Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

Czy tylko ja miałem przedwczoraj aktualizację dekodera? :)

Zmieniono logo przy włączaniu + jest coś takiego jak zakładka "Nowe opcje dekodera", ale nic w niej nie pisze. Ciekawe co tam może być :)

 

Jaki masz dokładnie model dekodera ? Ja swój mmp-5800c niedawno restartowałem, ale żadnych nowości nie było.

 

Dekoder mam taki jak Mirolop (ADB 3830 CD)

 

@StasiuZIrkucka Pisałem o aktualizacji dekoderów ADB 3830CD. Aktualizacja u mnie nastąpiła 8 kwietnia około godziny 18:00. Zmieniła się czcionka logo Multimedia przy uruchamianiu, teraz kiedy naciśnie się na pilocie przycisk aMazing przełącza na kanał 30 tam gdzie jest aMazing. Po zamienieniu miejscami TVN HD i aMazing przed aktualizacją przełaczało na kanał 3 a tam jest teraz TVN HD. Nowe opcje dekodera były już wcześniej, przed aktualizacją. Nie wiem co tam więcej się zmieniło, innych zmian nie zaobserwowałem.

 

 

A jakie były nowe opcje? Bo ja nic nie zauważyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogli wprowadzić np: cyfrowe radio. UPC i Vectra czyli najwięksi konkurenci mają... To moim zdaniem jeden z powodów rezygnacji z usług MM. Brak kompletnej oferty. Albo im brakuje radia, albo nastawiania zdalnego nagrywania, albo braki w technice na południu. Ciągle coś. A konkurencja się rozwija i wprowadza nowe usługi, a MM jakby stała w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic wielkiego ta aktualizacja nie dała. Głównie kosmetyka logo przy starcie, i niewielkie usprawnienia w działaniu. :P

 

Mi tam włącza się jeszcze dłużej niż wcześniej :P

I zniknęły aplikacje do wyboru z TVP Rozrywka

 

Wiadomo coś czy w MM Południe zostaną wymienione wersje SD na HD? (TVN7, TVN24, itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mixiorek:

Akurat Radio uważają za niepotrzebną usługę. Podobno niewielu z tego korzysta według badań (?). Tylko by zajmowało miejsce.

 

Konkurencja się rozwija, owszem. Ale porównaj sobie w ilu miastach tamci działają? Znacznie niższe koszty działalności. Istotne, że nie mają problemów z infrastrukturą. A także, obaj większą liczbę klientów od Multimedii.

 

A mi sie wydaje, ze powodem rezygnacji sa braki kanalowe glownych nadawcow, tzn. BBC, NGC, FOX.

Na pewno. :roll: Raczej przeceniasz możliwości tych kanałów. Ludzie nie brali cyfrowej TV dla nich, tylko dla sportu, bajek czy filmów. Nawet nie miały specjalnie oglądalności. Ale skoro wiesz lepiej, to nie wyprowadzam cię z błędu. Żyj sobie dalej w przekonaniu, że ludzie nie mogą żyć bez programów BBC czy FOX.

 

Co więcej, jak zabrali znacznie ważniejsze i wartościowe kanały Eurosport, to nie było specjalnie spadków klienteli. Mam uwierzyć więc, że z powodu wycofania dużo słabszych kanałów ludzie rezygnują? No way!

 

Nie ma operatora, ktory ich nie ma w ofercie!

No i? To ma potwierdzać słuszność twojej tezy? Wiesz, jakoś tego nie łapię.

