Jump to content

marko76

Users
  • Content Count

    401
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutralna

About marko76

  • Rank
    Rozpisany

Informacje o profilu

  • Gender
    Nieustawiona

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Celowo nie pisałem o firmie zewnętrznej, ale chciałem być elegancki w swoim wywodzie na bieżący temat. Sprawa jest powszechna i wiadoma, że przysłowiowy technik z Vectry to ten sam co technik od innego operatora. Ale w momencie kiedy instaluje nam usługę od konkretnego operatora jest w pewnym sensie jego przedstawicielem i powinien swoją pracę wykonać zgodnie ze sztuką. To co w przypadki @wisla9110 zostało wykonane zakrawa o kpinę. Ale potwierdzam na swoim przykładzie, że takie działanie instalatorów niestety były, są i zapewne będą. Sprawa może tak wyglądać w nowych budynkach, gdzie na etapie budowy przewidziano kabel sygnałowy CATV ze skrzynki zbiorczej do lokali mieszkalnych, wówczas istotnie instalator wykonujący podłączenia może wykorzystać to połączenie aby nie "bawić się" w dodatkowe układanie trasy kablowej. Jednak w przypadku instalacji "po ścianie" nie widzę problemu aby zapytać Klienta czy korzysta z danego połączenia i czy może go wykorzystać aby nie wykonywać dodatkowej instalacji kablowej w mieszkaniu.
  2. To jest celowe działanie Monterów z kablówek wynikające jak przypuszczam z wytycznych szefostwa. Nie wiem jak teraz technik podłączył u Ciebie, ale kilka lat temu (bodaj 6-7) technik z Vectry podłączając tylko internet zakończył kabel typowym gniazdem multimedialnym. Nieoficjalnie otrzymałem w tzw gratisie pełen analog + DVBC FTA. W zeszłym roku koleżance technik z Vectry również podłączał usługi z tym, że Internet+TV i zakończenie kabla jest w postaci rozgałęźnika na modem i dekoder. Dekoder nie posiada przelotki antenowej więc odpada dostęp do DVBC FTA bezpośrednio z poziomu telewizora. W tym przypadku wszystko jest wykonane prawidłowo ale z punktu widzenia abonenta ma się pewien niedosyt. Oczywiście można zainwestować w gniazdo multimedialne i korzystać w sposób prawidłowy z dekodera, modemu i telewizora ale to chyba nie o to chodzi. Inny przykład z autopsji, kiedy w mieszkaniu gdzie wcześniej ktoś miał kablówkę UPC przyszedł monter z Vectry i chciał oczywiście wykorzystać istniejący kabel. Niestety robota się chłopu przeciągnęła o konieczność powtórnego przyjścia z wiertarką ponieważ nie pozwoliłem na wykorzystanie istniejącego kabla. Nie muszę pisać że Technik nie był z mojej decyzji zadowolony ale skoro płacę za instalację kablówce Vectra to ma być położony kabel z Vectry a nie wykorzystywany kabel od innego operatora. Myślę kolego @wisla9110 że trochę nie przypilnowałeś instalatora i wyszło jak wyszło. Nie wypada nic innego, jak zgłosić do SM lub bezpośrednio do MM, że od tygodnia nie masz sygnału TV za który płacisz. Wówczas przyjedzie serwisant czy to ze SM czy bezpośrednio z kablówki MM i naprawi to co skopał (niestety) instalator z Vectry. Kolejnym krokiem będzie zgłoszenie do Vectry braku usługi internetowej. To jest moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, za błędy a raczej nieróbstwo ktoś musi ponieść konsekwencje. Jeśli technik z Vectry wykorzystał czyjąś infrastrukturę dla świadczenia swoich usług to wybacz ale jest to zwykłe partactwo a nie profesjonalne podejście do tematu. Pozdrawiam i powodzenia. P.S. Przypominam, że za brak dostępu do usług należy się odszkodowanie w wysokości 1/30 opłaty abonamentowej
×
×
  • Create New...