Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, Arkon napisał:

To też, ale chodziło mi o promocję na cały czas trwania umowy za, o ile się nie mylę, 10 zł miesięcznie. 

Nie mylisz się.

UPC reklamowało Viaplay jako prezent do abonamentu za 99 zł.

W szczegółach umowy pakiet kosztuje 10 zł.

Tak czy inaczej warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z naszym internetem.

 

Posiadam net 600 Mb/s ale testując swoją prędkość mam taki wynik: testujpredkosc.pl (222.1 Mb/s) no sorry ale to jakaś kpina. Jest net 300 Mb/s, potem 450 Mb/s ale ja płacę za 600 Mb/s. Zdaję sobie sprawę, że internet jest do 600 Mb/s ale ja nie wyciągam nawet połowy tego. Macie jakieś sugestie? Problem już zgłosiłem ale jeśli rozwiązaniem ma być restart, który nic nie wniesie to ja dziękuję za takie rozwiązanie.

 

jhDyG2s.jpg

 

Dodatkowo jakiś czas temu zgłaszałem problem z 3 kanałami (moduł CAM) wpadli technicy, wymienili moduł i mówią nic nie poradzimy, centrala też nic nie poradzi – skutek kanałów nie mam. Niby szczegół ale w życiu jest tak, że jak kilka groszy się zalega to Ci wyślą upomnienie pocztą za którą więcej sami zapłacą niż kwota zaległa. Czy są jakieś możliwości „utargowania” jakiejś zniżki czy coś?, muszę codziennie test robić prędkości i zebrać to jakoś potem im wysłać z wnioskiem o obniżenie kwoty, co z brakiem kanałów a wiec pełnej oferty za którą płacę? Trochę to walka z wiatrakami ale za takie podejście to chyba warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie ma sensu kupować bardzo szybkiej prędkości. Jest przereklamowana. Do codziennego użytku przeciętnemu Kowalskiemu wystarczy nawet 100Mb/s :)

Szybsze prędkości są przydatne tylko w domach gdzie każdy członek rodziny intensywnie wykorzystuje łącze we własnym zakresie.

Z prędkościami niczego nie uzyskasz reklamując.

Dlatego w umowie masz magiczne słowo "do" żeby każda prędkość była zgodna z umową.

Poza tym Twoje pomiary nie są dowodem. Taki tester nie ma żadnej homologacji i nie może być traktowany jako wiarygodne źródło informacji.

Jeszcze pytanie czy test robisz na sieci Wifi, czy na kablu?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik testu zależy także od tego jak bardzo masz obciążone łącze w swojej sieci LAN.

Czyli wszystkie urządzenia które wykorzystują sieć muszą być z niej wypięte i najlepiej wykonywać test tak jak pisał wyżej kolega, podłączając się wyłącznie laptopem, z powyłączanymi wszystkim dodatkowymi usługami sieciowymi na laptopie.

Edytowane przez dvbtowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Longman napisał:

Jak to jest z naszym internetem.

 

Posiadam net 600 Mb/s ale testując swoją prędkość mam taki wynik: testujpredkosc.pl (222.1 Mb/s) no sorry ale to jakaś kpina. Jest net 300 Mb/s, potem 450 Mb/s ale ja płacę za 600 Mb/s. Zdaję sobie sprawę, że internet jest do 600 Mb/s ale ja nie wyciągam nawet połowy tego. Macie jakieś sugestie? Problem już zgłosiłem ale jeśli rozwiązaniem ma być restart, który nic nie wniesie to ja dziękuję za takie rozwiązanie.

 

jhDyG2s.jpg

 

Dodatkowo jakiś czas temu zgłaszałem problem z 3 kanałami (moduł CAM) wpadli technicy, wymienili moduł i mówią nic nie poradzimy, centrala też nic nie poradzi – skutek kanałów nie mam. Niby szczegół ale w życiu jest tak, że jak kilka groszy się zalega to Ci wyślą upomnienie pocztą za którą więcej sami zapłacą niż kwota zaległa. Czy są jakieś możliwości „utargowania” jakiejś zniżki czy coś?, muszę codziennie test robić prędkości i zebrać to jakoś potem im wysłać z wnioskiem o obniżenie kwoty, co z brakiem kanałów a wiec pełnej oferty za którą płacę? Trochę to walka z wiatrakami ale za takie podejście to chyba warto.

