Jump to content
mh_misiek

Tunery OPTICUM HD: X550, 9600, TS 9600

Recommended Posts

pytanko do użytkowników: czy skanująć satelitę, lista główna układa sie wg kolejności częstotliwości z pamięci zapamiętanych transponderów tunera? na przykładzie Astry 19: od 10744 H do 12728 V i czy po kolejnym skanowaniu edytor pozwala w miarę szybko poukładać nowe kanały po czestotliwościach na liście głównej. Zauważyłem, że sortowania wg czestotliwości nie ma. Tak samo nie wiem czy lista częstoliwości Eurobirda i Astry2 widnieje pod jednym satelitą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

 

od 2 dni posiadam 9600HD i mam 2 problemy, pierwszy to lista pod C+ otoz nie moge zmienic numeracji kanalow, numery te sa przypisane automatycznie i w edycji nazwy kanalow nie da sie ich zmienic wiec mam troche roz[beep]uche na tej mojej liscie i ciezko jest sie polapac w jakim miejscu listy sie aktualnie znajduje. Numeracja na listach defaultowych z niewiadomych przyczyn zmienila sie na 0 przy wszystkich kanalach. Jakby ktos mial ulozona liste pod cyfre i ja tutaj zamiescil to bylbym wdzieczny.

 

druga sprawa to problem z wykrywaniem dyskow, na 3 pendrive'y jakie mam rozpoznal jedynie kingstonea, mojego dysku z dodatkowym zasilaniem 500GB seagate'a freeagent juz niestety nie, wiec nie wiem co robic, jak kupie inny dysk i go tez nie wykryje to sie zalamie...

 

i takie jeszcze pytanko bo nigdzie nie znalazlem odpowiedzi czy mozna w nim tak jak w 9500 zamontowac wewn HDD?

 

dzieki

 

aha moj soft to 3.07 alternatywny

 

edit: jeszcze jedna sprawa uprzykrzajaca zycie to sciezka audio i jej wybor, tzn na niektorych kanalach zeby miec polska sciezke to musze wejsc a audio i ja zmienic bo defaultowo jest ang. jak zmienie kanal i wroce to znowu ja trzeba zmieniac i tak w kolko

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globo mogłoby zamieścić listę z dyskami współpracującymi z nową serią dekoderów.

W razie w klienci wiedzieliby jaki dysk mogliby sobie jeszcze dokupić.

 

Nie byłoby przykrych niespdzianek, że dysk nie działa.

A tak ryzyk fizyk. Kupimy i co ? :?

 

@ scOrpion a nie da się domyślnie ustawić na PL ? Próbuj może przeoczyłeś.

@ dBuV bardzo dziękuję za szczegółowy wpis na temat naziemnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z dzwiekiem sobie wlasnie przed sekunda poradzilem, w ustawieniach audio zmienilem AC3 na wylaczony i juz zostaje taka sciezka jaka sobie ustawie

 

globo tez sprzedaje dyski wiec pewnie wesza w tym dodatkowy interes, ktos gdzies pisal jaki dysk tam siedzi ale nie moge tego odszukac to bym sobie kupil taki sam

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie:

 

Czy możliwe jest oglądanie jednego kanału

a nagrywanie w tym samym czasie zupełnie innego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dysk WD 320 bez dodatkowego zasilania i sprawuje się OK.

Warunek - musi być jedna partycja sformatowany na FAT 32.

Dobry program free do formatu dużych dysków to EASUES Partition Manager Home Edition.

 

Może ktoś powie co wnosi soft 3.07 ?

Czy ma Mcas (czytniki uniwersalne) ?

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupilem ten dysk WD 320GB i dalej nic, wyskakuje inicjalizacja dysku ale jak wejde w menu multimedia to wyskakuje brak podlaczonego dysku

sformatowalem go tym programem na fat32 i nic

generalnie zalamka

 

edit: jaki wybrac cluster size?

 

ten dysk ma gdzies ulokowane miejsce dla softwaru do backupu ktory uruchamia sie po podlaczeniu dysku wiec zakladam ze ma wiecej niz 1 partycje i przez to tunek nie widzi dysku. program ktory uzylem do formatu niestety nie widzi nic wiecej oprocz tej jednej partycji FAT32, jakis pomysl jak go calkowicie wymazac

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

sc0rpion

"wyskakuje inicjalizacja dysku" - u mnie czasem trzeba poczekać około 1 min z napisem "inicjalizacja dysku" na ekranie - jak napis zniknie dysk jest widoczny dla tunera

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten napis znika i dalej wchodze w menu a dysku brak

moim zdaniem ma to zwiazek z tym oprogramowaniem ktore jest na dysku i ponoc nie da sie tego wylaczyc

no nic zostaje mi chyba zwrocenie tego dysku do sklepu, tylko co dalej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ scOrpion popróbuj wpierw na wszystkie sposoby później napisz z czym masz problemy.

A nie rób niepotrzebnie sztucznego zamieszania. Jakby każdy tak pisał to nie dałoby się

normalnie przeglądać tego forum.

 

Ja nawet tego tunera w życiu na oczy nie widziałem a powiem Ci na której stronie masz

wszystko opisane. Instrukcja strona 17 z 24. Dział: Właściwości HDD.

 

01. Wchodzisz w: Multimedia

02. Wchodzisz w: Właściwości HDD

 

- Informacje o HDD

- Prędkość HDD

- Formatowanie

 

03. Sprawdzasz wszystko:

04. Robisz test możliwości wybierając na: Prędkość HDD

05. Jeżeli pokazało Ci możliwości i jest wszystko ok to wybierasz: Formatowanie.

 

Pamiętaj, że z formatowaniem powinieneś swoje odczekać. Nic na siłę.

 

No i powinno działać. Chociaż zgodzę się, że Globo powinno dać nową oddzielną szczegółową

instrukcję w formacie PDF bo ta dołączona do zestawu jest niestety baaardzo ogólnikowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam 12 lat przeciez, moze troche za duzo tutaj ostatnio wypisuje ale strasznie mnie irytuje ze to pudlo nie widzi wiekszosci dyskow jakie mam w domu

jak mam go sformatowac pod tunerem skoro ten go nie widzi, a nawet robi calkowita zwieche gdy wejde w formatowanie, ten wyrzuca napis ze brak dysku i tyle, zostaje twardy reset...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ scOrpio nie no spoko. Poczekaj może aż ktoś konkretny się odezwie w tej sprawie.

Nie ma aż tak co panikować kolego. Wszystko powinno się wkrótce samo wyjaśnić.

 

Zobaczysz, że z czasem znajdziesz odpowiedź albo sam.. albo na tym forum.

Może akurat coś nie tak z softem. Szczególnie jeżeli wgrałeś alternatywny.

 

Hmmm może spróbuj sformatować na soft ORG zobacz czy da radę.

Jeżeli tak to wrzuć sobie ponownie soft ALT. Może zadziała.

 

Tak się zastanawiam nad jednym ostatnio.

 

Oba softy ORG i ALT ważą chyba bardzo podobnie w zasadzie nawet tyle samo.

A więc niby jakim cudem skoro ALT zawiera kodeki uniwersalne a ORG nie ?

Widocznie coś musiało zostać wywalone aby mogło być nimi zastąpione.

 

Co Wy o tym sądzicie ? Czy ALTERNATYWNY ma coś za coś ?

 

 

Nie jestem ekspertem. Ale mnie to właśnie ciekawi :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stwierdzam ze daje sobie siana, za duzo czasu juz nad tym spedzilem, otoz:

-wgralem oryginalny soft wraz z tym bootloaderem pod niego

-podlaczylem tego freeagenta o ktorym wczesniej pisalem, tyle ze go wyczyscilem i sformatowalem na FATa (przy tym dysku nawet nie ma informacji o inicjalizacji - dysk ma swoje zasilanie)

-dysk ma 500GB wiec zeby wykluczyc wielkosc zalozylem na nim jedna partycje 100GB i dalej klops

-podejrzalem jak wyglada ten pendrive co go wykrywa i ma on nazwe HDDPRV czy jakos tak i taka sama nadalem dyskowi docelowemu

-na stronie globo pisza w opcjach tunera ze "wspolpraca z dyskiem USB OPTICUM", w opisie 9500HD takiej informacji nie ma, wiec to moze dac do myslenia

-czekam moze wyjdzie jakis soft z poprawionym wykrywaniem HDD, pewnie nie predko bo dopiero co wypuscili 3.07

-zaluje ze nie wzialem 9500HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ scOrpio spróbuj jeszcze z jakimiś pendrive'ami - w razie W pożycz od znajomych i przetestuj.

W sumie dobrze, że o tym piszesz. Bo tak każdego mogłaby czekać przykra niespodzianka.

 

Może to akurat wina softu. Swojego czasu rafal23 pisał, że jego zdaniem najlepszy to 3.05.

Ale ja tam ekspertem nie jestem. Więc akurat nie będę w stanie nikomu zbytnio doradzić.

 

Ja osobiście nie wiem jaki brać. Bardzo byłem napalony na 9500 a po tym jak wypuścili

nagle 9600 skierowałem swoje oczęta na ten nowszy heheh. No i kutwa dylemat mam.

 

 

:wink::smile:

 

@ mc_sat - dokładnie jak piszesz. Przydałaby się jakaś domyślna lista dysków współpracujących z nową serią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. scorpio ja miałem problem z wgraniem softu z pendriva. Nie widział kingstona ani mp3 firmy actina. Za to na czytniku kart z funkcją odtwarzania mp3 z allegro za ok 30 zeta poszedł bez problemu. Teraz mam pamięć 512 mb też firmy "no name" i też chodzi bez problemu wgrywanie softów. Może z dyskami jest podobnie. Ja też muszę kupić dysk do swojego i ciągle się zastanawiam jaki żeby nie było problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

 

moge probowac z pendriveami ale po co, ja chce miec dysk o konkretnej pojemnosci zeby nie musiec co chwile usuwac plikow

jak pisalem widzi jedynie kingstonea ale on ma tylko 512MB i sluzy mi jedynie do wgrywania softu.

Znalazlem rowniez info ze dysk od Globo to fujitsu ale nigdzie u mnie w sklepie nie moge znalezc takowego, z reszta ten WD 320GB Passport strasznie mi sie podoba i chcialbym go zatrzymac, wiec chyba pozostaje mi czekac na poprawiony soft albo jakies inne porady, chociaz probowalem juz chyba wszystkiego.

Mysle jeszcze o powrocie do 3.05 ale teraz juz mam innego bootloadera, ktory byl wymagany dla softu 3.07 wiec nie wiem czy moge sie cofnac wstecz na nowym bootloaderze.

 

zauwazylem rowniez ze na sofcie oryginalnym 3.07 numeracja kanalow po ulozeniu wlasnej listy jest w porzadku, a na alternatywnym niestety tak jak pisalem wczesniej wiec to tez do poprawki

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

TS 9600 + Opticum 400GB 2,5" USB 2.0 - wszystko działa tak jak powinno. Dysk wstaje razem z włączeniem tunera, usypia po wyłączeniu. Podłączony tylko do gniazda USB bez dodatkowego zasilania. Inne pendrivy widzi bez problemu. Czasami inicjalizacja dysku trwa około minuty po włączeniu tunera. Soft 3.07

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie WD 320GB Passport zadziałał.

TS9600 jakos długo go formatował wiec zrobiłem inaczej. Podłaczyłem go do PC. W Disk Manager-ze ustawiłem partycję na całość dysku. ściagnąłem fat32format. Sformatowałem nim WD320, i po ponownym poodłączeniu dysku do TS wszystko zadziałało. Soft 3.06 full.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest jedno male ale miedzy naszymi tunkami, Ty masz TSa ja nie

czy jak wrzuce soft od TSa do swojego to czy cos moge uszkodzic i czy w ogole jest to mozliwe

czy jest tutaj ktos kto ma zwykle 9600HD i dziala mu wykrywanie dyskow

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za dużo masz tych kłopotów z usb. Moja dwa pendrive'y (jeden LG a drugi jakiś niskobudżetowy z wytarta już nazwą) i ten WD320 współpracowały bez innych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja mam dokladnie ten dysk

otoz udalo mi sie odpalic tego seagate 500GB ale dopiero tuner go wykrywa jak wylacze od niego to osobne zasilanie i wlacze powtornie

znowu jezeli wylacze tuner w standby i go wlacze z powrotem to dysku nie widzi, musze odlaczyc/wlaczyc zasilanie HDD, wiec jakis postep jest ale to mnie dalej nie urzadza

poprobuje teraz jeszcze tego passporta bez dodatkowego zasilania, dziwne jest to ze pokazuje inicjalizacje dysku po jego wlozeniu a pozniej i tak go nie ma w menu

 

jak nie zadziala to moze wymienie go na jakiegos seagate'a bez dodatkowego zasilania, chyba ze mozna by wykorzystac to wyjscie co ma tuner do zasilania dysku tylko nie wiem jeszcze jakie tam sa napiecia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem problem na początku z dyskiem WD 320 ( bez dodatkowego zasilania) . Po podłączeniu do tunera . Był napis jakoś tak "inicjalizacja dysku" czy też "podłączono dysk" już nie pamiętam a tuner dysku nie widział i przy próbie formatu tuner się zawieszał.

Zrobiłem tak

Podłączylem dysk do kompa. Mam vistę"

Zaznaczyć 'komputer'

prawym przyciskiem myszy wybrać "zarządzaj"

potem "zarządzanie dyskami"

zaznaczyć podłączony dysk

prawym przyciskiem myszy wybrać

wybrać usuń dysk logiczny albo usuń wolumin

po usunięciu

na całej powierzchni dysku założyć jeden wolumin podstawowy i zaznaczamy "nie formatuj"

i zamykamy okna.

uruchamić program EASUES Partition manager Home edition i formatujemy na Fat 32

zapisujemy przy wyjściu z programu

Jak sprawdzimy teraz we właściwościach dysku to powinien być FAT 32

Po tym wszystkim podłączamy do tunera

Może coś przekręciłem ale tak to jakoś robiłem

powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...