Skocz do zawartości

Dekoder HD5000


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To normalne. Włączony dekoder próbuje "negocjować" z podłączonym przez HDMI TV komunikację a TV nie "odpowiada", więc dekoder wyświetla stosowny komunikat. Jeśli wyjmiesz wtyczkę przewodu HDMI z dekodera lub TV to komunikat zniknie.

 

Jesli dekoder nie chce się aktualizować to można jeszze go odłączyć od prądu i spróbowac uruchomić. Jesli nie ruszy po takiej operacji to do APS-u wymienić na kolejną sztukę.

 

Czyli co?Na każdym dekoderze HD5000 jest taki komunikat?Ktoś może to potwierdzić?Własnie poważnie zastanawiam się nad wymiana tego tunera na inny-sprawny ale nie wiem czy taki komunikat jest normalną rzeczą u wszystkich.

Muszę to wiedzieć bo wymiana tunera w moim przypadku to wysyłka kurierem z Finlandii do Polski a potem z powrotem.

Proszę o odpowiedz,najchętniej od jakiegoś pracownika APS który miał do czynienia z kilkoma HD5000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest godzina 11:49 Dekoder nadal próbuje się aktualizować i pojawia się co jakiś czas 00:00 trwa to już od wczoraj gdzieś od godziny 17 ;/

 

Edit:

Numer z prądem już próbowałem i nadal nic :?

Jeśli masz podłączony dekoder z TV przy pomocy kabla HDMI, zmień połączenie na kabel EURO. Oprogramowanie powinno się zaktualizować. Jeśli tak się nie stanie, pozostaje wizyta w APS, diagnostyka sprzętu i wymiana na inny. W przypadku, kiedy z Euro aktualizacja się dokona, a po przełączeniu na HDMI, dekoder w dalszym ciągu nie będzie funkcjonował poprawnie, również jedynym rozwiązaniem jest wizyta w APS. Niemniej jednak odbiór kanałów po Euro powinien być możliwy (jeśli ktoś aktualnie ma czasu na wizytę w APS w najbliższym czasie, spokojnie może mieć dostęp do kanałów, bez HD, ale zawsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam następujący problem z dekoderem polsatu HD5000. Otóż mam go już jakiś czas i nie było żadnych problemów, aż do dziś. Wyskoczył mi bowiem komunikat: "Urządzenie HDMI podłączone do dekodera nie obsługuje HDCP". Nie wiem co zrobić. Telewizor mam firmy Lg 37ld465. Telewizor ma 3 wejścia HDMI i na każdym jest to samo. Z góry dziękuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź masz podaną wyżej. Spróbuj podłączyć kablem Euro i wykonać aktualizację oprogramowania. Przy kablu Euro programy powinny być odbierane bez problemu. Jeśli aktualizacja wcześniej została wykonana poprawnie i nie będzie nowej wersji oprogramowania, możesz jeszcze spróbować przywrócić dekoder do ustawień fabrycznych, a także odłączyć zasilanie na ok. 10 sekund. Jeśli to nie pomoże i przy HDMI w dalszym ciągu będzie taki komunikat - proponuję udać się do APS-u w celu diagnostyki i wymiany dekodera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was. Mam problem z trzaskami podczas przerzucania kanałów i sprawdziłem czego to wina i wina leży po stronie HDMI ponieważ przy podłączeniu przez EURO Scart nie ma żadnych trzasków a przy podłączeniu poprzez HDMI są. Sprawdzałem na 3 różnych kablach HDMI.

 

Mój telewizor to Samsung model LE32A330J1N

 

Wina trzasków leży po stronie nowego oprogramowania a dokładniej to po stronie kompatybilności HDMI.

 

Takie jest moje osobiste stwierdzenie

 

Pozdrawiam.

 

Może ktoś ma jakiś pomysł bo ja narazie nie mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wam powiedzieć że tan komunikat: "Urządzenie HDMI podłączone do dekodera nie obsługuje HDCP" nie jest czymś normalnym bo przez 2 lata miałem tak samo podłączoną nagrywarkę na poprzednim dekoderze - również na tym HD5000 miałem tak podłączoną i nigdy nie było podobnych komunikatów, które NIE ZNIKAJĄ po 3 sekundach (wcale nie znikają! tylko świeci cały czas na środku i nie można oglądać).

