kkuba Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Mam tylko kolekcję softów do HD8-S i HD S2. Niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 To szkoda. Ciekaw tylko jestem, czy ktokolwiek z użytkowników DigiCordera HD S2X Plus ogląda Cyfrowy Polsat na najnowszym sofcie i czy ma podobne objawy jak u mnie. Wypada liczyć tylko na nowy soft, choć widzę, że ze wsparciem software'owym to jest nie za bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkuTVSAT Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Maris, może zadzwoń do serwisu Technisata w Polsce i jak mają starsze softy to niech wyślą tobie na maila. Można by było jeszcze poszukać na niemieckich forach ale oni używają wersji bez x czyli HDS2 Plus i tu się mleko rozlewa. To co kiedyś miało być atutem dla polskiego rynku czyli wersja z x jest teraz przeszkodą. pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Na razie wysłałem do Technisata maila z opisem problemu. Na razie nie dostałem odpowiedzi. Może coś mi napiszą. Jeśli nie, to wtedy zadzownię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przewaks Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Chyba się troszkę pospieszyłem ze stwierdzeniem, że u mnie problem nie występuje. Okazuje się bowiem, że rzeczywiście co jakiś bliżej nieokreślony czas, obraz na Polsat HD zwalnia i wygląda jak klatka po klatce, zupełnie tak jak opisał to @Maris. Póki co znalazłem banalne rozwiązanie choć jest to oczywiście półśrodek - wystarczy przełączyć na chwilę na inny kanał i wrócić na Polsat HD. Wtedy obraz jest już normalny. Przyznam jednak, że to dziwna sytuacja. Ostatni raz korzystałem z tego modułu w grudniu zeszłego roku i wszystko działało, nawet teraz też wszystko wydawało się ok ale jednak pojawił się problem. Ja bym się wcale nie zdziwił gdyby się okazało, że na taki stan rzeczy ma dodanie kodowania w Conax dla N-ki. Oczywiście nie powinno mieć to żadnego znaczenia ale... Sam jestem ciekaw co TechniSat odpowie choć rewelacji bym nie oczekiwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Przewaks, a jaką masz wersję softu, czy taką jak podana wyżej przeze mnie, czyli najnowszą. Być może problem tkwi w dodanym systemie Conax, bo wcześniej tego nie zauważyłem. Ciekawe czy dostanę odpowiedź na maila z Technisata i co mi odpowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkuTVSAT Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Ja co prawda mam HD S2 bez plusa ale też się przyjrzę temu Polsatowi HD i zobaczymy czy ten problemnie jest szerszy - u mnie na pewno po przełączeniu na Polsat HD obraz od razu jest płynny ale sprawdzę czypo jakiejś godzinie oglądania nie ma problemów. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 WilkuTVSAT u mnie po przełączeniu na Polsat HD też obraz jest płynny, nawet przez 20 minut. Ale potem następuje to co opisałem wyżej. I potem znowu obraz jest płynny przez jakiś czas i znowu i tak w koło. Faktem jest, że zauważyłem to dopiero teraz, po dodaniu sytemu kodowania Conax do tego kanału a przecież zdarzało się niejednokrotnie oglądać Ligę Mistrzów. Być może to nie ma żadnego związku, ale nie można tego wykluczyć. Wiesz, gdyby obraz tylko na początku był taki jak opisałem, to nawet bym nie podnosił tego problemu, ale jeżeli taka sytauacja zdarza się podcza oglądania tego kanału stale, to nie jest właściwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkuTVSAT Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Maris: na paru forach zamieściiłem info że szukam starszego softu do HDS2X Plus - mniejmy nadzieję że jest to sprawa softu a nie kodowania w conax bo na poprawki znając tempo programistów z Technisata możemy długo poczekać. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Dzięki WilkuTVSAT za zaangażowanie. Chciałem tylko dodać, że problem opisany przeze mnie dotyczy nie tylko kanału Polsat HD ale również i Polsat Sport HD, nadawanego z tej samej częstotliwości, tj. 12,265 V. Sprawdzę jeszcze na innych kanałach z tej częstotliwości, jak HBO HD czy Cinemax 2 HD (oba dekodowane przez Cyfrę+, bo z Cyfrowego Polsatu nie mam na te kanały uprawnień). 10.06.2011. g. 12:35. Dzisiaj rano dzwoniłem do Technisata, opisałem problem, Pan wziął ode mnie maila (chociaż elektronicznie też ten problem zglosiłem kilka dni wcześniej) i obiecał, że po sprawdzeniu problemu odpowiedzą. Miejmy nadzieję, że tak będzie. Powiedział mi on również, że mogą podesłać mi starszą wersję softu, jeśli zajdzie taka potrzeba, chociaż wyraził się, że nie powinno się wracać do wcześniejszych wersji softu, zakładając z góry, że każda poprawka jest zmianą na lepsze. Polemizowałbym z tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkuTVSAT Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Witam Niestety jeszcze nikt minie przesłał starszego softu do HDS2 Plus. Wczoraj przez ponad pół godziny oglądałem Polsat HD i u mnie na HDS2 nie wystąpił ten problem z klatkowaniem obrazu - nie wykluczone że po dłużdzym czasie on wystąpi, jeszcze w weekend dłużej potestuję. pozdrawiam PS. Apeluję do osób które mają starsze softy do HDS2 Plus aby nam je udostępniły tak aby koledzy z tym sprzętem mogli potestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 WilkuTVSAT, S2X Plus a nie S2 Plus, chociaż nie wiem czy jest jakaś różnica w wersjach z "X" i bez "X". Co ciekawe oglądałem dzisiaj przez około pół godziny kopię przekazu Polsat HD z tej samej częśtotliwości pod nazwą "Service:3108" i nie zauważyłem żadnych spowolnień obrazu. Będę dalej obserwował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkuTVSAT Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Tak, naturalnie że chodzi nam o soft do HD S2X Plus, moja pomyłka z rozpędu napisałem bo ja mam wersję bez X. A oczywiście soft do wersji bez x nie wgra się do tej z x i odwrotnie - taka głupota firmy Technisat która rozgraniczyła odbiorców niemieckich od pozostałych. W serwisie technisata mogą oczywiście wgrać do wersji z x bootloader od wersji bez x i wtedy byśmy mieli wersję bez x - szkoda że tego samemu nie da się zrobić. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maq Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Dekodery Technisatu z literką X to są wersje exportowe (poza niemcy), natomiast te bez to głównie dekodery przeznaczone na rynek niemiecki. Technicznie w środku powinno znajdować się to samo, ta sama płyta, różnica jest jedynie w zmodyfikowanym oprogramowaniu (przede wszystkim funkcje dedykowane na dany kraj jak np. ISIPRO) i zawartości opakowania. O ile programiści czegoś przez przypadek nie zepsuli przy przeróbkach, dekodery na obdydwóch wersjach softu powinny działać identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkuTVSAT Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 No tak tylko szkoda tak jak napisałem w poprzednim poście że samemu sobie nie możemy przejść z wersji x na bez x lub w drugą stronę. Zmienić bootloadera może tylko serwis - niestety metoda nie jest upubliczniona a szkoda. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkuba Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Oczywiście wersje X i bez X zachowują się zupełnie odmiennie. Napisałem do kogoś w Technisacie w przypływie szczerości gdy to wymyślono (a było to około roku po wprowadzeniu wersji HD8), że pomysł rozbicia softu na n-wersji jest [beep]ny i nie ma żadnego uzasadnienia merytorycznego. Za to spowoduje same problemy... Mój głoś oczywiście zignorowano, a problemy oczywiście powstały. Co ciekawe w ISIO nadal jest ta idiotyczna koncepcja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Właśnie przed chwilą na forum dotyczącym modułu