Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@Ceberebek Zgadza się. Skoro z dniem 31 grudnia br. kończy nadawanie w Polsce kanał CBS Drama to taki komunikat powinien pojawić się najpóźniej 1 grudnia z uwagą aby abonenci sprawdzili czy kanał ten jest w wykazie kanałów gwarantowanych przed wysłaniem wypowiedzenia umowy. Wszyscy wiemy, że są tu abonenci z umową, która ma tzw. "brodę" a tym samym mają zagwarantowany ten kanał w umowie. Cyfrowy Polsat tego nie robi bo niemal w tym samym czasie jeśli się nie mylę zakończy swój żywot również kanał TVN Meteo Active. Ja ten kanał mam zagwarantowany w wykazie kanałów gwarantowanych i tym samym nie dam sobie wmówić, że zamiana tego kanału kanałem HGTV to rebranding. Myślę, że Cyfrowy Polsat wypuścił taki komunikat o usunięciu kanału Fightklub z końcem lipca tego roku tylko po to by zamknąć furtkę wypowiedzenia umowy z końcem tego roku z powodu wycofania kanału CBS Drama. W obecnym wykazie tego kanału już nie ma jako gwarantowany. A tym samym liczy, że na zakończeniu nadawania kanału TVN Meteo Active ugra coś wmawiając abonentom, że to rebrading. Tu na 100% sprawa będzie dyskusyjna. Po zainteresowaniu UOKiK sprawą jestem przekonany że prawo będzie po stronie abonentów, którzy zechcą wypowiedzieć umowę z powodu zakończenia nadawania kanału TVN Meteo Active. Na potwierdzenie moich słów zamieszczę tu ciekawy artykuł dotyczący pewnego operatora kablowego w podobnej sprawie https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12216

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swojadroga Zwróć uwagę na ten akapit: "Gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy." Teraz pytanie: czy zamiana kanału TVN Meteo Active począwszy od pakietu Familijnego HD i wyżej na kanał HGTV nie stanowi w tym wypadku zmiany programowej pakietu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrwałeś jedno zdanie z kontekstu, które zupełnie inaczej brzmi po przeczytaniu kolejnych dwóch (nie mówiąc o całości tekstu). Na prawdę Cie rozumiem, ale złych argumentów używasz i sprawa rebrandingu TVN Meteo Active nijak się ma do przegranej sprawy przez Multimedia.

 

 

Scroll to nie wszystko...

W/g mnie takie informacje powinny być widoczne "przynajmniej" w ICOK-u i wysyłane również na mejla...

 
Trudno się z Tobą nie zgodzić.
Edytowane przez Barti
Usunięto dubel zamieszczonego w poście cytowania treści innego postu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swojadroga Szanuje Ciebie bo jesteś osobą jak mało która zna temat od podszewki. Ale pozwól że zacytuję jeszcze treść innego artykułu i orzeczenia UOKiK. Czytamy w nim: "Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem (art. 385 ust. 1 i 385 ust. 3 kodeksu cywilnego), zmiana warunków umowy jest podstawą do jej rozwiązania. Oficjalne stanowisko Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji brzmi:

 

"Wyłączenie kanału telewizyjnego z oferty danego operatora, bez względu na przyczyny (np. zakończenie nadawania kanału, nieprzedłużenie umowy nadawcy z operatorem), powoduje niekorzystanie zmiany w warunkach oferty z której korzysta klient. To z kolei oznacza, że konsument bez konsekwencji (kary) może rozwiązać umowę z operatorem, jeśli korzysta z pakietu w którym znajduje się wycofywany kanał. Dodatkowo operator ma obowiązek poinformowania z wyprzedzeniem swoich klientów o planowanym wyłączeniu kanału.”

 

