Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiecie Panowie - rzucając 1 października wypowiedzenie Polsatowi raczej chciałbym wiedziec na czym stoję...Nie jestem do końca przekonany do interpretacji tych zapisów regulaminu, szczególnie że interesujące mnie kanały do "odstrzału" nie są literalnie wprost okreslone jaka jest ich wersja. A podejrzewam, że CP będzie to argumentował in plus dla Klienta.

Wiem, bo tak było w lutym z Discovery Life - ale wtedy się udało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sebek0098

To prawda, dalsza dyskusja nie ma sensu. Gdyby dało się bezkarnie rozwiązać umowę po zamianie Travel SD -> Travel HD nie byłoby już od jakiegoś czasu Travel na liście kanałów gwarantowanych :!:

 

Jest taka platforma nc+, czy wcześniej n, gdzie wielokrotnie dochodziło do zamiany kanału X w jakości SD na kanał X w HD (wersja SD nie była na liście kanałów) i abonenci nie mogli bezkarnie rozwiązać umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w PWU nie jest wyraźnie napisane, że kanałem gwarantowanym jest Travel SD to może być problem z bezkarnym rozwiązaniem umowy. Ramówka kanału nie ulegnie zmianie, pakietyzacja również, zmieni się tylko rozdzielczość, większość abonentów nawet tego nie zauważy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Filmowy kanał TCM rozpoczął nadawanie w panoramicznym formacie 16:9. Dodatkowo logo ekranowe zostało zmniejszone, zwiększono natomiast rozdzielczość obrazu.

 

Przypomnijmy, że należący do Turner Broadcasting System kanał filmowy TCM w październiku br. zmieni się w TNT. Nowa stacja nadawać będzie także w jakości HD i poza filmami zaoferuje widzom także seriale

za:spam.pl

 

Nowa stacja :?::?: czy kolejny rebranding :?::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to tak potraktować,ale TCM był a raczej nadal jest kanałem filmowym wyłącznie :!: a teraz- "poza filmami(TNT) zaoferuje widzom także seriale" a to za bardzo nie mieści się w tym profilu-zmiana charakteru oferty,nazwy a nawet określenie "Nowa stacja"(być może przez redaktora,pomijam już wersję HD) sugerowało by że kanał jak by był budowany od początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w czerwcu sam Turner wysłał taki komunikat: https://satkurier.pl/news/116896/tnt-hd- ... tepny.html

Oczywiście jak zwykle w każdym takim spornym przypadku, gdy pojawiają się wątpliwości, czy to rebranding, czy nie - jeśli ktoś bardzo chce rozwiązać umowę z operatorem, to może próbować iść na noże (bo po dobroci na pewno nie puszczą)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choc by z tego, ze na wczesniejszych umowach, takie kanaly widnialy w spisie kanalow jako gwarantowane, a dla obecnych umow, juz ich nie ma. A po co operator o tym bedzie mowil, zeby wieksza ilosc abonentow, o takiej mozliwosci sie dowiedziala ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę informację na ten temat:

https://satkurier.pl/news/117826/travel-channel-hd-i-polsat-food-network-hd-w-c-polsacie.html

 

Jeśli to się potwierdzi, 1 października wysyłam stosowne pismo - już zacząłem studiować Regulamin Świadczenia Usług :smile:

 

Ale to zmienia warunków umowy - liczbe programów będziesz miał dalej taką samą i w ilości i w rodzaju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet, jeśli na "lepsze" to przytoczę kilka zapisów prawa i Regulaminu, które mogą okazać się ważne:

 

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH TELEWIZJI SATELITARNEJ

PRZEZ CYFROWY POLSAT S.A

§8 1. Cyfrowy Polsat w ramach Opłaty abonamentowej świadczy Usługi o cechach określonych w Umowie, w tym w Regulaminie lub odrębnych warunkach świadczenia usług. Szczegółowy zakres oraz parametry Usług świadczonych przez Cyfrowy Polsat wraz ze wskazaniem elementów składających się na Opłatę abonamentową, określone są w Umowie, w tym w Cenniku lub odrębnych warunkach świadczenia Usług

§9 1. Cyfrowy Polsat świadczy Usługi poprzez udostępnianie kodowanych programów telewizyjnych i/lub radiowych drogą satelitarną. Programy oferowane są w Pakietach, których skład szczegółowo określa Umowa, w tym Cennik lub odrębne warunki świadczenia usług.

2. Cyfrowy Polsat świadczy Usługę w standardzie HD lub SD zgodnie z oznaczeniem programów w Pakiecie.

"słynny" paragraf 4:

4. Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo zastępowania programów telewizyjnych i/lub radiowych w ramach Pakietu Programów przez inne programy lub zmniejszenie ich liczby, jeżeli wynika to z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych. W szczególności zalicza się do nich: utratę przez Cyfrowy Polsat uprawnień do rozprowadzania programów, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity lub systemu nadawania, zakończenie rozprowadzania z powodu zbyt niskiego poziomu oglądalności. O zmianach takich Abonenci będą uprzednio informowani, w szczególności poprzez emisję stosownego komunikatu tekstowego na ekranie odbiornika telewizyjnego Abonenta, poprzez emisję w trakcie odbioru programów przez Abonenta scrolla (przewijanego tekstu) informacyjnego dotyczącego zmiany lub poprzez zamieszczenie informacji o takiej zmianie na stronie internetowej Cyfrowego Polsatu lub na kanale dla Abonentów. W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia, jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy Abonenckiej.