Cyfrowego Polsatu część użytkowników korzystających z tunerów Fergusona czy Samsunga również zauważyło opisany przeze mnie wyżej problem z Polsatem HD i Polsatem Sport HD. Co ciekawe, problem ten pojawił się po dodaniu systemu Conax lub Nagravision (1861). Może jednak wina nie do końca leży po stronie tunera, skoro inne marki zachowują się podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkuba Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Paradoksalnie byłaby to dobra wiadomość. Na poprawki softu tunera bym specjalnie nie liczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Problem z klatkowaniem Polsatu HD i Polsatu Sport HD jak był tak nadal jest. Dwa razy wysłałem maila do Techinsata, w drugim nawet prosząc o podesłanie poprzedniej wersji softu do posiadanego przeze mnie modelu. Raz do nich nawet zadzwoniłem i konsultant obiecał, że sprawdzą przypadłość i dostanę odpowiedź mailem. Mieliście rację, Technisat olewa swoich klientów. Wysłałem również maila do Cyfrowego Polsatu i otrzymałem odpowiedź, żeby przesłać im pocztą moduł z opisem przypadłości. Na razie nie wysłałem, bo na innych kanałach HD, jak chociażby FOX HD nie mam tego typu zakłóceń. Wymieniłem również konwerter na Inverto Black Ultra i dalej to samo. Poziom sygnału mam 101 a jakość mam 9,8-10,1 db. Pasek poziomu czasami robi się żółty, jak wartość przekracza 100, czy to normalne? Nie wiem więc czy to wina softu tunera czy może jednak problem leży po stronie modułu. Ze strony nadawcy chyba wszystko w porządku, bo jakoś cicho na ten temat na forach internetowych. Owszem, użytkownicy Fergusonów skarżyli się na klatkowanie Polsatu HD i Polsatu Sport HD, ale raczej jest mało takich głosów. Zastanawiam się czy wysłać moduł do Cyfrowego Polsatu. Obawiam się, że okaże się, że moduł jest sprawny a ja nie będę miał dostępu do oferty CP przez tydzień lub dwa. Nie wiem też, czy nadal jest sens pisać do Technisata o podesłanie poprzedniej wersji softu, skoro oni mnie olewają. Z tunera jestem ogólnie zadowolony, ale chciałbym, żeby wszystko było ok. Edit: 08.07.2011. Napisałem ponownie do Technisata i przed chwilą otrzymałem maila z odpowiedzią, że dysponują trzema wersjami softu: tj. 2.35.13.3 1511 (tą mam obecnie), 2.35.13.2-1388 i 2.35.13.1-1247e. Poprosiłem o przesłanie wersji 2.35.13.2.-1388, bo sądząc po oznaczeniach jest to wersja bezpośrednio poprzednia w stosunku do wersji najnowszej. Mam tylko pytanie jak się wgrywa soft z pendrive'a, bo jak wgrywałem najnowszą wersję softu, to coś mi nie poszło. Czy wystarczy go tylko podpiąć do tunera a reszta pójdzie automatycznie, czy trzeba robić coś jeszcze? Udało mi się dopiero wgranie softu przez satelitę. Edit. 08.07.2011. 18:07. Technisat tym razem stanął na wysokości zadania i otrzymałem (3 godziny temu) maila z softem z listopada 2009, tj. 2.35.13.2 1388. Wgrałem go szybko i niestety Polsat HD jak klatkował tak nadal co 15-20 minut klatkuje. WilkuTVSAT nie jest to więc chyba wina softu. Być może problemu trzeba szukać w module. W każdym bądź razie, gdyby ktoś miał podobny problem, to możecie wykluczyć soft. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rusticalming Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 @Maris Problem jest z sygnałem Polsatu. Wiem bo pracuję w jednej z kablówek. Co pewien czas w streamie znajduje się uszkodzona ramka, powodująca zjawisko stroboskopu. Potwierdza to analiza sygnału przeprowadzona profesjonalnymi urządzeniami. Więc pozostaje jedynie pisanie do Polsatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Ja już pisałem do Polsatu. Kazali mi przysłać moduł CAM. Na razie jeszcze nie wysłałem. Sprawdzę jeszcze na tunerze u brata, jak u niego będzie dobrze, to pewnie masz rację. Tyle tylko, że niewiele osób na forach zgłaszało ten problem. Owszem użytkownicy Fergusonów