W opinii UOKiK, pakiet programów telewizyjnych oferowany przez danego operatora stanowi jeden z podstawowych czynników branych przez konsumenta pod uwagę przy wyborze danej oferty. Z tego względu wycofanie przez operatora określonego programu telewizyjnego z oferty programowej w trakcie trwania umowy może być niekiedy równoznaczne z ustaniem dla konsumenta celu, dla którego zawarł umowę. W związku z tym, określony zestaw programów telewizyjnych stanowi jedno z zasadniczych postanowień umowy o świadczenie usług telewizji. Podobne stanowisko zajął Sąd Antymonopolowy (obecnie: Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) w wyroku z dnia 6 grudnia 2000 r. (sygn. XVII Ama 101/99). Oferowany zestaw programów stanowi jedno z podstawowych dla konsumenta kryteriów wyboru kontrahenta. Dokonywane w tym zakresie zmiany należy traktować jako istotną zmianę zakresu świadczenia i w związku z tym musi być zaakceptowana przez drugą stronę umowy. Operator powinien zatem na piśmie zawiadamiać każdorazowo abonenta o zmianie oferty programowej z wyprzedzeniem, umożliwiającym odstąpienie od umowy i znalezienie innego operatora. 22 maja 2003 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał analogiczny w brzmieniu wyrok, w którym uznał za niedozwolone postanowienie umowne zapis, uniemożliwiający abonentowi rozwiązanie umowy z uwagi na zmianę oferty programowej przez operatora telewizji cyfrowej i zakazał jego stosowania." W mojej ocenie problem taki operator jakim w tym wypadku jest Cyfrowy Polsat powinien rozwiązać dwojako. Po pierwsze w umowie powinien zamieścić wykaz kanałów objętych potencjalnym rebrandingiem w okresie obowiązywania danej umowy. Po drugie nie powinien umieszczać kanałów, które defacto mogą być objęte rebrandingiem w wykazie kanałów gwarantowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj napisałem za pośrednictwem ICOK wiadomość z zapytaniem kiedy Cyfrowy Polsat planuje powiadomić abonentów o zakończeniu nadawania przez następujące kanały: CBS Drama i TVN Meteo Active.

Znając upodobanie Pani Kierownik Sekcji Obsługi Korespondencji Email do udzielania wykrętnych odpowiedzi na proste pytania, które wymagają krótkiej i jednoznacznej odpowiedzi zapewne otrzymam odpowiedź nie na temat i informację, że CBS Drama nie posiadam w wykazie kanałów gwarantowanych, więc dlaczego mnie to interesuje ;-) A może się mylę i doczekam się wreszcie rzetelnej odpowiedzi ze strony CP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj napisałem za pośrednictwem ICOK wiadomość z zapytaniem kiedy Cyfrowy Polsat planuje powiadomić abonentów o zakończeniu nadawania przez następujące kanały: CBS Drama i TVN Meteo Active.

Znając upodobanie Pani Kierownik Sekcji Obsługi Korespondencji Email do udzielania wykrętnych odpowiedzi na proste pytania, które wymagają krótkiej i jednoznacznej odpowiedzi zapewne otrzymam odpowiedź nie na temat i informację, że CBS Drama nie posiadam w wykazie kanałów gwarantowanych, więc dlaczego mnie to interesuje :wink: A może się mylę i doczekam się wreszcie rzetelnej odpowiedzi ze strony CP.

 

No i się po raz kolejny "nie zawiodłem" na mojej ulubionej Pani Kierownik, ponieważ jak zawsze mogę liczyć na konkretną informację, której treść zamieszczam poniżej:

 

Szanowny Panie

 

Uprzejmie informujemy, że o wszelkich zmianach w ofercie programowej Klienci Cyfrowego Polsatu będą informowani na bieżąco za pośrednictwem naszej strony internetowej www.cyfrowypolsat.pl, na ekranach odbiorników telewizyjnych lub w Strefie Abonenta.

 

 

Pozwoliłem sobie więc odpisać:

 

Dziękuję za informację, ale chciałbym zasygnalizować, ze czasu nie zostało zbyt wiele, zwłaszcza jeśli chodzi o CBS Drama, który kończy nadawać z dniem 31 grudnia 2016 r.

Mam świadomość, że jest okres zimowy, ale komunikat w powyższym zakresie zapewne byłby istotniejszy dla abonentów aniżeli ten, który aktualnie widnieje na pierwszym miejscu i nosi tytuł: " Warunki atmosferyczne a odbiór kanałów".

Edytowane przez Marcin_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra usunięcie Tvn Meteo traktuję jako rebranding więc raczej wszyscy operatorzy będą tego samego zdania.

 

"Szanowni państwo informujemy iż w związku z niezależną od Vectra S.A zmiana wprowadzoną przez nadawcę programu TVN Active z dniem 6.01.2017 r. jego dotychczasowa nazwa zastąpiona zostanie nową docelową nazwą HGTV. Informujemy iż opisana powyżej zmiana zgodnie z punktem 3.3 oraz 4.6 regulaminu szczegółowego świadczenia usługi telewizji przez Vectra S.A nie stanowi zmiany warunków umowy..."

 

Więc z rozwiązaniem umowy raczej nic z tego.

 

Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak nam nic nie pozostaje jak tylko poczekać na stanowisko CP. Jak zapewne pamiętacie, informacja o zmianie programowej w związku z zakończeniem nadawania od 1 sierpnia 2016 r. kanału Fightklub pojawiła się dopiero na stronie www CP w dniu 27 lipca 2016 r., a więc na kilka dni przed wyłączeniem kanału. Myślę, że stosowne komunikaty w sprawie CBS Drama i TVN Meteo Active pojawią się zaraz po świętach.