To jest jakiś błąd w nowym oprogramowaniu. Na przykład jakbym chciał nagrać sobie jakiś program w nocy to musiałbym zostawić włączony TV na HDMI tam gdzie podlaczony jest dekoder bo wtedy na nagrywarce nie wyskakuje ten komunikat - to jakaś głupota i paranoja! Jak można zrobić tak że po wyłączeniu TV wyskakuje komunikat na urządzeniu podłączonym przez EURO! No coś jest nie tak. W CP jak dzwoniłem do pomocy technicznej to nie mieli pojęcia nic a nic! Jak dla mnie to wolałbym wrócić do poprzedniego oprogramowania i mieć normalnie obraz i na TV i na nagrywarce bez znaczenie które jest włączone...a nie biegać i wyciągać kable z wtyczek od telewizora jak zachce mi się przez nagrywarkę oglądać - no to już jakiś [beep]izm!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@limax: koniecznie zgłoś to na infolinię, nie pomogą natychmiast, ale przekażą twój problem programistom i może wkrótce pojawi się poprawiona wersja. Jeśli nie będą wiedzieć o takich problemach to tego nie poprawią.

I nie pytaj dlaczego to popsuli... Takie konfiguracje sprzętowe nie są zbyt częste, poza tym trudno testować działanie dekodera z każdym odbiornikiem TV, a to właśnie od współpracy dekodera z TV po HDMI zależy to wszystko. Jak ja brałem swój HD5000 jego oprogramowanie nie pozwalało również korzystać z niczego (choćby radio) gdy TV nie był włączony. Potem zaktualizowałem go i od tej pory (maj) jest OK, nawet po tej ostatniej aktualizacji. Ale ja nie korzystam z nagrywarki tylko czasem słucham samego dźwięku na wzmacniaczu wyłączając TV. Wczoraj tak słuchałem dlatego wiem że to działa. Ale na pewno coś zmienili w obsłudze HDMI, bo do tej pory nie miałem dźwięku z dekodera poprzez TV (HDMI), tylko bezpośrednio dekoder - wzmacniacz (więc jak puszczałem jakiś film na TV z pliku, to musiałem we wzmacniaczu zmienić źródło). Teraz działa i bezpośrednio i poprzez HDMI w TV.

Jak dla mnie jedyną wadą tego oprogramowania jest długie przełączanie kanałów - nawet do 7 kropek przy HD, do 4 kropek przy SD.

Jeśli jednak zmniejszyła się czułość dekodera (są taki sygnały) to bardzo źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie pisać że takie komunikaty :"Uwierzytelnienie HDCP urządzenia HDMI podłączonego do dekodera nie powiodło się" są czymś normalnym.

Są nienormalne i nie trzeba być fachowcem żeby dojść do wniosku że coś w tym nowym sofcie zostało popsute.

Miałem do czynienia z wieloma urządzeniami TV i SAT i nigdzie nie ma takich komunikatów.

Od tego jest złącze HDMI żeby go używać i ma działać dobrze.Nie proponujcie więc połączania dekodera z LCD za pomocą EURO Scart bo dla mnie jest to cofanie się w rozwoju i akceptacja błędu programistów z CPT.Ok,zepsuliście ale my będziemy oglądać obraz gorszej jakości i będzie cacy.

Jak na razie to nowy soft oprócz nowej grafiki nie przyniósł nic nowego.Bo to że działa EPG to żadna łaska ze strony CP.Przecież niewiele można powiedzieć o obsłudze dysków USB których nikt nie ma,nie wiadomo kiedy będą i śmiem twierdzić znając CP że pewnie też nie obejdzie się bez problemów. :lol2:

Ja zauważam jak na razie następujące błędy w nowym sofcie:

-Problem z odbiorem kanałów HD mimo silnego sygnału

-Trzaski przy przełączaniu kanałów-złącze HDMI

-Zanikający lub charczący głos -złącze HDMI,problem występuje często na telewizorach Philips.

-Wciąż brakuje TIMERA!!!!!

-Plansza w trybie RADIO wciąż niedostosowana do grafiki HD.

