Skocz do zawartości

Platforma CANAL+ – umowa, płatności (problemy i pytania)


Rasheed
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, to są konsekwencje takiego gmatwania. Ten przypadek jest stosunkowo prosty, ale widać na tym przykładzie, w jaką przez siebie zastawioną pułapkę można wpaść. Rozwiązanie umowy to jedynie formalna informacja, żadne podanie z uzasadnieniem itd. Krótko sformułowane, jedno zdanie nie pozostawiające żadnego pola dla dowolnej interpretacji.

Zobacz post https://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=7&t=238&p=942906#p942906

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec moja sytuacja wyglada tak: Stara umowe mialem do konca kwietnia wyslalem wypowiedzenie ,29.03.2014 tj w sobote zadzwonil konsultant i przedstawil mi oferte ktora miala wyniesc przez pierwsze 7 miesiecy 59,90 i przez kolejne 8 69,90 do tego za pierwszy miesiac mialem zaplacic za HBO 25 a przez kolejne 14 mialem miec HBO gratis, przyjalem ją. Dziś wchodzac na ICA i patrzac ile mam zaplacic za kwiecien bylem w szoku 121,89 a przeciez 59,90+25 daje nam 84,90 ! Dzwonilem i zlozylem reklamacje w tej sprawie,ponoc doliczyli multiroom i dekoder Pace ale mnie konsultant ani razu jak przedluzalem umowe nie poinformowal ze za multiroom mam placic i do tego za dekoder pace,mowil tylko o kwocie ktora napisalem wyzej czyli 7*59,90 i 8*69,90 plus te HBO ale tylko w pierwszym miesiacu. Powiedziano mi ze maja miesiac za odsluchanie rozmowy a przeciez ja mam tylko 10 dni na odstapienie od umowy zawartej przez telefon! Co zrobic czekac czy pisac pismo ze odstepuje od umowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się łatwo mówi, ale spokojnie i bez nerwów :mrgreen: złożyłeś dwie reklamacje i jeżeli wiesz na co i za ile się zgodziłeś to one wyprostują sytuację na koncie abonenckim. Próba odstąpienia i tak już raczej nic nie da, bo usługa została uruchomiona.

 

 

spokojnie ,dzis tak nawrzucałem tej babce że szok :censored: , tak jestem pewny ze ani razu nie padla kwota 121,89, ale boje sie ze mnie oszukaja ,nie mam nagranej rozmowy :? Czyli nie obowiazuje mnie zasada wypowiedzenia umowy zawartej na odległość w terminie 10-sieciu dni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak umowę miałem do końca marca(wypowiedzenie wysłane) nie miałem ciekawej propozycji dlatego nie przedłużałem umowy ,teraz już zostałem bez telewizji bo naziemna cyfrowa nie działa u mnie więc jednak muszę wziąć najtańszy pakiet aby mieć co oglądać,problem w tym,że zgubiłem dowód osobisty i chcąc nową umowę w salonie muszę mieć dowód osobisty (prawka nie mam) dlatego jedyna szansa aktywować przez telefon starą karte którą mam oddać do 30 dni podobno.Wiem,że błąd zrobiłem mogłem przedłużyć ale oferty były na poziomie tej z salonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak umowę miałem do końca marca(wypowiedzenie wysłane) nie miałem ciekawej propozycji dlatego nie przedłużałem umowy ,teraz już zostałem bez telewizji bo naziemna cyfrowa nie działa u mnie więc jednak muszę wziąć najtańszy pakiet aby mieć co oglądać,problem w tym,że zgubiłem dowód osobisty i chcąc nową umowę w salonie muszę mieć dowód osobisty (prawka nie mam) dlatego jedyna szansa aktywować przez telefon starą karte którą mam oddać do 30 dni podobno.Wiem,że błąd zrobiłem mogłem przedłużyć ale oferty były na poziomie tej z salonu

 

Zadzwoń z pytaniem gdzie masz oddać kartę, a pewnie dostaniesz propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to są konsekwencje takiego gmatwania. Ten przypadek jest stosunkowo prosty, ale widać na tym przykładzie, w jaką przez siebie zastawioną pułapkę można wpaść. Rozwiązanie umowy to jedynie formalna informacja, żadne podanie z uzasadnieniem itd. Krótko sformułowane, jedno zdanie nie pozostawiające żadnego pola dla dowolnej interpretacji.

Zobacz post https://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=7&t=238&p=942906#p942906

 

ok

Napisałem coś takiego i to powinno wystarczyc

 

Niniejszym oświadczam, iż nie zamierzam kontynuować umowy o świadczenie usług pomiędzy mną a ITI Neovision S.A i wnoszę o jej rozwiązanie wraz z upływem oznaczonego w umowie okresu jej trwania.