 

Ja bym się natomiast nie sugerował komunikatem Vectry - widać, że komunikat Vectry jest pisany na szybko i mało profesjonalnie, bo chociażby wynika z niego, że nie wiedzą jakie kanały mają w swojej ofercie (powołują się na jakiś kanał TVN Active, a takiego kanału przecież nie ma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam zupełnie inne zdanie niż Vektra,jeśli tę samą przewałkę zastosuje również CP to też mojego zdania nie zmienię :)

Dlatego z naszej strony należy zainteresować tematem rebrandingu odpowiednie organy typu UOKiK. By na przyszłość operatorzy kablowi czy platformy satelitarne nie próbowały nam wmawiać, że likwidacja na przyklad kanału z bajkami i zastąpienie go kanałem o charakterze erotycznym to nic innego jak rebranding.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wally79- @fezuj

Bajki zależy od wieku jedne dla małych dzieci a drugie dla dużych dzieci.

Bo każdy dorosły facet wg. kobiet to duże dziecko i pewnie taka odpowiedź by przyszła od Pani Kierownik Sekcji Obsługi Korespondencji Email

 

Więc jakby nie patrzeć rebranding

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swojadroga Szanuje Ciebie bo jesteś osobą jak mało która zna temat od podszewki. Ale pozwól że zacytuję jeszcze treść innego artykułu i orzeczenia UOKiK. Czytamy w nim: "Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem (art. 385 ust. 1 i 385 ust. 3 kodeksu cywilnego), zmiana warunków umowy jest podstawą do jej rozwiązania. Oficjalne stanowisko Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji brzmi:

 

"Wyłączenie kanału telewizyjnego z oferty danego operatora, bez względu na przyczyny (np. zakończenie nadawania kanału, nieprzedłużenie umowy nadawcy z operatorem), powoduje niekorzystanie zmiany w warunkach oferty z której korzysta klient. To z kolei oznacza, że konsument bez konsekwencji (kary) może rozwiązać umowę z operatorem, jeśli korzysta z pakietu w którym znajduje się wycofywany kanał. Dodatkowo operator ma obowiązek poinformowania z wyprzedzeniem swoich klientów o planowanym wyłączeniu kanału.”

 

W opinii UOKiK, pakiet programów telewizyjnych oferowany przez danego operatora stanowi jeden z podstawowych czynników branych przez konsumenta pod uwagę przy wyborze danej oferty. Z tego względu wycofanie przez operatora określonego programu telewizyjnego z oferty programowej w trakcie trwania umowy może być niekiedy równoznaczne z ustaniem dla konsumenta celu, dla którego zawarł umowę. W związku z tym, określony zestaw programów telewizyjnych stanowi jedno z zasadniczych postanowień umowy o świadczenie usług telewizji. Podobne stanowisko zajął Sąd Antymonopolowy (obecnie: Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) w wyroku z dnia 6 grudnia 2000 r. (sygn. XVII Ama 101/99). Oferowany zestaw programów stanowi jedno z podstawowych dla konsumenta kryteriów wyboru kontrahenta. Dokonywane w tym zakresie zmiany należy traktować jako istotną zmianę zakresu świadczenia i w związku z tym musi być zaakceptowana przez drugą stronę umowy. Operator powinien zatem na piśmie zawiadamiać każdorazowo abonenta o zmianie oferty programowej z wyprzedzeniem, umożliwiającym odstąpienie od umowy i znalezienie innego operatora. 22 maja 2003 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał analogiczny w brzmieniu wyrok, w którym uznał za niedozwolone postanowienie umowne zapis, uniemożliwiający abonentowi rozwiązanie umowy z uwagi na zmianę oferty programowej przez operatora telewizji cyfrowej i zakazał jego stosowania." W mojej ocenie problem taki operator jakim w tym wypadku jest Cyfrowy Polsat powinien rozwiązać dwojako. Po pierwsze w umowie powinien zamieścić wykaz kanałów objętych potencjalnym rebrandingiem w okresie obowiązywania danej umowy. Po drugie nie powinien umieszczać kanałów, które defacto mogą być objęte rebrandingiem w wykazie kanałów gwarantowanych.

 

Przywołane przez Ciebie wyroki zapadły i dotyczyły zapisów umownych pozwalających operatorom (nie tylko CP wtedy oberwało) dowolnie wyłączać kanały i jednocześnie zastępować je innymi, wyłączając prawo abonenta do nie wyrażenia na to zgody. W Cyfrowym Polsacie mieliśmy wtedy wielką zmianę regulaminu świadczenia usług i rewolucję pakietową.

