Skocz do zawartości

Cyfra+ Promocje (dla obecnych abonentów, przedłużenie umów)


taiszo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem tutaj informacji dotyczącej rozwiązania telefonicznego przedłużenia umowy, jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Natomiast dla zainteresowanych wkleję to co znalazłem na stronie federacji konsumentów:

 

"Należy pamiętać, iż umowy zawarte z przedstawicielem handlowym w domu konsumenta podlegają przepisom o umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa (Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów i odpowiedzialności za produkt niebezpieczny). Zgodnie z art. 2.1. ww. konsument, który zawarł taką umowę “może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od zawarcia umowy”, a w świetle art. 2.2. “nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy”. Tymczasem operatorzy nakładają bezprawnie kary umowne, często wysokości kilkuset złotych. Konsumentka, która zwróciła się o pomoc do Federacji Konsumentów w takiej sprawie uzyskała od Cyfry+ - zwrot swoich pieniędzy.

 

Na przedsiębiorcy ciąży obowiązek udzielenia informacji o prawie odstąpienia od umowy. W przypadku braku takiej informacji termin 10 dni rozpoczyna się w chwili uzyskania informacji przez konsumenta, jednak nie później, niż 3 miesiące od podpisania umowy."

 

Dodatkowo dowiadywałem się u prawnika, czy telefoniczna rozmowa jest zawierana poza lokalem przedsiębiorstwa, potwierdził, że tak :).

P.S. A przedłużenie jest traktowane jako nowa umowa - tego też się dowiadywałem.

 

Także jak ktoś teraz przedłuży umowę a na święta będzie lepsza promocja i podczas rozmowy nie poinformują go o możliwości wypowiedzenia umowy w terminie 10 dni to wiadomo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ arttt

 

w odczytywanych aneksach w wypadku przedłuzenia umowy przez telefon, jest informacja o "wyrażeniu woli kontynuowania umowy [ dotychczasowej rzecz jasna ] w ramach akcji promocyjnej ... ". Względem tego, nie jest to traktowane jak nowa umowa, czyż nie ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przedłużenie dotychczasowej umowy może być nową umową? Pozdrawiam prawnika. O_O A poza tym jeśli ktoś nie jest przekonany co do przedłużenia, to może odczekać dzień lub dwa i poprosić o kontakt konsultanta w innym terminie. Przecież nikt nie każe podejmować decyzji tu i teraz.

 

"Także jak ktoś teraz przedłuży umowę a na święta będzie lepsza promocja i podczas rozmowy nie poinformują go o możliwości wypowiedzenia umowy w terminie 10 dni to wiadomo..."

 

Brak słów.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przedłużenie dotychczasowej umowy może być nową umową?

 

 

Ano może, zupełnie mnie ten temat nie interesuje i nie zamierzam być stroną ale wiem że przedłużenie umowy to nowa umowa - nowa i koniec a czy to się nazywa promocją czy nie jest bez znaczenia. Z podobnych praktyk wycoafał się o ile pamiętam Orange po kilku pozwach. Umowa jest nowa bo dotyczy nowego/ innego okresu, pomijam że przy okazji jest na innych warunkach. (przedłużenie umowy to też nowa umowa, każda zmiana warunków umowy to nowa umowa - bo różni się od tej pierwotnej)

 

Tu się nie ma co denerwować ale prawie każdy prawnik w 5 minut zakończy taką debatę z korzyścią dla podpisującego.

