Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Rafiusz napisał(a):

W artykule, do którego wstawiłeś link jest mowa m.n. o:

"W polskich realiach omawiane klauzule mogłyby zostać uznane za niedozwolone na podstawie przepisu art. 385 (1) Kodeksu cywilnego."

UOKiK w sprawie tzw. "klauzul inflacyjnych" bedzie miał co robić :

 

https://wpia.uwm.edu.pl/czasopisma/sites/default/files/uploads/KPP/2017/2/38-43.pdf  "Klauzule abuzywne" (postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie, kształtujące jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (art. 385 1 § 1 KC).

 

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-385-1 - [Niedozwolone postanowienia umowne] - Kodeks Cywilny.

 

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-385-3 - [Katalog klauzul niedozwolonych] - Kodeks Cywilny.

 

W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności : 20) przewidują uprawnienie kontrahenta konsumenta do określenia lub podwyższenia ceny lub wynagrodzenia po zawarciu umowy bez przyznania konsumentowi prawa odstąpienia od umowy; "

 

Edytowane przez Kleofas11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach






W moim bloku jest tylko Vectra która przejęła MM. Nie ma innego operatora, wiec nie ma innego wyjścia.

Nie zazdroszczę sytuacji, ale Vectra ma podobno 1,7mln abonentów i pytanie ilu z nich jest w takiej sytuacji jak Ty? Ludzie wiedzą co odwalają w tej dziwnej sieci a mimo to ciągle podpisują nowe umowy.
Nie ukrywam, sam dałem się złapać w listopadzie, ale na szczęście udało mi się to odkręcić i nadal jestem na bezterminówce z netem 300 za 35zł. Dzwonili do mnie już chyba ze trzy razy od marca oferując cuda na kiju. Nawet była jedna taka bezczelna, co oferowała podwyższenie prędkości do 600 za złotówkę więcej, że stwierdziła, że w mojej umowie nic się nie zmieni, perfidnie kłamiąc, by później mówić o prawie do waloryzacji.
Dzwonione było nie z Vectry a z nr 519218730
Nie nagrałem wtedy tej rozmowy i szczerze żałuję, od razu poszła by skarga do UOKiK jak oszukują.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, LorDx napisał(a):

W zamówieniach publicznych to funkcjonuje jak równowaga ekonomiczna stron, to żadna nowość.

Akurat w zamówieniach publicznych, którymi czasami się zajmuję, wszystko jasno jest określone. Co kiedy, jak, na jakich zasadach, w jaki sposób zmiany ceny miały wpływ na cenę wykonywanych np. robót budowlanych.  W nowelizacji ustawy prawo zamówień publicznych jest to w miarę rozsądnie właśnie opisane i określone.Takie zapisy jakie stosuje Vectra są niewystarczające. W zamówieniach publicznych żeby Wykonawcy zwiększyć lub obniżyć wynagrodzenie, można zastosować wskaźniki GUS ,można zastosować jakieś wyliczenia, wzory, ale można też wskazać (a nawet powinno się to zrobić), właśnie wybrane elementy cenotwórcze a nie że wszystko jak leci. Owszem jak jakiś zamawiający jest [beep]  lub nie chce mu się szczegółowo opisać klauzul waloryzacyjnych i ma w nosie, że wykonawca go wydyma, bo niektórzy zamawiający nie dbają o pieniądze publiczne, bo to nie jego kasa, to takie klauzule by przeszły ... Na szczęście takich zamawiających jest coraz mniej. 

Edytowane przez Rafiusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę,że w tej firmie od kilkunastu lat nic się nie zmieniło. Jak zakończyłem z nimi współpracę to po kilku latach mnie molestowali,że nie oddałem sprzętu i oni mnie teraz obciążą kosztami. Nie dzwonili,wysłali sms z dziwnego numeru. Nie odezwałem się bo to była nie prawda i na dodatek bezprawie. Czytałem wtedy, że wielu ludzi próbowali naciągnąć w ten sposób. Złodziejstwo i tyle. 

Edytowane przez Kirk
Popraw pisownię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafiuszto nie przejdzie w umowach masowych, musi to być rozwiązanie ustawą, a że nie jest jest wolna amerykanka.

A każden wyrok to precedens który obowiązuje, nie powiedzą przecież jednemu możesz a drugiemu nie, właśnie przez brak rozwiązań w prawie.

W końcu pękną największe telekomy w kraju i podniosą ceny, wtedy będzie burza jak mogą ale ile można brać koszty na siebie.

A maja takie klauzule także, mogą je uruchomić.

