Skocz do zawartości

Oznakowanie wiekowe programów


qqq_b
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dawid6237, dzisiaj też to można było zauważyć na programie Werdykt i Pojemność 2400. O tej wpadce z oznaczeniami wiekowymi była mowa http://www.dvbnews.pl/news/6784/tvr_z_przewodnikiem_epg - 2 akapit. Jeszcze niedawno emitowali teledyski w niewłaściwym formacie (16:9 rozciągnięty do 4:3) albo w windowboxie (w efekcie znaczka pocztowego). Windowbox można też dostrzec na programie Patent niezastrzeżony :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do ograniczeń wiekowych na kanałach tvp to uważam ze są bardzo brzydkie i zbyt duże. wiadomo że przezroczystość tych znaczków i wielkość to żaden problem dla stacji telewizyjnej bo np tvp hd jest półprzezroczyste ograniczenie wiekowe i zdecydowanie mniejsze niż na tvp 1 tvp 2

Kolega też wysłał list do KRRIT. Ograniczenia wiekowe niestety nie znikną .Dostał identyczna odpowiedz.

Ograniczenia na tvp 1 tvp 2 mogą być tylko mniej widoczne w czasie nadawania cytuje..

Nie jest natomiast określona ani intensywność świecenia, ani dokładne położenie znaku. Te parametry ustalane są przez nadawców.

 

Do tvp wysłałem kilka listów. Nigdy nie było odpowiedzi. Ciekawe dlaczego.

Oczywiście to jeszcze nie koniec bo na pewno wyśle jeszcze list do KKRiT.Napisze że tvp nie udziela odpowiedzi na listy, to do kogo mam wysłać list w sprawie ograniczeń wekowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli ktoś nie czytał odpowiedzi od KRRiT w temacie wszystko o tvp to wklejam też tutaj.

Likwidacji ograniczeń wiekowych niestety nie będzie ale mogą być mniej widoczne.Dla TVP to chyba nie jest wielki problem bo nawet kanał ITV ma półprzezroczyste ograniczenia wiekowe , czyli można.Półprzezroczyste ograniczenia wiekowe są też na kanałach Polsatu i TVN

 

To kopia listu od krrit . Listy w sprawie półprzezroczystych ograniczeń wiekowych i logo można wysyłać do tvp

 

W związku z Pańskimi kolejnymi wystąpieniami ....informuję, iż podtrzymuję stanowisko wyrażone w piśmie.

 

Dodatkowo informuję, że nadawcy programów zmieniają logo stacji wprowadzając coraz bardziej przeźroczyste znaki. Prawdopodobnie działania takie podejmie również telewizja publiczna. Pragnę podkreślić jednak, że decyzje w tej sprawie należą wyłącznie do nadawców. W związku z powyższym uwagi oraz opinie może Pan kierować bezpośrednio do nadawcy (Telewizja Polska SA, Biuro Programowe TVP SA, ul. Woronicza 17, 00-999 Warszawa).

 

Odnośnie poruszonego problemu dotyczącego emisji reklam w trakcie programu uprzejmie wyjaśniam, że w ustawie z 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji (t.j. Dz. U. z 2011 roku Nr 43, poz. 226) istnieją szczegółowe przepisy regulujące warunki umieszczania reklamy w programie.

 

Art. 16 ust. 2 ww. ustawy określa czasowy wymiar reklam w programach telewizyjnych: reklamy nie mogą zajmować więcej niż 15 %, a reklamy nadawane łącznie z telesprzedażą z zastrzeżeniami w ust. 3, więcej niż 20 % dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 12 minut w ciągu godziny. Ww. przepis dotyczy zarówno nadawców publicznych jak i komercyjnych. Natomiast zakaz przerywania programów w celu nadania reklamy dotyczy wyłącznie nadawców publicznych.

 

Do czasu emisji reklam nie wlicza się czasu przeznaczonego na informację o sponsorze audycji oraz zapowiedzi zwiastunów własnych pozycji programowych nadawcy. Reklamy nie stanowi także przekaz w postaci tekstu lub obrazu emitowanego w czasie nadawania programu, zawierającego informację o audycjach własnych nadawcy.