 

Przy czym od pomysłów na odstąpienie od umowy za 2 miesiące się odcinam, śmierdzą dziecinadą i tanim cwaniactwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest niesłychane po prostu, żeby swoją argumentację co do tego, że można odstąpić od przedłużenia, podpierać tym, że jeśli Cyfra+ nie poinformuje (a nigdy nie informuje, więc nie wiem o co arttt-owi chodzi) o możliwości odstąpienia (bo takiej nie ma), to można zerwać w każdej chwili umowę i podpisać nową na gwiazdkę z nowymi promocjami. Z jednej strony - język prawniczy, a z drugiej - podejście pięciolatka. Człowiek dorosły podejmuje odpowiedzialne decyzje, a taką niewątpliwie jest przedłużenie umowy. Jeśli do tego nie dorósł, to może trzeba zawrzeć umowę na kogoś starszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[beep]ym cwaniakiem to jest Cyfra. Ja jako abonent mogę czuć się oszukany jeśli pojawi się promocja dla nowych abonentów, którzy zapłacą mniej niż ja.

Deadprice zanim zaczniesz kogoś oceń zachowanie Cyfry - nie zachowują się uczciwie wg mnie- nie informują o możliwości odstąpienia od umowy telefonicznej w terminie 10 dni, jeśli ktoś spróbuje zerwać umowę to będą straszyła sądem mimo, że nie mają racji uwzględniając ww przepisy. Sam zachowujesz się jak pięciolatek nie rozumiejąc, że Cyfra przy zawieraniu takiej umowy ma obowiązek informowania o możliwości odstąpienia od umowy. Nikt tutaj nie chce podpisywać umowy po to, żeby ją zrywać. Po prostu jako dorosły człowiek spodziewam się, że podpisując telefonicznie umowę z poważną firmą nie będę robiony w konia. Cyfra powinna informować o fakcie możliwości rozwiązania umowy w trakcie rozmowy i byłoby po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak może Cyfra+ informować o takiej możliwości, skoro nie ma takiej możliwości? To, że jest, to Twoja hipoteza i niczyja inna. To było wałkowane do znudzenia i były nawet podawane konkretne paragrafy. Nie podobają Ci się promocje Cyfry+ że raz są lepsze a raz gorsze dla innych, to zmień na CP albo N - tam nigdy nie ma żadnych promocji, a ceny są niezmienne od miesięcy i będziesz miał poczucie, że jesteś traktowany na równi z innymi, jeśli to dla Ciebie takie istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

@deadprince ma rację. Dodam swoje "Pięć groszy" w tej sprawie:

 

Gdy zbliża się ku końcowi okres minimalny, do dotrzymania którego abonent jest zobowiązany pod rygorem nałożenia kary umownej w przypadku rozwiązania umowy przed upływem takiego okresu można:

- nic nie robić (wtedy po upływie okresu minimalnego umowę uważa się za zawartą na czas nieokreślony)

- zawiadomić operatora o braku zamiaru kontynuowania umowy po upływie okresu minimalnego (wtedy umowa ulegnie rozwiązaniu),

- wyrazić wolę kontynuowania umowy o abonament przez kolejny okres minimalny i skorzystać z jakiejś oferty promocyjnej.

 

Zatem podjęcie działań polegających na wyrażeniu woli kontynuowania umowy o abonament przez kolejny okres minimalny nie może być traktowane jako zawarcie nowej umowy, tylko de facto aneksowanie dotychczas obowiązującej umowy, która nie ulegnie rozwiązaniu, a zarazem nie zostanie uznana za zawartą na czas nieokreślony.

 

Prościej się już nie da tego wytłumaczyć i obawiam się, że żadna Federacja, stowarzyszenie, UOKiK, Miejski Rzecznik Konsumentów, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka tu nie pomogą....

 

 

@arttt

Nie możesz przez analogię zestawiać umów zawartych z przedstawicielem handlowym w domu konsumenta z aneksowaniem umów przez telefon. Przykro mi, ale "to się nie może udać"

 

pozdrawiam

marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, z dniem 30 września rozwiązała się moja umowa z C+, nie doszłem do porozumienia z konsultantem po kilku telefonach.

