Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powinno być tak ze skoro abonent prosi o wypowiedzenie umowy z koncem biezacego miesiąca, to tak powinno być, a kary mogą sobie walic, takie zmienianie naszych wypowiedzeń po swojemu na wypowiedzenia 3miesieczne, tez sa nie zgodne z prawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem telefon od miłej pani z CP ! Była bardzo miła ale tylko mówiąc dobry wieczór! I to tyle było miłego, z jej rozmowy winiło że nie mamy żadnych praw tylko płacić!!! To że zmienili nazwę to nic! To że BBC Entertainment będzie przekształcony w BBC Brit HD a man SD to nic to że Animal Planet zmieni nazwę na Discovery Life to nic! Pani powiedziała że przecież ma pan dekoder HD!! poprosiłem o wysłanie decyzji na piśmie! Płacić nam do 1 każdego miesiąca ale nie zamierzam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę cię, nie piernicz [beep]. Po 30 dniach przestanę płacić i co mi zrobią żebym jeszcze dwa miechy płacił ?! Zależy jaki będę miał nastrój bo może do trwam do końca albo zapłacę ich karę.

 

Ponieważ przepisy w KC w tym względzie nie są ostre, to stosuje się zasady (doprecyzowanie) określone w regulaminach operatorów. W wypadku CP regulamin (cytuję regulamin obowiązujący od 25 grudnia 2014r., ale wcześniejsze mają te same zapisy w tym względzie) mówi:

 

§15 PŁATNOŚCI

9. W przypadku opóźnienia w płatności jakiejkolwiek opłaty, w całości lub w części, Cyfrowy Polsat ma prawo naliczyć odsetki ustawowe.

14. Rozwiązanie Umowy Abonenckiej bądź zawieszenie przez Cyfrowy Polsat świadczenia Usług w części bądź w całości nie zwalnia

Abonenta od uiszczenia należności za należycie wykonane na jego rzecz Usługi.

 

§17 ZAWIESZENIE ŚWIADCZENIA USŁUG

1. Cyfrowy Polsat ma prawo zawiesić świadczenie Usług w całości albo w części lub wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym,

po uprzednim wezwaniu Abonenta do zaprzestania naruszeń i bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, jeżeli Abonent:

a) opóźnia się z zapłatą całości lub części opłat na rzecz Cyfrowego Polsatu,

4. W okresie zawieszenia Usługi Cyfrowemu Polsatowi przysługuje prawo do pobierania opłat z tytułu udostępnienia Urządzenia lub

może wezwać Abonenta do zwrotu udostępnionego Urządzenia.

 

§18 REKLAMACJE

20. Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia obowiązku bieżącego regulowania opłat należnych Cyfrowemu Polsatowi.

21. Abonent ma prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym lub w przypadku Konsumenta w postępowaniach mediacyjnym

lub przed sądem polubownym, po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego. Drogę postępowania reklamacyjnego, uważa

się za wyczerpaną, jeżeli reklamacja nie została przez Cyfrowy Polsat uwzględniona lub Cyfrowy Polsat nie zapłacił dochodzonej

należności w terminie 30 dni od dnia, w którym reklamacja została uwzględniona.

22. Postępowanie mediacyjne może być prowadzone m.in. przez Prezesa UKE, na wniosek Konsumenta lub z urzędu, jeśli wymaga

tego ochrona interesu Konsumenta. Prezes UKE odstępuje od postępowania mediacyjnego, jeżeli w wyznaczonym terminie sprawa

nie została polubownie zakończona oraz w razie oświadczenia co najmniej jednej ze stron, że nie wyraża ona zgody na polubowne

zakończenie sprawy.

23. Spór o prawa majątkowe wynikające z Umowy zawartej z Abonentem będącym Konsumentem, może być także poddany pod

rozstrzygnięcie m.in. stałych polubownych sądów konsumenckich, w tym działających przy Prezesie UKE.

24. Zasady i procedury dostępu do pozasądowego dochodzenia roszczeń Abonentów będących konsumentami określane są

odrębnie w przepisach lub dokumentach powołujących instytucje prowadzące taką działalność lub wydanych przez nie aktach

wewnętrznych (np. regulaminy, statuty).

 

Skoro wchodzisz w spór z operatorem, to Ciebie też obowiązuje stosowanie się do zasad (przepisów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§18 REKLAMACJE

20. Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia obowiązku bieżącego regulowania opłat należnych Cyfrowemu Polsatowi.