skarżyli się na opisaną przeze mnie przypadłość, ale mimo wszystko na forach jest niewiele głosów na temat problemów z klatkowaniem Polsatu HD i Polsatu Sport HD. Zobacz chociażby użytkowników Technisata, praktycznie mało kto zauważył ten problem. Mimo to, dziwne to jest, że problem taki występuje tylko na dwóch kanałach HD i to kanałach Polsatu. To potwierdzałoby Twoją opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rusticalming Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 @Maris Tylko to nie jest tylko opinia tylko fakt, ponieważ to sprawdziłem. Te rzeczy są mierzalne i do sprawdzenia, pojedyncze ramki wypuszczane przez providera są po prostu uszkodzone. Jeden odbiornik może sobie lepiej z tym radzić, drugi gorzej...jednak wina definitywnie leży po stronie POLSATU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maris Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 rusticalming, tylko że tak jak wspomniałem, niewiele osób zgłaszało ten problem na forach internetowych. I chodzi właśnie o to, że ja mogę pisać do Polsatu a oni mnie oleją, bo uznają, że jest to pojedyńczy przypadek, więc skoro inni nie zgłaszają tego typu problemu, to u nich wszystko jest w porządku. Gdyby dajmy na to z 500 osób wysłało do nich maile z tym samym opisem problemu, to wtedy pewnie by się zastanowili. Sam zresztą od początku nie wierzyłem w to, że wina leży po stronie mojego tunera, albowiem mój Technisat HD DigiCorder S2X Plus na pozostałych kanałach zachowuje się rewelacyjnie, jak dla mnie. Próbowałem jednak wykluczyć pewne przyczyny, takie jak konwerter (wymieniony na Inverto Black Ultra) czy oprogramowanie (również nie pomogło). Pozostał więc moduł CAM lub wina nadawcy. Wydaje mi się jednak, że gdyby wina leżała po stronie modułu, to "cudowałby" mi on również na FOX HD. Nie zauważyłem jednak tego problemu na tym kanale, więc zakładam, że moduł jest ok., więc im go nie wyślę. Liczę na to, że problem zostanie nagłośniony i Polsat się tym zajmie. Wiem, że na starcie kanału Polsat HD, użytkowincy bodajże polsatowskich Samsungów zgłaszali ten sam problem. Ale jakoś to po czasie ucichło. Więc albo, ludzie dali sobie spokój, albo nadawca coś poprawił. Nie na tyle jednak, żeby było całkiem ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przewaks Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Mam pytanie do użytkowników Technisata w połączeniu z modułem Aston 2.23 i kartą Cyfry+. Podobno ów moduł jest dwustrumieniowy czyli w teorii powinien pozwolić na nagrywanie jednego i oglądanie drugiego programu przy założeniu, że tuner jest podłączony dwoma przewodami oczywiście. Mam właśnie taką sytuację: 2 niezależne przewody, moduł Aston z kartą C+ i moduł CP z pakietem Mini HD (ale ten do testów wyjąłem). Jakiś czas temu podczas nagrywania filmu chciałem przełączyć kanał i otrzymałem komunikat "Brak karty" albo Program kodowany w SECA MediaGuard/Nagravision. Nie miałem wówczas czasu aby się temu dokładnie przyjrzeć. Dziś jednak przysiadłem nad problemem i doszedłem do jednego - moduł jest rzeczywiście dwustrumieniowy ale tylko wówczas, kiedy chcę nagrywać/oglądać w PIP programy z jednego transpondera. Próba nagrywania/oglądania w PIP programów z dwóch różnych transponderów kończy się tym, że na jednym z programów otrzymuję komunikat "Brak karty" i to niezależnie od tego, w którym gnieździe jest moduł. Podobnie ustawienia opcji "Podwójna dekryptyzacja" niewiele zmieniają w tej kwestii. Chciałem więc zapytać, czy to ja coś źle robię, może o czymś nie wiem, albo po prostu jest to objaw normalny i tak ma być? Będę wdzięczny za Wasze spostrzeżenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernet Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Tylko z tego samego transpondera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.