Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

Takie prawa rynku i mentalność Polaków, że jak się da choć 1zł wynegocjować to od razu zrywa się umowy, narzeka na fatalną jakość itp. Podobna sprawa dotyczy wszystkich "graczy" medialnych typu C+, Polsat czy NC+. Wystarczy poczytać adekwatne tematy na forum Sat Kuriera, gdzie widnieją podobne sformułowania typu "podnieśli abonament o 2zł to już lecę wypowiedzieć umowę". Bądźmy dorośli, skoro decyduję się na płatną TV to powinna być to przemyślana decyzja i nie szukajmy potem pretekstu do zerwania umowy pod byle pretekstem. Przełóżmy to na inne dziedziny życia, czy po podwyżce cen paliwa sprzedajemy samochody? Czy po podwyżce opłat za wodę chodzimy do studni oligoceńskiej czy zbierany do wiader deszczówkę? Do pewnych rzeczy należy się przyzwyczaić, również do podwyżek za korzystanie z TV kablowej. C

Natomiast co do samej oferty TV Vectra i wysokości abonamentu to przypominam sobie jak Aster City w W-wie posiadało abonament za TV (analogową) powyżej 50zł obecnie za TV analogową sieć Vectra posiada cenę 35zł - komentarz zbędny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A piszę to wszystko po to żebyście powiedzieli czy u was też tak długo modem próbuje się połaczyć po włączeniu zasilania???

Szukałem na forach takiego wątku ale nie znalazłem - tak jakby u wszystkich ten problem nie istniał (albo nikt nigdy nie wyłaczał zasilania modemu). Może tylko na moim osiedlu jest tak kabel zapchany?

Pozostawienie cały czas włączonej listwy nie wchodzi w grę z uwagi na duży pobór prądu. Thomson przykładowo łykał non-stop 20W niezależnie czy się korzystało z internetu czy nie. CISCO 3008 na szczęście mniej bo 7W ale przez cały miesiąc to też się uzbiera .

 

U mnie po włączeniu listwy modem dostaje połączenie po około 5-10 sekundach. Zanim bujnie się komputer net już jest ( po drodze jest jeszcze router). Modem Atlanta, net 10 MB/s.

Przepełnione pasmo to bujda nie ma tego problemu w Vectrze. Internet pracuje na określonej częstotliwości i tyle. Może być natomiast jakiś problem w serwerowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tu narzekają ze VECTRA do du....y, że jakość do bani, że awantury i kolejki w BOK, że awarie itp, a jak was DUK Vectry połechta ceną - to wszyscy zostają i zadowoleni... Po co tak biadolicie, jak w sumie jest wszystko ok...shame.

Po pierwsze nie wszyscy zostają, po drugie jeśli można wynegocjować lepszą cenę, to dlaczego z tego nie skorzystać!? Mnie przeszkadza jakość Vectry i dlatego mam też nc+, a Vectra robi za dodatek, taki ulepszony Cyfrowy Polsat. Na początku mojej przygody z Vectrą płaciłem ponad 210 zł za VIP+net(jakiż byłem naiwny...). Teraz płacę 164,90 zł mając dostęp do właściwie wszystkich polskich programów, cieszę się lepszą jakością w nc+ i programami tam niedostępnymi(sportowe Polsaty, Kino Polska Muzyka, Viasat History/NatureHD czy Travel ChannelHD). Nie zapominajmy o dwóch nagrywarkach i multiroomie.

Podobnie jak w Vectrze jest w nc+. Tam są osoby płacące za te same kanały ponad 100 zł, a są tacy, którzy płacą 49 zł. Niektórzy użytkownicy tego forum nie mają możliwości zamontowania anteny satelitarnej inni tego nie chcą lub nie mają alternatywnego operatora kablowego. Krytyka jakości jest jak najbardziej uzasadniona i być może spowoduje jakieś działania ze strony Vectry, a przynajmniej płacą mniej. Nie widzę w tym niczego niestosownego, ani tym bardziej wstydliwego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tu narzekają ze VECTRA do du....y, że jakość do bani, że awantury i kolejki w BOK, że awarie itp, a jak was DUK Vectry połechta ceną - to wszyscy zostają i zadowoleni... Po co tak biadolicie, jak w sumie jest wszystko ok...shame.

