Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby Cyfrowy Polsat gwarantował odbiór TVP1 (czy dowolnego innego kanału który ma wersje SD i HD z tą samą ramówką) ABSTRA[beep]ĄC od użytej technologii i jakości przekazu, to nie byłoby kombinowania. Ale Cyfrowy Polsat poszedł drogą, że za jakość trzeba płacić (patrz Polsat Sport, Polsat Sport Extra i pewnie parę innych), a to już jest właśnie cwaniakowanie i trudno się dziwić, że co niektórzy klienci, NAUCZENI przez operatora, zachowują się podobnie. Jak dla mnie, to niestety zaczęło się "od głowy", a więc operatorów.

 

Podobna historia jest z tak zwanymi promocjami i cenami regularnymi. Swego czasu miałem UPC, najpierw na rok, potem przeszła na czas nieokreślony. Cena została ta sama i do głowy by mi nie przyszło, żeby wypowiadać umowę, w celu ugrania lepszej ceny. Ale nasi wspaniali operatorzy TV-SAT wpadli na wspaniały pomysł, jak można z ludzi zrobić łosi, to teraz mają - NIE MA INNEJ OPCJI przedłużenia jak z wypowiedzeniem. A skoro już MUSIAŁEM się sprawą zająć (bo trzeba pamiętać, bo trzeba napisać pismo, jakoś je dostarczyć itede), to niech coś za ten wysiłek mam, na przykład darmowe miesiące. Zresztą akurat w kwestii przedłużeń, to Cyfrowy Polsat z tego co tu widzę to i tak się zachowuje W MIARĘ przyzwoicie, bo to co się wyrabia w NC+, to jest granda.

 

Tak więc uważam, że jak jest okazja, to umowę wypowiadać należy. Tresura klienta (patrz - psy Pawłowa) zaczyna przynosić efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodzi? Że tak się zapytam. Skąd to się wzięło! W życiu bym nie pomyślał, że dla takiego kanałowego "ubytku" będę rozwiązywał umowę. Ale cwaniaczków nie brakuje! To dlaczego, tymże cwaniakiem nie ma być też np. Cyfrowy Polsat. Nawet nie pytam.

No to chyba Cię trochę poniosło... :evil:

Zarzucasz abonentom,którzy czytają umowy i znają swoje prawa konsumenckie,że są CWANIAKAMI??? :facepalm:

Skoro w PWU mam zagwarantowany np.kanał(w wersji SD) i usuwają ten kanał - to dlaczego niby mam być milusi dla operatora i nie wypowiedzieć umowy???

Skoro zgodnie z prawem i podpisaną umową przysługuje mi taka możliwość???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiż, to kanał ci ubył, że oddał byś za niego "życie" - nie zauważasz, że w tym jest gra wyrachowanego cwaniactwa.

Rozwiązuje się umowy dla osiągnięcia korzyści, bo przecież nie jest to rozwiązanie bezpowrotne.

Podaj i uzasadnij jakiś konkretny kanałowy "ubytek" co po nim się świat zawalił.

I wcale mnie nie poniosło.

Skoro w PWU mam zagwarantowany np.kanał(w wersji SD)

I pewnie oglądałeś go w wersji SD - bo przecież od HD bolą oczy. Nieprawdaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest takie pojęcie - duch prawa i podobne, choć inne - litera prawa. Na upartego można to próbować przeszczepić na pozaprawne aspekty, np. na umowy. I tu leży pies pogrzebany - w którą stronę się nie obejrzę, to umowy są pełne zapisów - pułapek. Po to, żeby klienta złapać i wydoić i jak się pojawi okazja, to jaka by firma nie była (a im większa - tym gorzej), to natychmiast masz rachunek do zapłacenia. To jest stosowaniem się do litery prawa (czy w tym przypadku - umowy). Nie ma wyciągniętej ręki, bo np. klient jest z nami długo, może zanim zaczniemy go kasować wykonamy telefon, bo może jest to zwykły przypadek, zapomnienie, czy coś. Coś, co by było zgodne z duchem umowy, bo przecież takie zapisy są właśnie na ukrócenie cwaniactwa, zabezpieczenie się przed nieuczciwym klientem i te pe, a nie po to żeby zrażać starego, wiernego klienta, nieprawdaż?

 

To ja się pytam - czemu mam być miły dla moich dostawców, usługodawców i innych i traktować ich inaczej? Jak naruszą umowę, to jest to DLA MNIE powód, żeby się za to co powyższe - odpłacić.