§ 16 1. Cyfrowy Polsat ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług, w zakresie określonym w Umowie, w Regulaminie i odrębnych warunkach świadczenie usług, o ile nie przewidziano inaczej w przepisach Prawa telekomunikacyjnego itd

No i zapis Kodeksu Cywilnego:

Art. 385. § 2. Wzorzec umowy powinien być sformułowany jednoznacznie i w sposób zrozumiały. Postanowienia niejednoznaczne tłumaczy się na korzyść konsumenta.

 

To mój październikowy tok myślenia, wskażę oczywiście zapisy Prawa Telekomunikacyjnego, które wskazują Umowę i Regulamin jako integralne części zawartej Umowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę informację na ten temat:

https://satkurier.pl/news/117826/travel-channel-hd-i-polsat-food-network-hd-w-c-polsacie.html

 

Jeśli to się potwierdzi, 1 października wysyłam stosowne pismo - już zacząłem studiować Regulamin Świadczenia Usług :smile:

 

Oczywiście wprowadzenie w/w zmian daje możliwość wypowiedzenie umowy bez ponoszenia konsekwencji, ale tylko w przypadku starszych umów gdzie w PWU masz gwarantowane SD oraz HD i mam prośbę aby nie mieszać w głowie że takiej możliwości nie ma gdyż jest to świadome wprowadzanie w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet, jeśli na "lepsze" to przytoczę kilka zapisów prawa i Regulaminu, które mogą okazać się ważne:

 

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH TELEWIZJI SATELITARNEJ

PRZEZ CYFROWY POLSAT S.A

§8 1. Cyfrowy Polsat w ramach Opłaty abonamentowej świadczy Usługi o cechach określonych w Umowie, w tym w Regulaminie lub odrębnych warunkach świadczenia usług. Szczegółowy zakres oraz parametry Usług świadczonych przez Cyfrowy Polsat wraz ze wskazaniem elementów składających się na Opłatę abonamentową, określone są w Umowie, w tym w Cenniku lub odrębnych warunkach świadczenia Usług

§9 1. Cyfrowy Polsat świadczy Usługi poprzez udostępnianie kodowanych programów telewizyjnych i/lub radiowych drogą satelitarną. Programy oferowane są w Pakietach, których skład szczegółowo określa Umowa, w tym Cennik lub odrębne warunki świadczenia usług.

2. Cyfrowy Polsat świadczy Usługę w standardzie HD lub SD zgodnie z oznaczeniem programów w Pakiecie.

"słynny" paragraf 4:

4. Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo zastępowania programów telewizyjnych i/lub radiowych w ramach Pakietu Programów przez inne programy lub zmniejszenie ich liczby, jeżeli wynika to z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych. W szczególności zalicza się do nich: utratę przez Cyfrowy Polsat uprawnień do rozprowadzania programów, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity lub systemu nadawania, zakończenie rozprowadzania z powodu zbyt niskiego poziomu oglądalności. O zmianach takich Abonenci będą uprzednio informowani, w szczególności poprzez emisję stosownego komunikatu tekstowego na ekranie odbiornika telewizyjnego Abonenta, poprzez emisję w trakcie odbioru programów przez Abonenta scrolla (przewijanego tekstu) informacyjnego dotyczącego zmiany lub poprzez zamieszczenie informacji o takiej zmianie na stronie internetowej Cyfrowego Polsatu lub na kanale dla Abonentów. W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia, jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy Abonenckiej.

§ 16 1. Cyfrowy Polsat ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług, w zakresie określonym w Umowie, w Regulaminie i odrębnych warunkach świadczenie usług, o ile nie przewidziano inaczej w przepisach Prawa telekomunikacyjnego itd

No i zapis Kodeksu Cywilnego:

Art. 385. § 2. Wzorzec umowy powinien być sformułowany jednoznacznie i w sposób zrozumiały. Postanowienia niejednoznaczne tłumaczy się na korzyść konsumenta.

 

To mój październikowy tok myślenia, wskażę oczywiście zapisy Prawa Telekomunikacyjnego, które wskazują Umowę i Regulamin jako integralne części zawartej Umowy

 

 

Nastapi rebranding wersji SD na HD i koniec dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deejay_18

Co ty bredzisz, jak mozesz te kanaly miec gwarantowane w SD i HD, skoro sa tylko wersje SD, HD dopiero podmieni wersje SD, i to od tego momentu w sklad kanalow CP, wejda te kanaly.

Ale... zastanawia mnie to :

4. Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo zastępowania programów telewizyjnych i/lub radiowych w ramach Pakietu Programów przez inne programy lub zmniejszenie ich liczby, jeżeli wynika to z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych. W szczególności zalicza się do nich: utratę przez Cyfrowy Polsat uprawnień do rozprowadzania programów, zaprzestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity lub systemu nadawania, zakończenie rozprowadzania z powodu zbyt niskiego poziomu oglądalności. O zmianach takich Abonenci będą uprzednio informowani, w szczególności poprzez emisję stosownego komunikatu tekstowego na ekranie odbiornika telewizyjnego Abonenta, poprzez emisję w trakcie odbioru programów przez Abonenta scrolla (przewijanego tekstu) informacyjnego dotyczącego zmiany lub poprzez zamieszczenie informacji o takiej zmianie na stronie internetowej Cyfrowego Polsatu lub na kanale dla Abonentów. W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia, jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym przyjęto pisemne oświadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy Abonenckiej.

 

Wiec niby mozna rozwiazac, na to wychodzi. Nie pamietam by wczesniej, byl zapis "sytemu nadawania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...