Może nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. Po to jest to forum aby abonenci mogli wymieniać się z między sobą opiniami i spostrzeżeniami na temat usług z których korzystają i za które płacą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać że ostatnio zauważyłem poprawę jakości kanałów SD w Vectrze. W zasadzie na wszystkich kanałach jest lepiej. Na jednych bardziej, innych mniej ale jest lepiej. W porównaniu z DVB-Tciągle jest minimalnie gorzej ale najbardziej widać różnicę w ostrości. Obraz z Vectry jest bardziej wyostrzony w stosunku do tego w DVB-T ( ustawienia TV takie same).

Niestety trwałemu pogorszeniu uległy kanały HD. Widać zdecydowanie obniżony poziom bitrate i rozsypywanie obrazu w bardziej dynamicznych scenach co nie miało miejsca wcześniej przed drugą "modernizacją" i upchnięciem kanałów HD.

Na TVN Turbo HD facet wpływa łódką w trzcinę testując aparaty i lornetki to jego twarz przestaje istnieć - jest zastąpiona pomarańczową jednolitą plamą. Cały obraz przekształca się w kwadratowe prostokąty i ten stan trwa do zmiany ujęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję Waszej rady. Otóż na ostatniej FV od Vectry widnieje pozycja MOOD za 4,99 PLN. Nie przypominam sobie abym aktywował tą usługę (niestety, nie mam obecnie możliwości sprawdzenia w umowie czy mam zaznaczony kwadracik z usługą MOOD), wiem, że tylko miałem aktywną usługę Bezpieczny Internet, z której już zrezygnowałem pisemnie. Po dodzwonieniu się na infolinię otrzymałem wiadomość, że już nie mogę z niej (MOOD) zrezygnować ponieważ jest una zawarta na okres 12 miesięcy z 2 miesięcznym okresem wypowiedzenia, czyli w moim przypadku dopiero w kwietniu 2014 roku mógłbym wypowiadać umowę. I teraz nie do Was, czy mieliście podobną sytuację ?. Niby 4,99 PLN nie dużo ale w rozliczeniu rocznym to prawie 60 PLN czyli 1/4 GTA V :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję Waszej rady. Otóż na ostatniej FV od Vectry widnieje pozycja MOOD za 4,99 PLN. Nie przypominam sobie abym aktywował tą usługę (niestety, nie mam obecnie możliwości sprawdzenia w umowie czy mam zaznaczony kwadracik z usługą MOOD), wiem, że tylko miałem aktywną usługę Bezpieczny Internet, z której już zrezygnowałem pisemnie. Po dodzwonieniu się na infolinię otrzymałem wiadomość, że już nie mogę z niej (MOOD) zrezygnować ponieważ jest una zawarta na okres 12 miesięcy z 2 miesięcznym okresem wypowiedzenia, czyli w moim przypadku dopiero w kwietniu 2014 roku mógłbym wypowiadać umowę. I teraz nie do Was, czy mieliście podobną sytuację ?. Niby 4,99 PLN nie dużo ale w rozliczeniu rocznym to prawie 60 PLN czyli 1/4 GTA V :twisted:

Wszem i każdemu z osobna na przyszłość powiadam, że takie "bajery" najlepiej od razu zgłaszać przy podpisywaniu umów lub zaraz po nich pisać polecone za potwierdzeniem lub zwyczajnie iść do BOK ze zgłoszeniem na piśmie i potwierdzeniem jego przyjęcia.

Miałem podobną sytuację z tym, że 3 dni po podpisaniu umowy na internet zgłosiłem w BOK rezygnację. Po 3 m-cach dostałem wyższy rachunek za internet, a na fakturze widniała opłata za MOOD i Bezp.Intern. Po rozmowie z konsultantem okazało się, że nie mają w systemie zgłoszenia. Ale że ja posiadałem "kwit" na rezygnację wysłałem kilka e-maili z załącznikami PDF i koniec końców udowodniłem, że nie jestem wielbłądem. Faktura została skorygowana. \

Co do tematu, MOOD nie jest chyba usługą zobligowaną umową na 12 m-cy, ale mogę się mylić. Polecam lekturę regulaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kola01 ja mam 24 Mb/s i modem loguje się ok 20 sek i normalnie łączy z kartą sieciową. Poza tym urządzenie włączone non stop, wyłączane tylko na czas wycierania kurzu :D

No ale, tak jak pisałem, chodzi o sytuację kiedy modem jest wyłączny od zasilania. Kiedy działa non stop to jest zalogowany i problemu nie ma.

