Skocz do zawartości

Platforma CANAL+ – współpraca ze spliterami


bogi66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@warped transponder 12265 należy do CP i uplink prowadzi CP. Czy naprawdę sądzisz, że CP wprowadził licznik ECMów dla nC+.

Sama nC+ testuje dla siebie rozwiązanie, a CP już to dla swojej konkurencji szybciutko przygotował :lol2: .

 

Mam dwa Cameleony nie używam splitera i też miałem problem z tym transponderem. Podczas ostatniego meczu Irlandia-Polska.

Karta w module C+ włożona do TV marki LG dokładnie takie objawy jak opisujesz.

Ta sama karta z modułem przełożona do tunera Technisat DigiCorder ISIO odbiór bezproblemowy.

Wydaje mi się iż Twój problem to coś innego.

2 argumenty:

1.Moja karta pracuje poprawnie dla mniej niż 3 strumieni z 12265

2.Przełożenie karty od innego abonenta do mnie (jedyna zmiana) daje bezproblemowe 7 streamów z 12265 + 5 z 11258

Od mniej więcej 3 dni - w godzinach wieczornych 20...22 - gdy system nagrywa czasem i 10..12 programów - pojawiły się probemy z jakością nagrań (dropy, pikseloza).

 

Czy naprawdę nagrywasz 10..12 programów jednocześnie ? Kiedy Ty masz czas to oglądać ?

Oglądam jakieś 5% z tego co nagrywam. Mam po prostu własną ramówkę która jest kompilacją z 60+ kanałów.

Nie jest to problem bowiem nagrywanie w mojej sytuacji praktycznie nic nie kosztuje (pomijam koszt extra energii dla dysków gdy są w trybie seek a nie idle oraz tunerów gdy nie są w trybie idle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CP niczego nie zmienia, dane do dekodowania sygnału dla abonentów NC+ dostarcza NC+, to jest tzw. Simulcrypt.

Polecam lekturę http://www.telewizja.waskowiec.pl/telewizja-cyfrowa-dvb/dostep-warunkowy/60-simulcrypt.html

Nawet przy symulkrypcie Polsat i NC muszą synchronizować CW po stronie nadawczej.

 

Precyzyjniej mówiąc istnieje możliwość gdzie w simulcrypcie CP mógłby zakłócać odbiór wyłącznie dla abonentów NC+

Myślę że NC+ i CP korzystają z Simulcrypt Integrated Management Framework (SIMF) (ETSI TS 103 197).

Zatem:

-CP i NC+ korzystają z wspólnego CWG (control word generator).

-CW generowane przez CWG są dostarczane do enkryptora strumienia DVB który idzie do abonenta oraz do generatorów ECM (ECMG) systemów CA jakie mają: CP i NC+

 

Jeśli zatem ECMG Polsatu dla CA NC+ dostanie na swoim wejściu "przekłamane CW" - karty abonentów z CA NC+ wystawią niepoprawne CW bowiem dostaną ECM dla "przekłamanego" CW.

Efekt będzie typu czarny obraz - jednak karta nie powinna zgłaszać (unsubscribed 93 02) bowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

 

Odpaliłem z ciekawości test 8 streamów z 12265 (PolsatHD) + 6 streamów z 11508 (11508 zapuszczony dla tła aby sprawdzić czy karta nie ma globalnego limitu ECM).

Test trwał 11:45-15:45. Zero problemów (tzn 100 ECM decoded OK).

O 15:45 dałem test dla 8x 12265 (PolsatHD) + 5x z 11258 (TVPHD)

No i od razu pojawiły się ECM NOK - ale wyłącznie dla 11258 (TVPHD).

12265 cały czas czyściutko.

 

Zakończyłem więc wszystko na 12265 i odpaliłem tylko 2x na 11258. jest OK.

Odpalenie 3-go streama na 11258 - no i pojawiają się ECM NOK.

