_Artek_ Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Ja mam opticum 1 unicable i 3 zwykłe złącza do unicable mam podłączony swój dekoder z dyskiem a do zwykłego złącza mam podłączony drugi dekoder JADA bez dysku w multiroom i też jest pikseloza tyle że rzadziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ktosiu Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 (edytowane) @PawelTSW To unicable nie działa bo nie może. Przy unicable działa zawsze tylko i wyłącznie pierwsze wejście SAT. Edytowane 6 Marca 2023 przez Ktosiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Nie należy mylić konfiguracji jednokablowej (unicable) z jedną anteną jak to nazwano ten tryb w menu dekodera. Co prawda w obu występuje połączenie jednym kablem ale to koniec podobieństw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek72 Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 (edytowane) Nawiązując do kilku postów wcześniej przy moim deku ultra mam instalację zalecaną czyli konfiguracja pełna tryb jednokablowy - unicable. Edytowane 6 Marca 2023 przez sławek72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ktosiu Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Tak praktycznie Unicable to zastępuje zawsze dodatkowe kable wymagane w instalacji do obsługi głowicy w tunerach do których należy doprowadzić sygnał kablem. Dzięki podziałowi na kanały SCR zwykle od 4 do 32 kanałów pozwala rozprowadzać sygnał do kilkunastu głowic na każdym kanale oddzielnie do każdej podpiętej głowicy tunera. Teoretycznie umożliwia podpięcie dodatkowo od 2 do 31 tunerów przy instalacji tylko na jednym kablu, w praktyce wystarcza na 4 do 6 tunerów z powodu pogorszenia sie sygnału przy rozdzielaczach SAT których nie powinno być więcej jak 2-3 na kablu. Tunery operatorów zwykle obsługują jedną albo dwie głowice, w nowszych i rozbudowanych wersjach 4 do 8 głowic. Niestety nie obsługują przełączania na inne satelity i w tym trybie jest dostępny tylko i wyłącznie Hot Bird . W tunerach z wolnego rynku możliwy jest obsługa zwykle 4 satelit i wiecej w tym samym czasie na jednym kablu z Unicable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek3 Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 (edytowane) 13 godzin temu, _Artek_ napisał(a): Ja mam opticum 1 unicable i 3 zwykłe złącza do unicable mam podłączony swój dekoder z dyskiem a do zwykłego złącza mam podłączony drugi dekoder JADA bez dysku w multiroom i też jest pikseloza tyle że rzadziej. Rozumiem, że do tego JADA dochodzi tylko jeden kabel antenowy (ze zwykłym sygnałem, nie typu Unicable). Tak? Jesteś całkiem pewien, że ta rzadka pikseloza nie jest wynikiem trochę zbyt słabego sygnału? Sprawdź jaką dekoder pokazuje siłę i jakość sygnału z transpondera, na którym zdarza się ta pikseloza. Edytowane 7 Marca 2023 przez Jacek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekj66 Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 U mnie to samo z ta pikselozą przy podłączeniu unicable od pewnego czasu zauważyłem. Siła 100% jakość 97% i nigdy wczesniej nie było takich problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Artek_ Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 6 godzin temu, Jacek3 napisał(a): Rozumiem, że do tego JADA dochodzi tylko jeden kabel antenowy (ze zwykłym sygnałem, nie typu Unicable). Tak? Jesteś całkiem pewien, że ta rzadka pikseloza nie jest wynikiem trochę zbyt słabego sygnału? Sprawdź jaką dekoder pokazuje siłę i jakość sygnału z transpondera, na którym zdarza się ta pikseloza. Tak, z konwertera unicable wychodzi 1 kabel ze zwykłego złącza, siła sygnału 100 jakość sygnału zależnie od transpondera od 67 do 90% jestem pewien że przyczyna jest ta sama ponieważ tak jak pisałem pomaga zwykłe przełączenie kanału w górę lub w dół i powrót do tego co chcemy oglądać, nie mniej nie jest to rozwiązanie problemu.......operator zepsuł operator powinien naprawić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polsat Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 (edytowane) 9 godzin temu, _Artek_ napisał(a): ...operator zepsuł operator powinien naprawić. Dokładnie. Mam nadzieję że prędzej czy później pojawi się aktualizacja która wyeliminuje tą pikseloze która pojawia się na losowych kanałach (wczoraj miałem zakłócenia na Polsacie a dzisiaj z kolei na Cinemax-ie, dzisiaj ogladalem przez godzinę Polsat i ani razu nie było pikselozy). Edytowane 7 Marca 2023 przez Polsat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Artek_ Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Jak podaje @Urkisat na swoim FB dziś w nocy canal+ ma udostępnić aktualizacje naprawiającą to co zepsuli….ile w tym prawdy….zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ircios Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Dziś w nocy aktualizacja w Dualbox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prysiu86 Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 26 minut temu, ircios napisał(a): Dziś w nocy aktualizacja w Dualbox Tylko Dualboxa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ircios Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Nie znalazłem informacji o Uktrabox 4k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbiq Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Dzwoniłem dzisiaj do lokalnego punktu. Powiedziałem o usterkach z naciskiem że pojawiły się po aktualizacji oprogramowania. Kazał mi przywieźć do sprawdzenia ( do 48 h ) ale powiedział że najprawdopodobniej uszkodzony jest konwerter lub kabel ( !!! ). Nie wiem czy ma to jakikolwiek sens, nie mają info z centrali że spaprali aktualizację ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek72 Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 (edytowane) @zbiq w niektórych punktach wiedzą o problemie W dniu 