Skocz do zawartości

Rezygnacja z Polsat Box


jupi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo ciekawe bo ja się zgodziłem by w następny dzień zrezygnować.Co prawda było to jak pisałem w 2012 roku.Operator nie robił żadnego problemu ale z tego co pamiętam czegoś mi nie włączyli pakietów dodatkowych chyba.Dzwonili że w ramach przeprosin dadzą mi jeszcze HBO na miesiąc ale powiedziałem że nie jestem zainteresowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedzenie umowy normalne i odstąpienie od umowy zawartej na odległość można tylko i wyłącznie złożyć pisemnie. Głowy nie daję, ale odstąpienie 10-dniowe musi być wysłane pocztą na Łubinową 4a w Warszawie.

Obecnie to jest 14 dni, w tym czasie wystarczy wysłać list (liczy się data stempla). Kolejne 14 dni na odesłanie sprzętu.

 

Jeżeli zgodziłeś się na natychmiastowe uruchomienie usługi (nowego aneksu) to nie masz podstaw do odstąpienia od umowy.

Prawda. Jednak, jeśli konsultant mówił mu, że ma prawo do odstąpienia, to pewnie nowe warunki wchodzą od kolejnego okresu rozliczeniowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość może nastąpić do 14 dni! 10 dni jest TYLKO I WYŁĄCZNIE w ofertach "Telewizja na próbę" dostępnych w APS-ach i w tym wypadku odstąpienie od umowy wykonuje się w APS-ie.

 

Polecam lekturę:

https://uokik.gov.pl/faq_umowy_zawierane_na_odleglosc.php#faq1256i nie powtarzaj w APS-ie takich rzeczy, jak napisałeś wcześniej, bo na audycie lub podczas wizyty tajemniczego klienta zaliczysz poważną wpadkę.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie robię w APS, więc nie mam komu tego mówić. 

 

19 stycznia tego roku co innego twierdziłeś na tym forum w wątku o umowach. ;)

 

 

Mówię tylko, że jest 10 dni przy umowach telefonicznych. 14 dni jest jak umowe dostaje do podpisu albo wraz z dekoderem.

 

 

Zamiast pisać głupoty o 10 dniach i 14 na odstąpienie od umowy, poczytaj FAQ UOKiK z linku w moim poprzednim wpisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie odgrzebać i przeczytać CAŁE pouczenie (i sam się czegoś nowego nauczyłem): 

 


POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
 
Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość
 
1. Prawo odstąpienia od Umowy
 
1.1 W przypadku gdy Umowa zawarta jest na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, Abonent będący Konsumentem, może w terminie 14 dni
 
odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów których mowa w ust. 2.5 i 2.7 poniżej.
 
1.2 Bieg terminu odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy, a przypadku sprzedaży rzeczy od objęcia rzeczy w posiadanie
 
przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed
 
1.3 Konsument może odstąpić od Umowy, składając Cyfrowemu Polsatowi jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, na przykład pismo
 
wysłane na adres: ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa, e-mail: kontakt@cyfrowypolsat.pl, fax 22 356 66 77(przyznaje, nie wiedziałem o e-mailu i faxie)
 
1.4 Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta (Dz.U.
 
z 2014 r. poz. 827) lub korzystając ze wzoru odstąpienia dostępnego na www.cyfrowypolsat.pl lub w Punktach sprzedaży, jednak nie jest to obowiązkowe.
 
2. Skutki odstąpienia od Umowy
 
2.1 W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
 
2.2 Cyfrowy Polsat ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
 
Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów
 
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Cyfrowy
 
Polsat.
 
2.3 Cyfrowy Polsat dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie
 
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
2.4 Cyfrowy Polsat może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia
 
przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, jeżeli nie zaproponował, że sam odbierze
 
rzecz od Konsumenta.
 
2.5 Konsument ma prawo złożyć wyraźne oświadczenie zawierające żądanie rozpoczęcia wykonywania Usług przed upływem terminu do odstąpienia
 
od Umowy.
 
2.6 Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia świadczenia Usług przed terminem odstąpienia
 
od Umowy, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę do zapłaty oblicza się proporcjonalnie do
 
zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia.
 
2.7 W przypadku gdy przy zawarciu Umowy Abonent otrzymał sprzęt, ma obowiązek zwrócić sprzęt Cyfrowemu Polsatowi na adres ul. Łubinowa 4a,
 
03-878 Warszawa lub przekazać go osobie upoważnionej przez Cyfrowy Polsat do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w
 
którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
 
2.8 Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu sprzętu. Koszt zwrotu sprzętu zależy od wybranego przez Abonenta sposobu dostawy oraz taryfy
 
dostawcy.
 
