Skocz do zawartości

Scripps Networks Interactive właścicielem TVN S.A.


enski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież wystarczająco zarobili na sprzedaży większościowego pakietu TVN S.A. Do tego dochodzą pozostałe udziały w TVN, oraz NC+, więc mogą realne myśleć o nowym kanale, tym bardziej, że mają w tym doświadczenie, oraz odpowiednie kontakty. Jedynym problemem może być uzyskanie odpowiednio dużego zasięgu, oraz wyrobienie dobrej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miły gest: http://www.wirtualnemedia_pl/artykul/wl ... nikami-tvn Mimo że opinie o ITI i TVN są i były różne, czy to o głównej antenie i jej ofercie czy o poglądach TVN 24, ale miło że zorganizowano takie coś. Dla niektórych, szczególnie może dla samych założycieli, mógł być to nawet wzruszający trochę dzień, bo w końcu oddają coś co stworzyli na rzecz obcej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i Scripps przejal 100% TVN.

Dzis w TVN 24, Markus Tellenbach powiedzial cos takiego pod koniec wywiadu, ze chca tworzyc i rozwijac nowe formaty, kanaly, ale za oczekiwaniami widzow, a nie decydowac za nich, nawiasem mowiac, nie za bardzo w to wierze. Mysle ze mozna by bylo utworzyc watek, o Naszych oczekiwaniach na nowe kanaly i tresci od SNI, skoro chca tworzyc takie tresci, jakich oczekuje widz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TVN zostanie bo to wyrobiona marka. Nie zmienią nazwy, nie wywalą tego.

Najwyżej mogą powywalać nieodpowiednich dziennikarzy, ale marka TVN zostanie.

 

To tak jak bym kupił Pepsi i zmienił nazwę na Srepsi. Zrobiłbym totalną głupotę, niszcząc tak znaną markę w społeczeństwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIVA też została, ale zobaczcie w jakiej formie. Niegdyś najpopularniejszy kanał muzyczny w tej części Europy, a teraz u jednych dzieli miejsce z pewną komediową stacją (którą w ogóle nie jest) a u drugich puszcza plastikową muzykę EDM naprzemian z szołami. TVN zapewne będzie w podobnej sytuacji tyle to stacja lokalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróćmy jednak do tematu.

Moje przypuszczenia:

1) TVN, TVN7 czy TTV na pewno zostaną, a na likwidację TVN24 i TVN 24 BiŚ raczej (czyt. na 99%) nie ma co liczyć. Kanały TVN Style i TVN Turbo mogą być na liście "do odstrzału" - mogą dokonać rebrandingu na swoje sprawdzone w USA marki czyli na HGTV, DIY Network czy Cooking Channel (te wymienione są w 100% ich markami, w odróżnieniu od np. Food Network, który posiadają tylko w 70%). Co do TVN Fabuła czy TVN Meteo Active - tu może się wydarzyć dosłownie wszystko...

2) na 90% wycofają TVN z giełdy, już to zresztą wcześniej obiecywali. Posunięcie to może dać krótkotrwały (do kilku dni) spadek akcji WIG30 - na miejsce TVN-u trzeba przecież znaleźć nową spółkę (która i tak by miała niższą wartość akcji niż obecna wartość akcji TVN-u).

3) prawdopodobne jest zerwanie umowy Scripps-Polsat na współtworzenie kanału Food Network na Polskę - Polsat i TVN to bardzo bezpośrednia konkurencja. Wtedy niedawne deklaracje w tej sprawie nie będą nic znaczyły.

4) mogą się pojawić programy znane z anten nadających na USA. Na dwa można liczyć szczególnie (ze względu na więzi łączące prowadzące tychże programów z Polską - jedna z tych prowadzących jest Polką mieszkającą w Stanach od 5. roku życia, a druga ma/miała partnera z Polski). O tych programach wspominał także reportaż emitowany dziś na TVN24 przed 15 ;) (wbrew pozorom można ten reportaż znaleźć w internecie pod tym linkiem: http://tvn24bis.pl/wideo/nowy-wlasciciel-tvn,1438373.html).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież niczego ci nie będą ruszać, więc nie wymyślaj i nie dramatyzuj.