 

Zatem mam następujące wnioski:

1.Limit ECM może być zapuszczony na szarym Cameleonie ver. już z 2010 roku

2.NC+ może założyć limit ECM per multiplex

3.Limit może być zdjęty z karty tak samo "cudownie" jak i "cudownie" założony

4. mplex 11258 ma u mnie obecnie prawdopodobnie limit 2 kanałów (parę dni temu było 3). Do sprawdzenia.

 

Jako że NC+ zdjęło mi limit z 12256 - poczekam kilka dni i jeśli 11258 będzie z limitem - wysyłam wypowiedzenie z racji wprowadzenia ograniczenia dostępu do zakupionej usługi bez:

(1)informowania o tym klienta podczas podpisywania umowy,

(2)bez uprzedzenia o wprowadzeniu podczas oferowania usługi,

(3)bez stosownej klauzuli o ograniczeniach w umowie abonenta.

 

Całe moje wywody na tym forum mają jeden cel:

 

ABSOLUTNY brak zgody na zmianę istotnych warunków umowy bez informowania abonenta o tej zmianie oraz bez możliwości rezygnacji z usługi przez abonenta z powodu w/w zmiany.

 

Mam nadzieję że reszta konsumentów NC+ też będzie pamiętała os swoich prawach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że NC+ zdjęło mi limit z 12256 - poczekam kilka dni i jeśli 11258 będzie z limitem - wysyłam wypowiedzenie z racji wprowadzenia ograniczenia dostępu do zakupionej usługi bez:

(1)informowania o tym klienta podczas podpisywania umowy,

(2)bez uprzedzenia o wprowadzeniu podczas oferowania usługi,

(3)bez stosownej klauzuli o ograniczeniach w umowie abonenta.

 

Całe moje wywody na tym forum mają jeden cel:

ABSOLUTNY brak zgody na zmianę istotnych warunków umowy bez informowania abonenta o tej zmianie oraz bez możliwości rezygnacji z usługi przez abonenta z powodu w/w zmiany.

Bardzo ciekawe na jaki zapis w umowie się powołasz?

Operator nigdy nie gwarantował poprawnego odbioru na sprzęcie użytkownika.

Karta działa poprawnie w sprzęcie C+, więc wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warped jeśli coś zyskasz chyba wszyscy postawią Ci piwo!.

Ponad postanowieniami przedmiotowej umowy jest jeszcze ustawa-kodeks cywilny. Żadne postanowienia wspomnianej umowy nie mogą być z nim w sprzeczności. Zatem jeśli wykażesz jednostronną zmianę warunków umowy przez nc+, zwłaszcza warunków przedmiotowo-istotnych (np. gwarantowanych), na którą jako abonent nie wyrażasz zgody-będzie to podstawą do jej rozwiązania, bez obciążania Cię karą umowną. Trzymam kciuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operator nigdy nie gwarantował poprawnego odbioru na sprzęcie użytkownika.

Moja karta + mój sprzęt działa jak najbardziej poprawnie. Zero zastrzeżeń w tym obszarze. Argument o gwarancji odbioru jest kompletnie nie na temat.

Karta działa poprawnie w sprzęcie C+, więc wszystko jest ok.

Nie OK jest to iż operator wprowadził istotne dla mnie ograniczenie w dostępie do zakupionej usługi bez:

(1)informowania mnie o tym podczas podpisywania umowy,

(2)bez uprzedzenia o wprowadzeniu ograniczenia,

(3)bez powołania się na stosowną klauzulę w umowie o istniejących ograniczeniach oferowania usługi którą kupiłem.

 

Moje prawa zostały naruszone poprzez zmianę jaką wprowadził operator bez informowania mnie o niej oraz bez możliwości zdecydowania czy się na nią zgadzam czy rezygnuję.

NC+ może sobie zmieniać co chce - nic mi do tego.

 

Jednak jako konsument mam prawo decyzji czy zmiany akceptuje czy nie.

Jeśli nie - muszę mieć prawo zrezygnowania BEZ KAR bowiem kara jest na wypadek zmiany ze strony abonenta - tu zaś zmiana wystąpiła wyłącznie ze strony operatora.

