Skocz do zawartości

SkyShowtime - pytania, problemy, komentarze


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od początku mnie denerwowało przycinanie obrazu. Na jednym z dekoderów problem ten udało się usunąć zmieniając obraz z 4k na HD na wyjściu. Na android tv na Philips nie mam takiej opcji i tam dalej tnie. W każdym przypadku cast na chromrcast działa bez cięcia. 

Edytowane przez ztomasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie oglądam Superstore. Na LG web OS mam jedną ścieżkę audio polska. Natomiast na mi boxie dwie, obie podpisane jako polskie, ale jak pomiędzy nimi przeskakuje to jest różnica w głośności. Niestety sprawdzam tylko na głosnikach od tv, ale jak jak ktoś ma możliwość sprawdzić na jakimś sprzecie audio czym się one różnią to byłoby fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2023 o 20:39, diabeu napisał(a):

Właśnie oglądam Superstore. Na LG web OS mam jedną ścieżkę audio polska. 

 

Różnią się tym, że jedna ma dynamiczną kompresję dynamiki (DRC) robiącą mielonkę z efektu pracy dźwiękowców, którzy stracili dziesiątki godzin aby ścieżka dźwiękowa brzmiała jak należy, druga - zakodowana w Dolby to oryginalny dźwięk. Jeśli dostępna jest tylko jedna ścieżka - to jest ta gorsza.

 

Zacytuję swojego wcześniejszego posta z wyjaśnieniem różnicy w praktyce:

W dniu 22.03.2023 o 00:42, adiq22 napisał(a):

Akurat SkyShowtime wybitnie nie nadaje się do oglądania na komputerze ze względu brak oryginalnych ścieżek dźwiękowych na przeglądarkach. Jedyne dostępne audio dla komputerów to wersja ze zmienną głośnością i zerową dynamiką (ciche sceny są za głośne, głośne sceny są za ciche, cichych szmerów, głośnych eksplozji i np. narastającej muzyki stopniującej napięcie na SkyShowtime nie uświadczymy na ścieżkach innych niż DolbyDigital+, a te są dostępne wyłącznie w aplikacjach dla TV). Kto ma dostępne na urządzeniu wszystkie ścieżki może porównać choćby scenę otwarcia "Cold Mountain" na obu ścieżkach English - jedna z kompresją i druga oryginalna (fragment z królikiem i wybuch).

IMO, jeśli nie ktoś nie ma urządzenia zgodnego z DolbyDigital Plus, to nawet tych 13zł za SkyShowtime jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

 

Trudno mi uwierzyć w to, żeby współczesny TV nie miał obsługi DD+. Poszukaj w ustawieniach telewizora czy nie masz gdzieś wyłączonego dekodowania Dolby.

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2023 o 20:39, diabeu napisał(a):

Właśnie oglądam Superstore. Na LG web OS mam jedną ścieżkę audio polska. Natomiast na mi boxie dwie, obie podpisane jako polskie, ale jak pomiędzy nimi przeskakuje to jest różnica w głośności. Niestety sprawdzam tylko na głosnikach od tv, ale jak jak ktoś ma możliwość sprawdzić na jakimś sprzecie audio czym się one różnią to byłoby fajnie.

 

To trochę dziwne, bo mi się wydawało, że pisali tu ludzie posiadający LG, że mają tę drugą ścieżkę w DD+. Może jest podobna sytuacja jak u mnie.

@adiq22 Tu wcale nie musi chodzić o brak obsługi DD+ przez TV tylko może to być jakiś inny problem. Np. u mnie na nowszym Philipsie z 2021 roku z Android TV 11 też nie widzi tych ścieżek DD+.

TV obsługę tego kodeka posiada, ponieważ pobrałem materiał testowy ze strony Dolby i normalnie jest odtwarzany z dźwiękiem. Natomiast na starszym Philipsie z 2019 roku i Android TV 11 już widzi i odtwarza wszystkie ścieżki. Na jakich innych aplikacjach też można znaleźć takie ścieżki DD+? Sprawdziłbym, czy tam widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że TV brakuje obsługi DD+, bo 99,9% ją posiada, tylko że prawdopodobnie jest wyłączona, przynajmniej dla aplikacji gdzieś w ustawieniach dźwięku telewizora.

Druga możliwość (wg mnie równie prawdopodobna) to tak bardzo [beep] aplikacja, że z jakiegoś powodu "gryzie się" z Twoją wersją WebOS/Androida i nie pozwala na odtworzenie innych ścieżek.

Inna aplikacja, na której łatwo sprawdzić obsługę DD+ to Netflix - bez DD+ pod tytułami wyświetla się tylko "stereo" lub "dźwięk 3D" zamiast "5.1"/"Atmos".

Edytowane przez adiq22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina jest po stronie SkyShowtime, jest to kwestia zadeklarowanej konfiguracji audio. Jedyna opcja to wybrać lepszą ścieżkę ręcznie jeśli ktoś nie chce męczyć się z domyślnie wybieraną, tą zmasakrowaną tyle, że w oryginalnej aplikacji nie da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zuzia Na jednym Philipsie z Androidem w oryginalnej aplikacji mogę wybrać te "alternatywne" ścieżki(są widoczne z taką samą nazwą jak ta pierwsza oprócz 5.1, które mają w nazwie ten dopisek 5.1), a na drugim nie mogę, bo nie są wcale widoczne(po prostu widać tylko po 1 ścieżce dla każdego dostępnego języka). 