 

Nie planujemy rebrandingu żadnego z kanałów TVN, nie będziemy też nalegać na ich szefów, żeby wprowadzali do ramówek amerykańskie produkcje Scripps.

 

Co do ewentualnych rebrandingów i kolejnych własnych marek w Polsce, to są one zależne jedynie od wyników.

Jeśli w którymś momencie Markus uzna, że określony kanał osiąga za słabe wyniki i lepiej żeby zmienił profil, na przykład skupił się na żywności i kulinariach, wtedy wolelibyśmy jako nowej nazwy użyć którejś z naszych dotychczasowych marek. Ale powtórzę: wszystko będzie zależeć od tego, co działa tutaj, co jest najbardziej odpowiednie na polskim rynku, a nie wynikać z jakiegoś naszego planu rebrandingowego.

 

Bardzo duże znaczenie przykładamy do treści informacyjnych, w kanałach informacyjnych na pewno nie będziemy nic zmieniać. Bardzo dobre udziały w rynku osiąga kanał TVN, głównie dzięki treściom rozrywkowym. Podoba nam się obecny miks kanałów TVN, między innymi dlatego że jest różnorodny.

 

Mamy już doświadczenie we wprowadzaniu kanałów na polski rynek - Food Network i Travel Channel uruchomionych tutaj wspólnie z Polsatem. Chcielibyśmy mieć w Polsce więcej stacji z naszego amerykańskiego portfolio, ale tylko jeśli otrzymają odpowiednią dystrybucję i osiągną satysfakcjonującą oglądalność. Na razie mocno ich nie potrzebujemy w świetnie sobie radzącej ofercie TVN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wywiadzie jest wspomniane zdanie:

Trzymaliśmy się jak dotąd z dala od sportu, przede wszystkim dlatego że ceny praw do transmisji rosną gwałtownie. Każdego roku podpisywane są rekordowo wysokie kontrakty. To gra dla wielkich koncernów.

Z czasem możemy pożegnać się z niektórymi prawami sportowymi :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież TVN obco podchodził do sportu. Może na początku było jakieś NBA czy boks (nie pamiętam dokładnie) czy okazjonalne wydarzenia. Teraz też tak pewnie będzie. Chodzi im chyba o większe skupienie na sporcie, jak zakup własnych praw, a tego nie mają zamiaru robić. I po części dobrze, bo jest szansa, że kupiliby coś, a to mogłoby się nie zwrócić. Zalążek sportu mamy na TVN Meteo Active. Może rowerki, deskorolki i inne Red Bull eventy to lipa dla większości, to jednak zawsze coś i coś innego.

 

Przecież Canal + odkupi te 32 % udziałów Scripps Networks Interactive to jest pewne. Tylko pytanie kiedy ta nastąpi, w umowie były na to dwa terminy.

Jak chcą kupować udziały, to niech odkupią te 17% od Liberty Global, bo to jest wręcz niepotrzebne. Ten koncern ma je i nie wykorzystuje tego faktu w ogóle. Zwykła "pamiątka" po WIZJI TV.

 

Co do sportu to oni nie będą decydować skoro mają mniejsze udziały.

Ale tutaj chodziło o zakup praw przez siebie dla siebie, a nie o korzystaniu z nich od nc+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to TVN miał jakiś sport? Chyba bardzo bardo dawno temu. Nie mówimy chyba o nSport, który to ze sportem ma coraz mniej wspólnego i jakoś za bardzo nigdy TVN się do niego przyznawał. Jedyny sport w TVN to serwis sportowy...

 

Widzowie chcą sportu, filmów i rozrywki - oni zaoferują im gotowanie. Coś tu jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...