Skocz do zawartości

Rezygnacja z Polsat Box


jupi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam prośbę, może ktoś będzie potrafił pomóc. Mam niepełnosprawnego sąsiada. Jest to starszy, prawie ociemniały człowiek.Do końca lipca miał zawartą umowę na 15 miesięcy. Okazało się, że był pewien, że umowa została zawarta na 24 miesiące (co ciekawe wyjął i pokazał mi kartkę, na której wynotował to sobie w momencie zawierania umowy!!!- tego nie skomentuję). Nie wypowiedział umowy, a CP przedłużył umowę na kolejne 12 miesięcy. Abonament skoczył mu ze 109 zł do 175zł... Przeczytałem umowę i wypowiedzieć nową umowę (te przedłużoną, w Okresie Dodatkowym) owszem może, ale z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia, co nie zwalnia go z płacenia podwyższonego abonamentu.

 

Moje pytanie jest takie:

 

1) Czy można podwyższyć w ten sposób abonament? Tłumaczenie, że był to okres promocyjny (15 miesięczny) mnie nie przekonuje. Skoro tak, to ten nowy abonament powinien być chyba naliczany na podstawie stawek obowiązujących w dniu podpisania umowy, a nie stawek obowiązujących 15 miesięcy po podpisaniu umowy- jeżeli już. Czy istnieje możliwość pozostania na poziomie tych 109 zł, jak dotychczas? Co ciekawe takiego pakietu za ponad 170zł dzisiaj nie uświadczysz.

2) Znalazłem również taki zapis w umowie " Abonent, który nie ma żadnych zaległości wobec CP, może złożyć wniosek o zmianę zakresu świadczonych usług. Zmniejszenie zakresu świadczonych usług na wniosek Abonenta nie jest możliwe w Okresie Podstawowym". A więc w Okresie Dodatkowym jest możliwy i sąsiad może zmienić pakiet na dowolny niższy?

 

Bardzo proszę o pomoc. Sam nie mam doświadczenia z CP, a chcę człowiekowi pomóc, bo prawdopodobnie został nieźle urządzony przy podpisywaniu umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...chyba, że abonent ma usługę Multiroom lub dekoder dodatkowy małym pakietem kanałów. Wtedy w okresie dodatkowym abonament za usługę Multiroom lub na dekoderze dodatkowym jest płatna zgodnie z cennikiem, a kwoty są podane w PWU.

 

@Antek78 - Zgodnie z cyklem rozliczeniowym kwota w ICOK i na 999 kanale dekodera wróci do kwoty 109,90zł za Super Premium HD zgodnie ze stawką obowiązującą dla tej umowy na czas określony. Zgodnie z PWU obowiązującym od marca 2013r do maja 2013r (skoro umowa była na 15 miesięcy to to PWU obowiązuje Twojego sąsiada) stawki abonamentu za Super Premium HD wynoszą na czas określony 109,90zł, a na czas nieokreślony 172,90zł.

Jeśli teraz złoży Twój sąsiad wypowiedzenie (w okresie dodatkowym) to kara będzie wynosiła 63zł za każdy miesiąc, który pozostanie do końca okresu dodatkowego po rozwiązaniu umowy po 3-miesięcznym okresie wypowiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienia.

Nie rozumiem tylko tej informacji, która przyszła sms-em do sąsiada i informacji o płatnościach na kanale 999- tutaj wyświetlona jest kwota 172,80zł płatna do 31 lipca br. Nie rozumiem skąd ta kwota 172,80zł- czy jest to pomyłka, bo aż nie chce się wierzyć?

Umowa na jaką podpisał sąsiad to Pakiet Podstawowy: Family Max HD, Pakiety dodatkowe: HBO GO, HBO,iplaMix, Cinema HD (15 miesięcy), Pakiet Film HD (15 miesięcy), Pakiet Sport HD 15 miesięcy, nazwa promocji "Nowy CP 2013-luty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swojadroga, skoro umowa Ci się nie zmienia ( w sensie numer, data zawarcia, a podpisujesz aneks), to jest to cały czas ta sama umowa, tylko ze zmienionymi warunkami.