 

@kro7ik:

Wielki optymista z ciebie. ;)

 

@StasiuZIrkucka:

Wiadomo tyle, że więcej HD na Południu pojawi się jak zmodernizują sieć, podpiszą umowy i ogólnie jakoś to ogarną. Co raczej szybko nie nastąpi. Inwestycja musi być dobrze przemyślana, zanim się wyłoży na nią ogromne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maro_1983:

I co z tego, że nie każdy? Osób biorących oferty płatnej TV dla seriali czy programów przyrodniczych, jest raczej niewielu. Większość traktuje je, jako dodatek do wspomnianych tematycznych kanałów. Co ciekawe, nie każdy miłośnik filmów lubi seriale. I nie zakładaj, że każdy krytycznie odnoszący się do wycofania BBC czy FOX'ów i NGC, złożył wypowiedzenie i zrezygnował. Nawet ci, co się odgrażali, że to zrobią, niekoniecznie odeszli. Mnie też ten zabieg się niezbyt podobał, ale nie odszedłem.

 

Jesteś tak naprawdę procentem, procenta mniejszości. Multimedia sobie doskonale przemyślała sprawę rezygnacji z tych kanałów. Przywróci je, kiedy to będzie im się opłacać. Najnowsze informacje są takie, że nie nastąpi to w tym roku. Pierwszy możliwy realny termin, to styczeń 2016r.

 

BTW. Motoryzacja to też często sport. :P

 

...o gustach sie niedyskutuje...

No teraz to pojechałeś po całości. :twisted: Strasznie nie znoszę tego sloganu. Bez urazy, ale uważam że jest on używany głównie przez ludzi, którzy nie są zbyt wyrobieni. Nie mają nic sensownego do powiedzenia i chcą po prostu zakończyć niewygodną dyskusję. Ja należę do tych ludzi, którzy o gustach dyskutują. Wręcz ciekawi mnie podejście innych. Używaj, proszę, jak najmniej tego frazesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Radio uważają za niepotrzebną usługę. Podobno niewielu z tego korzysta według badań (?). Tylko by zajmowało miejsce.

To ciekawe bo obie wspomniane przeze mnie sieci jakoś to radio cyfrowe maja i utrzymują. Momentami mam wrażenie, ze MM wie lepiej co jest dla mnie ważne... Tyle, ze to się rozmija z tym co ja myślę.

 

Konkurencja się rozwija, owszem. Ale porównaj sobie w ilu miastach tamci działają? Znacznie niższe koszty działalności. Istotne, że nie mają problemów z infrastrukturą. A także, obaj większą liczbę klientów od Multimedii.

Czy ja wiem czy niższe? UPC i Vectra mają krajowa sieć światłowodowa idąca w tysiące km, nie słyszałem żeby MM taką sieć miała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu czytałem, chyba nawet na satkurierze, wyniki badań nt. platform satelitarnych przeprowadzonych w Zachodniej Europie.

Chodziło o to co ma główne znaczenie przy wyborze konkretnej platformy. Na pierwszym miejscu znalazł się sport a na drugim porno/erotyka.

Nt. tego drugiego nie będę się wypowiadał, bo akurat nie jestem zainteresowany i nie mam tego pakietu. Natomiast, jeśli chodzi o sport,

to mam dostęp do tych wszystkich kanałów łącznie z tymi z pakietu Canal+ i jak wiadomo w przypadku Multimedii są to wszystkie kanały

dostępne na polskim rynku. Dodatkowo wszystkie, dla których nadawcy dostarczają też sygnał w HD mamy w takiej właśnie wersji.

Przecież u konkurencji bywa z tym różnie, choćby brak od kilku lat w UPC nSport. Poza tym wydaje mi się, że ten dostęp do całego sportu

w Multimedii wychodzi najtaniej w porównaniu z innymi kablówkami z top 3, a w Polsce ma to niemałe znaczenie.

Moja dziewczyna oglądała czasami BBC a ja Fox i wkurzyliśmy się, że te kanały zabrali. Jednak i tak jest tyle interesujących nas programów,

że brakuje czasu, żeby to wszystko obejrzeć. Jeśli chodzi o radio, to w domu raczej nie słuchamy. Jeśli już, to raczej gdzieś w drodze do i z pracy itp.