 

Pragnę zapewnić, że media pod względem przestrzegania przepisów ustawy o radiofonii i telewizji są monitorowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Kontrolę taką przeprowadza w Biurze KRRiT Departament Reklamy na podstawie monitoringu nadawców, analizy badań telemetrycznych i radiometrycznych, a także informacji uzyskanych od podmiotów działających na rynku mediów. W sytuacji naruszenia przepisów ww. ustawy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji interweniuje, pociągając nadawcę do odpowiedzialności prawnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech zrobią kontrolę w 4 Fan i zdecydują czy "kocha nie kocha" czyli Auditele w trakcie programów "Hit me" itp jest zgodne z nowym prawem ???

 

Druga sprawą jest to że Eska ma gdzieś ograniczenia wiekowe - nie nadaje żadnych ... a przecież ma rożne programy < np Poranny WF , klipy na czasie itp> i koncesję ma na NTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co są w ogóle te ograniczenia skoro i tak nikt ich nie przestrzega?! Czy to takie trudne postanowić, że ograniczenie będzie pojawiało się na 30 sekund po starcie programu i 30 sekund po reklamie i pźniej znikało? Po jaką [beep]e te ograniczenia są 24/7 na antenie?!

 

najlepsze w tym wszystkim jest to, że premierowe odcinki Kuby Wojewodzkiego na TVN lecą ze znaczkiem "16", a powtórki odcinków z zeszłych sezonów na TVN7 lecą o 15:00 ze znaczkiem "12". :lol2::roll: przecież to jest chore! idiotycz.na KRRiT powinna zostać jak najszybciej zlikwidowana!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeśli chodzi o Eska TV to przez chwilę były oznaczenia wiekowe, lecz później je wyłączyli. Z kanałów FTA oznaczeń wiekowych nie nadaje Edusat, który przez zmianą loga nadawał oznaczenia. A TVR nadaje sporadycznie oznaczenia. Nie raz potrafią w ogóle ich nie włączać. Raz jak był ten program po 23 Nago Rąco (program informacyjny podobny do Comedy Central News - zmyślone informacje, z tą jednak różnicą, że podczas podawania informacji przez prezentera rozbiera się kobieta) to włączyli zielone kółko zamiast czerwonego :lol2: lecz teraz zwracają uwagę na to, bo ostatnio pojawia się zawsze czerwone kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na odpowiedz od UOKiK .Wysłałem taki list bo KRRiT uważa ze TVP to nie jest telewizja programowa.

Nie mogę tego zrozumieć że o jakiś "znaczek" który jest w rogu ekranu trzeba wysyłać tyle listów i "walczyć" z tym pół roku. NA odpowiedz czekać 30 dni lub dlużej. OD TVP WCALE NIE MA ODPOWIEDZI. Stacja telewizyjna powinna wiedzieć ze to przeszkadza w oglądaniu programu i jest zagrożeniem dla telewizorów. (ostrzeżenie w instrukcji). USTAWIĆ PRZEZROCZYSTOŚĆ JAK NA C+ LUB TVN i SPRAWA ZAŁATWIONA LUB OGRANICZENIA WIEKOWE TYKO NA POCZĄTKU PROGRAMU BO STACJA TELEWIZYJNA MOŻE ODPOWIEDZIEĆ ZE NIE MAMY TAKIEGO SPRZĘTU ALBO WYMYŚLA INNY POWÓD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 23 czerwca 2005 r. w sprawie kwalifikowania programów telewizyjnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 130, poz. 1089), znaki mają wyglądać tj. poniżej.

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_oce ... h_w_Polsce

Jest to zapisane (a raczej zamalowane) w tymże dokumencie.

Czyli najpoprawniejsze oznaczenie wiekowe emituje... TVP.

 

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0051301089 - link do ustawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczenia wiekowe jeśli już muszą być to mają być bezpieczne dla sprzętu to jest najważniejsze czyli takie jak na kanale cyfra+ film , tvn.