 

Wszyscy jadą na kurczących się marżach + usługi agregowane, niema szans na objecie tylu usług jednym mechanizmem.

 

Edytowane przez LorDx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindworzan napisał(a):

W takim razie jak uzyskać rabat za terminowe płatności?

Nie wiem czy można to włączyć na swoim koncie w ebok, ale chyba nie da się. Musiałbyś udać się do swojego lokalnego BOK, albo może próbować przez infolinię to załatwić. Ja ten rabat uzyskałem w trakcie podpisu umowy w BOK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Beks napisał(a):

Vectra sobie zastrzegła, że nie można z powodu zastosowania klauzuli inflacyjnej rozwiązać umowy. 

Rozwiązać umowy nie można. Ale czy można nie płacić wyższej kwoty wynikającej z klauzuli inflacyjnej ?

Też dostałem maila z informacją o podwyżce 

Szanowna Klientko, Szanowny Kliencie,

dziękujemy, że jesteś z nami i korzystasz z usług Vectra S.A. Mamy dla Ciebie informację dotyczącą dostosowania wysokości opłat o bieżący poziom inflacji, na który jako Grupa Vectra nie mamy wpływu.

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 14.07.2023 r. umieszonym pod adresem https://stat.gov.pl/sygnalne/komunikaty-i-obwieszczenia/lista-komunikatow-i-obwieszczen/komunikat-w-sprawie-wskaznika-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-w-pierwszym-polroczu-2023-r-,16,11.html, półroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2023 r. w stosunku do I półrocza 2022 r. wyniósł 15,0%.

Według zapisów Umowy o Świadczenie Usług, Vectra S.A. będzie dostosowywać wysokość opłat za poszczególne usługi stosownie do zmieniającego się poziomu inflacji. Mając na uwadze wysokość powyższego wskaźnika informujemy, że dokonujemy waloryzacji opłat przy zastosowaniu tego wskaźnika i zgodnie z poniższą tabelą:

 

Ciekawe jest też to, że obecną umowę podpisałem 11 lutego, czyli niespełna 6 miesięcy temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, _Artek_ napisał(a):

Teraz "rozdają " pakiet c+ online i eleven za 29,99 i co z tego jak po 3 miesiącach będzie 3x drożej. ciekawe ile osób o tym nie wie i się na to nabiera. 

No i to jest celowe działanie z ich strony, skusić niższą ceną klienta by następnie po podpisaniu umowy tą cenę podnieść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może ktoś słyszał, aby toczone były rozmowy o dołączenie stacji News24 do oferty? Od dwóch lat będzie jak stacja funkcjonuje na granicy upadku, jednak większy wybór i inność spojrzeń na newsy mnie by ciekawiła. Jakieś ukraińskie zmiany, tvp wszystkie stacje na bieżąco dodawane są i tyle.

8 godzin temu, _Artek_ napisał(a):

Teraz "rozdają " pakiet c+ online i eleven za 29,99 i co z tego jak po 3 miesiącach będzie 3x drożej. ciekawe ile osób o tym nie wie i się na to nabiera. 

 

sposób działania jak parabankowej firmy z gatunku lichwiarskie, żenujące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Tok napisał(a):

czy może ktoś słyszał, aby toczone były rozmowy o dołączenie stacji News24 do oferty? Od dwóch lat będzie jak stacja funkcjonuje na granicy upadku, jednak większy wybór i inność spojrzeń na newsy mnie by ciekawiła. Jakieś ukraińskie zmiany, tvp wszystkie stacje na bieżąco dodawane są i tyle.

 

sposób działania jak parabankowej firmy z gatunku lichwiarskie, żenujące

Telewizja News 24 szoruje po dnie - proszę sobie zobaczyć jakie ma wyniki oglądalności i nich dziwnego, że Vectra jej nie dodaje. Co do kanałów TVP to taki: Seriale, Nauka czy Dokument to kanały najbardziej popularne w swoich kategoriach - TVP to też nadawca publiczny, więc Vectra powinna dać dostęp do wszystkich ich kanału. Inna sprawa jest jeżeli chodzi np. o Polsat czy TVN. To są stacje prywatne - więc, aby ich dodać do oferty muszą się porozumieć co do pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kris68 napisał(a):

A bo to jedna sieć podnosi opłaty?

Dobrze niech podnoszą ceny bo czasy są trudne, ale jest jedna zasadnicza różnica. Czy pokażesz mi drugą taką firmę, że w przypadku podwyżki opłat klient nie może z tego faktu rozwiązać umowy? 

Przecież takie praktyki stosuje tylko VECTRA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...