 

Jak widzisz reklamacja nie zawiesza niespornych płatności ale zawiesza te które są przedmiotem sporu. Czyli jak reklamujesz rachunek za wysoki o 10 zł to musisz zapłacić pozostałą kwotę. Ale jak reklamujesz opłatę w całości to nie płacisz jej do czasu rostrzygnięcia reklamacji. Ale nie uprzedzajmy faktów. Jest duźo czasu na odpowiedzi z UKE I UOKiK a do tego banan1973 nie otrzymał pisma potwierdzającego termin wyjęty z czapy przez konsultanta ani nawet pisma że nie uwzględniają jego racji związanych z usunięciem kanału więc pożyjemy, zobaczymy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu dwóch ostatnich dni odebrałem dwa telefony od Cyfrowego Polsatu w sprawie mojego wypowiedzenia z powodu wycofania z oferty kanału FOX Life. Podczas tych rozmów pracownicy Cyfrowego Polsatu uświadamiali mnie, że kanał Fox Life został wycofany i zmieniony na Fox Comedy przez nadawcę - dlatego (jak twierdzą) to nie jest ich wina i nie przyjmą mojego wypowiedzenia. Zapytałem więc z kim ja mam zawartą umowę i dlaczego zagwarantowali mi ten kanał w umowie, skoro (jak twierdzą) nie mają wpływu na jego dystrybucje i nie mogą mi go dalej zagwarantować - zgodnie z naszą umową (a nie pozwalają mi rozwiązać z tego tytułu umowy). Moi rozmówcy "zmiękli" i poinformowali mnie, że oni tylko przekazują mi stanowisko operatora. Poinformowałem też, iż kanał Fox Life oraz Fox Comedy mają zupełnie inne profile oraz że kanał Fox Comedy nadaje na nowej koncesji - konsultanci nie wiedzieli co mi odpowiedzieć. Nie przedstawiono mi żadnej oferty, więc grzecznie poprosiłem, aby ich oficjalna decyzja trafiła do mojej skromnej osoby - a ja skieruję odpowiednie pismo do odpowiedniej instytucji, która pod naciskiem wielu abonentów nałoży na CP odpowiednie kary. Poinformowałem też, iż nie boję się nałożenia kar umownych, gdyż w konsekwencji to CP w sądzie będzie musiał udowodnić, iż kara została nałożona słusznie. Procesy sądowe jak wiemy trwają latami i co najważniejsze, ewentualny proces odbędzie się w siedzibie sądu właściwego dla mojego miejsca zamieszkania, a ja będę na tyle [beep]ki, iż zażądam aby reprezentował ich w sądzie radca prawny - z mojej strony wyznaczę dwóch prawników, aby koszty sądowe, które będą musieli w konsekwencji ponieść były na tyle dotkliwe, aby odechciało im się nabijać w butelkę takich abonentów jak ja. W słuchawce usłyszałem tylko cisze i po chwili: "To ja muszę porozmawiać ze swoim przełożonym i być może wkrótce przedstawimy panu jakąś dobrą ofertę". No więc czekam na kolejny telefon z "mega" ofertą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najśmieszniejsze jest to, że żadnej z tych czynności, której się tu ograrzasz nie wykonasz, bo doskonale wiesz, że nie macie racji. Miliony osób mówi Wam jedno, a Wy robicie drugie. Sądzisz, że firma, która ma dochód kilkadziesiąt miliardów rocznie przestraszy się jakiegoś Janusza, który weźmie prawnika z urzędu? Uwielbiam Was, bo macie coś z rycerza. [beep].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu dwóch ostatnich dni odebrałem dwa telefony od Cyfrowego Polsatu w sprawie mojego wypowiedzenia z powodu wycofania z oferty kanału FOX Life. Podczas tych rozmów pracownicy Cyfrowego Polsatu uświadamiali mnie, że kanał Fox Life został wycofany i zmieniony na Fox Comedy przez nadawcę - dlatego (jak twierdzą) to nie jest ich wina i nie przyjmą mojego wypowiedzenia. Zapytałem więc z kim ja mam zawartą umowę i dlaczego zagwarantowali mi ten kanał w umowie, skoro (jak twierdzą) nie mają wpływu na jego dystrybucje i nie mogą mi go dalej zagwarantować - zgodnie z naszą umową (a nie pozwalają mi rozwiązać z tego tytułu umowy). Moi rozmówcy "zmiękli" i poinformowali mnie, że oni tylko przekazują mi stanowisko operatora. Poinformowałem też, iż kanał Fox Life oraz Fox Comedy mają zupełnie inne profile oraz że kanał Fox Comedy nadaje na nowej koncesji - konsultanci nie wiedzieli co mi odpowiedzieć. Nie przedstawiono mi żadnej oferty, więc grzecznie poprosiłem, aby ich oficjalna decyzja trafiła do mojej skromnej osoby - a ja skieruję odpowiednie pismo do odpowiedniej instytucji, która pod naciskiem wielu abonentów nałoży na CP odpowiednie kary. Poinformowałem też, iż nie boję się nałożenia kar umownych, gdyż w konsekwencji to CP w sądzie będzie musiał udowodnić, iż kara została nałożona słusznie. Procesy sądowe jak wiemy trwają latami i co najważniejsze, ewentualny proces odbędzie się w siedzibie sądu właściwego dla mojego miejsca zamieszkania, a ja będę na tyle [beep], iż zażądam aby reprezentował ich w sądzie radca prawny - z mojej strony wyznaczę dwóch prawników, aby koszty sądowe, które będą musieli w konsekwencji ponieść były na tyle dotkliwe, aby odechciało im się nabijać w butelkę takich abonentów jak ja. W słuchawce usłyszałem tylko cisze i po chwili: "To ja muszę porozmawiać ze swoim przełożonym i być może wkrótce przedstawimy panu jakąś dobrą ofertę". No więc czekam na kolejny telefon z "mega" ofertą :)