@Longman

Zarejestruj się na stronie Speed Test PRO od UKE podczas rejestracji podajesz dostawce oraz parametry z umowy minimalną, maksymalną prędkość itd. odłączasz wszystkie inne urządzenia i wykonujesz test na jednym urządzeniu podłączonym kablowo do modemu.
Jeśli przy 600 MB/s nie będziesz miał minimalnie 300 i wysyłania 30 i ten test to wykaże możesz składać reklamacje z tytułem rekompensaty i muszą ci przywrócić łącze z parametrami umowy jeśli nie to składasz skargę do UKE ( Pamiętając że Vectra ma wymagania techniczne dotyczące sprzętu na którym korzystasz z Internetu, wszystko znajdziesz w umowie).
Co do trzech kanałów skoro wymienili moduł i problem występuje to oznacza że najprawdopodobniej problem nie leży  po stronie modułu tylko systemu/uprawnień, chyba że mowa o kanałach 4K a ty masz odbiornik Full HD wtedy wina nie leży po ich stronie, pisz na FB wszędzie gdzie się da że nie działają ci te 3 kanały a masz je w pakiecie jeśli to nic nie pomoże możesz spróbować zapisać do UKE może pomogą choć jeśli są to kanały niegwarantowane to może być różnie  

Mój wynik z przed chwili:
Pobieranie 578,6 Mb/s
Wysyłanie 59 Mb/s 

 

Edytowane przez staszek1503
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za wszelkie rady, szczególnie Tobie @staszek1503 nie chciałem już brnąć bo jest to faktycznie temat dotyczący telewizji jak słusznie zwrócił uwagę @CureMar choć dodałem również wątek dotyczący kanałów.

Co do pomiaru robiony "na kablu" a nie po wi-fi. Co do kanałów mam odbiornik fHD ale nie są to kanały 4K i centrala coś tam najpierw próbowała działać, może z uprawnieniami.

 

PS 

Vectra odpisała, że zmienili mi coś w ustawieniach "konfiguracja modemu została zmieniona". Niestety ja zmian nie widzę wynik mam 220 Mb/s (choć na 1 sekundę drgnęło do 370 czego wcześniej nie było).

Edytowane przez Longman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za wszelkie rady, szczególnie Tobie @staszek1503 nie chciałem już brnąć bo jest to faktycznie temat dotyczący telewizji jak słusznie zwrócił uwagę @CureMar choć dodałem również wątek dotyczący kanałów.
Co do pomiaru robiony "na kablu" a nie po wi-fi. Co do kanałów mam odbiornik fHD ale nie są to kanały 4K i centrala coś tam najpierw próbowała działać, może z uprawnieniami.
 
PS 
Vectra odpisała, że zmienili mi coś w ustawieniach "konfiguracja modemu została zmieniona". Niestety ja zmian nie widzę wynik mam 220 Mb/s (choć na 1 sekundę drgnęło do 370 czego wcześniej nie było).

Ten Speedtest który ci podałem jest jedynym certyfikowanym w Polsce
Wracając do kanałów jaki masz na nich komunikat, vectra w większości zatrudnia studentów a oni czytają tylko regułki i każą postępować według nich. Ja już dwa razy miałem taką sytuację raz z modemem po wymianie nie mogli go aktywować drugi raz z modułem za każdym razem kilka telefonów dziennie FB inne kanały komunikacji i efekt końcowy wszystko działało prawidłowo
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz modem do tej 600Mb? Łączysz się do modemu bezpośrednio kablem, karta gigabitowa? Na wszystkich Speedtestach net czy pl, tak samo? Komputer w miarę nowy czy stary złom, szybkość procesora, ilość ramu i dysk twardy też ma wpływ na wynik testu. Strony Speedtestów są naszpikowane reklamami, które dodatkowo spowalniają cały komp, a w szczególności fałszują speedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Longman napisał:

Jak to jest z naszym internetem.

 

Posiadam net 600 Mb/s ale testując swoją prędkość mam taki wynik: testujpredkosc.pl (222.1 Mb/s) no sorry ale to jakaś kpina. Jest net 300 Mb/s, potem 450 Mb/s ale ja płacę za 600 Mb/s. Zdaję sobie sprawę, że internet jest do 600 Mb/s ale ja nie wyciągam nawet połowy tego. Macie jakieś sugestie? Problem już zgłosiłem ale jeśli rozwiązaniem ma być restart, który nic nie wniesie to ja dziękuję za takie rozwiązanie.

