Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wieści z Europy. Transmisje Premier League na DAZN ES przebiegały bez zakłóceń, czego nie można powiedzieć o Viaplay. Przeliczcie sobie ile to jest 12,99 € na złotówki, za tyle Hiszpanie mają stabilny stream w wyższej jakości i niezłą aplikację na Android, w której nie ma mikroprzycięć.

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, domin107 napisał:

Możesz podesłać jakiś wzór co napisałeś do uokik mniej więcej ? Też będe pisał

Nie mam żadnego wzoru. Najpierw zgłosiłem reklamację do Viaply a później opisałem swoimi słowami cała sytuacje w mailu do UOKiK. Myślę że tu żaden formularz nie jest potrzebny, najlepiej opisać im po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jackpol napisał:

Pamiętajcie że UOKiK to tylko straszak 😉. Wystarczy że Viaplay odwoła się od ewentualnej decyzji do sądu a tam raczej sprawę wygrają , bo raczej był to problem na stykach łącz międzynarodowych. Ten sam sygnał  działał dla Canal+ , tylko trasa była inna.

Pamiętam mniej więcej w ten sam deseń pisano na forum o UPC, że to bez sensu, szkoda czasu, nic nie da, a tu proszę, dość solidna kara od UOKiK na UPC spadła, co prawda trochę to postępowanie trwało, ale odniosło oczekiwany rezultat.

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zuzia weź przestań żadnego DAZN oni już teraz w Polsce wołają 40 zł a mają badziewiarskie prawa w dodatku mają taki profesjonalizm , że nawet strony nie przetłumaczyli na polski , Viaplay można narzekać , że jest mało tłumaczeń na polski a w DAZN chyba żaden materiał nie ma tłumaczeń od czasu do czasu dadzą jakąś gale z polskim komentarzem .

Edytowane przez Przemolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Przemolo nie twierdzę, że jest ideałem, pisałam w kontekście Premier League, który jest w hiszpańskim DAZN. Natomiast polskie jest ubogie w prawa, ale bitrate podnoszą do 8 Mbps i to nawet dla 720p. Takiego bitrate Viaplay nie ma nawet dla Full HD. Strony nie przetłumaczyli na polski co źle o nich świadczy, ale lepiej mieć wyższe parametry i stabilny stream oraz aplikację niż przetłumaczone Viaplay, ale transmisje z "przygodami".

1 minutę temu, jackpol napisał:

Nie znam sprawy UPC , ale w innych krajach raczej transmisja działała , więc na 99% problem na stykach międzynarodowych.

To już @grreg2084 wyjaśniał: 

 

4 godziny temu, grreg2084 napisał:

Tak naprawdę nie ma znaczenia kto zawinił: czy samo Viaplay, czy podmiot trzeci z nimi współpracujący. Skoro nie mogli wywiązać się należycie z opłaconej usługi, to klient ma prawo złożyć reklamację i należy mu się rekompensata. Skoro Viaplay tego nie rozumie, to UOKiK im to wszystko odpowiednio wytłumaczy (a takowy "wykład" może być bardzo kosztowny dla Viaplay).

 

Napisałam do Viaplay, ale usłyszałam, że "Na tą chwilę nie przewidujemy rekompensat." No to ja na "tą" chwilę przewiduję, że powinien się nimi zainteresować UOKiK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Zuzia napisał:

Napisałam do Viaplay, ale usłyszałam, że "Na tą chwilę nie przewidujemy rekompensat." No to ja na "tą" chwilę przewiduję, że powinien się nimi zainteresować UOKiK.

 

Viaplay ewidentnie nie rozumie jednego: przyznanie rekompensaty nie jest ich dobrą wolą, lecz ich obowiązkiem. Obawiam się, że UOKiK będzie miał co robić przez najbliższe miesiące.

 

Mile widziane, aby @Anita Kaźmierska lub ktoś inny z SatKurier drążył jeszcze bardziej temat w UOKiK. Im bardziej temat stanie się medialny, tym większa szansa, że Viaplay z czasem samo się zreflektuje (na ten moment ich podejście do klienta w reakcji na składane skargi jest - delikatnie mówiąc - bardzo infantylne).

 

Zresztą ostatnie bagatelizujące działania ze strony Viaplay są bardzo zastanawiające. Na początku do zgłaszanych problemów podchodzili, jak należy: wyrazili skruchę i proponowali coś w zamian. A od pewnego czasu ... zgrywają głupa (na siłę winę za zaistniałe problemy chcą zwalić na klientów). Moim zdaniem coś tu nie gra: w dobrze działającym biznesie dąży się do maksymalnego zwiększenia zadowolenia po stronie klienta (a robienie z klientów głupa może przynieść tylko szkody). Czyżby działalność operacyjna Viaplay faktycznie dawała aż tak złe wyniki, że na siłę robią oni wszystko, aby nie zrzec się części przychodów z tytuły przyznania rekompensat?

 

5 minut temu, aandin napisał:

Skoro UKE nie może ukarać Viaplay ze względów prawnych bo siedzibę ma w Szwecji to jak w obliczu tego samego prawa może to uczynić UOKiK?

