Gość Anonymous Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Znaczki dla dzieci z przedszkola. Kolejna chora decyzja KRRiT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abonent1979 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Jedno mnie dziwi... Niemieckie stacje nie posiadają na ekranie takich śmieci. Czy Niemcy leżą poza UE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas_k Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Może u nich odpowiednik KRRiT nie stosuje takich głupot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hank_Moody Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Dobra niech sobie będą takie znaczki jak z przedszkola. Chodzi o jedno - żeby nie były NON STOP na antenie. Dlaczego nie może być tak, żeby oznakowanie pojawiało się na 30 sekund po rozpoczęciu programu i po każdej przerwie na reklamę? Stałoby się coś komuś? W USA tak jest i jakoś nikt nie narzeka. A argumentowaniem, że "rodzic nie będzie wiedział co oglada pociecha w danym momencie" jest chore. I tak nikt na to nie patrzy. W niektórych krajach europejskich jest również tak, że oznakowanie pojawia się na 3-4 minuty i znika ( po reklamie tak samo jest ). Dziwne, że takie oznakowanie jest w PODOBNO w UE, bo ja takiego nie widziałem nigdzie. Inna sprawa, że powinno już dochodzić do tego, że logo stacji również powinno pomału być usuwane z ekranu. Za kilka lat każdy będzie posiadał dekoder cyfrowy i przełączając na dany kanał będzie widzial "na co w danej chwili przełączył". Po co więc logo kanału przez cały czasz? Chodzi o to, żeby na ekranie było jak najmniej "czegokolwiek". W USA stacja STARZ ( min. serial Spartacus ) robi tak, że jej logo wyświetla się co jakieś 10 minut na ekranie na 15 sekund i znika. Do tego powinno dochodzić powoli w naszym kraju. A ta belka z "lokowaniem produktu" to istne kpiny. Po jakiego buca takie coś?! Kto zwraca uwage na to, że w serialu/filmie występuje nazwa Mercedes, Nivea, nazwa Banku czy dezodorantu?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ama18 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Polakowi nigdy sie nie dogodzi. Jak nie ma autostrad - narzeka. Jak się budują - narzeka, że za wolno. Jak wybudują - narzeka, że płatne. No po prostu taki naród I jeżeli coś jest dobre, to tylko z USA lub z Niemiec. Wzorcowe narody, od których musimy ściągać nawet wygląd oznaczeń wiekowych (lub ich brak). Pomysł, żeby logutyp na ekranie pulsował w pętli co 10 minut jest już absurdem. Trzeba pochwalić KRRiT za standaryzację oznaczeń wiekowych. Może symbolika ich jest trochę "niepoważna", no ale nie ma na co narzekać. No chyba, że jest źle, bo coś zmieniono. A samo informowanie o lokowaniu produktów jest znakomitym pomysłem. Choć traktującym widzów jak idiotów, bo średnio rozgarnięta osoba zauważa, jakie kity i promocje się wciska w nowych audycjach. Poza tym dla mnie Najjasniejsza UE powinna zakazać product placementu (jak zakazuje budowy dróg obok siedliska żabek czy niezależności państw), a nie czekoś rozkazać. Bo u nas wszystko, co idzie z Brukseli, jest dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Oznaczeń wiekowych na nas nikt nie wymusza. Wystarczy przeczytać artykuł na SatKurier. Tam jest mowa, że KRRiT nadal to utrzymuje, bo niby taka jest potrzeba. Pewnie rodzić sam nie potrafi ocenić czy film nadaje się dla jego pociechy. Natomiast informowanie o lokowaniu produktu wymusza na nas Unia Europejska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaś Fasola Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Jak widać daleko nam jeszcze do naszych zachodnich sąsiadów.W sumie to rodzice decydują co ich pociechy będą oglądały,a te oznaczenia mają im niby to ułatwić?Takie rzeczy tylko w Polsce są możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Lokowanie! Nie wiem czemu ale jakoś skojarzyło mi się to ze "Światem według Kiepskich" A to za groteskowym przykładem unijnych toalet Fuj, Fuj. Jednak cała wspólnota stale tęskniła do prywatnej toalety publicznej – tej własnej! Która w całej swej szczęśliwości pachniała im tradycją. I w tym przypadku może też chodzi o tradycję. Tradycja! Jakie to