DOBRZE WIEDZIEĆ!!! Przygotuje się dobrze do rozmowy z nimi , mają dzwonić z działu reklamacji!! POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najśmieszniejsze jest to, że żadnej z tych czynności, której się tu ograrzasz nie wykonasz, bo doskonale wiesz, że nie macie racji. Miliony osób mówi Wam jedno, a Wy robicie drugie. Sądzisz, że firma, która ma dochód kilkadziesiąt miliardów rocznie przestraszy się jakiegoś Janusza, który weźmie prawnika z urzędu? Uwielbiam Was, bo macie coś z rycerza. [beep].

Bober1, Ty masz jakieś zaburzenia? Czytam Twoje "posty" i tak się zastanawiam co Ci dolega. Pyszczysz do każdego kto ma zdanie inne niż Twoje i próbujesz mu wmówić że nie ma racji :brawo: Skąd u Ciebie ta niechęć do innych? Nie masz nic sensownego do dodania to nie dogryzaj, a Ci którzy składają wypowiedzenia prezentują dobrą postawę - nie dają sobie napluć w twarz.

Natomiast Ty prezentujesz postawę typowego francuza - biała flaga i kapitulacja przy najmniejszym problemie. Nie ośmieszaj się już w tym wątku - proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Power

No to ladnie ich przycisnąles, i niezla masz determinacje/zawzietosc na nich, Zamierzasz się dogadywac z nimi, czy faktycznie walka do "upadłego", tak dla przykładu ?

@bober1, i o tobie to samo można powiedzieć. To my mamy racje, a kilku tu z Was, się bardzo ale to bardzo myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najśmieszniejsze jest to, że żadnej z tych czynności, której się tu ograrzasz nie wykonasz, bo doskonale wiesz, że nie macie racji. Miliony osób mówi Wam jedno, a Wy robicie drugie. Sądzisz, że firma, która ma dochód kilkadziesiąt miliardów rocznie przestraszy się jakiegoś Janusza, który weźmie prawnika z urzędu? Uwielbiam Was, bo macie coś z rycerza. [beep].

Bober1, Ty masz jakieś zaburzenia? Czytam Twoje "posty" i tak się zastanawiam co Ci dolega. Pyszczysz do każdego kto ma zdanie inne niż Twoje i próbujesz mu wmówić że nie ma racji :brawo: Skąd u Ciebie ta niechęć do innych? Nie masz nic sensownego do dodania to nie dogryzaj, a Ci którzy składają wypowiedzenia prezentują dobrą postawę - nie dają sobie napluć w twarz.

Natomiast Ty prezentujesz postawę typowego francuza - biała flaga i kapitulacja przy najmniejszym problemie. Nie ośmieszaj się już w tym wątku - proszę.

 

 

Nie, ja zachowuje się jak najbardziej racjonalnie. To Wy zachowujecie się jak ludzie z zaburzeniami psychicznymi. Wszyscy dookoła mówią Wam, że świeci słońce, a Wy bierzecie parasol, bo twierdzicie, że pada deszcz. Operator mówi, że to rebranding, nadawaca to samo, nie uznają Wam wypowiedzeń, a Wy i tak idziecie w zaparte, ze macie racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to znaczy że większość zawsze ma rację? Nie sądzę.