 

Czy Ty uważasz, że UOKiK nie zna swoich uprawnień i jego biuro prasowe przekazuje nieprawdziwe informacje. Przecież została udzielona przez nich jednoznaczna odpowiedź. Na wszelki wypadek Tobie przypomnę:

 

Czy UOKiK może domagać się wyjaśnień lub ewentualnie ukarać firmę zarejestrowaną w Szwecji, która świadczy usługi w Polsce? - Tak, Prezes UOKiK może podejmować działania wobec przedsiębiorców z innych krajów - odpowiada nam biuro prasowe UOKiK

 

A po drugie, już kilka osób - w tym ja - Tobie wyraźnie napisało, że UKE i UOKiK to nie to samo: oba podmioty mają różne zadanie i kompetencje (!!!). Tylko Ci drudzy mają narzędzia prawne, które pozwalają im prowadzić działania wobec podmiotu zarejestrowanego za granicą, a świadczącego usługi na terytorium Polski (UKE jest stworzone do zupełnie innych celów, np. sprawdza czy wymiana danych osobowych odbywa się zgodnie z prawem).

 

Jeśli nie potrafisz zrozumieć tak oczywistych kwestii, to Twój problem. Dla zdecydowanej większości osób sprawa jest oczywista. Viaplay może zostać ukarane przez UOKiK (nie UKE).

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem o żadnych kompetencjach a o jurysdykcji. Przeczytaj mój post jeszcze raz i się nad nim zastanów. Ja nie twierdzę, że mam absolutna rację, wykazuje tylko sprzeczność. W mailu do mnie z UKE wyraźnie wskazano miejsce ewentualnych reklamacji. I nie jest to UOKiK a europejska organizacja broniąca praw konsumentów. Czekam aż ktoś wreszcie napisze skargę do UOKiKu i na efekty tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wodnik Szuwarek
2 godziny temu, jackpol napisał:

Pamiętajcie że UOKiK to tylko straszak 😉. Wystarczy że Viaplay odwoła się od ewentualnej decyzji do sądu a tam raczej sprawę wygrają , bo raczej był to problem na stykach łącz międzynarodowych.

W Polsce inaczej to wygląda. Viaplay na pewno się odwoła i zwali winę na kogoś innego, ale konsument zawarł umowę bezpośrednio z nimi i reszta jest nieistotna. To tak samo jakbyś coś sprzedał i dostawca nie dostarczył paczki do klienta. Klient zawarł umowę z tobą, a nie z dostawcą i to ty odpowiadasz prawnie za dostarczenie paczki do klienta, a nie dostawca. Jeśli w sądzie zwalisz winę na dostawcę, to zawsze sprawę przegrasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, aandin napisał:

Czy ty również nie potrafisz czytać ze zrozumieniem? Ja nie pisałem o żadnych kompetencjach a o jurysdykcji. Przeczytaj mój post jeszcze raz i się nad nim zastanów. Ja nie twierdzę, że mam absolutna rację, wykazuje tylko sprzeczność. W mailu do mnie z UKE wyraźnie wskazano miejsce ewentualnych reklamacji.I nie jest to UOKiK a paneuropejski organizacja broniąca praw konsumentów.

 

Nie gniewaj się, ale łatwiej byłoby to wytłumaczyć małemu dziecku niż Tobie. Nie ma żadnej sprzeczności: rację mają zarówno UKE (w tym co Tobie odpisano) oraz UOKiK (dzisiejsza odpowiedź udzielona przez ich biuro prasowe).

 

UKE nie ma kompetencji i narzędzi prawnych, które by pozwalały im badać działalność zagranicznego podmiotu gospodarczego na terenie RP (co Tobie wyraźnie napisano, więc skierowali Ciebie do ich europejskiego odpowiednika).

 

Natomiast UOKiK posiada kompetencje i narzędzia prawne, aby zbadać praktyki stosowane wobec polskich konsumentów przez podmiot gospodarczy zarejestrowany za granicą (co potwierdziło dziś biuro prasowe UOKiK).

 

Zresztą już UOKiK nakładał kary na zagraniczne podmioty gospodarcze, świadczące usługi wobec osób przebywających na terytorium RP. Podam Tobie jeden z przykładów: 17 maja 2022 r. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta opublikował informację, o nałożeniu na litewską spółkę Vinted UAB, operatora popularnej platformy służącej do zakupu i sprzedaży używanych ubrań, kary administracyjnej w kwocie ponad 5,3 mln. złotych.

 

Takich przykładów jest znacznie więcej. Od 17 maja 2022 r. polskie prawo nie uległo zmianie (szwedzki podmiot gospodarczy, świadczący usługi wobec mieszkańców Polski podlega pod to samo prawo co litewska spółka Vinted UAB). Sprawa jest oczywista (jeśli Ty nie chcesz zrozumieć oczywistych kwestii, to Twój problem, a nie nasz; Viaplay może zostać ukarane przez UOKiK, podobnie jak to się stało z Vinted UAB).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie Viaplay traktuje klientów rozsyłając im bez ładu i składu odpowiedzi według szablonu przez jakby automat modyfikujący ewentualnie treść wg. słów kluczowych. Kolejny przykład.