Dlatego np. dla nas byłaby to zbędna pozycja. Trzeba by zrobić jakieś ankiety, ale mam wrażenie, że znalazła by się garstka tym zainteresowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wojciech2015:

Nie ma tej aplikacji, bo w sumie słabo współpracują z nadawcą Filmboxów. Uważają jego kontent za mało atrakcyjny dla widza. Ja podzielam tę opinię.

 

@mixiorek:

1. No i? Multimedia ma swoje badania i uważa, że im się nie opłaci. Tyle. Zresztą, radio chyba kiedyś było? Nie pamiętam dokładnie, bo niezbyt mnie to interesowało. Ja mam u siebie zewnętrzną antenę do radia + ampli z kolumnami, ew. samochód lub smartfon. I chyba tak samo większość słucha radia, a nie przed ekranem TV. Zgadzam się, że to zbędna usługa.

 

2. Niższe. Działają głównie w największych miastach. W dodatku Multimedia to tak naprawdę 2 spółki. Ich sieć światłowodowa musiałaby mieć chyba dziesiątki tys. kilometrów, żeby było podobnie. To dużo kosztuje i nie jest łatwe do wprowadzenia. Zobacz ile mld. złotych wyda na światłowody MAC.

 

@strzala:

Dla garstki nie warto. Multimedia korzystała z ankiet na ten temat i nic z tego nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@draco_san:

Uważasz, że dostęp do kanałów, których nie ma w Multimedia ani w pakiecie MaxBox ani w pakiecie premium FilmBox Extra (m.in. DocuBox HD, FashionBox HD, Fast&FunBox HD, FilmBox Arthouse, 360TuneBox) jest mało atrakcyjny dla widza? Ponadto dostęp do biblioteki VOD zawierającej liczne filmy, seriale, programy dokumentalne również jest mało atrakcyjny dla klientów Multimedia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale słabo się orientujesz.

 

Kanały DocuBox HD, FashionBox HD, Fast&FunBox HD, i 360TuneBox to są kanały internetowe. SPI nie prowadzi ich dystrybucji w Polsce za pomocą satelity, bądź w klasycznych kablówkach DTV. Dlatego nie mają prawa pojawić się w regularnych/dodatkowych pakietach Multimedii (nie ma dosyłu światłowodem). Wszyscy najwięksi dostawcy płatnej telewizji w kraju, nie mają tych kanałów w regularnych pakietach (ani dodatkowych). Jeśli już Multimedia rozszerzy pakiet Filmbox Extra, to włączą tylko Filmbox Action i Filmbox Arthouse HD. Choć osobiście wątpię, bo to niezbyt popularna paczka.

 

I, tak. Uważam, że zawartość Filmboxów jest mało atrakcyjna dla widza. Miałem niedawno dostęp do Filmbox HD oraz Filmbox Etra i nie zauważyłem zbyt wielu interesujących pozycji. Dlatego zrezygnowałem. I tak nie ma najciekawszych Aciton'a i Arthouse'a. Wspomniane internetowe kanały też niezbyt zainteresują większość, bo z tego co pamiętam, lecą po angielsku. To są głównie dedykowane kanały dla zagranicy. VoD to inna bajka. Nie każdy lubi z tego korzystać. Mnie by pasowało, choć mam już tę aplikację w telewizorze. A Multimedia może kiedyś nawiąże z nimi większą współpracę w tej kwestii? Ostatnio sporo dodali do VoD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym miejscu znalazł się sport a na drugim porno/erotyka.

Moim skromnym zdaniem jest to dosyć trafne wskazanie. Choć to drugie akurat sądzę, że mocno zmigrowało u nas do internetu. Może w krajach gdzie obywatele mają dużo większą siłę nabywczą (Niemcy, Austria, Szwajcaria) nadal kanały premium typu sex, porno itp. cieszą się dużą sprzedażą.