 

Skoro jestem tylko pozycją w bilansie firmy, którą trzeba tylko jak najbardziej wykorzystać, żeby bilans firmy się zgadzał, to ja rezerwuję sobie prawo do takiego samego zachowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązuje się umowy dla osiągnięcia korzyści, bo przecież nie jest to rozwiązanie bezpowrotne.

Podaj i uzasadnij jakiś konkretny kanałowy "ubytek" co po nim się świat zawalił.

I wcale mnie nie poniosło.

Skoro w PWU mam zagwarantowany np.kanał(w wersji SD)

I pewnie oglądałeś go w wersji SD - bo przecież od HD bolą oczy. Nieprawdaż.

Ale nikt nie zmusza CP do składania ofert po wysłaniu wypowiedzenia w związku z usunięciem kanału czy końcem okresu podstawowego umowy. A za przykład niech posłuży mój przypadek. Każdą sytuację, czy to wycofanie kanału z oferty, czy to koniec okresu (12 lub 15 miesięcy) podstawowego umowy, wykorzystywałem do złożenia wypowiedzenia i w konsekwencji do przedłużenia umowy na korzystnych dla mnie warunkach. Skutkowało to tym, że umowy zawierałem na maksymalnie 12 lub 15 miesięcy przy 5 miesiącach bezpłatności. Była nawet taka sytuacja, że po 5 miesiącach bezpłatnych umowy CP usunął kanał, wysłałem wypowiedzenie, CP do mnie zadzwonił, skorzystałem z oferty, co w konsekwencji poskutkowało w sumie 11 miesiącami bez opłat. W tym roku wypowiedziałem umowę z powodu końca okresu podstawowego. Po krótkim czasie CP do mnie zadzwonił, ale nie przeszedłem weryfikacji, umowa wkrótce się kończy, CP nie zadzwonił kolejny raz, więc w moim przypadku będzie miało miejsce prawdopodobnie rozwiązanie bezpowrotne.

 

Nie nazywałbym tego wszystkiego cwaniakowaniem, a przystawaniem na bardzo atrakcyjną ofertę. Zwłaszcza, że jeśli CP nie chce to nie musi złożyć oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojadroga

Masz racje to ja nazwałem "podstępnymi" Ty nazwałeś "intensywnymi" działaniami CP przedłużanie umów, co według mnie ma tylko i wyłącznie dobry skutek dla nas abonentów (krótsza umowa o 2 miesiące).

 

Odnośnie HBO SD, aby było tak jak napisałeś, to trzeba było mieć umowę 3 lata. Raczej mało prawdopodobne, ale być może były takie 2 osoby.

 

Tak SD i HD to dwa produkty, bo miejsce na transponderach kosztuje. Powstało to wtedy jak HD było jeszcze czymś nowym, "luksusowym". Dużo abonentów miało dekodery SD, a i jeszcze co niektórych od HD oczy bolą... :D Przestali gwarantować kanały SD ponieważ planują ich usunięcie, naprawdę Cię to dziwi? I uważasz to za jakieś cwaniactwo ( jak nazwał jeden z kolegów). CP jaki i inni "wielcy" to nie instytucje charytatywne. Powstały aby zarabiać. Mam z nimi umowę już kilkanaście lat, miałem z nimi parę "przepychanek" ale zawsze z powodu niekompetencji ludzi tam pracujących a nie samej umowy.

 

I na koniec nadal upieram się przy swoim, że ewentualna podmiana Travel czy PFN z SD na HD, niestety nie daje nam prawa do rozwiązania umowy. I żaden sąd czy urząd nie przyzna racji tym którzy będą chcieli skorzystać na podmianie tychże kanałów.

 

Tomkep,

 

Napisałeś, że cwaniakowanie rozpoczęli operatorzy. A nie uważasz że jednak abonenci okradając ich poprzez bezprawne, nielegalne rozpowszechnianie programów. Co po części odbiło się na nas uczciwych abonentach podwyżkami i innymi zabiegami aby zbilansować straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy, że nie przeszedłeś weryfikacji?

Zadzwonili do mnie i dalsza dyskusja mogła się toczyć dopiero po podyktowaniu im swoich wybranych (oni wybierali) danych - np. pesel, adres, miejsce urodzenia. Sami nie chcieli się zweryfikować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taz

Sorry za sarkazm w poprzednim poście.