Domagam się również o przysłanie na mój adres korespondencyjny potwierdzenia przyjęcia rozwiązania umowy listem rejestrowanym lub też przesyłką kurierską.

 

Czyli rezygnuje z umowy z dniem końca jej obowizywania bez zadnych konsekwencji.

 

Dzwonilem dzis do nc+ w sprawie numeru umowy zostałem poinformowany że cyfra+ nie prowadzila kiedys numeru umowy i po migracji do nc+ ktora nastapila rok temu nie musze pisac tego w wypowiedzeniu PRAWDA to???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wysyłasz powyższą rezygnację w celu rzeczywistego rozwiązania umowy, to adnotacja o zaprzestaniu przetwarzania danych dla celów marketingowych jest w porządku. Jednak, jeśli chcesz dać im szansę na przedłużenie umowy, wykreśl to. Jeśli zaś chodzi o kolorowy dopisek, to jest on zupełnie zbędny. To jest pisanie o tym samym w nieco inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] czy warunki takiej umowy są wysyłane pocztą bo mi powiedziano że otrzymam pisemne potwierdzenie umowy [...]

Od lipca 2012 takie potwierdzenie pisemne jest obowiązkowe. Musi ono dotrzeć do odbiorcy usługi w ciągu 10-ciu dni od jej zawarcia i zawierać m.in. informację o warunkach usługi oraz o 10-cio dniowym okresie wypowiedzenia. Jeżeli potwierdzenie takie nie zostanie wysłane, możliwość odstąpienia od usługi wydłuża się do 3 miesięcy.

Tak mówi prawo, a rzeczywistość często wygląda inaczej. Niewiele osób jest gotowa konsekwentnie prowadzić taki spór prawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuję tylko ;)

Prawo do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni przysługuje abonentom, którzy nie wyrazili zgody na świadczenie usługi po nowych zasadach natychmiast. Trzeba uważać na to pytanie konsultantów (a właściwie na swoją odpowiedź).

 

ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzona przez produkt niebezpieczny

 

Art. 7.

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

 

Art. 10.

1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia.

3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

30 kwietnia kończy mi się umowa z ncplus, wysłałem wypowiedzenie w marcu jednak przez pomyłkę nie złożyłem odręcznego podpisu w związku z tym nie uznali mi tej rezygnacji.

 

Otrzymałem następującego maila:

odpowiadając na e-mail, uprzejmie wyjaśniam, że po upływie czasu oznaczonego, tj. od 1 maja 2014 roku będzie naliczana pełna opłata za pakiet CANAL+ Silver, opcję CANAL+ Film&Premiere oraz dzierżawę sprzętu, w związku z czym, abonament wyniesie 169 zł miesięcznie.

 

W czasie nieokreślonym, nie ma możliwości zmiany pakietu na niższy.

W razie zdania dekodera wraz z pilotem i okablowaniem do dystrybutora nc+ w kwietniu 2014 roku, od 1 maja 2014 roku nie będzie za niego naliczany czynsz najmu. Zwrot karty jest możliwy po anulacji kontraktu.

W przypadku dostarczenia wypowiedzenia do nc+ w kwietniu 2014 roku,trzymiesięczny okres wypowiedzenia będzie liczony od 1 maja 2014 roku.

W przypadku pojawienia się pytań, pozostaje do dyspozycji.

 

Proszę o informację w tej sprawie. Czy jest szansa, żebym uniknął płacenia 169 zł przez 3 miesiące? Czy jest możliwość, żeby zmienić pakiet na niższy jeszcze w kwietniu?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była umowa migracyjna z Cyfry plus. Była zawierana na podstawie rozmowy telefonicznej.

 

Dotychczas płaciłem 69 zł.

W ICA są następujące ceny canal+silver 109 zł, premiere 40 zł, najem dekodera Pace pvr 20 zł.

 

Niekoniecznie zależy mi na zerwaniu umowy. Jednak wcześniejsze propozycje telefoniczne były nie do przyjęcia. Dodatkowo nękanie telefoniczne (kilkanaście telefonów dziennie) z ich strony zmusiło mnie do zastrzeżenia marketingu drogą telefoniczną.

 

pozdrawiam

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złóż wypowiedzenie i dopiero bierz się za negocjacje aneksu. DUK 22 2200191 Nie wiem jak są traktowane umowy z NC+ po migracji z Cyfry gdzie podobno następuje rozwiązanie umowy z Canal+ Cyfrowy i zawarta nowa z ITI, ale umowy zawierane na odległość nawet po przejściu na czas nieokreślony obowiązuje 1 m-czny okres wypowiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem znaleźć dokładnie odpowiedniego działu do zadania tego pytania. Czy opcje dodatkowe takie jak np, History HD, jeśli wezmę przy podpisaniu umowy, można w jej trakcie wyłączać i włączać dowolnie. Np. wyłączam po 3 miesiącach i za jakiś czas włączam powrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...