 

1. No i? Multimedia ma swoje badania i uważa, że im się nie opłaci. Tyle. Zresztą, radio chyba kiedyś było? Nie pamiętam dokładnie, bo niezbyt mnie to interesowało. Ja mam u siebie zewnętrzną antenę do radia + ampli z kolumnami, ew. samochód lub smartfon. I chyba tak samo większość słucha radia, a nie przed ekranem TV. Zgadzam się, że to zbędna usługa.

Mam wrażenie, że MM to się niewiele opłaca a inni operatorzy to mają same zbędne usługi. Jedynie MM rozumie rynek i klientów.

 

Tak przez analogię przyszło mi do głowy moim zdaniem dobre porównanie do przeciętnego Polaka, który kupuje samochód z "Reichu":

Otóż Polak chce oczywiście kupić "igłę" (jak nówka, góra 5 lat, przebieg 50tys km, tylko w dieslu bo benzyna nie jeździ, tylko serwis w ASO) i gorąco wierzy, że przeciętny Niemiec jest głupi i sprzeda sprytnemu Polakowi "prawie nówkę" za bezcen. Polak kupuje ten samochód od dziadka, który jeździł "tylko po autostradach, tylko w niedzielę, tylko na piątym biegu" i myśli, że złapał "Pana Boga za nogi". Głupi Niemiec nie wiedział, że ma takie cacuszko a Polak kupił tanio jak barszcz. Polak zadowolony nie dopuszcza myśli o wcześniejszym rozbiciu auta i złożeniu z dwóch połówek. Nie wierzy, że ten samochód ma przejechane 350tys km po 5 latach, bo "Panie! Nikt tyle nie robi!".

Sprowadza ten samochód i co robi? Nic. Nie przeprowadza generalnego przeglądu, nie wymienia wszystkich płynów eksploatacyjnych, nie podłącza w ASO pod komputer, nie sprawdza zbieżności, geometrii, klimatyzacji, filtrów. Nie robi nic, tylko jeździ. Wcześniej przy kupnie dopuszczał tylko serwis w ASO teraz nawet nie myśli, żeby tam pojechać. Zna się na wszystkim najlepiej. Jedzie tylko na myjnię za 15zł by pokazać sąsiadom, rodzinie jaki to interes życia zrobił!

Samochodem jeździ kilka miesięcy. Nagle robi się ciepło, chce włączyć klimę ale ona nie działa, do tego śmierdzi. Nie zrażony mówi, że klima to zło i lepiej jej nie włączać, bo zatoki, katar, zarazki. Owszem jak ktoś nie dba regularnie o układ klimatyzacji to tak to potem wygląda. Potem psuje się mechanika, potem samochód staje. A potem nie robiąc nic Polak jedzie na giełdę i opycha auto jak serwisowane, dopiero co sprowadzone i w ogóle to igła z Niemiec. Oczywiście nie przyzna, że kupił szrot lub że sam nie zadbał o auto.

 

Podoobnie jest z MM.

Kupili różne sieci, których stanu albo nie sprawdzili albo sprawdzili i powiedzieli "jakoś to będzie" lub osoba, która kupowała dostawała premię/ bonus tylko za kupno nowych klientów. Co będzie potem to ma gdzieś, zresztą już może nie pracuje w MM... Liczyła się tylko liczba klientów w tabelkach dla zarządu i potencjalnych inwestorów, którzy szybko mieli "łyknąć" MM. Tylko, że inwestorzy już nie są głupi. Sprawdzają sieć od podszewki i wiedzą gdzie są trupy w szafie i ile ich jest. Wiedzą, też że najbliższe lata to spore inwestycje bo wszystko zmierza w kierunku światłowodów i wydajnego, szybkiego internetu, do którego potrzebna jest doinwestowana i zadbana technicznie sieć.

Nie przeprowadzili po zakupie modernizacji do swojego standardu lub do jakiegokolwiek standardu. Robią tylko takie naprawy, które powodują, że sieć działa. Mało inwestycji. Nikt teraz nie przyzna, że kupili szrot bo trochę głupio. Zresztą tracą klientów. A bez inwestycji będą tracić jeszcze więcej bo sam marketing i zatrudnienie nowego szefa nie wystarczy. Niech powie klientom MM Południe, że ma wspaniałą ofertę ale niestety u nich nie będzie działać ale będą szczęśliwi bo będą za nią płacić bez jej posiadania ;)

 

2. Niższe. Działają głównie w największych miastach. W dodatku Multimedia to tak naprawdę 2 spółki. Ich sieć światłowodowa musiałaby mieć chyba dziesiątki tys. kilometrów, żeby było podobnie. To dużo kosztuje i nie jest łatwe do wprowadzenia. Zobacz ile mld. złotych wyda na światłowody MAC.

A ile Vectra, UPC, Inea zainwestowały w ostatnich 5 latach? Na poziomie MM?

 

Poza tym wydaje mi się, że ten dostęp do całego sportu

w Multimedii wychodzi najtaniej w porównaniu z innymi kablówkami z top 3, a w Polsce ma to niemałe znaczenie.

Owszem, MM zostaje konkurowanie ceną. Z "dużych" operatorów Vectra ma też cały "pakiet sportowy" , UPC nie ma tylko nSport+, Inea chyba cały.

 

Odnośnie VOD - UPC, NC+ mają House of Cards, my prime itp. Co ma MM? Na czym polega ich przewaga? Tylko ewentualnie cena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@draco_san:

Uważam, że choćby ze względu na kanał Filmbox Arthouse, którego właśnie nie ma w pakiecie premium Filmbox Extra, aplikacja Filmbox Live jest godna zainteresowania i Multimedia powinna ją swoim abonentom udostępnić właśnie w tymże pakiecie premium (np. podnosząc jego cenę o jakieś 10 złotych). Ponadto oferta VOD Multimedia zyskałaby wtedy znacząco na atrakcyjności (bo obecnie wygląda niezwykle marnie w porównaniu np. z UPC) - moglibyśmy obejrzeć wtedy już bezpłatnie choćby takie seriale jak: "Nasze matki, nasi ojcowie", "Muszkieterowie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mixiorek:

1. Niezbyt trafne porównanie. Zbytnio sprawę upraszczasz i zapominasz o istotnych rzeczach. Przede wszystkim, Multimedia nie jest towarem tylko usługą.

 

Dlatego trafniejszym porównaniem będzie sieć restauracji. W mniejszych miastach nie mają dużych lokali, kilku siedzib i takiego wyboru jak w dużych miastach. I nie muszą mieć, bo zyski i konkurencja mniejsza niż w np. Warszawie. Tam ludzie mają mnóstwo alternatyw i dlatego konkuruje się większym wyborem. Małym miasteczkom wystarczą podstawowe składniki. Konkurencja nie wymusza aż takiej modyfikacji menu. No i ludzie nie mają tu takich zarobków, żeby było wielu chętnych na pełną ofertę.

 

Tak samo jest z Multimedią i jej pakietami (UPC czy Vectra to głównie większe miasta). Nie widzą potrzeby kosztownego utrzymywania wszędzie tego samego. Dlatego kupują mniejsze sieci, żeby nie stracić na znaczeniu. Jednocześnie zdają sobie sprawę, że ich dostosowanie może potrwać. Ale nie będą czekać bo konkurencja może ich wyprzedzić. Biznes nie polega na wiecznym zastanawianiu się, aż będzie dobrze. Ich strategia jest słuszna, bo liczy się zysk i wzrost znaczenia. Reszta w swoim czasie. Myślę, że dobrze wiedzieli co robią, kupując Stream (to nie szrot, tylko Polskie realia). Nie zrobili tego, żeby go ulepszyć, tylko żeby sobie poszerzyć pole działania. Ostatnio przejęli np. spółkę Teletronik. Czyli kolejne 6 miast dopisali do listy. Sieć oczywiście zacofana, bo choćby nie mieli VOD. Ale to i tak lepsze niż budowanie wszystkiego od podstaw (budowanie bazy klientów) i czekanie aż konkurencja zbankrutuje. Moim zdaniem, to bardzo słuszna strategia. Multimedia wydaje się być rozsądnie zarządzana, bo nie jest na minusie.