A piszę to wszystko po to żebyście powiedzieli czy u was też tak długo modem próbuje się połaczyć po włączeniu zasilania???

Szukałem na forach takiego wątku ale nie znalazłem - tak jakby u wszystkich ten problem nie istniał (albo nikt nigdy nie wyłaczał zasilania modemu). Może tylko na moim osiedlu jest tak kabel zapchany?

Pozostawienie cały czas włączonej listwy nie wchodzi w grę z uwagi na duży pobór prądu. Thomson przykładowo łykał non-stop 20W niezależnie czy się korzystało z internetu czy nie. CISCO 3008 na szczęście mniej bo 7W ale przez cały miesiąc to też się uzbiera .

U mnie po włączeniu listwy modem dostaje połączenie po około 5-10 sekundach. Zanim bujnie się komputer net już jest ( po drodze jest jeszcze router). Modem Atlanta, net 10 MB/s.

Przepełnione pasmo to bujda nie ma tego problemu w Vectrze. Internet pracuje na określonej częstotliwości i tyle. Może być natomiast jakiś problem w serwerowni.

Dzięki za odpowiedzi. Proszę jeszcze innych o wypowiedzi, jak długo łączą się ich modemy z netem po włączeniu zasilania modemu (np.po włączeniu listwy zasilającej). Mam podejrzenia, że to sieć VECTRY na moim osiedlu jest po prostu przeciążona (za dużo odbiorców na jednej linii kabla albo podpiętych do jednego serwera czy urządzenia sieciowego), chociaż test szybkości połączenia jest OK.

Ja mam 30 Mbit a technik twierdził, że przy wolniejszym necie np, do 10Mbit problem jest mniej odczuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie zaczynają schodzić z tych kosmicznych cen. Ja w połowie miesiąca podpisałem cyrograf na platinum za 49,90zł na kolejny rok, więc nie skorzystam z promo, nawet jeśli się pojawi. Najbardziej drażni to, że człowiek płaci 50zł i nie ma dostępu do premium z drugiego dekodera (multiroom). Vectra tłumaczy, że niby tak mają podpisane umowy, ale przecież w każdej innej platformie (nawet w NC+ które jest właścicielem Canal+) człowiek płaci raz i ma dostęp do pakietów premium na każdym dekoderze przypisanym do jego umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem umowę, i faktycznie niestety jest tam wyraźnie napisane iż wyrażam zgodę na usługę MOOD. Dziękuję przedstawicielowi handlowemu :) (o bezpiecznym internecie wspomniał jak zrezygnować o tym już nie :( ), ale i tak winę biorę na siebie, bo to ja podpisywałem umowę i powinienem to sprawdzić. Podam kilka informacji dla innych użytkowników: okres zobowiązania to 12 miesięcy z czego dwa za darmo, umowa po 12 miesiącach przedłuża się automatycznie na okres kolejnych 6 miesięcy, a po nich dalej na 6 miesięcy, itd. Okres wypowiedzenia to 2 miesiące, czyli trzeba pamiętać o złożeniu wypowiedzenia odpowiednio wcześniej, a dla osób, które chcą wypowiedzieć umowę podczas jej trwania to zapłacą karę około 40 PLN. Mam nadzieję, że komuś to pomoże. A ja na pewno będę czytał umowy na spokojnie i dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie prawa rynku i mentalność Polaków, że jak się da choć 1zł wynegocjować to od razu zrywa się umowy, narzeka na fatalną jakość itp. Podobna sprawa dotyczy wszystkich "graczy" medialnych typu C+, Polsat czy NC+. Wystarczy poczytać adekwatne tematy na forum Sat Kuriera, gdzie widnieją podobne sformułowania typu "podnieśli abonament o 2zł to już lecę wypowiedzieć umowę". Bądźmy dorośli, skoro decyduję się na płatną TV to powinna być to przemyślana decyzja i nie szukajmy potem pretekstu do zerwania umowy pod byle pretekstem. Przełóżmy to na inne dziedziny życia, czy po podwyżce cen paliwa sprzedajemy samochody? Czy po podwyżce opłat za wodę chodzimy do studni oligoceńskiej czy zbierany do wiader deszczówkę? Do pewnych rzeczy należy się przyzwyczaić, również do podwyżek za korzystanie z TV kablowej. C