piękne… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logomaniak Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 z informacji wynika . cytuje.Znak graficzny musi zostać umieszczony zarówno na początku audycji, po wznowieniu audycji po przerwie reklamowej jak i na końcu. Wyświetlony musi być nie krócej, niż przez cztery sekundy, zajmując powierzchnię minimum 5 proc. ekranu. Znak ma być też wyświetlany przez cały czas trwania napisów końcowych. Jeśli ten znaczek będzie przez 4 sekundy to nie jest zle. napisano nie krócej niż przez 4 sekundy czyli wystarczy np 5 sekund Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Szczecin Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Chodzi o sam znak "Audycja zawiera lokowanie produktu" - on będzie tylko przez 4 sekundy na ekranie. Tutaj masz prezentacje, jak to mniej więcej będzie wyglądać: http://www.youtube.com/watch?v=i3AUnPb4ITQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel85 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Niezbędne okazały się jednak niewielkie modyfikacje aktualnie stosowanych znaków, polegające na zwiększeniu ich czytelności i widoczności. Może lepiej po prostu przez cały czas na całym ekranie emitować te śmieszne znaczki zamiast filmów i seriali. Wyjdzie taniej . Zgadzam się z jednym z przedmówców. Bardzo dobrze jest to zrobione w USA gdzie znaczek taki pojawia się na kilka sekund na początku trwania programu i po każdej przerwie reklamowej. Na stacjach premium w ogóle nie ma śmieci na ekranie. W dobie cyfrowej telewizji, EPG, blokad rodzicielskich emitowanie takiego badziewia przez cały czas trwania programu to jakaś kpina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logomaniak Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Chodzi o sam znak "Audycja zawiera lokowanie produktu" - on będzie tylko przez 4 sekundy na ekranie.Tutaj masz prezentacje, jak to mniej więcej będzie wyglądać: http://www.youtube.com/watch?v=i3AUnPb4ITQ Tak na pewno nie będzie wyglądać ,wystarczy spojrzeć na obecne ograniczenia wiekowe i porównać. Mniej lub bardziej dopracowane. Nawet z trójkątami był problem. Jeszcze ten napis Audycja zawiera lokowanie produktu. Co to jest to lokowanie? NA NIEMIECKICH KANAŁACH TELEWIZYJNYCH NA PEWNO NIE BĘDZIE CZEGOŚ TAKIEGO .TO MOŻE BYĆ TYLKO W POLSCE. Na obrazie bitwa pod grunwaldem tez może potrzebny jest napis lokowanie produktu i ograniczenie wiekowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hank_Moody Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Pomysł, żeby logutyp na ekranie pulsował w pętli co 10 minut jest już absurdem. Jakie pulsował, kolego? Piszesz takie bzdury, że się czytać tego nie da. W stacji STARZ logo pojawia się co ok.10 minut i jest widoczne przez 5 sekund po czym znowu znika. Po kolejnych 10 minutach znowu sie pojawia na 5 sekund i znika. I tak powinno byc! Nie ma żadnego pulsowania. W amerykanskim HBO podczas ogladania w OGÓLE nie ma loga stacji! Po kiego ona jest? Pojawia się logo na caly ekran zaraz przed programem i tyle. Kazdy wie co oglada, bo czlowiek chyba wiec takie rzeczy. Nie robmy z nas idiotów. A te oznakowania wiekowe to taki pic na wode, że nie wiem. KRRiTV jeszcze kłamie "prosto w oczy", że w USA czy Holandii są oznakowania wiekowe caly czas na ekranie. Po prostu kpina! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjacek Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Niech wywalą te znaczki, ale lokowanie to strzał w 10! Powinno to brzmieć tak: "UWAGA! Ten program zawiera ukrytą reklamę!". Powinna być na czerwono, czytana przez lektora i wyświetlana co najmniej 5 sekund zajmując cały ekran. Obecnie nie podobają mi się te pseudo reklamy w oglądanym programie. Ale ten znaczek z lokowaniem to istotny krok naprzód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hank_Moody Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Obecnie nie podobają mi się te pseudo reklamy w oglądanym programie. Ale ten znaczek z lokowaniem to istotny krok naprzód. yyyy ...a co zmieni ten napis "znajduje sie lokowanie produktów" ? Produkty dalej będą występować, mało rozgarnięty widz (najczęsciej babcie,dziadkowie w starszym wieku ) i tak nawet nie rozumie tego, że to, że w "klanie" mówili o banku WBK to jest reklama. Ten widz po prostu nie myśli nawet o tym i nie zastanawia się "dlaczego dali nazwę akurat tego banku? Czyżby była to ... REKLAMA!?". Nie, nie myśli tak. Po prostu jest nazwa "Bank WBK" i dobra. Dla Ciebie to, że wystąpi napis "lokowanie produktu" na 5 sekund coś zmieni? Już te reklamy w filmach nie będą Cie denerwować? Ten napis jest kompletnie nie potrzebny, bo przeciętnego Kowalskiego guzik obchodzi to czy w filmie/serialu jest nazwa "Mercedes" czy "Nercedes". Poza tym. Przeciętny widz widząc "lokowanie produktu" bedzie sie 5 minut zastanawiał "kurde... co to znaczy lokowanie?". Później przestanie, bo skupi sie na filmie/serialu i kompletnie o tym zapomni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel85 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Co nie zmienia faktu że akurat ten napis pojawiający sie na kilka sekund przeszkadzać nie będzie. Moim zdaniem tak samo te śmiesznego śmieciowe ograniczenia wiekowe, powinny pojawiać się tylko na kilkanaście sekund na początku audycji i po każdej przerwie reklamowej. Chyba tylko na Węgrzech ograniczenia wiekowe są emitowane cały czas, a w innych krajach jeśli są to właśnie tylko przez jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentence Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Wydaje mi się, że we Francji też są cały czas na ekranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel85 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 No właśnie tej Francji nie jestem pewien. Gdzieś czytałem że tylko programy +18 mają emitowane ograniczenie wiekowe przez cały czas emisji programu. Nie zmienia to jednak faktu że moim zdaniem jest to gruba przesada. Ograniczenia powinny być emitowane tylko przez kilkanaście sekund na początku i po wznowieniu emisji, a kanały premium powinny być od tego całkowicie wolne. Jak ktoś chce zablokować dostęp np. do treści +16 to i tak to może zrobić poprzez EPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logomaniak Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Na wszystkich francuskich kanałach na pewno nie ma ograniczeń wiekowych np tv5 monde nie ma , na niektórych kanałach są ograniczenia wiekowe ale na początku programu .wygląda to tak. http://s3.ifotos.pl/img/fr2_hsxrxap.JPG http://s2.ifotos.pl/img/fr1_hsxrxqr.JPG KRRiT nie ma racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hank_Moody Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Po prostu robią z człowieka idiotę i to w biały dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Przecież KRRiT nie stwierdziła, że we Francji jest tak samo tylko, że decydując o pozostawieniu oznaczeń kierowali się doświadczeniami i regulacjami prawnymi w innych krajach europejskich, w tym Francji. A Wy zaraz wieszacie psy na tej biednej KRRiT. Żeby zaraz na mnie nie wieszano psów wspomnę, że osobiście jestem zdecydowanym przeciwnikiem informacji o lokowaniu, a jeśli chodzi o oznaczenia wiekowe to niech to będzie rozwiązanie tak, jak we Francji albo niech ich nie będzie wcale. I tak na to nikt nie zwraca uwagi, no może na oznaczenie, że program jest przeznaczony tylko dla osób pełnoletnich. Reszta raczej nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentence Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Żeby ktoś ten wątek tam samo czytał jak "Eska TV", to by coś z tego wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpm11 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Na Słowacji podobnie oznaczenia są cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 KRRiT to stwór minionej epoki, którego uosobieniem była forma nakazowa i tak jest do dziś. Choć odbierana jest dziwnie, to nie wiedzieć czemu pielęgnowana jest tak, że trwa nadal. Lokowanie – jakby od tego zależałoby być albo nie być telewizji! Lokowanie – jakby od tego zależałoby, że świat z tym będzie lepszy! Lokowanie – jakie jest tego przesłanie? Za wyjątkiem rozdrażnienia wywołanego w społeczności - i, że teraz cały czas o tym się mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Akurat lokowanie jest wymogiem UE i KRRiT nie ma zbyt wiele do powiedzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.