2.9 Cyfrowy Polsat odbierze sprzęt na własny koszt, jeśli sprzęt został dostarczony przy Umowie zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa do miejsca
 
zamieszkania Abonenta i ze względu na charakter sprzętu nie można go odesłać w sposób zwykły pocztą.
 
2.10 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny
 
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że Cyfrowy Polsat nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od Umowy
 
zgodnie z wymaganiami ustawy.
 
2.11 W chwili odstąpienia przez Konsumenta od Umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią Umowy
 
dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie
 
porozumienia z przedsiębiorcą.
 
2.12 Okoliczności wyłączające prawo odstąpienia określa Regulamin świadczenia Usług, stanowiący integralną cześć Umowy.

 

 

 

4 strona umowy mówi o zmianie umowy w formie pisemnej, ale na odległość:

8. Odstąpienie od Umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
 
8.1 W przypadku gdy Umowa lub Aneks zostały zawarte na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, Abonent będący Konsumentem, może
 
w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Szczegółowe warunki korzystania z prawa odstąpienia oraz jego skutków i wzoru
 
odstąpienia określone są w Pouczeniu o odstąpieniu od Umowy, które stanowi załącznik integralny z Umową w przypadku gdy została zawarta
 
na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.

 

 

3 strona umowy o zmianie umowy w formie elektronicznej i tu faktycznie jest 10 dni na odstąpienie od umowy:

4. Warunki dokonywania zmian Umowy
 
4.1 Abonent, który nie ma żadnych zaległości płatniczych na rzecz Cyfrowego Polsatu, może złożyć wniosek o zmianę zakresu świadczonych
 
Usług, w tym dokonać zamówienia Usług dodatkowych, na zasadach określonych w Regulaminie właściwym dla danej Usługi dodatkowej.
 
Zmniejszenie zakresu świadczonych Usług na wniosek Abonenta nie jest możliwe w Okresie Podstawowym, chyba że inaczej przewidziano w
 
ramach obowiązującej Abonenta oferty lub warunków promocji.
 
4.2 Abonent może dokonać zmiany warunków Umowy poprzez zawarcie pisemnego Aneksu do Umowy, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej.
 
4.3 Cyfrowy Polsat może umożliwić Abonentowi zmianę warunków Umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności
 
telefonicznie lub przy użyciu poczty elektronicznej lub faksu, w zakresie (a) świadczonych Usług ze wskazaniem elementów składających się
 
na Opłatę abonamentową, (B) okresu, na który Umowa została zawarta, w tym minimalnego okresu wymaganego do skorzystania z warunków
 
promocyjnych, © pakietów taryfowych, jeżeli na świadczone Usługi obowiązują różne pakiety taryfowe, (d) sposobu składania zamówień na
 
pakiety taryfowe lub dodatkowe opcje Usługi, (e) sposobów dokonywania płatności. Koszty korzystania ze środka porozumiewania się na odległość,
 
są zgodne z taryfą operatora z którego korzysta Abonent.
 
4.4 W przypadku dokonania zmiany warunków Umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość, Cyfrowy Polsat dostarcza Abonentowi
 
potwierdzenie faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków Umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, w terminie ustalonym
 
z Abonentem, ale nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia zlecenia zmiany, drogą elektroniczną na wskazany przez Abonenta w tym
 
celu adres poczty elektronicznej lub za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość. Z zastrzeżeniem ust. 4.5 i 4.6 poniżej,
 
Abonentowi, zgodnie z art. 56 ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 243), przysługuje prawo
 
odstąpienia od dokonanej za pomocą środków porozumiewania się na odległość zmiany warunków Umowy, bez podania przyczyn, poprzez
 
złożenie oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania potwierdzenia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
 
oświadczenia przed jego upływem.
 
4.5 W razie braku potwierdzenia Abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków Umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia
 
zmian, termin, w którym Abonent może odstąpić od dokonanej zmiany warunków Umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia
 
oświadczenia o zmianie warunków Umowy. Jeżeli jednak Abonent po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega
 
skróceniu do 10 dni od dnia otrzymania tego potwierdzenia.
 