 

Chcieli z Tobą podpisać aneks lub nową umowę, więc musieli zweryfikować twoje dane osobowe. Jest to oczywiste. Nie podałeś danych do weryfikacji więc dalsza dyskusja z Tobą nie miała sensu. Nie wiem czy chcesz przedłużać umowę czy nie, ale gdybyś chciał i to telefonicznie to te dane są niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zauważ, że oni wszystkie moje dane mają. Oni nie weryfikowali aktualności danych w swojej bazie, a chcieli zweryfikować mnie poprzez moje dane. Czyli ktoś do mnie dzwoni i chce żebym mu podał prawie wszystkie swoje dane. Podanie wszystkich tych danych jakiejś osobie, która przedstawia się jako ktoś niby z Cyfrowego Polsatu (nie jestem w stanie tego zweryfikować), jest raczej mało rozsądne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mają i znając Twoje dane weryfikują czy TY to TY. Ale nie proszą o dane jakieś poufne jak nr konta. Są to zazwyczaj dane takie jak: adres zamieszkania, adres do korespondencji, mało istotne, i mające przede wszystkim na celu zweryfikowanie czy rozmawiają z osobą kompetentną. Mnie nigdy nie pytali o jakieś informacje które mogłyby być wykorzystane przeciwko mnie.

 

Edit

To pozostaje Ci udać się do APS-u i przedłużyć umowę, chyba że nie chcesz przedłużać to trzeba tel z CP ignorować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnąc temat:

 

Czy zapis §9 pkt 4 (SZCZEGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA DLA USŁUG TELEWIZJI) REGULAMINu ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH TELEWIZJI SATELITARNEJ nie będzie w wypadku zamiany wersji SD na HD nagminnie interpretowany przez Polsat? Mam tu na myśli zapis: "Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo zastępowania programów telewizyjnych i/lub radiowych w ramach Pakietu Programów przez inne programy lub zmniejszenie ich liczby, jeżeli wynika to z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych". Pewnie w pismach, jakie Klienci będą dostawać od Polsatu po złożonych wypowiedzeniach (sam pewnie takie wyśle) będzie odpowiedź, że to własnie wazna przyczyna techniczna.

Sam wiem z doświadczenia, że w takim wypadku UKE (UOKIK bym sobie odpuścił) wystąpi o postępowanie mediacyjne między stronami, i to w końcu przyniesie efekt korzystny dla Klienta :D

Tylko pytanie - w PWU z umowy z 2 maja 2015 roku jako kanał wchodzący w skład Pakietu widnieje Travel Channel. I tyle, kropka (przecinek). Co w takiej sytuacji? Jak to będzie interpretowane? Jako jaka wersja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Cyfrowy Polsat zastrzega sobie prawo zastępowania programów telewizyjnych i/lub radiowych w ramach Pakietu Programów przez inne programy lub zmniejszenie ich liczby, jeżeli wynika to z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych. W szczególności zalicza się do nich: utratę przez Cyfrowy Polsat uprawnień do rozprowadzania programów, za -przestanie nadawania programu przez nadawcę, zmianę satelity lub systemu nadawania, zakończenie rozprowadzania z powodu zbyt niskiego poziomu oglądalności. O zmianach takich Abonenci będą uprzednio informowani, w szczególności poprzez emisję stosownego komunikatu tekstowego na ekranie odbiornika telewizyjnego Abonenta, poprzez emisję w trakcie odbioru programów przez Abonenta scrolla (przewijanego tekstu) informacyjnego dotyczącego zmiany lub poprzez zamieszczenie informacji o takiej zmianie na stronie internetowej Cyfrowego Polsatu lub na kanale dla Abonentów. W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia, jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym przyjęto pisemne świadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy Abonenckiej."

http://www.cyfrowypolsat.pl/uploaded-files/reg-repo/regulamin-swiadczenia-uslug.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia, jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym przyjęto pisemne świadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy Abonenckiej."

http://www.cyfrowypolsat.pl/uploaded-files/reg-repo/regulamin-swiadczenia-uslug.pdf

 

No i chyba to jest zakończenie tej dyskusji znawców, że nie można wypowiedzieć umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A brałeś pod uwagę "jeżeli wynika to z ważnych przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych."?

Korporacje zawsze znajdą takowe.