-Komunikaty :"Uwierzytelnienie HDCP urządzenia HDMI podłączonego do dekodera nie powiodło się" -u jednych znikają po kilku sekundach a u innych nie.

Generalnie jest chyba problem właśnie z HDMI,stąd zanikający dzwięk i te dziwne komunikaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie że nikt nie zgłasza zapotrzebowania na usługę powiadamiania o programie. To znaczy na ekranie EPG ustawiamy sobie "alarm" dla danego programu i albo jest komunikat, że należy przełączyć dekoder albo nawet dekoder przełącza się automatycznie (najlepiej obie wersje). Podejrzewam jednak, że ta funkcjonalność może pojawić się niedługo w związku z możliwością nagrywania. Nie wyobrażam sobie usługi nagrywania bez możliwości automatycznego włączenia dekodera o odpowiedniej porze na odpowiednim kanale, a przynajmniej przełączenia się na odpowiedni kanał i włączenia nagrywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Komunikaty :"Uwierzytelnienie HDCP urządzenia HDMI podłączonego do dekodera nie powiodło się" -u jednych znikają po kilku sekundach a u innych nie.

Generalnie jest chyba problem właśnie z HDMI,stąd zanikający dzwięk i te dziwne komunikaty.

 

A jeszcze u innych nie ma tego w ogóle. Problemy pewnie dotyczą jakiejś partii dekoderów. Wg. mnie każdy kto ma problem powinien wymienić sprzęt w APS'ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od czasu aktualizacji mam taki problem - brak obrazu, na żadnym z kanałów.

Prawdopodobnie jest to związane ze sprzętem - mianowicie za telewizor "robił" stary monitor komputerowy LCD (BENQ FP737s)

i był podłączony przez kabel bezpośrednio z dekoderem (dekoder wyjście HDMI, monitor wejście DVI).

Po włączniu dekodera na monitorze pokazuje się tylko napis: "Nonpreset mode!".

Jedyne co mogę zobaczyć, to menu dekodera i to jest widoczne (można instalować kanały, zmieniać różne inne ustawienia).

Ogólnie obrazu nie ma. Czy coś z tym można zrobić? (być może dekoder teraz "nadaje" na wyższych/niższych częstotliwościach?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od czasu aktualizacji mam taki problem - brak obrazu, na żadnym z kanałów.

Prawdopodobnie jest to związane ze sprzętem - mianowicie za telewizor "robił" stary monitor komputerowy LCD (BENQ FP737s)

i był podłączony przez kabel bezpośrednio z dekoderem (dekoder wyjście HDMI, monitor wejście DVI).

Po włączniu dekodera na monitorze pokazuje się tylko napis: "Nonpreset mode!".

Jedyne co mogę zobaczyć, to menu dekodera i to jest widoczne (można instalować kanały, zmieniać różne inne ustawienia).

Ogólnie obrazu nie ma. Czy coś z tym można zrobić? (być może dekoder teraz "nadaje" na wyższych/niższych częstotliwościach?)

mam ten sam problem, z tym, że ja używam telewizora, który nie jest wyposażony w wejście HDMI, ale jest DVI i przez to uzyskiwałem lepszą jakość obrazu, aż do aktualizacji oprogramowania :( co z tym zrobić? Powrót do Eurozłącza w ogóle mi nie pasuje...

 

EDIT:

kontaktowałem się z CP, konsultant powiedział mi, że mam się udać do punktu sprzedaży i dostanę tam od ręki inny dekoder (prawdopodobnie zupełnie inny model). Jutro z rana jadę żądać swojego, zobaczymy jak będzie z tym, że od ręki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ohh powiem wam, że ja swój problem zgłosiłem od razu do CP na infolinię techniczną. Poprosiłem aby zwrócili na to uwagę i zgłosili do programistów. Moim zdaniem błąd do naprawienia w 5 minut, kwestia tylko czy i kiedy :) Jak na tą chwilę nie pozostaje nic innego jak odłączać wtyczkę HDMI od telewizora jak planuję coś nagrywać przez nagrywarkę albo oglądać przy użyciu EURO lub CHINCHA :)

no albo wymienić dekoder w punkcie obsługi jak mi doradzili na infolinii:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...