Skocz do zawartości

4K UltraBox+ |G9| (ADB NCP-3670SF, JADA)


g0nz0s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak praktycznie Unicable to zastępuje zawsze dodatkowe kable wymagane  w instalacji do obsługi  głowicy w tunerach  do których należy doprowadzić sygnał kablem.   

Dzięki podziałowi na kanały SCR zwykle od 4 do 32 kanałów pozwala rozprowadzać sygnał do kilkunastu  głowic na każdym kanale oddzielnie do każdej podpiętej głowicy tunera. 

 

Teoretycznie umożliwia podpięcie dodatkowo od 2 do 31 tunerów przy instalacji tylko na jednym kablu, w praktyce wystarcza na 4 do 6   tunerów z powodu pogorszenia sie sygnału przy rozdzielaczach SAT których nie powinno być więcej jak 2-3 na kablu. 

 

Tunery operatorów zwykle obsługują jedną albo dwie  głowice, w nowszych i rozbudowanych wersjach  4 do 8 głowic. Niestety nie obsługują przełączania na inne satelity i w tym trybie jest dostępny tylko i wyłącznie Hot Bird . 

W tunerach z wolnego rynku możliwy jest obsługa zwykle 4 satelit i wiecej w tym samym czasie na jednym kablu z Unicable. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, _Artek_ napisał(a):

Ja mam opticum 1 unicable i 3 zwykłe złącza do unicable mam podłączony swój dekoder z dyskiem a do zwykłego złącza mam podłączony drugi dekoder JADA bez dysku w multiroom i też jest pikseloza tyle że rzadziej. 

 

Rozumiem, że do tego JADA dochodzi tylko jeden kabel antenowy (ze zwykłym sygnałem, nie typu Unicable). Tak?

Jesteś całkiem pewien, że ta rzadka pikseloza nie jest wynikiem trochę zbyt słabego sygnału? Sprawdź jaką dekoder pokazuje siłę i jakość sygnału z transpondera, na którym zdarza się ta pikseloza. 

Edytowane przez Jacek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jacek3 napisał(a):

 

Rozumiem, że do tego JADA dochodzi tylko jeden kabel antenowy (ze zwykłym sygnałem, nie typu Unicable). Tak?

Jesteś całkiem pewien, że ta rzadka pikseloza nie jest wynikiem trochę zbyt słabego sygnału? Sprawdź jaką dekoder pokazuje siłę i jakość sygnału z transpondera, na którym zdarza się ta pikseloza. 

Tak, z konwertera unicable wychodzi 1 kabel ze zwykłego złącza, siła sygnału 100 jakość sygnału zależnie od transpondera od 67 do 90% jestem pewien że przyczyna jest ta sama ponieważ tak jak pisałem pomaga zwykłe przełączenie kanału w górę lub w dół i powrót do tego co chcemy oglądać, nie mniej nie jest to rozwiązanie problemu.......operator zepsuł operator powinien naprawić. 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, _Artek_ napisał(a):

...operator zepsuł operator powinien naprawić. 

Dokładnie. Mam nadzieję że prędzej czy później pojawi się aktualizacja która wyeliminuje tą pikseloze która pojawia się na losowych kanałach (wczoraj miałem zakłócenia na Polsacie a dzisiaj z kolei na Cinemax-ie, dzisiaj ogladalem przez godzinę Polsat i ani razu nie było pikselozy).

Edytowane przez Polsat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do lokalnego punktu. Powiedziałem o usterkach z naciskiem że pojawiły się po aktualizacji oprogramowania. Kazał mi przywieźć do sprawdzenia ( do 48 h ) ale powiedział że najprawdopodobniej uszkodzony jest konwerter lub kabel ( !!! ).  Nie wiem czy ma to jakikolwiek sens, nie mają info z centrali że spaprali aktualizację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zbiq w niektórych punktach wiedzą o problemie

W dniu 1.03.2023 o 18:22, sławek72 napisał(a):

@floro nie drążyłem tematu, powiedzieli że nie mają na stanie Technicolorów i przy okazji jeden z pracowników salonu firmowego C+ powiedział że też wiedzą o pewnych problemach, ale co dalej z tym będzie na razie trudno mu cokolwiek podpowiedzieć...

 

Edytowane przez sławek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, zbiq napisał(a):

Dzwoniłem dzisiaj do lokalnego punktu. Powiedziałem o usterkach z naciskiem że pojawiły się po aktualizacji oprogramowania. Kazał mi przywieźć do sprawdzenia ( do 48 h ) ale powiedział że najprawdopodobniej uszkodzony jest konwerter lub kabel ( !!! ).  Nie wiem czy ma to jakikolwiek sens, nie mają info z centrali że spaprali aktualizację ?