 

jhDyG2s.jpg

 

Dodatkowo jakiś czas temu zgłaszałem problem z 3 kanałami (moduł CAM) wpadli technicy, wymienili moduł i mówią nic nie poradzimy, centrala też nic nie poradzi – skutek kanałów nie mam. Niby szczegół ale w życiu jest tak, że jak kilka groszy się zalega to Ci wyślą upomnienie pocztą za którą więcej sami zapłacą niż kwota zaległa. Czy są jakieś możliwości „utargowania” jakiejś zniżki czy coś?, muszę codziennie test robić prędkości i zebrać to jakoś potem im wysłać z wnioskiem o obniżenie kwoty, co z brakiem kanałów a wiec pełnej oferty za którą płacę? Trochę to walka z wiatrakami ale za takie podejście to chyba warto.

Tak jest. Jak klient ma jakiś problem to wina każdego tylko nie dostawcy. Ja też mam niemałe przeboje z firmą Multimedia Polska. Internet tak już działa. Jeśli wejdziesz na test od Vectry to będzie prędkość ponad 600. Jeśli wejdziesz na speedtest.net i wybierzesz test np. do warszawskiego serwera to już prędkość będzie około 300 mbit tylko. Wybierzesz serwer jaki speedtest wskazał jako zalecany też będzie 600 mbit. Rzecz w tym, że mając łącze Vectra i robiąc test na ichnym speedteście mierzysz transfer do swojego routera brzegowego. De facto do piwnicy we własnym budynku lub do pobliskiej studzienki technicznej. Siłą rzeczy ze względów fizycznych, odległości pomiaru, ilości punktów sieciowych po drodze taki transfer będzie maksymalnie wysoki (620 czy 630 mbit). Jeśli mierzysz prędkość do internetu (np. na speedtest.net) to połączenie wychodzi poza sieć dostępową, operatorską i przelatuje przez co najmniej kilka routerów gdzieś w świecie. Siłą rzeczy transfer będzie niższy. Tak już jest w sieci Vectra / Multimedia, że mając wyższe prędkości (typu 600 czy 900) operator przycina prędkość na transferze z / do internetu. Korzystając np. z Youtube / Netflix i itp stawiam, że realnie masz 250 - 300 mbit/s. Gdzie operetor ma przewagę ? Tu, gdzie dostarcza internet wg. umowy zapewnia przepustowość tylko wewnątrz swojej sieci (do routera brzegowego), poza siecią operatorską prędkość może nawet spaść do 100. Dalej będzie OK, poza tym prędkość do 600 mbit - operator zastrzega prawo dostępu do 70% tej przepustowości tylko w granicach własnej sieci. Mam podobny problem, 600 wyciągam rzadko i już było wielokrotnie dzwonione. Od ich strony jest OK. Kupiłem nawet nowy router, co nic nie dało, bo wina leży po stronie konfiguracji modemu. Dzwoniłem pisałem skargi, bo prędkości były podobne, nawet nie wpuszczono do modemu nowej konfiguracji czy nie zrobiono restartu, bo nie ma potrzeby. W mieszkaniu możesz robić restarty nic nie da to, ponieważ modem będzie pobierał od nowa tę samą konfigurację i problem będzie się powtarzał. Obecnie Multimedia / Vectra to jest bagno jeśli chodzi o dostęp do usług, obsługę klienta czy wywiązywanie się z umów. Ja od stycznia mam nową umowę i od kilku dni nie mam w ogóle pakietów premium, multiroomu, prędkości internetu mam podobne do Twoich mimo, że mam profesjonalny router postawiony na jądrze Linuxa. Prędkość do internetu z reguły nie przekracza 380 - 400 mbit/s (przy opcji 600+), a zdarza się, że jest np. 259 mbit/s. Operator nie widzi problemu, co do internetu. Co do telewizji kazano pisać reklamacje i czekać do 30 dni na rozpatrzenie, bo w systemie nie ma umowy. Co najlepsze nowa umowa była już realizowana przez miesiąc styczeń 2022 r. W lutym nawet po zalogowaniu do eBok nie widać większości pakietów jakie zamówiłem w ramach aneksu w grudniu 2021. Uprzedzając uwagi, że pomyliłem wątki i tematy. Nie wydaje mi się bym pomylił gdyż Vectra i Multimedia to jedna grupa dostarczająca usługi i jedna sieć dostępowa tylko nazwy są różne. Według mnie dopóki Vectra nie przejeła firmy Multimedia to pomimo zawirowań dało się w ciągu 2 godzin rozwiązać problemy telefonicznie lub zamówić technika w razie problemów. Dziś 2 godziny stracisz na połączenie z żywym człowiekiem, a na koniec każą się na piśmie kontaktować i odłączają usługi, które są opłacone. A czemu tak jest ? Składa się na to kilka czynników - za dużo klientów, zbijanie cen abonamentów, niekompetentni ludzie pracujący w BOK czy dziale technicznym, gdzie po tonie rozmowy słychać, że druga strona totalnie Cię olewa i to nieważne z jakim problemem dzwonisz. Nie wiem kolego ile płacisz za ten net, ale ja mam np. tak, że płacę prawie 100 PLN z tego 1 TV w ogóle nie odbiera kanałów (wyłączony multiroom), drugi TV odbiera, ale brak pakietów premium jak np. Eleven czy C+, który jest opłacony na 2 odbiorniki, nie działa na żadnym. Internet działa bardzo podobnie jak u Ciebie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy streamingowe wykorzystują od kilku do kilkunastu Mb/s, wobec tego pakiety w setkach lub tysiącach Mb/s to głównie wyłudzanie od klientów abonamentu za transfer, którego po pierwsze nie wykorzystują w pełni bo nie potrzebują takiej przepustowości, po drugie nie mają takiego sprzętu żeby w pełni wykorzystać prędkość takiego łącza, czy po trzecie sam dostawca nie zapewnia ze względów technicznych takiej prędkości.
Niestety wszyscy wycofali się z pakietów 50 czy 100Mb/s, a powinny być do dziś dostępne np. w cenie 10 czy 15zl na miesiąc. W większości takie prędkości starczą do wykonywania wszystkich czynności w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pawop napisał:
 to 50 może mu starczy.