 

No i trochę to wszystko demonizujesz. Dlatego, że większość klientów nie korzysta z pełnych pakietów usług. Według sprawozdania z 2014r. klient średnio płaci 68,61zł. Najczęściej za pakiet 2 usług. Czyli ta kwota oznacza, że tacy jak ty i ja, są w mniejszości.

 

Z tymi "trupami w szafie" to już pojechałeś zbyt ostro. Multimedia to nie jest UPC, nie mają tych możliwości. Dlatego powolutku budują swoje znaczenie. Klienci Południa i tak dostali więcej, niż przedtem mieli. Chyba, za duże i nierealne miałeś wymagania... Modernizacja wszystkiego po zakupie Streamu to strata pieniędzy i głupota. Nigdy nie odzyskali by zainwestowanych kwot i całą spółka byłaby na minusie. A kredyt trzeba spłacać. To najlepsza droga do bankructwa. Na rynku telekomunikacyjnym nikt nie robi gwałtownych zmian.

 

Zresztą o czym my mówimy? Nie znasz kompletnie ich planów i strategii na przyszłość. Moim zdaniem, Multimedia ma szansę przegonić Vectrę. Szczególnie gdy MAC zbuduję swoją pełną sieć szkieletową. Poważnie chcą wziąć w tym udział. Bo Vectrze nie będzie się opłacało docieranie do wielu miasteczek ze swoimi 150 Mb/s (a już na pewno nie UPC z 250 Mb/s). Multimedia to nie Mercedes z bajerami i osiągami, ale dobre i tańsze auto, na które może sobie pozwolić wiele osób (ok, to nie najlepsze porównanie :P).

 

2. W kupno mniejszych sieci? Niewiele, bo niespecjalnie ich to interesuje. Natomiast budowanie światłowodów w dużych miastach, gdzie potencjalnych klientów łatwiej zdobyć, nie jest aż takie kosztowne. Mówiąc inaczej, każda z tych firm obrała inną strategię. UPC czy Vectra wkładają kasę w światłowody przy dużych skupiskach ludzi, a Multimedia przejmuje mniejsze i dołącza do swojej dużej ogólnopolskiej sieci. Która strategia słuszna? To się dopiero okaże za kilka lat.

 

3. I miło, ze w końcu zrozumiałeś o co chodzi. Chodzi o utrzymanie niskiej ceny. I jest to dobra strategia, bo nie zawęża grona potencjalnych odbiorców. Większość ludzi dużo nie zarabia.

 

@wojciech2015:

Ja także uważam Filmbox Arthouse za dobry kanał (widziałem go w CP) i podzielam zdanie, że go brakuje. Pisałem do nich nie raz w e-mailu czy FB, prośby o jego włączenie. Ale skoro nie ma, to na razie zrezygnowałem z tej paczki. Ale powtarzam, że aplikacja "Filmbox Live" nie jest atrakcyjna dla wszystkich. Większość ludzi ma ją w nowych telewizorach. Podnoszenie ceny o 10zł tego pakietu premium (Filmbox Extra), to jest bardzo zły pomysł. Już teraz kosztuje 15zł i cieszy się podobno znikomym zainteresowaniem. A jeszcze 25zł? Przecież tyle kosztuje HBO, który ma znacznie lepszą zawartość. Raczej nie znaleźli by wielu chętnych. Myślę, że gdyby Multimedia trochę przyłożyła się do negocjacji z SPI. To byliby w stanie dołożyć ACTION, ARTHOUSE HD oraz serwis On Demand i nie podnosić ceny. Albo nawet ją obniżyć do 10zł. To jest wykonalne i do utrzymania, bo UPC i Vectra tak właśnie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbytnio sprawę upraszczasz i zapominasz o istotnych rzeczach. Przede wszystkim, Multimedia nie jest towarem tylko usługą.