4.6 Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków Umowy za pośrednictwem środków porozumienia się na odległość,
 
jeżeli Cyfrowy Polsat, za zgodą Abonenta, rozpoczął świadczenie Usług zgodnie ze zmienionymi warunkami Umowy.
 
4.7 W przypadku zmian Umowy przez Cyfrowy Polsat, Cyfrowy Polsat
 
a) dostarcza na piśmie treść każdej proponowanej zmiany warunków Umowy, w tym określonych w Regulaminie świadczenia Usług lub
 
B) podaje treść proponowanej zmiany do publicznej wiadomości, w przypadku gdy proponowana zmiana warunków Umowy określonych
 
z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu
 
prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie
 
lub okres taki wynika z decyzji Prezesa UKE.
 
4.8 W przypadku braku akceptacji zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia
 
Umowy do dnia wejścia tych zmian w życie. W przypadku nieskorzystania przez Abonenta z prawa do wypowiedzenia proponowane zmiany
 
obowiązują Abonenta od dnia wejścia ich w życie.
 
4.9 W przypadku braku akceptacji zmian i skorzystania przez Abonenta z prawa wypowiedzenia Umowy, skutkującego rozwiązanie Umowy przed
 
upływem Okresu Podstawowego, Cyfrowemu Polsatowi nie przysługuje zwrot ulgi, o której mowa w ust. 7 poniżej, przyznanej Abonentowi
 
przy zawarciu Umowy, chyba że konieczność wprowadzenia zmian Umowy (i) wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub (ii) z
 
usunięcia niedozwolonych postanowień Umownych, (iii) wynika z określonej ustawowo decyzji Prezesa UKE lub (iv) zmiana Cennika nie dotyczy
 
podwyższenia cen.
 
Cenniku, chyba że Abonent złożył żądanie dostarczania mu treści proponowanych zmian drogą elektroniczną na wskazany przez Abonenta
 
w tym celu adres poczty elektronicznej lub za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość oraz podaje do publicznej
 
wiadomości treść każdej proponowanej zmiany warunków Umowy określonych w Regulaminie świadczenia Usług lub Cenniku,
 
w Regulaminie lub Cenniku świadczenia Usług (i) wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, (ii) powoduje obniżenie cen Usług
 
telekomunikacyjnych, (iii) dodanie nowej Usługi lub (iv) wynika z decyzji Prezesa UKE,

 

 

Wniosek nasuwa jeden. Przedłużać umowy zawsze w formie pisemnej (nawet przez DUK) z brakiem zgody na natychmiastowe świadczenie usług i mamy 14 dni na odstąpienie od umowy.

 

PS. Wreszcie usługa TV CP jest usługą telekomunikacyjną w umowie. W poprzednim wzorcu umowy było lawirowanie na granicy.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, jak to ma się do tej dyrektywy unijnej 2011/83/UE Art 9.

 

Tam jasno jest napisane 14 dni i nie ma żadnego ograniczenia do 10 dni w przypadku elektroniocznych kanałów porozumiewania.

 

Ja prawnikiem nie jestem, ale czy wspomniany art. 56 ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne nie powinien być zmodyfikowany po przyjęciu 2011/83/UE w grudniu ub.r.?

 

 

edit:

Jak znajdę chwilę, uderzę na jakies prawnicze forum zapytać, albo do jakiegoś rzecznika powiatowego z tym pytaniem.

Edytowane przez cabott
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami tego nie rozstrzygniemy chyba. Ja też w poradnikach UOKiK nie znalazłem wyjątku 10-dniowego, dlatego nigdy wcześniej się nie skusiłem do czytania tak szczegółowo umowy zawieranej na odległość. Założyłem niestety, że zapisy są identyczne z tymi z APS-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam pytanie odnośnie wypowiedzenia. Jeśli ktoś wypowie umowę a na koncie ma nadpłaty np. 100zł i się nie zorientuje że ma jeszcze tyle kasy, to CP mu to odda czy nie bardzo?

Wystarczy wejść na ICOK i się zorientować że się ma nadpłatę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyśle zwykły polecony to może śledzić przesyłkę na stronie poczty.I na jedno wychodzi tylko taniej bo też ma pewność że przesyłka dotarła do celu.

 

Tylko, jak ktoś w CP nie wklepie tego w system, czy zgubi po drodze Twój list (mało prawdopodobne, ale nie takie rzeczy widziałem), to ciężko będzie Ci udowodnić, że Twoja przesyłka faktycznie dotarła.

A tak, masz potwierdzenie z nazwiskiem i pieczątką przyjmującego list.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...