1.03.2023 o 18:22, sławek72 napisał(a): @floro nie drążyłem tematu, powiedzieli że nie mają na stanie Technicolorów i przy okazji jeden z pracowników salonu firmowego C+ powiedział że też wiedzą o pewnych problemach, ale co dalej z tym będzie na razie trudno mu cokolwiek podpowiedzieć... Edytowane 8 Marca 2023 przez sławek72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Villemo666H Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 35 minut temu, zbiq napisał(a): Dzwoniłem dzisiaj do lokalnego punktu. Powiedziałem o usterkach z naciskiem że pojawiły się po aktualizacji oprogramowania. Kazał mi przywieźć do sprawdzenia ( do 48 h ) ale powiedział że najprawdopodobniej uszkodzony jest konwerter lub kabel ( !!! ). Nie wiem czy ma to jakikolwiek sens, nie mają info z centrali że spaprali aktualizację ? Boże zlituj się: mam antenę 90 cm, konwerter typu twin, przewód koncentryczny najwyższej jakości (całość instalacji była wielokrotnie sprawdzana miernikiem - zarówno przy samym konwerterze, jak i na końcach koncentryka przy dekoderze). Siła 100%, jakość - w zależności od transpondera 90 - 80 % (dekoder i miernik pokazuję tyle samo). I co? Od czasu sławetnej aktualizacji w losowych momentach i przypadkowych programach mam pikselozę. Co prawda zdarza się raz na kilka dni i pomaga wyjęcie wtyczki z gniazdka, ale ile można się tak bawić. O tym, że poruszanie się po Menu i nagraniach to droga przez mękę nawet nie wspomnę. I jeszcze jakiś niedouczony pracownik salonu śmie opowiadać o uszkodzonym kablu lub konwerterze Nagle połowie użytkowników Ultraboxa Jada padła instalacja. Toż to jakiś cud, tyle że w drugą stronę 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ktosiu Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 A żebyś wiedział, dla obsługi są pisane specjalnie schematyczne odpowiedzi dla opisów usterek, wszystkim użytkownikom w jednym dniu się zrypała instalacji i nie ma zmiłuj słowa obsługi sa święte: masz uszkodzoną instalację SAT albo nieprawidłowo ustawioną antenę . Ciekawe co wymyślą na następny raz z taką wpadką przy aktualizacjach, może zaczną wmawiać wszystkim z usterką że złapali wirusa na instalacji ? p.s. z tym wirusem to na serio, mam kartę SAT z modułem i pani zgłupiała w serwisie jak były problemy z modułem, po przełączeniu na "specjalistę serwisanta" stwierdził że mam wirusa w systemie i zaleci skanowanie antywirusowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek72 Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 (edytowane) Dziś w nocy aktualizację mają duale, ciekawe jakie "niespodzianki w gratisie" dostaną razem z nowym softem ... może fachowcy z C+ już uporali się bugiem występującym na ultra, bo jeśli nie to będzie lament w ich wątku, a jeśli tak to może i nam naprawią błędy. Edytowane 8 Marca 2023 przez sławek72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek3 Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 7 godzin temu, zbiq napisał(a): Dzwoniłem dzisiaj do lokalnego punktu. Powiedziałem o usterkach z naciskiem że pojawiły się po aktualizacji oprogramowania. Kazał mi przywieźć do sprawdzenia ( do 48 h ) ale powiedział że najprawdopodobniej uszkodzony jest konwerter lub kabel ( !!! ). Nie wiem czy ma to jakikolwiek sens, nie mają info z centrali że spaprali aktualizację ? To taka gra. Świetnie wiedzą co się stało, ale oficjalnie udają, że pierwsze słyszą o problemach. W sumie to mi żal tych co muszą udawać [beep], bo taka jest polityka korporacji, dla której pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekj66 Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 16 godzin temu, Villemo666H napisał(a): Boże zlituj się: mam antenę 90 cm, konwerter typu twin, przewód koncentryczny najwyższej jakości (całość instalacji była wielokrotnie sprawdzana miernikiem - zarówno przy samym konwerterze, jak i na końcach koncentryka przy dekoderze). Siła 100%, jakość - w zależności od transpondera 90 - 80 % (dekoder i miernik pokazuję tyle samo). I co? Od czasu sławetnej aktualizacji w losowych momentach i przypadkowych programach mam pikselozę. Co prawda zdarza się raz na kilka dni i pomaga wyjęcie wtyczki z gniazdka, ale ile można się tak bawić. O tym, że poruszanie się po Menu i nagraniach to droga przez mękę nawet nie wspomnę. I jeszcze jakiś niedouczony pracownik salonu śmie opowiadać o uszkodzonym kablu lub konwerterze Nagle połowie użytkowników Ultraboxa Jada padła instalacja. Toż to jakiś cud, tyle że w drugą stronę Mam tak samo od ostatniej aktualizacji, wcześniej nie było tego problemu. Instalacja jest sprawna 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef76 Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 Czytam że macie problem z pikseliza itp ja mam od kilku dni inny problem mianowicie po przekazaniu kanału jest sam głos bez obrazu i dopiero kilkukrotne przełączenie kanału na inny pomaga aż do następnego razu i to samo. Tak samo nagrania jedne są ok inne nagrywają się bez obrazu sam głos wcześniej tego nie było czy ktoś z Was też tak ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Artek_ Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 To masz ten sam problem czyli soft. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef76 Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 9 minut temu, _Artek_ napisał(a): To masz ten sam problem czyli soft. Nie ma sposobu żeby temu zaradzić jakiś twardy reset ktoś próbował czy pomogło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 A Kabel hdmi inny sprawdziłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef76 Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 Nie sprawdzałem innego kabla ale skoro po aktualizacji są te problemy u wielu użytkowników to dziwnie żeby kabel był winny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.