Skocz do zawartości

Rytuał telewizyjny


llja
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Jestem studentem socjologii i przygotowuję pracę na temat rytuałów telewizyjnych. Mam tu na myśli każde cykliczne, powtarzające się zachowanie związane z telewizją, telewizorem.

Np. niektórzy włączają telewizor po pracy po to by tylko działał w tle, inni zawsze jedzą (np. podczas meczów) lub spożywają posiłki przy telewizorze, tak samo rytuałem telewizyjnym może być przełączanie kanału w trakcie reklam, codziennie oglądanie kolejnego odcinka jakiegoś programu lub wyłączanie/włączanie telewizora podczas świąt spędzanych z rodziną.

 

Proszę więc o komentarze jakie są wasze rytuały telewizyjne lub z jakimi się spotkaliście np. wśród przyjaciół, bliskich.

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego co było pisane wyżej...

 

Lubię mieć ciągły kontakt z ludźmi (i tu dochodzi praca która tego ode mnie wymaga). Jeżeli jestem w swoim pokoju i pracuję przy komputerze a TV jest wyłączony, to czuję się jak by cywilizacja wymarła dookoła a ja jestem w pustelni jakiejś. Jakieś media muszą być włączone, czy to radio, czy właśnie częściej TV. Niektórym to się może wydawać głupie, bo tylko tracę prąd niepotrzebnie skoro nie oglądam TV, ale tak już się nauczyłem. Nie ukrywam że czasami uwalniam się od tego wszystkiego, ale nie w swoim pokoju, a jadę odreagować nad wodę czy się gdzieś poszwędać :)

 

Zauważyłem że w wielu domach gdzie w pokoju gościnnym stoi TV, to mimo że wpada ktoś w odwiedziny to włączmy telewizor... żeby porozmawiać :D Dziwne to trochę, ale widuję takie zachowanie u znajomych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach