Skocz do zawartości

Ferguson Ariva 4K/Ariva 4K Combo


tomek6680t
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ariva 4k również dzieli pliki, nawet na dysku sformatowanym na NTFS. Ale jest to dokuczliwe jeśli ogląda się nagrany materiał na komputerze, bo tuner po wejściu w nagrania widzi to jako całość.

To niedobrze. W jednym ze sklepów sprzedających Arivę 4K Combo powiedziano mi powołując się na swojego człowieka w Fergusonie, że nie dzieli nagrywanego materiału, dobrze więc, że zapytałem tutaj. Mógłbyś mi napisać jak długi godzinowo (ile czasu zajmuje) nagrany materiał np. z TVP 1HD w jednym pliku i rozmiar pliku?

Edytowane przez Mr. Orbita
To nie jest wątek od polecania sprzętu - proszę zadać jedno pytanie w dziale Dobór sprzętu i nie zaśmiecać wątków poszczególnych tunerów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno przesiadłem się z Ariwy 156 Combo na Arive 4K Combo. Zmieniłem dekoder tylko dla tego że ma androida, posiadam w nim Smart kartę C+. Gdy z Hodbirda wgrałem programy i je oglądam to mi się tnie (klatkuje) czego nie miałem w poprzednim Ariwy 156 Combo. Po pierwszym podpięcia Arivy 4K Combo i podłączeniu pod moją sieć dekoder wykrył aktualizacje i go zaktualizowałem- potem restart , wyszukanie kanałów na Hodbirdzie i oglądam kanały telewizyjne które mi się (klatkuja). Być może mam złe ustawiony ? Wrzucę foto to może ktoś pomoże

Dołączenie do mojego poprzedniego postu. 80f68aa6e040b1780ddb9d4708e71fed.jpgaabe0167662f2cf84b82733e5b9146f9.jpg493ee80c828e7640c496350e02e4c732.jpg

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

1ecf02b3c24daef19adcf18977b5e74d.jpgc205cf816eed16d591efb483b0a0b96d.jpgccbefeab301bfa711d12c5ee1b2ae967.jpg

Edytowane przez orzeszek111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno przesiadłem się z Ariwy 156 Combo na Arive 4K Combo. Zmieniłem dekoder tylko dla tego że ma androida, posiadam w nim Smart kartę C+. Gdy z Hodbirda wgrałem programy i je oglądam to mi się tnie (klatkuje) czego nie miałem w poprzednim Ariwy 156 Combo. Po pierwszym podpięcia Arivy 4K Combo i podłączeniu pod moją sieć dekoder wykrył aktualizacje i go zaktualizowałem- potem restart , wyszukanie kanałów na Hodbirdzie i oglądam kanały telewizyjne które mi się (klatkuja). Być może mam złe ustawiony ? Wrzucę foto to może ktoś pomoże

Dołączenie do mojego poprzedniego postu.

Też mam taki problem soft 2329 nie wiem co to

 

Jest BEAT SW dla 4k nie combo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego że to do 4K Combo a do 4k już wkrótce. Nie wiem, może źle to odczytuje.

CI+ to inny model jak na załączonych wyżej obrazkach

Jeszcze jedno pytanie jest jakiś przetestowany w pełni działający pilot z AirMouse i najlepiej radiowy bo to co dołączył Ferguson, do zestawu, woła o pomstę...

Edytowane przez piotrux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem wymienić tuner satelitarny (stara Ariva 100) więc z myślą aby też na drugim telewizorze oglądać w dobrej jakości HBO GO i Netflixa, na które to usługi mam wykupione abonamenty zakupiłem niedawno tuner Ariva 4K Combo.
Nie mam zastrzeżeń do pracy tunerów telewizyjnych,natomiast jakość odtwarzanych  filmów z serwisów HBO GO i Netflix (profil ustawiony na najwyższą jakość) jest słaba. Nie jest to nawet jakość  odpowiadajaca HD bo występuje pikselizacja, skośne krawędzie są "poząbkowane". Nawet na YouTube przy ustawieniu rozdzielczości na 1080p i puszczeniu materiału nagranego w jakości 4K  widać "ząbkowanie" na napisach czy skośnych liniach. 
Czy inni użytkownicy tego tunera też tak mają ?
(telewizor do którego jest podłączona Ariva posiada rozdzielczość 1080p (Samsung 46 cali)  prędkość internetu (Neostrada) mierzona Speed Testem zainstalowanym w Arivie to 40-42 MBps, wszystkie najnowsze aktualizacje "ręcznie" zainstalowane)