 

nie ma co słuchac cabbota, bo już wiele jego dokonań czytalem. Kreuje się na jakiegoś don kichota, a tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak 1miesięczny okres wypowiedzenia w związku z zawarciem umowy na odległość w cp, bo prawo prawem a regulamin cp regulaminem a on stanowi inaczej, a to, że uznali Tobie i nie naliczyli kary to tylko dobry gest cp.

 

oj, bober, bober. Jak Ty nic nie wiesz o życiu... Pierwsze słyszę, żeby regulamin CP miał wyższość nad ustawą. Takich cudów Panie, to nie ma nawet w Erze. Łaski mi nie robią, tylko muszą uznać miesięczny okres wypowiedzenia, bo to mi gwarantuje polskie prawo.

 

USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

 

Rozdział 2

Umowy zawierane na odległość

 

 

 

Art. 8.

 

1. Umowa o świadczenie ciągłe lub okresowe może być zawarta na czas oznaczony albo nieoznaczony.

 

2. Umowę zawartą na czas dłuższy niż rok poczytuje się po upływie tego terminu za zawartą na czas nieoznaczony.

 

3. Jeżeli czas trwania umowy nie jest oznaczony, każda ze stron może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn, z zachowaniem terminu miesięcznego, chyba że strony zastrzegły krótszy termin wypowiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu masz czas oznaczony, bo umowa jest na jakiś okres, po zrolowaniu też jest podany okres na jaki jest zrolowanie, wiec ten pkt jest nietrafiony. Dodatkowo podpisując umowę godzisz sie na wszystkie warunki jej niezależnie czy odbiegają od stanowionego prawa czy też nie i nie jest tak tylko w Polsce, ale tak jak już pisałem, uznali Ci to bo jesteś krzykaczem, a wiem co mówię, bo wiele reklamacji tego typu widziałem na swoje oczy i wiele było uznanych tylko dlatego, że Polaczki to pieniacze i cebulaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Dodatkowo podpisując umowę godzisz sie na wszystkie warunki jej niezależnie czy odbiegają od stanowionego prawa czy też nie i nie jest tak tylko w Polsce,(...)

 

Sprawdź tylko za co Cyfrowy Polsat dostał karę i nadal na głównej stronie www CP publikowana jest decyzja prezesa UOKiK i wyrok Sądu Apelacyjnego. Podpowiem Ci. Za zapisy w regulaminie NIEZGODNE z obowiązującym prawem! Raz na zawsze zapamiętaj sobie: regulamin nie może Ci "zabierać" praw, które dają Ci obowiązujące przepisy. To przepisy prawa są nadrzędne. To tak jak ustawy muszą być zgodne z konstytucją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę nieprecyzyjny, ponieważ nie mam przy sobie umowy. W tamtym roku zawarłem umowę chyba na 18 mcy. To była oferta dla abonentów innych platform. Na Rodzinny HD za 14,90 zł. Zasadniczo tv służy rodzicom. Pytałem ojca, czy mu odpowiada. Jest zadowolony,więc nie wypowiadałem umowy. A teraz wlaśnie jestem w domu u rodziców i widzę na kanale CP, że do zapłacenia 26,90zł. No i to mi się mniej podoba. Czyli umowa przedłużyła się na kolejne 18 mcy,ale z normalną już stawką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj problem z poprzedniej strony @Antka78 i odpowiedź, którą dostał. Tylko odnieś to sobie do swojego pakietu. Z początkiem 19 cyklu rozliczeniowego umowa przedłuży się na kolejne 12 miesięcy okresu dodatkowego i stawka abonamentu będzie obowiązywała dla umów na czas określony podany w umowie i PWU (w tym wypadku 14,90zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz płatność na 4 dzień miesiąca to wypowiedzenie musi dotrzeć do CP na przynajmniej 3 pełne cykle rozliczeniowe przed zakończeniem okresu podstawowego umowy. Zgaduje więc, że koniec ostatniego cyklu masz 4 grudnia. Wychodzi mi, że najpóźniej 3 września musisz złożyć wypowiedzenie w APS-ie lub musi wpłynąć pocztą do centrali.