Dlaczego zatem kara za odstąpienie jako narzędzie przeciwko pewnym zdarzeniom jest stosowana do innych zdarzeń?

 

Można powiedzieć inaczej: celem kary za odstąpienie jest minimalizowanie ryzyka uszczerbku na dochodzie operatora wskutek decyzji klienta.

Dlaczego zatem tak zdefiniowana kara za odstąpienie ma być aplikowana do sytuacji gdy to abonent doznaje uszczerbku na ofercie operatora a operator wręcz potencjalnie zyskuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warped masz pewnie rację. Tyle tylko, że to pachnie drogą cywilno-prawną i finałem w sądzie. Może lepszym pomysłem będzie zawiadomienie o powyższym Urzędu Komunikacji Elektronicznej z prośbą o interwencję w przedmiotowej sprawie? Zawsze więcej materiałów w procesie świadczących na korzyść abonenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warped masz pewnie rację. Tyle tylko, że to pachnie drogą cywilno-prawną i finałem w sądzie. Może lepszym pomysłem będzie zawiadomienie o powyższym Urzędu Komunikacji Elektronicznej z prośbą o interwencję w przedmiotowej sprawie? Zawsze więcej materiałów w procesie świadczących na korzyść abonenta.

Myślę że jedyne wyjście to UOKiK.

Na zmianę polityki NC+ absolutnie nie liczę. (nie można być przecież aż takim optymistą)

Jedyne o co mi chodzi to o możliwość rozstania się gdy NC+ dokona zmian których ja nie zaakceptuję.

Tylko tyle i aż tyle....

 

@hanys_2

Wygrałeś chłopie konkurs na najmądrzejszą wypowiedź w temacie.

Gratuluję Ci błyskotliwego intelektu, celności wypowiedzi, no trudnego do przecenienia wkładu w tę oto tutaj dyskusje!

Łzy wzruszenia zalały mi klawiaturę - zatem wybacz iż więcej nie będę odpowiadał na Twoje jakże cenne posty.

Pozdrawiam Serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@warped, jeśli twoja karta działa poprawnie we wszystkich dekoderach a nie działa w spliterze, do kogo masz pretensje? Operator nie ograniczył ci możliwości odbioru zakupionej oferty, a jedynie zabezpieczył system przed nieautoryzowane dzielenie uprawnień do jej odbioru.

Ciekawe co zgłosisz do UKE, jaki zapis w umowie? Może zgłosisz fakt, że zabroniono ci nielegalnego odbioru sygnału i w ten sposób naruszono zbiorowe interesy piratów :lol2:

Bądź dorosły, nie jesteś pierwszy i na pewno nie ostatni, którego życie ze spliterami zakończyło się takim rezultatem.

W najlepszym wypadku NC+ rozwiąże z tobą umowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca. Ja w tej chwili nie mam na stanie od NC+ żadnego dekodera. Jeżeli zmienią zasady gry w czasie trwania umowy i nie będę mógł już korzystać ze swojej Arivy, to albo muszą mi dać swój dekoder (za który nie zamierzam płacić bo z jakiej okazji) albo zerwać umowę z ich strony. Miałem od nich dekoder SD, nowego nie przyjąłem bo umowa załączona do niego była inna niż to co obiecywał konsultant. Złożyłem reklamację i odkręcili wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operator nie ograniczył ci możliwości odbioru zakupionej oferty, a jedynie zabezpieczył system przed nieautoryzowane dzielenie uprawnień do jej odbioru.

Ciekawe co zgłosisz do UKE, jaki zapis w umowie? Może zgłosisz fakt, że zabroniono ci nielegalnego odbioru sygnału i w ten sposób naruszono zbiorowe interesy piratów

 

Splitery nigdy nie były nielegalne, co więcej, wiele APSów C+ miało je w ofercie i handlowało nimi.

Także skończ te agitki - pracowniku platformy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co to za argument? Myślisz, że APS'y wstawią za Tobą? To były czasy C+, zarabiali na tym, teraz jest NC+, jak ktoś ma nową umowę z NC+ to ma nowe warunki, to wszystko.