Mogą być mało widoczne bo nie ma obowiązku który dotyczy intensywności świecenia tych "znaczków"

 

(Dz.U. z 2005 roku, nr 130, poz. 1089) zostały określone jedynie wymiary i kolor znaku graficznego. Nie jest natomiast określona ani intensywność świecenia, ani dokładne położenie znaku. Te parametry ustalane są przez nadawców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz na Tele 5 spotkałem się z ciekawym sposobem oznakowania. Leciał jakiś film i w lewym górnym rogu był trójkącik z wpisaną 16. Następnie po przerwie reklamowej widniało w tym samym miejscu już czerwone kółko :D . Widocznie Tele 5 rozróżnia partie przeznaczone dla dorosłych i dla młodzieży :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tvp sport też widziałem kilka razy ograniczenia wiekowe w czasie powtórek meczu. np dziś rano. Ciekawe dlaczego są ograniczenia wiekowe w czasie takiego programu ? Jeśli przyjrzymy się dokładnie to czasami ograniczenia wiekowe na tvp sport też są trochę transparentne. Może informacji jak zrobić bardziej transparentne ograniczenia wiekowe udzieli TVN albo inna stacja telewizyjna np ITV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na forum tvp telewidzowie tez narzekają na ograniczenia wiekowe i logo

kilka cytatów

O oczo[beep]nych logach i ograniczeniach wiekowych nie wspomnę..

 

 

Nie wiem jak to jest z logo, czy tego wymagają jakieś przepisy, ale jeśli chodzi o znaczek ograniczenia wiekowego, to zostało narzucone w ustawie. Uważam jednak, że pomysł ten nie ma większego sensu i że nie ma praktycznie żadnego wpływu na to czy dzieci i młodzież oglądają czy też nie to czego oglądać nie powinni (czasami moze nawet mieć skutek odwrotny, gdy jakiś małolat przesiadujący przed telewizorem bez kontroli osób dorosłych zobaczy taki znaczek tym bardziej nabierze ochotu do obejrzenia takiego filmu zgodnie z zasadą, że zakazany owoc smakuje najlepiej). Informacja o ograniczeniu wiekowym powinna znajdować się w każdym drukowanym programie telewizyjnym, także w telegazecie oraz powinna być podawana przed rozpoczęciem emisji danego filmu (również w jego zwiastunach) i to by całkowicie wystarczyło.

 

cały tekst

http://forum.tvp.pl/index.php?topic=38820.0

 

Właśnie przed chwilą ponownie zadzwoniłem do TVP i w dość ostrych, chociaż przyzwoitych słowach zwróciłem na to uwagę. Dziwię sie jednak, że ten nowy [beep] obyczaj tzw telewizji publicznej nie wywołuje bradziej masowych protestów wyrażanych listach, telefonach do samej telewizji jak i w opiniach na temat TVP przedstawianych w innych środkach masowego przekazu. A może warto byłoby także kierować skargi do KRRiT jak i Fedreacji Konsumentów, bądź też UOKiK, przecież za nasze pieniądze (obojętne czy pochodzące z abonamentu, czy też z dofinansowania z budżetu lub nawet reklam, bo za nie też płacimy w cenie reklamowanych towarów) otrzymujemy towar niepełnowartościowy, totalnie wybrakowany i to wybrakowany celowo. Odnoszę czasami wrażenie jakby dla większości telewidzów byłoby to zupełnie obojętne, a moze są i tacy którym naprawdę odpowiada przypominanie co chwilę, a ostatnio nawet non-stop o innych programach w telewizji i było wszystko jedno czy oglądają obraz czysty czy zakłócany. Czyżby nasze społeczeństwo dało się już aż tak otumanić.

 

http://forum.tvp.pl/index.php?topic=33893.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji telewizora np Samsung LE37A451 jest ostrzeżenie - Nieruchomych obrazów nie należy wyświetlać na ekranie LCD dłużej niż przez 2 godziny, gdyż może to spowodować utr[beep]e obrazu na ekranie. Do zatrzymanych obrazów zalicza się tez logo i inne znaki firmowe czyli ograniczenia wiekowe.