Edytowane przez strzala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2023 o 22:18, adiq22 napisał(a):

 

Różnią się tym, że jedna ma dynamiczną kompresję dynamiki (DRC) robiącą mielonkę z efektu pracy dźwiękowców, którzy stracili dziesiątki godzin aby ścieżka dźwiękowa brzmiała jak należy, druga - zakodowana w Dolby to oryginalny dźwięk. Jeśli dostępna jest tylko jedna ścieżka - to jest ta gorsza.

 

To teraz powiedz mi która ściezka bedzie ta lepszą w aplikacji na mi boxie, skoro obie są podpisane jako "Polska". Czy np. z automatu włącza się ta gorsza i po tym idzie to poznać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, diabeu napisał(a):

To teraz powiedz mi która ściezka bedzie ta lepszą w aplikacji na mi boxie, skoro obie są podpisane jako "Polska". Czy np. z automatu włącza się ta gorsza i po tym idzie to poznać?

Na amplitunerze/soundbarze/telewizorze lepsza ścieżka zaświeci się jako Dolby Digital.

Na ucho - przez większość czasu właściwe audio jest cichsze niż to "popsute", choć w przypadku głośnych scen (np. logo studia produkcyjnego, sceny akcji), zdarza się, że jest głośniejsze. Generalnie podczas spokojnego dialogu raczej w 99% przypadków ta lepsza będzie wyraźnie cichsza. Właśnie dlatego, że zostawia zapas, aby te głośne sceny mogły być głośne.

W praktyce - każdy film jaki próbowałem zawsze uruchamiał się na zwichrowanej ścieżce. Więc można wyrobić sobie nawyk - uruchamia się film na ścieżce "English" -> wchodzisz w ustawienia dźwięku i zmieniasz na drugą "English". Nie sprawdzałem dla lektora, ale prawdopodobnie będzie identycznie.

 

Wyjątkiem jest tych kilka pozycji z dźwiękiem 5.1 - one zawsze startują z dobrym dźwiękiem.

Edytowane przez adiq22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aplikacja na Chromecasta działa? Bez problemu udaje mi się ją znaleźć, ale nie ma opcji zainstalowania jej (pojawia się info, że aplikacja nie jest kompatibilna z tym urządzeniem).

 

Jak wygląda oglądanie Showtime podczas podróżowania w innych krajach? Czy jest podobnie jak z Netflixem, gdzie w danym kraju wyświetli się lokalna lista dostępnych seriali/filmów, czy np. będąc w Hiszpanii aplikacja będzie cały czas pokazywała tylko content dostępny na polskim rynku?

Edytowane przez aster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, aster napisał(a):

Jak wygląda oglądanie Showtime podczas podróżowania w innych krajach? Czy jest podobnie jak z Netflixem, gdzie w danym kraju wyświetli się lokalna lista dostępnych seriali/filmów, czy np. będąc w Hiszpanii aplikacja będzie cały czas pokazywała tylko content dostępny na polskim rynku?

Geolokalizacja jest tak skrojona, aby kontent z innych wersji zagranicznych nie był dostępny. Także zasadniczo będziesz miał to co w polskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, mam pytanie od Was, bo już nie wiem czy to problem od Vectry z netem, czy apki SkyShowtime.

Posiadałem wcześniej przystawkę Mi Stick Tv HD i pojawiały się co chwila spadki jakości obrazu oraz przycinanie się i wczytywanie w trakcie filmów (mielienie kółeczka) co pare/kilkanaście minut. Wymieniłem przystawkę parę dni temu na Google Chromecast 4 HD - i to samo... No nie da rady obejzeć w całości bez przycinki i wczytywania się co x czasu... Modem od Vectry Wifi 6, latam na 5G...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, frantic85 napisał(a):

Słuchajcie, mam pytanie od Was, bo już nie wiem czy to problem od Vectry z netem, czy apki SkyShowtime.

Posiadałem wcześniej przystawkę Mi Stick Tv HD i pojawiały się co chwila spadki jakości obrazu oraz przycinanie się i wczytywanie w trakcie filmów (mielienie kółeczka) co pare/kilkanaście minut.

 

Mibox S 4K  na internecie Vectry i nie ma takich objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio u kumpla instalowałem aplikacje SkyShowtime na jego telewizorze Xiaomi z android tv i na nim aplikacja nie ma żadnych przycięć przy uruchamianiu filmu czy serialu, ani też w trakcie nie było tych charakterystycznych przycięć, które ja mam na swoim Philipsie z android tv. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2023 o 08:49, frantic85 napisał(a):

Słuchajcie, mam pytanie od Was, bo już nie wiem czy to problem od Vectry z netem, czy apki SkyShowtime.

Posiadałem wcześniej przystawkę Mi Stick Tv HD i pojawiały się co chwila spadki jakości obrazu oraz przycinanie się i wczytywanie w trakcie filmów (mielienie kółeczka) co pare/kilkanaście minut. Wymieniłem przystawkę parę dni temu na Google Chromecast 4 HD - i to samo... No nie da rady obejzeć w całości bez przycinki i wczytywania się co x czasu... Modem od Vectry Wifi 6, latam na 5G...

Nic takiego nie mam ani na mi boxie ani na WebOS w LG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio obejrzałem film na Android TV, bo przy Sky odruchowo już  sięgałem do Apple TV. Pozytywnie, w porównaniu z tym co było a jak jest obecnie- poza 1 delikatnym przycięciem obrazu było bardzo dobrze. 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, lakiman napisał(a):

Ostatnio obejrzałem film na Android TV, bo przy Sky odruchowo już  sięgałem do Apple TV. Pozytywnie, w porównaniu z tym co było a jak jest obecnie- poza 1 delikatnym przycięciem obrazu było bardzo dobrze. 👍

 

Skyshowtime działa bezproblemowo na Apple TV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...