Nie obrażaj innych skoro nie masz argumentów, agitowali to panowie w dawnych czasach.. jeśli wiesz o czym pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że splitery były i są CAŁKOWICIE legalne, a przypisywanie ich użytkownikom łatki złodziei to spore nadużycie.

Sam przy przedłużaniu umowy w 2014 r otrzymałem zapewnienie konsultanta, że będę mógł kontynuować umowę NA WŁASNYM SPRZĘCIE (mam nagranie rozmowy) i tu nie chodzi mi bynajmniej o splitter.

Także twoje wywody "made in NC+" prezentujące "jedynie słuszną" linie twojego pracodawcy, są dla mnie śmieszne i wprowadzające ludzi w błąd, mają na celu tylko zniechęcanie ich w walce o swoje (konsumenckie) prawa.

Myślę, że ktoś się w końcu zdenerwuje, pójdzie do sądu i uzyska korzystny (nie dla NC+) wyrok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórych od wczoraj trzyma poczucie humoru.Nie chodzi o legalność czy nie tylko o to ze w regulaminie operatora nie ma wzmianki o tym że operator gwarantuje działanie urządzeń dzielących uprawnienia na kilka tunerów.a to ze aps-y sobie dorabiały sprzedając te urządzonka nie ma nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Splitery są legalne chyba śnisz..

 

 

Nie będę już z tobą polemizował, zastosuję się do motta w "stopce".

 

 

Nie chodzi o legalność czy nie tylko o to ze w regulaminie operatora nie ma wzmianki o tym że operator gwarantuje działanie urządzeń dzielących uprawnienia na kilka tunerów.

 

 

Między stwierdzeniem "operator nie gwarantuje odbioru na sprzęcie użytkownika", a "operator uniemożliwia odbiór na sprzęcie użytkownika" jest jednak dość istotna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymistom mającym jeszcze umowy z d. Canalplus polecam lekturę

REGULAMIN UMOWY O ABONAMENT

 

Artykuł 7. PROGRAMY

§ 2.

Krótkotrwałe przerwy w możliwości odbioru Programów przez Abonenta, nietrwające

dłużej niż 12 godzin, nie stanowią naruszenia warunków Umowy. Jeżeli przerwy

w odbiorze przez Abonenta Programów lub pogorszenie jakości sygnału są spowodowane

przyczynami obciążającymi Operatora CYFRY+, trwają nieprzerwanie dłużej

niż 12 godzin lub łącznie 12 godzin w danym miesiącu kalendarzowym oraz zostaną

zgłoszone przez Abonenta w postępowaniu reklamacyjnym – wówczas Opłata

Abonamentowa w postaci Opłaty Miesięcznej za miesiąc, w którym nastąpiły

te zdarzenia, zostanie obniżona o 1/30 wysokości Opłaty Miesięcznej, za każdy

kolejny dzień przerwy lub pogorszenia sygnału z Programami. Obniżka ta zostanie

uwzględniona w najbliższym możliwym rozliczeniu Operatora CYFRY+ z Abonentem,

poprzez potrącenie z bieżącymi należnościami Operatora CYFRY+ z tytułu Umowy

lub na żądanie Abonenta zostanie mu przekazana przelewem na jego konto bankowe.

§ 3.

Operator CYFRY+ nie ponosi odpowiedzialności za niedostateczną jakość lub brak

odbioru Programów lub innych usług świadczonych przez Operatora CYFRY+

z przyczyn leżących po stronie Abonenta, w szczególności spowodowanych złą jakością

urządzeń odbiorczych Abonenta. Operator CYFRY+ nie świadczy usługi instalacji

Sprzętu i nie ponosi z tego tytułu jakiejkolwiek odpowiedzialności, w tym za brak

prawidłowego działania Sprzętu wynikły z nieprawidłowej jego instalacji.

§ 4.