W umowie CP - abonent nie ma jasno zdefiniowanego pojęcia rebrendingu. Obowiązuje dokładna treść umowy czyli kanał Fox Life ma nazywać się Fox Life, a nie Fox Comedy. W przypadku takiej zmiany CP zobowiązany był wysłać klientom zawiadomienie o zmianie nazwy i profilu kanału, jeżeli tego nie zrobił to klient ma wygraną sprawę w sądzie ( oczywiście do takiej sprawy nie dojdzie bo CP ulegnie, i to nie z litości czy ustępliwości jak Ty twierdzisz, ale z rozsądku i obawy przed konsekwencjami). Wiem że będziesz mi tutaj wmawiał że głupi jestem, ale miałem już przyjemność zaśmiać się w twarz nawet polskiej skarbówce i zapewniam Cię że korporacja czy instytucja nie zawsze wygrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że jest to rebranding to nikt (nawet operatorzy i nadawcy) nie zaprzecza, ale dlaczego rebranding nie ma być zmianą warunków umowy? Czyli wyłączeniem kanału gwarantowanego umową.

Druga kwestia to kanały nadawane promocyjnie. Od kiedy promocja trwa przez czas nieokreślony? UOKiK już nałożył karę na pewną firmę sprzedającą na pokazach artykuły medyczne w niby promocji. W mojej ocenie jest tutaj dokładnie taka sama sytuacja np. z Religia.tv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poinformowałem też, iż kanał Fox Life oraz Fox Comedy mają zupełnie inne profile oraz że kanał Fox Comedy nadaje na nowej koncesji - konsultanci nie wiedzieli co mi odpowiedzieć.

@Power czy możesz napisać skąd masz info że to jest inna koncesja i czy możesz podać numer nowe/starej ?

 

Interesuje mnie też ile czasu ma CP na pisemne ustosunkowanie się do tych wypowiedzeń. Kiedy można spodziewać się pierwszych oficjalnych odpowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony konkretne działania wynikną dopiero po usunięciu Animal Planet, problem Fox mnie nie dotyczy. Moje wpisy wynikały tylko z chęci zademonstrowania ułomności treści umowy CP - klient, oraz zachęcenia jak największej liczby klientów do egzekwowania swoich praw. Pomimo usilnych starań krzykaczy z forum głoszących swoje poglądy na temat bezzasadności takich wypowiedzeń mam nadzieję że ludzie będą twardzi i utrzymają wypowiedzenia. Niech Zygmunt wie że nie stoi ponad prawem.

PS. czerstwy - CP nie ustosunkował się na piśmie do indywidualnych wypowiedzeń abonentów więc o konkretach nie może być mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę @bober1, że chodzi o zasadę. Obecnie w życiu stosuje się chorą zasadę balansowania na krawędzi prawa, wykorzystywania kruczków prawnych i siły (w sensie im większa korporacja, instytucja, tym więcej można sobie pozwolić), a nie stosowania i współżycia według ustalonych zasad.

@czerstwy niestety też ma rację, mało konkretów i rzeczowej dyskusji tutaj w wątku się pojawia i czasem mam ochotę sporą część do kosza wywalić...

 

@Ozzy666 - Obecni abonenci dostają zmianę warunków umowy - koniec przedłużania umów na kolejny okres dodatkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operator mówi, że to rebranding, nadawaca to samo, nie uznają Wam wypowiedzeń, a Wy i tak idziecie w zaparte, ze macie racje.