Definicja rebrandingu mówi, że może to być nawet całkowita zmiana zakresu usług, czy oferowanego produktu. Można nawet powiedzieć, że jesienne zmiany ramówek kanałów, czy też zakończenie emisji jakiegoś serialu lub programu, to takie małe rebrandingi. ;) Operatorzy (ogólnie) tłumaczą, że gdy nadawca kanału pozostaje ten sam i nadaje nowy (rebrandingowany - jak to strasznie brzmi :D) kanał w ramach koncesji udzielonej dotychczasowemu kanałowi i następnie zmodyfikowanej, to jest to nie zmieniony (jak dla mnie zaprzeczenie samo w sobie) produkt. Wywalczony przez UOKiK wyrokiem zapis umowny ma tylko zastosowanie w sytuacji kiedy nadawca lub operator rezygnują definitywnie z udostępniania kanału. 

Ja mam tutaj bardzo mieszane uczucia i naprawdę Was rozumiem. Animal Planet był dla mnie niby klasycznym rebrandingiem, ale mam nieodparte wrażenie, że było to obejście prawa w majestacie prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego z naszej strony należy zainteresować tematem rebrandingu odpowiednie organy typu UOKiK. By na przyszłość operatorzy kablowi czy platformy satelitarne nie próbowały nam wmawiać, że likwidacja na przyklad kanału z bajkami i zastąpienie go kanałem o charakterze erotycznym to nic innego jak rebranding.

No nie bo na taką zmianę musisz wyrazić regulator który przyznał koncesje a nie odbywa się to tak, że ktoś idzie i dostaje zgodę na wszystko. Dla KRRiT to dalej ten sam kanał ta sama koncesja i stronę tutaj nie jest nawet CP czy inny operator a w tym wypadku KRRiT, czyli co UOKiK ma ukarać KRRiT bo ta wyraża zgodę na takie zmiany ? Takie a nie inne jest prawo i to prawo dopuszcza do takich zmian. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Definicja rebrandingu mówi, że może to być nawet całkowita zmiana zakresu usług, czy oferowanego produktu.

Ale sam przyznaj, że odkąd operatorzy stosują tego typu zabiegi nie odnosisz wrażenia, że robią to niejednokrotnie na granicy prawa a czasami wręcz naginając prawo? W mojej ocenie regulator jakim jest KRRiT oraz UOKiK powinni dążyć do zmiany prawa w taki sposób aby na przyszłość nie dochodziło do sytuacji, że to abonent jest tym złym, który szuka furtki jak uwolnić się z umowy z danym operatorem. Prawo powinno jednoznacznie wskazywać, że każda zmiana w zakresie posiadanych kanałów w ramach umowy z operatorem stanowić ma możliwość rozwiązania umowy abonenta bez ponoszenia kary umownej. Na koniec chciałbym stanowczo powiedzieć, że nie jestem osobą, która szuka możliwości zerwania umowy z Cyfrowym Polsatem (w najgorszym wypadku pożegnam się z nim jesienią 2017 roku). Z mojej strony chciałbym wystąpić z apelem do szanownych administratorów i redakcji Satkuriera o wystosowanie pytania o zajęcie oficjalnego stanowiska do platformy Cyfrowy Polsat w sprawie wycofania kanałów CBS Drama (prosze nadmieńcie operatorowi, że są abonenci którzy posiadają umowy z tzw. "Brodą" - jak wyglądać będzie prawnie ich sytuacja po wycofaniu tego kanału z oferty) oraz TVN Meteo Active z oferty tej platformy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% nie mamy do czynienia z rebrandingiem, lecz zamianą kanału na inny kanał tego samego nadawcy o zupełnie innej nazwie i tematyce. Każde nazywanie przez operatorów kablowych i satelitarnych tej zamiany rebrandingiem to zwykłe "zaklinanie rzeczywistości"

 

P.S. trzymam kciuki, że Polsat szybko zidentyfikuje powstałą niszę rynkową i zrobi kanał Polsat Meteo News. Będę jego pierwszym widzem.

Edytowane przez jupiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rebranding to zmiana nazwy często związana ze zmianą oprawy i ramówki kanału ( czyli tzw. relaunch) ale nie ogólnej jego tematyki. Tu mamy do czynienia z zamianą jednego kanalu na inny. To tak jakby ktoś zaproponował zamianę Eurosportu na TLC, w sumie też są to kanały tego samego nadawcy ale czy byłby to rebranding? No nie i tu też nie jest.

Edytowane przez jupiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...