Interesował mnie pakiet kompakt HD+ wraz z tunerem PVR 500, oferta ze strony C+ przy przedłużeniu umowy wyglądała następująco umowa na 18 miesięcy średnia około ok 95 zł/mc. Oferta dla nowego abonenta wyglądała tak że przez 19 miesięcy płaciło się ok 85 zł/mc czyli oferta tańsza.

Dzisiaj tj 1.10 konsultat do mnie zadzwonił i złaską po konsultacji z przełożonym zdecydował że mogą mi na warunkach (nowego klienta tj 85/mc) przedłużyć umowę.

Mam pytanie konsultant twierdzi że taką umowę mógłbym po miesiącu rozwiązać, jak to wygląda w praktyce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pozwolę wtrącić 3 grosze. Otóż swego czasu przedłużałem swoją umowę oczywiście przez telefon. Okazało się jednak, że warunki otrzymałem inne niż ustalone z konsultantem. Dlatego też postanowiłem odstąpić od umowy, wszak mi to wolno. Jakież było moje zdziwienie kiedy to się okazało, że nie mogę, bo Cyfra + uznaje, że to ta sama umowa, która obowiązywała wcześniej. Złożyłem zatem stosowną reklamację, że warunki zostały ustalone inne, ale ta nie została uznana. Szybki kontakt mailowy i telefoniczny z Miejskim Rzecznikiem Ochrony Praw Konsumenta załatwił sprawę. Otóż zgodnie z opinią rzecznika aneks do umowy zawarty telefonicznie jest nową umową i Cyfra + powinna dać możliwość odstąpienia od umowy w terminie 10 dni. Poza tym zgodnie z zapisami w umowach każda zmiana warunków wymaga formy pisemnej, a takowa nie została w tej sytuacji zachowana. Oczywistym jest, że zmiana cen itp. jest zmianą warunków. To zresztą wynika podobno bezpośrednio z PT. Problemem pozostaje fakt, że od umowy nie można odstąpić jeżeli już jest świadczona usługa w ramach niniejszego aneksu (?). Dziwi mnie to, ale tak twierdził rzecznik. Reasumując Cyfra + wprowadza klientów w błąd, ale rzecznik pomaga w takiej sytuacji. Co prawda od umowy nie odstąpiłem, ale dzięki pomocy rzecznika mam warunki jakie były ustalone telefonicznie.

Tak czy inaczej to moja ostania umowa z C+.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak może Cyfra+ informować o takiej możliwości, skoro nie ma takiej możliwości? To, że jest, to Twoja hipoteza i niczyja inna. To było wałkowane do znudzenia i były nawet podawane konkretne paragrafy. Nie podobają Ci się promocje Cyfry+ że raz są lepsze a raz gorsze dla innych, to zmień na CP albo N - tam nigdy nie ma żadnych promoci, a ceny są niezmienne od miesięcy i będziesz miał poczucie, że jesteś traktowany na równi z innymi, jeśli to dla Ciebie takie istotne.

Mylisz się, zapytaj się jakiegokolwiek prawnika, który zajmuje się takimi sprawami lub Rzecznika Ochrony Praw Konsumenta wtedy pogadamy. To, że pozostaje abonentem C+ nie znaczy, że mogą mnie robić w konia a jak ich nie ( dodam, że nie mam takiego zamiaru). Cały czas próbujesz mi wmówić, że ja nie mogę korzystać ze swoich praw a oni mogą postępować niezgodnie z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sabes, przez takich jak Ty rośnie właśnie panika wśród forumowiczów.

Jeśli, jak twierdzisz, konsultant wprowadził Cię w błąd, to reklamacja musi być uznana. Zresztą nie znam przypadku, w którym by nie była, jeśli faktycznie była to wina konsultanta. Jeśli reklamacja nie została uznana, to znaczy, że tak nie było, bo wszystkie rozmowy są nagrywane. I dostałeś zapewne coś więcej niż odpowiedź "Pana reklamacja nie została uznana", tylko również obszerne uzasadnienie.