 

Prawa rynku ? Właśnie rynek jeżeli idzie o ilość podmiotów się kurczy co jest niekorzystne dla drugiej strony czyli konsumentów. Jakieś bajeczki z mentalnością, byłeś kiedyś poza Polską widziałeś jak inni kombinują na zachodzie w kwestii podatków ? W USA nawet artyści z pierwszych stron gazet idą do więzienia za oszustwa, a przecież nie dlatego że ukradli batonik z głodu ;)

Nikt nie rozwiązuje umowy bo zapłaciłby karę, a jeżeli jest taka możliwość to nie z winy użytkowników tylko drugiej strony, prawda ?

 

Wszyscy tu narzekają ze VECTRA do du....y, że jakość do bani, że awantury i kolejki w BOK, że awarie itp, a jak was DUK Vectry połechta ceną - to wszyscy zostają i zadowoleni... Po co tak biadolicie, jak w sumie jest wszystko ok...shame.

 

Bo pewnie nie mają wyboru, bo może Vectra to jedyny operator w bloku, na osiedlu, w mieście ? Poza tym to dobrze, że trochę jako konsumenci walczymy o swoje, a nie dajemy się dymać korporacjom.

 

 

Chyba nic.

 

Wreszcie zaczynają schodzić z tych kosmicznych cen. Ja w połowie miesiąca podpisałem cyrograf na platinum za 49,90zł na kolejny rok, więc nie skorzystam z promo, nawet jeśli się pojawi. Najbardziej drażni to, że człowiek płaci 50zł i nie ma dostępu do premium z drugiego dekodera (multiroom). Vectra tłumaczy, że niby tak mają podpisane umowy, ale przecież w każdej innej platformie (nawet w NC+ które jest właścicielem Canal+) człowiek płaci raz i ma dostęp do pakietów premium na każdym dekoderze przypisanym do jego umowy.

Jeśli zamówię opcję multiroom i jedną z paczek Premium, będę mieć dostęp do tych kanałów na dwóch dekoderach?

Niestety nie, każdy z dekoderów jest niezależny, dokupiona paczka Premium jest przypisana do konkretnego dekodera

Zrozumiałbym to 10, nawet 15zł zł np. jedna usługa MR 10zł, dwie (C+ i HBO) to "tylko" 15zł, ale 50zł za każdy pakiet premium ?!

 

Ja mam trochę podobną ofertę, zmieniałem umowę przy zmianie regulaminu 31 sierpnia 2013

1. Platyna = 5zł

2. Dostęp do PVR = 35zl

3. Internet 40Mb 34,99zl

4. Sport na ostro = 10zł

5. Pakiet erotyczny = 1zł

 

• Umowa na 24 miesiące potem cykl 6 miesięcy z oplata 95zl. (zniżka 20zł)

• Sport na ostro 12mieciecy potem cykl 12 miesięcy.

• Erotyka 12 miesięcy potem cykl 6 miesięcy.

Razem miesięcznie do zapłaty = 86zl x 24miesiące

 

Teraz tak:

http://www.vectra.pl/pakiety/telewizja

Platyna na 24 to 45zł

http://www.vectra.pl/pakiety/internet

Flashnet 30 Mb/s to 45zł

http://www.vectra.pl/paczki/konfigurator/telewizja tutaj - Platyna i Internet (Trzydzieści Mb) to 80zł -

1. Czyli jak bierzemy razem to płacimy 80zł ? Dla starych, dla nowych, dla każdego ?

2. bizon69 dostałeś zniżkę 40zł na platynę, i 10zł na internet ? Czy taka obniżka jest możliwa jeżeli bierze się tylko TV+net+dekoder czy trzeba dobrać więcej usług ? Np. Platyna + internet 30 Mb/s + dekoder za 5zł + 35zł + 15/20(HD)zł = 60zł ? Wtedy można nawet przeboleć 50zł za C+...

3. Czy Vectra każdemu obniża ceny, trzeba się prosić i negocjować, a może to były oferty z okazji zmian w regulaminie i teraz takich się nie otrzyma, trzeba "straszyć" wypowiedzeniem ?

4. Czy ktoś przedłużał już po tym okresie zmian w reg. i dostał taką samą, podobną ofertę jak bizon69 czy inni, fajne gdyby ktoś się pochwalił ze szczegółami (jaka oferta, miasto, czy było wypowiedzenie).