Boże zlituj się: mam antenę 90 cm, konwerter typu twin, przewód koncentryczny najwyższej jakości (całość instalacji była wielokrotnie sprawdzana miernikiem - zarówno przy samym konwerterze, jak i na końcach koncentryka przy dekoderze). Siła 100%, jakość - w zależności od transpondera 90 - 80 % (dekoder i miernik pokazuję tyle samo). I co? Od czasu sławetnej aktualizacji w losowych momentach i przypadkowych programach mam pikselozę. Co prawda zdarza się raz na kilka dni i pomaga wyjęcie wtyczki z gniazdka, ale ile można się tak bawić. O tym, że poruszanie się po Menu i nagraniach to droga przez mękę nawet nie wspomnę.

I jeszcze jakiś niedouczony pracownik salonu śmie opowiadać o uszkodzonym kablu lub konwerterze 🤬 Nagle połowie użytkowników Ultraboxa Jada padła instalacja.

Toż to jakiś cud, tyle że w drugą stronę 🙈

  • Popieram 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żebyś wiedział, dla obsługi są pisane specjalnie schematyczne odpowiedzi dla opisów usterek, wszystkim użytkownikom w jednym dniu się zrypała instalacji i nie ma zmiłuj słowa obsługi sa święte: masz uszkodzoną instalację SAT albo nieprawidłowo ustawioną antenę . :/ 

Ciekawe co wymyślą na następny raz z taką wpadką przy aktualizacjach, może  zaczną wmawiać wszystkim z usterką że złapali wirusa na instalacji ? 

p.s. z tym wirusem to na serio, mam kartę SAT z modułem i pani zgłupiała w serwisie jak były problemy z modułem, po przełączeniu na "specjalistę serwisanta" stwierdził że mam wirusa w systemie i zaleci skanowanie antywirusowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w nocy aktualizację mają duale, ciekawe jakie "niespodzianki w gratisie" dostaną razem z nowym softem 🤔... może fachowcy z C+ już uporali się bugiem występującym na ultra, bo jeśli nie to będzie lament w ich wątku, a jeśli tak to może i nam naprawią błędy.

Edytowane przez sławek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, zbiq napisał(a):

Dzwoniłem dzisiaj do lokalnego punktu. Powiedziałem o usterkach z naciskiem że pojawiły się po aktualizacji oprogramowania. Kazał mi przywieźć do sprawdzenia ( do 48 h ) ale powiedział że najprawdopodobniej uszkodzony jest konwerter lub kabel ( !!! ).  Nie wiem czy ma to jakikolwiek sens, nie mają info z centrali że spaprali aktualizację ?


To taka gra. Świetnie wiedzą co się stało, ale oficjalnie udają, że pierwsze słyszą o problemach. W sumie to mi żal tych co muszą udawać [beep], bo taka jest polityka korporacji, dla której pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Villemo666H napisał(a):

Boże zlituj się: mam antenę 90 cm, konwerter typu twin, przewód koncentryczny najwyższej jakości (całość instalacji była wielokrotnie sprawdzana miernikiem - zarówno przy samym konwerterze, jak i na końcach koncentryka przy dekoderze). Siła 100%, jakość - w zależności od transpondera 90 - 80 % (dekoder i miernik pokazuję tyle samo). I co? Od czasu sławetnej aktualizacji w losowych momentach i przypadkowych programach mam pikselozę. Co prawda zdarza się raz na kilka dni i pomaga wyjęcie wtyczki z gniazdka, ale ile można się tak bawić. O tym, że poruszanie się po Menu i nagraniach to droga przez mękę nawet nie wspomnę.

I jeszcze jakiś niedouczony pracownik salonu śmie opowiadać o uszkodzonym kablu lub konwerterze 🤬 Nagle połowie użytkowników Ultraboxa Jada padła instalacja.

Toż to jakiś cud, tyle że w drugą stronę 🙈

Mam tak samo od ostatniej aktualizacji, wcześniej nie było tego problemu. Instalacja jest sprawna

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam że macie problem z pikseliza itp ja mam od kilku dni inny problem mianowicie po przekazaniu kanału jest sam głos bez obrazu i dopiero kilkukrotne przełączenie kanału na inny pomaga aż do następnego razu i to samo. Tak samo nagrania jedne są ok inne nagrywają się bez obrazu sam głos wcześniej tego nie było czy ktoś z Was też tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...