Edytowane przez Ryszard_55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam Arive 4K Combo i potwierdzam Ryszarda_55 że coś z jakością Netflixa jest nie tak. Wczoraj puszczałem dzieciom bajkę z Netflixa i wyraźnie widać że nie jest to jakość 1080p , krawędzie są poząbkowane. A mam porównanie bo do niedawna używałem takiego chińskiego TV Boxa na Androidzie 4.2 i tam zdecydowanie jakość Netflixa była lepsza. Mam wykupioną opcje UHD , co prawda nie ma odpowiedniego TV ale i tak to widać ze nie jest to full HD. Poza tym na Aivie 4K jest android 5.1.1 i menu aplikacji Netflixa jest po angielsku , mi to nie przeszkadza ale dla przykładu na tym boxie i androidze 4.2 Netlfix był całkowicie po polsku. Nie wiem czy to kwestia Netflixa że tak identyfikuje Arive android 5.1.1 i puszcza w obniżonej jakości czy to kwestia programistów z Fergusona. Internet mam na światłowodzie 50 Mb/s .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co do aplikacji Netflixa na Ariva 4K to wydaje mi się że problem leży nie w programistach z Fergusona a w samej aplikacji. Ona identyfikuje urządzenie jako telefon czy tablet a nie typowy TV Box. Aktualnie testuję wersję beta firmware co kolega zapuścił wyżej i z ciekawości odinstalowałem Netflixa , a tu zonk, w sklepie Playa komunikat że do twojego urządzenia nie ma aktualnie żadnej pasującej aplikacji Netflixa. Podszukałem w necie samej apki i zainstalowałem wersje Netflix 5.04.  http://www.apkmirror.com/apk/netflix-inc/ . Działa, nawet lepiej jak ta od Fergusona, jest cała po polsku. Co prawda jakość chyba nadal SD , bo w porównaniu z Youtube w jakości 1080p to Netflix siada totalnie. Netflixa mam z kolegą na spółę i on ma go w oryginale  w smart TV w samsungu. I u niego ten sam Netflix jest jak brzytwa. Tam pod tym linkiem co podałem wyżej są apki konkretnie pod TV Android. Może programiści z Fergusona by się temu przyjrzeli . Napiszę do nich, ale wiele nie oczekuję bo kontakt z nimi jest mizerny.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej odpowiedź z działu technicznego Fergusona jaką otrzymałem 2 dni temu odnośnie jakości obrazu w serwisach Netflix i HBO GO
 

"Szanowny Panie Ryszardzie

 

Dekoder Ariva 4K Combo to urządzenie, którego głównym zadaniem jest umożliwienie odbioru sygnału TV w rozdzielczości 4K dostępnych przez nadajniki telewizji satelitarnej, naziemnej, kablowej. Jak sam Pan wspomina nie problemów z tymi funkcjonalnościami. Jeśli chodzi o możliwość korzystania z telewizji internetowej i aplikacji dostępnych na androida są one wartością dodaną do urządzenia. Ariva 4K współpracuje z aplikacjami HBO GO i Netflix, niestety jak Pan zauważył obraz nie osiąga na nich rozdzielczości UHD. Wynika to z ograniczeń licencyjnych postawionych nam przez HBO i Netflix. Ferguson prowadzi już od wielu miesięcy negocjacje w celu ich uzyskania, jednak do dnia dzisiejszego bez pozytywnego zakończenia sprawy.

Proszę zwrócić uwagę, że w opisach produktu nie podajemy, iż na aplikacja problemowych Ariva 4K uzyskuje rozdzielczość 4K. Jednak jeśli wspomniana funkcjonalność była wg Pana główna przyczyną zakupu urządzenia informujemy, iż może Pan dokonać jego zwrotu na zwykłych warunkach wynikających z praw konsumenta."

Ale chyba nie tylko to jest problemem bo w innych serwisach VOD jakość obrazu też pozostawia wiele do życzenia.
Nawet na YouTube przy puszczeniu materiału nagranego w 4K widać na skośnych krawędziach ząbkowanie czego normalnie już przy rozdzielczości HD nie powinno być.
Trzeba mieć nadzieję, że z czasem ten problem rozwiążą bo sami sobie zaprzeczają pisząc w mailu, że Android TV to tylko wartość dodana skoro opis produktu na swojej stronie rozpoczynają od tej właśnie funkcjonalności, cyt:
"Dostęp do mediów zmienił się diametralnie w przeciągu ostatnich kilku lat. Rozwój szerokopasmowego internetu pozwolił na powstanie serwisów Video On Demand (VOD), dzięki którym użytkownik może oglądać co chce i kiedy chce w doskonałej jakości obrazu..."
i dalej
"...Netflix, HBO GO - doskonała współpraca, także z innymi usługami Video On Demand (VOD)..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...