5. Już pewien czas temu wymieniałem dekoder SD, umowa ostatnio przedłużyła się na 6 miesięcy i kończy mi się kolejny okres rezygnacji - do tej pory nie płaciłem oddzielnie za dekoder, teraz nie ma takiej możliwości jeżeli podpisze nową umowę/aneks ?

 

6. Dekodery - do telewizora starego typu wystarcza SD, ale gdyby wybrać HD to czy pomiędzy HD ADB, a HD MOTOROLA jest jakaś różnica, trochę ludzi podobno narzeka, że ten drugi nie chodzi zbyt dobrze ? https://satkurier.pl/news/86548/vectra-n ... -foto.html ludzie narzekają, że nawet przełączanie programów trwa długo... :shock: ? Czy są dostępne i lepiej brać ADB, czy ten ma jakieś wady ?

7. Bardzo konkretnie

HD MOTOROLA...brak sortowania kanałów
Czy na tym nie zrobię swojej listy programów ?! Czy na wszystkich pozostałych nie ma takich problemów ? To kwestia softy czy samego dekodera ?

8. HD z nagrywarką (PVR) - ten chodzi dobrze ? Płaci się 35zł niezależnie czy ma 320 lub 500GB ? Jak rozumiem, można go spokojnie dać Euro pod kineskopowy ? Jeżeli nie SD to czy są różne modele ADB i PVR, jeżeli tak to które brać, a których unikać i czy w ogóle klient może sobie wybrać ?

9. Nie ma możliwości kupna własnego dekodera, jak również ten za który płacimy nie staje się naszą własnością, no sorry ale 24*15 czy 24*35 to daje 360zł lub nawet 840zł ?! Gdyby nawet dawali je za 25zł to jest 600zł...a to tylko dzierżawa! Za tyle to sobie można kupić dwa takie dekodery :brawo:

Czy przechodząc z SD na HD lub na HD PVR obecnie płaci się za aktywację nowego dekodera czy tylko miesięczną opłatę (ta ich beznadziejna strona).

10. Żeby mieć na np. dwa razy pełną platynę muszę mieć dwa dekodery, nie da rady 1 dekoder i raz sam kabel do TV ?

 

11. Zakładając, że jeden dekoder pod TV drugi pod PC, czy będzie problem ? Co musi mieć komputer, kartę/tuner TV ? Jaką, za ile, czy wydajność komputera ma znaczenie czy za dekodowanie i obróbkę sygnału odpowiada dekoder/tuner tv czy komputer również bierze udział ? Dźwięk z pc idzie do wieży na głośniki, bo wykorzystywane jest również radio i płyty CD, ma to jakieś znaczenie ?

Ile będzie kosztowała taka zabawa z podłączeniem Vectry pod komputer (monitor crt), czy i jaki tuner, przez jakie złącza (dźwięk już idzie na wieże), będą potrzebne jakieś konwertery i tego typu sprawy czy jeden kabelek z dekodera to tunera, tuner np. na pci i po sprawie, który dekoder ? Lub inne rozwiązanie.

12. Czy jeżeli punkt 11 dojdzie do skutku to co z jakością obrazu, zależy od tunera czy wyłącznie dekodera, jak takie rozwiązanie będzie działać, tj. chcąc oglądać TV musimy mieć włączony komputer ? Czy już w takim przypadku ( z włączonym pc) uruchomienie będzie się odbywać np. myszką, wybór sygnału i takie pierniczenie się za każdym razem czy bierzemy pilota od dekodera/tunera, jedno kliknięcie na pilocie i mamy obraz, przełączamy się jak na telewizorze ? Czy za każdym razem wybór jakiegoś źródła sygnału lub odpalanie ręcznie odpowiedniego programu itp. ?

13. Czy przy wyborze dekodera HD Motoroli, ADB i PVR HDCP ma jakiekolwiek znaczenie (telewizor kineskopowy i monitor CRT) ?

14. TV Online - czy Vectra planuje udostępniać w ramach tej usługi całe posiadane pakiety, nawet bez premium ale np. platynowy, jeżeli tak to kiedy i czy za dodatkowa opłatą (np. 10zł).