W przypadku braku wyraźnej zgody udzielonej przez Operatora CYFRY+

zabronione jest publiczne rozpowszechnianie, rozprowadzanie, kopiowanie

oraz dystrybucja, w całości lub w części, Programów odkodowanych za pomocą Sprzęt

u,jak również wszelka inna ingerencja w treść lub formę utworów nadawanych w ramach

Programów. Niedozwolone jest również i stanowi naruszenie warunków Umowy takie

działanie, które umożliwia odbiór Programów przez osoby nieuprawnione.

 

oraz to samo dla tych co migrowali do NC+

Regulamin świadczenia usług z dnia 22.12.2014 r.

 

Rozdział IV. Warunki świadczenia usług przez Dostawcę usług

6. Dostawca usług zastrzega sobie prawo do przerw w świadczeniu usług lub pogorszenia jakości usług

z powodu konserwacji technicznej sieci Dostawcy usług, Awarii lub wydania decyzji uprawnionych organów

administracji. Do odpowiedzialności Dostawcy usług z tytułu przerw w świadczeniu usług lub

pogorszenia jakości świadczenia usług, zastosowanie będą miały postanowienia dotyczące Awarii.

7. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa lub integralności usług Dostawca usług podejmuje proporcjonalne

i uzasadnione środki mające na celu zapobieganie i przeciwdziałanie wskazanym naruszeniom,

które zagrażają bezpieczeństwu usług lub przerywa/ogranicza świadczenie usług.

 

Rozdział V. Usługi

5. W przypadku braku wyraźnej zgody udzielonej przez Dostawcę usług zabronione jest publiczne rozpowszechnianie, rozprowadzanie, kopiowanie oraz dystrybucja, w całości lub w części, usług jak również

wszelka inna ingerencja w treść lub formę usług. Niedozwolone jest również i stanowi naruszenie warunków

Umowy takie działanie, które umożliwia odbiór usług przez osoby nieuprawnione.

13. Dostawca usług nie świadczy usług Instalacji, tak więc nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo

wykonaną Instalację Sprzętu/Sprzętu własnego Abonenta, z zastrzeżeniem odrębnych postanowień

zawartych w Szczegółowych Warunkach, Warunkach Promocji

 

Rozdział VIII. Udostępnienie Sprzętu

1. Korzystanie z usług może odbywać się przy użyciu Sprzętu (lub także Zestawu antenowego) udostępnianego

Abonentom przez Dostawcę usług na czas korzystania z usług w jakiejkolwiek formie prawnej

bądź przy użyciu Sprzętu własnego Abonenta spełniającego wymagania techniczne Dostawcy usług.

Zasadą jest korzystanie z jednego Dekodera i jednego Odbiornika dla jednej Umowy, z zastrzeżeniem

przypadków, gdy Abonent korzysta z Opcji dodatkowych umożliwiających korzystanie z więcej niż jednego

Dekodera/Odbiornika, chyba że co innego wynika ze Szczegółowych Warunków, Warunków Promocji.

Korzystanie z usług Dostawcy usług przy użyciu Sprzętu własnego Abonenta spełniającego wymagania

techniczne Dostawcy usług może odbywać się wtedy, gdy Dostawca usług udostępnia ofertę

przewidującą możliwość wykorzystywania Sprzętu własnego Abonenta.

2. Szczegółowe zasady korzystania ze Sprzętu/Sprzętu własnego Abonenta oraz zasady obsługi serwisowej

Sprzętu/Sprzętu własnego Abonenta określone są w Szczegółowych Warunkach, Warunkach Promocji.

3. Dostawca usług zastrzega sobie prawo do wymiany Karty dekodującej na nową oraz do przeprowadzania

aktualizacji oprogramowania Sprzętu/Sprzętu własnego Abonenta w każdym czasie, w przypadku

zagrożenia bezpieczeństwa systemu kodowania sygnałów lub innych przyczyn technicznych, organizacyjnych

lub prawnych uniemożliwiających świadczenie usług. O wymianie Karty dekodującej Dostawca

usług każdorazowo poinformuje Abonenta.

Mam nadzieje, że wyjaśniłem jakie macie możliwości "reklamacji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...