Jeszcze jedno mnie interesuje:

Tylko pytanie - w PWU z umowy z 2 maja 2015 roku jako kanał wchodzący w skład Pakietu widnieje Travel Channel. I tyle, kropka (przecinek). Co w takiej sytuacji? Jak to będzie interpretowane? Jako jaka wersja?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" W takim przypadku Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania okresu wypowiedzenia, jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany, ze skutkiem na koniec Okresu Rozliczeniowego, w którym przyjęto pisemne świadczenie Abonenta o rozwiązaniu Umowy Abonenckiej."

http://www.cyfrowypolsat.pl/uploaded-files/reg-repo/regulamin-swiadczenia-uslug.pdf

 

No i chyba to jest zakończenie tej dyskusji znawców, że nie można wypowiedzieć umowy.

Nie wiem czy się "machnąłeś"?

Czy tak ma być?

Masz wyszczególnione w PWU kanały HD i SD. Jeżeli nie ma dopisku HD oznacza, że to kanał SD, proste. Umiesz czytać? Mogą zastąpić nawet jeśli są to ważne przyczyny, ale i tak należy sie Tobie rekompensata w postaci możliwości rozwiązania umowy. To takie trudne?

Bo jedno zaprzecza drugiemu... :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o mieszanie w głowach.

Tylko czymś innym jest usunięcie kanału gwarantowanego. A czymś innym zmiana parametrów nadawania( czyli zmiana SD na HD).

 

Nie wiem już jak "wam" to wytłumaczyć. Ale spróbuje.

 

Masz gwarantowany w umowie Polsat SD i Polsat HD, usuwają wersje SD - TAK możesz rozwiązać umowę!!!!!!!!!

 

Masz gwarantowany w umowie TRAVEL SD, zmieniają parametry nadawania na HD - NIE NIE MASZ prawa rozwiązać umowy!!!!!!!

 

Proszę o podanie odpowiedniego punktu w regulaminie lub zapisu w ustawie. Wtedy się dostosuję. Na razie wprowadzasz jedynie ferment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hruszcz, przytaczając ten punkt regulaminu, nie odkrył wczoraj jakiejś eureki. Ten punkt jest wszystkim "kumatym" dobrze znany. Uważam, że ten punkt w przypadku Travel nie ma zastosowania. Gdyby usunęli travel, podmienili na powiedzmy Adventure to tak jak najbardziej ten punkt miałby zastosowanie.

 

Bober1, Artur.

Ciekawy jest też punkt 8 tegoż paragrafu 9

 

"8. Za treść i formę oraz parametry techniczne programów, odpowiedzialność ponoszą ich nadawcy."

 

Może któryś z Was ten punkt by wnikliwie przeanalizował.

 

I jeszcze jedno pytanie a zarazem po części odpowiedz do Artura.

 

Według Ciebie przysługuje nam prawo do rozwiązania umowy przy zmianie Travel, jeśli dopiszą znaczek HD to tak, a jeśli takiego znaczka nie będzie to już nie? Bo przy zmianie z mpeg-2 na mpeg-4 to takiego prawa nie mamy. Chyba, że uważasz zmianę parametrów nadawania też za podstawę do rozwiązania umowy.?

Prosisz o podanie punktu w regulaminie, myślę że ten który przytoczyłem czyli 8 troszkę pasuje. I tez bym prosił abyś podał punkt regulaminu który określa parametry nadawania i w związku z ich zmianami przysługuje nam prawo do rozwiązania umowy.

 

Edit

bober Ty pisz wypowiedzenie już dziś żeby zdążyło dotrzeć na czas. I daj Ci boże aby Ci uznali. Naprawdę, trzymam za Ciebie kciuki.

Tylko nie nazywaj mnie "napinacz" bo nikogo nie obrażam włącznie z Tobą. I z Tobą nie mam zamiaru polemizować bo twoje argumenty i wiedza jest mało przekonująca. Opiera się na "nie bo nie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sebek weź idź się przewietrzyć bo mącisz strasznie. W momencie kiedy zniknie travel w jakości SD, a wejdzie w jakości HD, a ktoś miał travel sd gwarantowany będzie miał możliwość wypowiedzenia umowy bez ponoszenia opłat. Pkt który podałeś nie ma nic tutaj wspólnego. Najważniejszy jest pkt, który przytoczył hruszcz, gdzie jest napisane, że CP i inni operatorzy mogą zmieniać liczbę kanałów bez podawania przyczyny, ale daje to możliwość rozwiązania umowy i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...