15. Czy punkt 11 tj. telewizja na komputerze z jednego kabla, który pewnie monter Vectry sam rozdziela ma wpływ na internet i odwrotnie, jeżeli to jaki, nawet minimalny np. gramy sobie i oglądamy (np. dwa monitory gdyby się dało) i w grach sieciowych będzie problem ? Lub na odwrót ściągamy coś i oglądamy i przez to jest problem z telewizją (zamrażanie obrazu, gubienie klatek, brak możliwości nagrywania programów).

 

16. Za ile można dostać bez zbędnych negocjacji (typu Dzień dobry chce Platynę i 30Mb/s - 90zł, może jakaś zniżka, - Platyna za 5zł ? ? Ok...:D):

a) Internet 30 Mb/s + Platyna + dekoder SD

B) Internet 30 Mb/s + Platyna + dekoder HD

c) Internet 30 Mb/s + Platyna + dekoder HD PVR

d) Internet 30 Mb/s + Platyna + dekoder HD PVR + CANAL+ PLATINUM

e) Internet 30 Mb/s + Platyna + dekoder HD PVR + CANAL+ PLATINUM oraz multiroom SD/HD

Wszystko na 24 miesiące czy Vectra ma też 12 miesięcznie umowy, ile kosztowałby Internet 30 Mb/s + Platyna + dekoder SD na czas nieokreślony 45+45+15zł ? Czy miasto ma jakieś znaczenie przy ofercie Vectry, nie chodzi o dostępność, a o ceny.

17. Czy można już w trakcie umowy dobrać sobie pakiet CANAL+ PLATINUM, multiroom, dodatkowe IP itp. usługi ? Są jakieś dodatkowe opłaty czy tylko miesięczne zobowiązanie ? Co jeżeli mamy umowę np. na 24 miesiące, a PLATINUM dobieramy po 3 miesiącach, jak wtedy po roku (bo tylko na tyle można?) przedłużyć skoro umowa wygaśnie za 24m, a tutaj jest w pakiet brany w środku i koniec umowy nie będzie się zgrywał z końcem przedłużenia jakieś usługi dodatkowej ?

18. Też macie problemy ze stroną Vectry, pokazuje wam że dana usługa nie jest dostępna chociaż jest inaczej ?

19. Czy jak mamy umowę i jej nie przedłużymy to np. przychodząc dzień po zakończeniu zapłacimy za podłączenie usług, aktywację, skoro żadnych kabli nie muszą doprowadzać ? Tzn. czy opłaca się nie przedłużyć i przyjść jako niby nowy klient bo starzy są "gorzej" traktowani ?

20. Gdzie się lepiej negocjuje, łatwiej uzyskać jakiś bonus na infolinii czy w punkcie Vectry, trzeba straszyć odejściem czy łaskawie dadzą kilka złotych zniżki. Bo bez tego oferta NC+ czy innych wcale nie wydają się wtedy droższe, bo taki multiroom jest chyba znacznie atrakcyjniejszy u konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała dygresja do wypowiedzi odnośnie usług "multiroom". Ja rozumiem że w przekazie satelitarnym przekazy TV są kodowane, gdyż są kierowane do wszystkich użytkowników sprzętu satelitarnego a zainteresowana grupa abonentów dzięki otrzymanym dekoderom i nadanym uprawnieniom korzysta z oferty programowej na 1 czy 2 lub większej liczbie dekoderów. Sprawa prosta i oczywista. Nie rozumiem natomiast jak wytłumaczyć kodowanie sygnału w technice DVB-C w sieci kablowej i to właściwie wszystkich programów, które są dostępne drogą naziemną bezpłatnie? Sieć kablowa jest właściwie zamknięta i skierowana do osób które podpisały umowy na podłączenie. Pakietyzację można zrealizować np. na bazie filtrów i wówczas "multiroom" przestanie mieć rację bytu. Wszystkie nowe telewizory posiadają możliwość odbioru sygnału DVB-C, zatem bez zbędnych dekoderów zżerających mój prąd można oglądać opłaconą ofertę. Skoro istnieje możliwość korzystania z oferty analogowej na zasadzie multiroomu to nie widzę problemów z sygnałem cyfrowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała dygresja do wypowiedzi odnośnie usług "multiroom". Ja rozumiem że w przekazie satelitarnym przekazy TV są kodowane, gdyż są kierowane do wszystkich użytkowników sprzętu satelitarnego a zainteresowana grupa abonentów dzięki otrzymanym dekoderom i nadanym uprawnieniom korzysta z oferty programowej na 1 czy 2 lub większej liczbie dekoderów. Sprawa prosta i oczywista. Nie rozumiem natomiast jak wytłumaczyć kodowanie sygnału w technice DVB-C w sieci kablowej i to właściwie wszystkich programów, które są dostępne drogą naziemną bezpłatnie? Sieć kablowa jest właściwie zamknięta i skierowana do osób które podpisały umowy na podłączenie. Pakietyzację można zrealizować np. na bazie filtrów i wówczas "multiroom" przestanie mieć rację bytu. Wszystkie nowe telewizory posiadają możliwość odbioru sygnału DVB-C, zatem bez zbędnych dekoderów zżerających mój prąd można oglądać opłaconą ofertę. Skoro istnieje możliwość korzystania z oferty analogowej na zasadzie multiroomu to nie widzę problemów z sygnałem cyfrowym.