Podobne ostrzeżenie jest w instrukcji telewizorów plazmowych

 

Wszystko jest zgodnie z przepisami czyli ograniczenia wiekowe i logo muszą być transparentne tak jak na kanałach tvn lub ograniczeń wiekowych nie powinno być wcale aby nie doszło do trwałego wypalenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

https://satkurier.pl/news/67125/krrit-oznaczenia-programow-chroniace-dzieci.html

 

Znieść całkowicie obecne oznakowanie, które kompletnie nie ma sensu, bo nikt na niego nie patrzy. Zaśmiecaja tylko ekran te trójkąty i inne kwadraty. Na początku programu i zaraz po każdej reklamie wyświetlić na ekranie oznakowanie wiekowe na 20 sekund i póxniej takie coś powinno zniknąć a nie być trwale na ekranie. Ja płace abonament - ja wymagam. Nie chcę rzadnych śmieci na ekranie poza logo stacji. I nie jestem sam z takim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

KLIK

logo.gif

KRRiT: Nowe oznaczenia ochrony małoletnich

 

krrit22.jpg

 

W najbliższym czasie audycje telewizyjne zostaną oznaczone nowymi symbolami graficznymi. Widzowie i radiosłuchacze zostaną także poinformowani o product placement w audycjach. KRRiT wydała nowe rozporządzenie, dostosowujące polskie prawo do wymogów Unii Europejskiej.

 

Lokowanie produktu

 

Product placement polega na umieszczeniu towarów czy usług w audycji w celach marketingowych. Unijna dyrektywa 2010/13/UE zobowiązuje nadawców do oznakowania i ewidencji takich audycji.

 

Rozporządzenie KRRiT z 30 czerwca 2011 roku wprowadza ten obowiązek do polskiego prawa. Zgodnie z jego brzmieniem, nadawca programu telewizyjnego obowiązany jest do oznaczania audycji, w których zastosowano lokowanie produktu znakiem graficznym, według wzoru określonego w załączniku do rozporządzenia. Znak graficzny musi zostać umieszczony zarówno na początku audycji, po wznowieniu audycji po przerwie reklamowej jak i na końcu. Wyświetlony musi być nie krócej, niż przez cztery sekundy, zajmując powierzchnię minimum 5 proc. ekranu. Znak ma być też wyświetlany przez cały czas trwania napisów końcowych.

 

W przypadku audycji radiowych, w których zastosowano lokowanie produktu, nadawca zobowiązany jest wyemitować (tak, jak w przypadku audycji telewizyjnych - na początku, po wznowieniu oraz na końcu audycji radiowej) sygnał dźwiękowy. Jest to czytany przez lektora komunikat: "audycja zawiera lokowanie produktu" oraz "audycja zawierała lokowanie produktu".

 

Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

 

Nowe oznaczenia ochrony małoletnich

 

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po sześciu latach funkcjonowania rozporządzenia (rozporządzenie KRRiT z dnia 23 czerwca 2005 r., Dz. U. Nr 130, poz. 1089) w sprawie kwalifikowania audycji mogących mieć negatywny wpływ na rozwój małoletnich, przeprowadziła debatę na temat skuteczności obowiązującego systemu ochrony. Uczestniczyli w niej badacze zajmujący się wpływem mediów na rozwój dzieci, nadawcy i przedstawiciele urzędu Rzecznika Praw Dziecka oraz organizacji pozarządowych działających na rzecz dzieci.

 

Zarówno wyniki badań naukowych, oczekiwania urzędów i organizacji zajmujących się problemami rozwoju małoletnich, jak też doświadczenia i regulacje przyjęte w innych krajach europejskich (Francja, Węgry, Belgia, Holandia) jednoznacznie potwierdzają konieczność utrzymania oznakowania audycji na ekranach telewizyjnych. Niezbędne okazały się jednak niewielkie modyfikacje aktualnie stosowanych znaków, polegające na zwiększeniu ich czytelności i widoczności.

 

12 lipca 2011 roku KRRiT dokonała nowelizacji rozporządzenia. Zamieniono czerwone kółko na czerwony kwadrat z białym kluczykiem w środku, jako oznakowanie audycji przeznaczonych dla osób powyżej 18 roku życia. Zielone kółko - oznaczenia audycji dla wszystkich widzów, także tych najmłodszych - zamieniono na zielony kwadrat z uśmiechniętą buźką w środku. Pozostałe znaki zostały również przeprojektowane, by harmonizowały z wprowadzonym wcześniej oznaczeniem lokowania produktu. Nowe wzory symboli graficznych zaprojektowało studio Platige Image.

 

Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...