Do FB starczy 5Mb. Taka jest właśnie wiedza użytkowników.
Osobiście znam ludzi, którym mulą kompy i dzwonią do Opa zwiększyć prędkość z 500Mb na 1Gb bo myślą że wszystko zacznie lepiej działać

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawop wspomniałeś o FB, to 5Mb starczy. Oczywiście jeśli ktoś jest świadomy to niech bierze 1Gb. Ja wspomniałem o tym, że większość ludzi zamawia a nie używa, lub myśli że tyle ma, a nie ma.

Natomiast jestem zwolennikiem sprzedaży także niższych pakietów internetu. Są osoby, które nie streamują, nie ściągają, tylko czytają. Ale bulą kupę kasy bo np Vectra nie ma nic tańszego niż 150Mb za 50zl. A powinny być pakiety niższe za mniejszą kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sieci VECTRA zrobili "wielką" zmianę oto ona -> Vectra prezentuje aplikację TV Smart GO - była aplikacja TV Online i TV Smart

Więcej szczegółów poniżej w linku. 
https://satkurier.pl/news/213671/vectra-prezentuje-aplikacje-tv-smart-go.html

 

A nowych kanałów i zmian jak nie było tak nie ma.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bartosz1 napisał:

 

 

A nowych kanałów i zmian jak nie było tak nie ma.

 

Strasznie z tego powodu lamentujesz. Tak jakbyś nie dobrowolnie a za karę korzystał z usług VECTRY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta Vectry faktycznie jest jakaś zacofana w stosunku do tego, co można odebrać w innych telewizjach kablowych. Proszę nie pisać, że jest wystarczająca ilość, bo nie o ilość tu chodzi, tylko określoną tematykę. Żyjemy w czasach, że lubimy mieć wybór. Każdego interesuje coś innego i TV kablowa powinna nam udostępnić pełny wachlarz programów tv, a nie duble Sd i HD jak jeszcze nie dawno było ;)

 

Reasumując, oferta programowa [beep] nie urywa ...

 

  • Popieram 2
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...