 

Zamknięta sieć kablowa to teoria.

Kodowanie sygnału ma na celu pełną kontrolę nad tym kto i co ogląda a dodatkowo daje możliwość pobierania opłat za coś co do tej pory (analog) było trudne do wyegzekwowania. Dzięki kodowaniu sygnału operator więcej zarabia gdyż wykluczamy sytuację samowolnego dzielenia sygnału na xx odbiorników w ramach jednego gospodarstwa domowego i/lub wielu gospodarstw domowych ( np. zmowa sąsiadów w pionie, klatce, bloku : jeden płaci reszta ogląda). Dodatkowo kodowanym sygnałem łatwo i tanio można zarządzać z centrali. Takie centralne zarządzanie oznacza mniejsze koszty stałe dla operatora: Nie trzeba stosować niezliczonej ilości filtrów ( ilość filtrów x ilość pakietów x ilość abonentów, wymiana filtrów przy okazji zmiany kanałów - migracja kanałów z pakietu do pakietu, brak możliwości stosowania tzw. odkodowanych okienek dla wszystkich abonentów... itp itd.), nie trzeba wysyłać montera celem włączenia, wyłączenia usługi, zmiany pakietu itp. itd. Kable są raz podłączone, wszystko "idzie" do wszystkich i na 20 lat spokój....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem,mianowicie,miałem dwuletnią umowę podpisaną z vectrą na net 16/24 Wifi i VIPa za 185,08zł i pod koniec sierpnia 2013 (miesiąc temu),umowa ta zakończyła się.Nie składałem wymówienia,bo w sumie byłem raczej zadowolony,a poza tym miałem inne,ważniejsze sprawy na głowie.Przez te ostatnie dwa lata przychodziły rachunki zawsze na 185,08zł.

Tymczasem właśnie otwieram najnowszy rachunek wrześniowy i co widzę?...że cena już nie jest 185,08zł,tylko 190,47zł!.Nie dostałem żadnego pisma informującego mnie że cena,jaką płaciłem przez ostatnie dwa lata ulegnie zmianie,(bo gdybym takowe dostał,to z miejsca bym wypowiedział umowę). i mam pytanie,doradzcie mi co w tej sytuacji zrobić?,czy mogę teraz wypowiedzieć im umowę?,a jeśli tak,to na jakiej zasadzie i na co mogę się powołać,etc?..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jest to ta podwyżka 5 zł z groszami, którą dostali wszyscy abonenci C+ Platinum. Pismo powinno być do Ciebie wysłane! Jeśli nie doszło - możesz na to się powoływać, bo jest to powód do rezygnacji. Tylko ciężko będzie Ci to udowodnić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam VIP i tez od września dostałem podwyżkę o 5 zł. Dzwoniłem na infolinie i okazało się ,że jest to podwyżka ze względu na "zwiększoną opłatę licencyjną za canal+ " .

Czy abonenci nie posiadający VIP ale posiadający Canal+Platinium tez otrzymali taka podwyżke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek i inni jak już pisałem tu i na fejsie nie wszyscy dostali podwyżkę pakietu C+. Ja takowej nie dostałem. Nawet dzwoniłem na infolinię w sierpniu parę razy, za kazdym razem utwierdzano mnie, że podwyżka mnie nie obejmuje. Nie wiem jak oni to rozgraniczają? Na fakturze za wrzesień stara cena C+ Platinum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...