PS. Wzorów wypowiedzeń w tym wątku jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj problem z poprzedniej strony @Antka78 i odpowiedź, którą dostał. Tylko odnieś to sobie do swojego pakietu. Z początkiem 19 cyklu rozliczeniowego umowa przedłuży się na kolejne 12 miesięcy okresu dodatkowego i stawka abonamentu będzie obowiązywała dla umów na czas określony podany w umowie i PWU (w tym wypadku 14,90zł).

 

Już myślałem, że tak będzie. A dziś dostałem maila, że mam wpłacić 12,00zł (tej kwoty nie kumam). Zadzwoniłem na infolinię.

Pani potwierdziła, że moja wpłata (płatność do 09.08) została już zarejestrowana. Skąd ten mail - nie wyjaśniła. Niestety powiedziała również, że przez następne 12 m-cy będę miał już płatność 26,90 zł. Chyba, że chcę umowę na 15 m-cy i po 4 m-cach mogę mieć MiniHD za 14,90zł. No ale takie coś mnie nie interesuje.

 

Czyli nic już nie da się zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26,9 - 14,9 = 12,0. Prosta matematyka.

 

Już przecież @swojadroga napisał Ci, że z początkiem kolejnego okresu rozliczeniowego kwota abonamentu powróci do standardowej. Jeśli chcesz inną ofertę, to poczytaj sobie wątek o promocjach dla Abonentów, zadzwoń na infolinię, pomarudź że drogo albo wyślij wypowiedzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26,9 - 14,9 = 12,0. Prosta matematyka.

 

Już przecież @swojadroga napisał Ci, że z początkiem kolejnego okresu rozliczeniowego kwota abonamentu powróci do standardowej. Jeśli chcesz inną ofertę, to poczytaj sobie wątek o promocjach dla Abonentów, zadzwoń na infolinię, pomarudź że drogo albo wyślij wypowiedzenie.

 

Te niby 12 zł to już doszedłem.

Ale pytam o podstawę prawną naliczenia tej opłaty: skąd kwota 26,90 zł? I jeśli niby opłata powróci do standardowej, to dlaczego na infolinii poinformowano mnie, że mam płacić przez kolejne 12 m-cy kwotę 26,90zł. Przeczytałem w sb umowę. Umowę zawarłem 09.02.2013r. Kod promocji AR80. Okres podstawowy 18 m-cy. Pakiet Podstawowy - Rodzinny HD. Według pkt. 7, i - warunki w okresie Dodatkowym są takie, jak dla Usług zamawianych na czas określonych. A tam jak byk opłata - 14,90zł. To gdzie mam zadzwonić, skoro na infolinii twierdzą, że będę płacił 26,90zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System bilingowy "zakłada", że umowa może być przekształcona na czas nieokreślony z końcem okresu podstawowego i stąd stawka abonamentu na czas nieokreślony (stawkę tą masz podaną w PWU w kolumnie abonament na czas nieokreślony). Odświeżanie płatności (w systemach CP, ICOK, kanał 999) następuje zawsze z cyklem rozliczeniowym i stąd zawsze takie mylące komunikaty w ostatnim cyklu rozliczeniowym. Ty będziesz miał płatność jak w umowie skoro nic nie zmieniałeś.

PS. Na przyszłość pytania tego typu we właściwym temacie umieszczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam umowe z polsatem do 30.10.2014 r ale dzis zobaczylem iż mam z 3 miesiecznym okresem wypowiedzenia

bede rezygnowal z polsatu nie ma opcjii przedluzania z nimi

co mam zrobić , jak napisać pismo bo by wszytsko bylo zgodne to pismo z rezygnacją powinienem wyslac do 30 lipca a już mamy sierpien ( jakas zenada z tym 3 miesiecznym okresem zawsze do tej pory byl 1 miesiac a nie 3 ale to już inna sprawa)

co mam napisać w pismie , jaka date by wylaczyli mi sygnał??

i czy cos i ile bede placił ekstra za ten jeden miesiąc juz po terminie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...