Skąd się brały poprzednie kary nakładane przez UOKiK? Operatorzy twierdzili że wszystko jest OK, działają zgodnie z prawem. UOKiK stwierdził coś zupełnie odmiennego. Co prawda nc+ chyba do dzisiaj nie zapłaciła tamtej kary ale nieprawidłowość została stwierdzona. CP ostatnio też miał jakąś sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja również wysłałem jakiś czas temu wypowiedzenie i miałem telefon z CP od bardzo "miłej pani" z informacją że to jest bezpodstawne bo oni tą zmianę traktują jako rebreding i że naliczą mi kare umowną jeśli nie wycofam wypowiedzenia. Ale go nie wycofałem i poprosiłem o odpowiedz na piśmie. Pani zapewniła że zostanie mi takowa odpowiedz przesłana. Ale pisma ani widu. Mniej więcej po tygodniu milczenia ze strony CP wczoraj zadzwonił telefon i tym razem pan konsultant pytał mnie czemu nie wycofałem wypowiedzenia. Odpowiedziałem mu że czekam na informacje na piśmie od nich i że wtedy się zastanowię co z tym fantem zrobić. Po krótkiej chwili milczenia pan konsultant stwierdził ze sprawdzi w systemie czy takowa odpowiedz została do mnie wysłana. Niestety informacji o takowym piśmie brak. Więc poprosił o chwilkę cierpliwości bo musi się skontaktować z odpowiednim działem i przełożonym. Po dłuższej chwili oczekiwania padło pytanie po co mi ta informacja na piśmie. Więc stwierdziłem że mam takie prawo i z niego korzystam. Potem chwila niepewności ze strony mojego rozmówcy i zostałem połączony z jego przełożonym. Facet mi tłumaczył że to rebreding i straszył karą umowną. Ale ja mu na to że mam czas na wycofanie jak by co i czekam na pisemko od nich. I na tym rozmowa się zakończyła. Dziś następny telefon z CP i to bardzo grzeczny i miły pan konsultant zapytał czy nie wycofał bym wypowiedzenia jeśli CP by mi zaproponowało jakiś bonus w postaci dodatkowych kanałów lub VOD. na jakiś czas. Ja na to że nie i że czekam na odpowiedz na piśmie czemu nie mogę wypowiedzieć bezkarnie umowy. I się rozłączyłem. WNIOSEK Z TEGO TAKI ŻE CP BRONI SIĘ PRZED ODPOWIEDZIĄ NA PIŚMIE. I ŻE ZACZYNAJĄ MIĘKNĄĆ TEMU TA ICH DZIWNA PROPOZYCJA Z VOD I DODATKOWYMI KANAŁAMI. poczekajmy co z tego wyjdzie dalej. Zaczyna się robić ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem bardzo ciekawy rozstrzygnięcia tych Waszych sporów.Bo w kółko piszecie to samo i każdy przedstawia swoje racje a poza kolejnymi stronami wątku nic nowego.Kiedy można się doczekać czegoś konkretnego?

Wtedy jak przyjdzie ten moment, kiedy tym abonentom skladajacym z tego powodu wypowiedzenia, nadejdzie termin faktycznego zakończenia umowy ze względu na odstąpienie od niej, i to w przypadku kiedy uparty abonent postanowi olac te "przestepstwo" Operatorów i nie placic z koncem bieżącego miesiąca, a w innych przypadkach za jakies 2,5 miesiąca, wtedy będzie wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy dookoła mówią Wam, że świeci słońce, a Wy bierzecie parasol, bo twierdzicie, że pada deszcz. Operator mówi, że to rebranding, nadawaca to samo, nie uznają Wam wypowiedzeń, a Wy i tak idziecie w zaparte, ze macie racje.

 

To ja z kolei nie rozumiem takiego podejścia. W zasadzie wszyscy są zgodni, że ten rebranding jest przynajmniej wątpliwy. Jedni wychodzą z założenia, że nie warto z tym walczyć, drudzy odwrotnie. I OK, każdy ma prawo do własnych decyzji. Natomiast nie rozumiem, dlaczego przeszkadza Ci, że ktoś próbuje się temu przeciwstawić? Nie poświęca przecież Twojego czasu, tylko swój, nie naraża Ciebie na jakieś konsekwencje tylko siebie. Gdzie jest problem?

 

Prawda jest taka, że pod względem egzekwowania praw konsumenckich w Polsce jest bardzo kiepsko. Po pierwsze luki w prawie, po drugie słaba znajomość przepisów przez klientów, po trzecie przeciętna wiedza ekonomiczna, po czwarte - bierność i przyjmowanie na klatę przez konsumentów różnych podejrzanych myczków stosowanych przez korpo.

 

Nie można zawsze wychodzić z założenia - właściciel powiedział tak, operator powiedział, że jest tak, więc jest to prawda objawiona. Na tej zasadzie można dopuścić np. sytuację w której:'

1. Idę do salonu np. Play kupuje tam telefon marki np. Samsung

2. Po roku Samsung wydaje oświadczenie, w którym stwierdza, iż mój model nie jest już telefonem tylko ziemniakiem, bo nastąpiło przeziemniakowanie

3. W związku z przeziemniakowaniem nie przysługuje mi już gwarancja.

4. Play stwierdza: sorry Gregory masz pan ziemniak a nie telefon, my jesteśmy tylko dystrybutorem, możesz nam pan skiknąć

 

Przykład celowo mocno przejaskrawiony, ale czasem naprawdę mam wrażenie, że gdyby faktycznie wystąpił w prawdziwym życiu, to część Polaków machnęła by ręką i zaakceptowała fakt, że dzwoni z ziemniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...