokołu HDCP powinien obsługiwać port HDMI w telewizorze? Pytam, bo u mnie protokół HDCP 2.2 obsługuje jedynie port hdmi4(mhl). Dokładnie ten jeden, którego nie mogę przełączyć na wyższą częstotliwość 50P/60P sygnałów UHD. Może tu leży przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewam Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 @ewam chodzi Ci o jakąś aktualizację dekodera? Wieczorem jak będę w domu to sprawdzę. Jeżeli reprezentujesz firmę Orange bądź znasz kogoś reprezentującego to bardzo chętnie wyśle swój feedback Reprezentuję siebie. Biorę pod uwagę podpisanie umowy z Orange i korzystanie z ICU 100, stąd moje zainteresowanie tematem. Nie chce mi się wierzyć żeby nie dało się wyłączyć upscalingu. A podana wyżej kombinacja to rada znaleziona gdzieś w sieci - ja nie mam jak tego zweryfikować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maker3 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Twój przykład pokazuje, że nie warto być early adopterem, jak standardy dopiero się kształtują. HDMI 2.0 z HDCP 2.2 to standardowa kombinacja. Hollex ma w ofercie jakiś konwerter HDMI, który obniża HDCP z 2.2 na 1.4. W temacie Ultraboxa od nc+ była o nim dyskusja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mck Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 @Maker3 dzięki za podpowiedź. To chyba to. Wyjaśniałoby wszystkie moje dotychczasowe problemy. Czekam jeszcze na odpowiedź serwisantów Samsunga, ale nie spodziewam się żadnych rewelacji. Jak nic się nie zmieni to najprawdopodobniej kupię ten konwerter za stówkę, zamiast nowy telewizor za kolejne 10 tysięcy. Jak mi wszystko ruszy na kowerterze to dam znać na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XMAREKK30 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Jedna osoba kupiła taki konwerter i nic nie pomogło,nawet kable HDMI były wymieniane na lepsze i też nic a przyczyna była taka że tv Samsunga nie obsługiwał protokół HDCP 2.2. Nie twierdze że u Ciebie jest tak samo,bo sam napisałeś że jest takowy obsługiwany. Skoro tylko na 4 wyjściu Ci obsługuje a nie można go uruchomić ręcznie to może zadzwoń do serwisu i zapytaj się jak to można odblokować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewam Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Czyli wychodzi na to, że dekoder zawsze dokonuje upscalu do ustawionej w menu serwisowym rozdzielczości. A jakby ustawić 1920x1080/50 i oglądać kanały HD? Nie powinno być wtedy tak, że dekoder puści dokładnie to, co nadaje dostawca (Full HD), a telewizor zajmie się upscalingiem do UHD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mck Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 @XMAREKK30 u mnie sytuacja jest wręcz kuriozalna. Na porcie 4 mam hdcp 2.2 ale nie mam częstotliwości 50/60. Z kolei na pozostałych portach 1, 2 i 3 mam częstotliwości 50/60 ale nie mam hdcp 2.2. Czyli teoretycznie Samsung nie kłamie mówiąc, ze wszystkie porty u mnie obsluguja 4K. Tylko ze nie obsluguja tej konfiguracji, ktora ten sam Samsung wymyślił dla dekodera Orange, czyli hdcp 2.2 - częstotliwość 50/60 - kolor 10 bitow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.