Analogie lub porównania są często obarczone uproszczeniami ;)

 

Biznes nie polega na wiecznym zastanawianiu się, aż będzie dobrze. Ich strategia jest słuszna, bo liczy się zysk i wzrost znaczenia. Reszta w swoim czasie.

[...]

Moim zdaniem, to bardzo słuszna strategia. Multimedia wydaje się być rozsądnie zarządzana, bo nie jest na minusie.

Tylko, że ostatnie lata jest to pewien "skok" technologiczny (EuroDocsis 3.0 - prędkości netu 100, 200, 300Mb/s itp. za chwilę FTTH, FTTB itp.) a MM przez to, że zaspała lub celowo nie inwestowała stoi w miejscu. A kto obecnie w świecie technologi stoi w miejscu ten się cofa. A o obecnie startują mocno światłowody i kolejne 3-5 lat to będzie ich czas. Orange (w końcu!) w tym roku inwestuje 450mln tylko w FTTH czyli światło kończy się u klienta w domu.

 

No i trochę to wszystko demonizujesz. Dlatego, że większość klientów nie korzysta z pełnych pakietów usług. Według sprawozdania z 2014r. klient średnio płaci 68,61zł. Najczęściej za pakiet 2 usług.

Moi rodzice w Warszawie mają 3 usługi od UPC (selectHD, 30Mb/s, telefon 60min), płacą 60zł.

 

Na rynku telekomunikacyjnym nikt nie robi gwałtownych zmian.

Owszem gwałtownych nie. Rok, w rok inwestuje się w sieć i ją rozwija do pewnych standardów. Trwa to 2, 3, 4 lata i daje wymierne efekty. Lepsza i nowocześniejsza sieć to mniejsze koszty utrzymania i zarządzania.

 

Zresztą o czym my mówimy? Nie znasz kompletnie ich planów i strategii na przyszłość.

Nie znam ale chętnie poznam. Tylko, że nie dzielą się planami z nikim i chyba nie muszą. Są prywatną spółką, nie są na giełdzie. Nic nie muszą.

 

Bo Vectrze nie będzie się opłacało docieranie do wielu miasteczek ze swoimi 150 Mb/s (a już na pewno nie UPC z 250 Mb/s).

Obstawiam, że w tym roku UPC zaoferuje komercyjnie 500Mb/s a Vectra może nawet 1Gb/s.

 

Natomiast budowanie światłowodów w dużych miastach, gdzie potencjalnych klientów łatwiej zdobyć, nie jest aż takie kosztowne.

Dokładnie, tego mi brakuje w MM. Mogą działać dwu kierunkowo. W miastach gdzie konkurują z Vectrą i UPC powinni mieć standard sieci dopasowany do konkurencji czyli HFC gdzie kabel koncentryczny to ostatnie kilkanaście metrów do modemu u klienta końcowego (ja tak od MM mam). A tak wszystko po światłowodach.

 

I miło, ze w końcu zrozumiałeś o co chodzi. Chodzi o utrzymanie niskiej ceny. I jest to dobra strategia, bo nie zawęża grona potencjalnych odbiorców. Większość ludzi dużo nie zarabia.

Zgadza się. Tylko, że niska cena może być też determinowana przez konkurencję, tak jak jest to w dużych miastach gdzie do wyboru jest np: 5 operatorów, którzy mogą dostarczyć net, tv i telefon stacjonarny (akurat telefon w ostatnich latach mocno stracił na znaczeniu na korzyść mobile). Oby też niska cena nie szła w parze z niską jakością.

 

Koniec, końców, my pogadamy (ja uważam, że to ciekawa dyskusja) a MM zrobi coś lub nie zrobi nic ;) ważne żebyśmy mieli wybór i coraz nowocześniejsze sieci bo to przekłada się na jakość życia, PKB, modernizację kraju itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...