Napisałeś "swego czasu" - a może pamięć zawodzi, jakie warunki zaakceptowałeś i chciałoby się nową umowę na gwiazdkę, co? Ale nie! Lepiej oczerniać konsultantów.

Otóż tak się składa, że podczas KAŻDEJ rozmowy w przypadku decyzji abonenta na "tak", konsultant odczytuje aneks podsumowujący warunki promocyjne i dopiero po zaakceptowaniu przez abonenta wchodzi takowy w życie. Ten sam aneks przychodzi pocztą na potwierdzenie.

Rozpisałem się, ale krew mnie zalewa, jak czytam takie bzdury rozżalonych ludzi, którzy zwalają winę na wszystkich, a nie widzą jej w sobie. Cyfra+ nie ma racji, rzecznik nie ma racji - ale Ty ją masz w imię zasady "klient ma zawsze rację". Otóż nie. Stawiając tezy "Cyfra+ wprowadza klientów w błąd" bez żadnego uzasadnienia możesz sobie narobić kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamacja nie musi być uznana i nie jest:

Re:e: e: Fwd: Wiadomosc od abonenta nr ------------				
informacje@cyfraplus.com.pl do mnie 
pokaż szczegóły 20.05 	
Szanowny Panie,

odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, że Okres Minimalny Pana Umowy, zawartej 29.01.2009 roku, trwał do 30.04.2010 roku. 22.02.2010 roku wyraził Pan zgodę na przedłużenie Umowy na kolejnych 13-miesięcy. Nowy Okres Minimalny obowiązuje od 01.05.2010 roku do 31.05.2011 roku.

W przypadku pojawienia się pytań, proszę o kontakt.
Z poważaniem,

M---------- M--------
Dział Relacji z Abonentami
-------------------------------------------------------------
CENTRUM TELEFONICZNE ABONENTÓW
Tel.: 0 801 066 066 lub 22 310 45 45
Fax: 22 310 45 44
Skorzystaj z Internetowego Centrum Abonentów: http://www.ica.cyfraplus.pl
http://www.cyfraplus.com.pl

 

A potem jednak jest

Re:e: e: e: Fwd: Wiadomosc od abonenta nr --------

informacje@cyfraplus.com.pl do mnie 
pokaż szczegóły 18.06 	

Szanowny Panie,

dziękuję za kontakt.

Odpowiadając na korespondencję, przepraszam za błędny Okres Minimalny wprowadzony na Pańskiej Umowie. Informuję, że zgodnie z ustaleniami z 22 lutego 2010 roku, Umowa
o Abonament została przedłużona na 13 – miesięczny Okres Minimalny począwszy
od marca 2010 roku. Wobec tego Okres ten będzie obowiązywał
do 31 marca 2011 roku.

W przypadku pojawienia się pytań, proszę o kontakt telefoniczny
(0 801 066 066, 22 310 45 45), przesłanie faksu (22 310 45 44)
lub e-maila (informacje@cyfraplus.com.pl).

Łączę wyrazy szacunku,

A---------- S-------

Dział Relacji z Abonentami

-------------------------------------------------------------
CENTRUM TELEFONICZNE ABONENTÓW
Tel.: 0 801 066 066 lub 022 310 45 45
Fax: 022 310 45 44

 

To tylko część korespondencji. Konsultanci dali ciała i się zapierali, choć poprosiłem o przesłanie nagrania pocztą. Przesłali odsłuchałem, a oni dalej twierdzili, że jest inaczej. Najwyraźniej pracownikom C+ na uszy padło, a może po prostu się pracować nie chce. Możliwe też, że chcieli mnie naciągnąć na 2 miesiące umowy. Kto wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[beep]ym cwaniakiem to jest Cyfra. Ja jako abonent mogę czuć się oszukany jeśli pojawi się promocja dla nowych abonentów, którzy zapłacą mniej niż ja....