 

automat.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jack777 napisał:

najlepiej Ty napisz do UOKiKu

Nie widzę powodu aby tam pisać. Pisałem do UKE i otrzymałem odpowiedź. Nic tam o UOKiK nie było.

Godzinę temu, grreg2084 napisał:

(co potwierdziło dziś biuro prasowe UOKiK).

Daj link.

Godzinę temu, grreg2084 napisał:

 

Nie gniewaj się, ale łatwiej byłoby to wytłumaczyć małemu dziecku niż Tobie

Napisałem tak :

2 godziny temu, aandin napisał:

Ja nie twierdzę, że mam absolutna rację, wykazuje tylko sprzeczność. W mailu do mnie z UKE wyraźnie wskazało miejsce ewentualnych reklamacji.I nie jest to UOKiK a paneuropejska organizacja broniąca praw konsumentów.

 

Jeszcze raz wklejam odpowiedź z UKE ( fragment)

Szanowny Panie,

spółka ma siedzibę w Szwecji  zatem podlega pod prawo szwedzkie oraz prawo europejskie.

Sugeruję, aby skorzystał Pan ze wsparcia Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK). ECK działają we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej, a także w Norwegii i Islandii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2022 o 13:05, aandin napisał:

spółka ma siedzibę w Szwecji  zatem podlega pod prawo szwedzkie oraz prawo europejskie. Sugeruję, aby skorzystał Pan ze wsparcia Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK). ECK działają we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej, a także w Norwegii i Islandii. Powinien się Pan skontaktować z polskim ECK (...) Centrum przyjmuje skargi zgłoszone na piśmie oraz poprzez formularz na swojej stronie internetowej.

Nie wiem jak sformułowałeś pytanie do UKE, a trzeba konkretnie np. czy adekwatnym urzędem do składania skargi na szwedzką firmę działającą w Polsce jest UKE, czy UOKiK,  a nie pytać ogólnie o jurysdykcję. O to samo można zapytać UOKiK: https://uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

Choć artykuł w zasadzie zamyka temat: https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/viaplay-transmisje-problemy-techniczne-skargi-uokik

Zaznaczam, że możesz zupełnie niezależnie składać skargę do ECK. Skargę, nie reklamację, bo tę to do Viaplay wcześniej.

 

2 godziny temu, aandin napisał:

W mailu do mnie z UKE wyraźnie wskazano miejsce ewentualnych reklamacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekompensatę to oni najpierw muszą zaproponować, z tego co widać po forum to każdy kto do nich pisał dostał odpowiedź, że rekompensaty w tym przypadku nie przewidują. 

Do UOKIK napisałem ale na razie tylko dostałem zwrotkę z automatu, że otrzymali moją wiadomość i że czytają wszystkie ale nie na wszystko odpowiadają :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, grreg2084 napisał:

Zresztą ostatnie bagatelizujące działania ze strony Viaplay są bardzo zastanawiające. Na początku do zgłaszanych problemów podchodzili, jak należy: wyrazili skruchę i proponowali coś w zamian. A od pewnego czasu ... zgrywają głupa (na siłę winę za zaistniałe problemy chcą zwalić na klientów). Moim zdaniem coś tu nie gra: w dobrze działającym biznesie dąży się do maksymalnego zwiększenia zadowolenia po stronie klienta (a robienie z klientów głupa może przynieść tylko szkody). Czyżby działalność operacyjna Viaplay faktycznie dawała aż tak złe wyniki, że na siłę robią oni wszystko, aby nie zrzec się części przychodów z tytuły przyznania rekompensat?

 

Myślę, że nie bardzo mają możliwość szybkiego poprawienia tej sytuacji, dlatego przestali już nawet przepraszać. Dlaczego tak jest, że stanęli w miejscu? Nie wiem. Z jednej strony koszty zapewnienia solidnego streamingu są ogromne, a z drugiej może mają to techniczne słabo rozwiązane i błądzą w ciemnościach, nie mają doświadczenia? Przykładowo, Canal+ zjadł zęby na tym temacie. Od wielu, wielu lat coś tam strumieniują i to na kilku rynkach (u nas zaczynali jeszcze z nc+ GO). Mają to teraz świetnie rozwiązane. Korzystają z profesjonalnego softu, który steruje całym tym ruchem, przełączaniem między wieloma różnymi sieciami (bo mają umowy nie tylko z Orange, ale wieloma innymi dostawcami CDN). Trudno powiedzieć, dlaczego Viaplay nie reaguje, a może jednak pracuje nad tym, ale to trwa.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wodnik Szuwarek

Dosyć szybko rośnie im zysk netto, ale nadal jest za mały żeby szaleć z jakością. W H1 2022 (pierwsze półrocze) mieli 659 mln SEK, czyli zaledwie 65,9 mln USD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...