 

Dobre.Ja w 2001 płaciłem dwie stówy aktywacji która dzisiaj wynosi 1 zł czyli Cyfra mnie oszukała kasując za aktywacje tyle kasy.Mogła mi powiedzieć że za 9 lat zapłacę tylko złotówkę :brawo:

 

Każdy z nas był kiedyś nowym abonentem i korzystał z jakiejś promocji obowiązującej w danym czasie.Świadomie podpisywał umowę i zgadzał się na warunki jakie należało spełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sabes, ja słyszałem, że 10 kwietnia był zamach. Dam sobie rękę uciąć, że tak było!

Właśnie taką spiskową reprezentujesz postawę. Ułatwia Ci to życie?

Reklamacja uznana - w dodatku nie chodziło o warunki promocyjne, tylko o okres minimalny umowy, ale Ty i tak psioczysz. Idę spać, bo szkoda nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deadprince. No fajnie, reklamacja uznana, a że wymieniłem kilkanaście maili z c+ trochę listów i w końcu musiałem skorzystać z pomocy rzecznika to pikuś. No, ale przecież uznali powiadasz? Uznali pod sporym naciskiem. Warunki promocyjne to cena i też okres ich obowiązywania to chyba oczywiste dla każdego średnio rozgarniętego homo sapiens. Nie wiem jaką teorię spiskową masz na myśli. Napisałem jak było oraz, że nie wiem czemu tak było i jak to wytłumaczyć, a ty mi imputujesz tworzenie teorii spiskowej. Teoria jest wtedy jak jest potwierdzona dowodami i dodatkowo nie kończy się znakiem zapytania.W wypadku przeciwnym jest to jest hipoteza.

Napisałem jak było w moim przypadku ku przestrodze i większej ostrożności dla innych. Ty próbujesz zdyskredytować to co opisałem w dość prosty sposób. Zdobądź się na trochę finezji i podaj argumenty lub przykłady, może nawet coś więcej. Rzucasz tylko kilka nieznaczących zdań byleby umniejszyć czyjąś opinię.

 

Było to tak(w skrócie):

- telefoniczne uzgodnienie warunków

- list od cyfry z innymi warunkami

- list do cyfry o odstąpieniu od umowy

- odmowa cyfry odstąpienia od umowy

- reklamacja (odrzucona)

- kontakt z rzecznikiem

- prośba o udostępnienie zapisu rozmowy

- kolejna reklamacja po odsłuchaniu zapisu (znów odrzucona)

- list z pytaniem czy ktoś u nich słuchał tego?

- długa cisza

- przeprosiny i uznanie

- prośba o pisemne potwierdzenie

- trochę ciszy

- jest pisemne potwierdzenie

 

Trwało to od marca do lipca. Bez dalszego komentarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych fragmentów maili wynika, że konsultant wprowadził promocję dla klientów, którym pozostały jeszcze 2 miesiące do końca umowy - zgodnie z tym jak się kończyła twoja umowa i dlatego okres minimalny miał się rozpocząć od 1.05.2010. Pierwsza reklamacja, prawdopodobnie była dlatego odrzucona, bo warunki i rabaty, na które się zgodziłeś były identyczne z tymi, które zostały wprowadzone (tylko różnił się początek okresu minimalnego). Z tego co wiem, to w takim przypadku rabaty były naliczane od razu, a umowa została przedłużana od końca obecnego okresu minimalnego, przynajmniej tak to wyglądało pod koniec lutego w akcjach wychodzących. Widocznie konsultant zapomniał o tym wspomnieć, lub po prostu nie zapoznał się ze zmianami.

Patrząc na to z drugiej strony przedłużyłeś umowę tak naprawdę na 11 miesięcy.

Od umowy nie możesz odstąpić, uwierz mi na słowo, kilku abonentów już próbowało i skończyło się tym, że wysyłali reklamacje średnio co 2 tygodnie, na wszystko, byle by tylko w pewnym momencie postawić na swoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...