Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

Do przedmówców: jeśli uważacie, ż klauzule waloryzacyjne są zgodne z prawem to operator stosujący taką klauzulę powinien mieć zakaz wiązania abonentów umowami terminowymi. Natychmiast wszystkie umowy przekształcić na czas nieokreślony, to zobaczymy, co ludzie sądzą o klauzulach waloryzacyjnych i swoim operatorze. 

Cała ta sytuacja niestety bardzo przypomina mi czasy przed wejściem Polski do UE, kiedy to operatorzy byli bogami a abonenci niewolnikami. 

To nie może się powtórzyć. Natychmiast zakazać takich praktyk operatorom! Przecież widać wyraźnie, do czego to wszystko zmierza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma tez Orange, Plus, Play, Netia, T-Mobile, gdzie chcesz uciekać na antarktydę ?
Podwyżki prądu i płacy i innych danian z czegoś trzeba sfinansować.
 


Netia nie ma na 100%. Podpisałem umowę w tym miesiącu. Konsultant przez telefon mi potwierdził. UPC, też nie ma żadnych podwyżek inflacyjnych. Tych operatorów sprawdzałem. Więc nie mów, że wszyscy. Orange niby ma zapis w umowach, ale nie robił jeszcze podwyżek. T-Mobile tu nie wiem jak jest.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waloryzacja to normalność. Podnoszą się im koszty. Podnoszą cenę. Normalne. 

 

Problemem jest to, że klient nie ma prawa rozwiązać umowy i że firmy proboja całe ryzyko prowadzenia biznesu przerzucić na klienta. Co dalej? Monopol miejscowy( wielu nie ma alternatyw bo światłowód ma multimedia), a jak coś to podnosimy ceny o 100%. 

 

Niestety ceny muszą iść do góry, to dziwne ze 2 lata temu miałem to za 83 zł co.dzis za 65. Jednak trzeba to robić dbając o interes klienta a nie tylko swój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawo reguluje co jest właściwe a co nie, nawet UE to potwierdziła że klauzule co do zasady są legalne. Składasz cyrograf pod umową więc cię obowiązuje.

Nikt nie zmusza do podpisywania aneksów, przedłużeń, zawsze można odmówić. Można zostać na na umowie na czas nieokreślony.

Dziś jeszcze można dyskutować, ale co będzie za 2 lata nie idzie przywidzieć, na dziś to jakieś 30 oczek w plecy w ciągu 2 lat.

Netia po 2latach zwykle daje podwyżkę a potem oferty przedłużeniowe z kosmosu, pozostaje zerwać umowę i szukać kolejnego operatora.

 

Siła wyższa w KC pozawala na wiele.

Za wypływ siły wyższej uznać należy zdarzenie, pochodzące z „zewnątrz”, a więc nie z samego prowadzenia przedsiębiorstwa, nadomiar zdarzenie nieuchronne, którego nie można przewidzieć ani zwyczajnymi środkami przed nim się zabezpieczyć;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Netia po zakończeniu umowy wzrasta abonament o 10 zł. Dokładnie pierwsze trzy miesiące 0 zł. Kolejne 21 miesięcy 60 a po zakończeniu umowy na czas określony abonament wzrasta do 70 zł. Oferta z której korzystam to przedłużenie. Dwa lata temu jak podpisywałem pierwszą umowę to miałem drożej bo była aktywacja 60 zł. I tylko jeden miesiąc za 0. Więc w praktyce nie było darmowych miesięcy. Netia ma bardzo dobry internet na FTTH to co jest na umowie, cały czas jest taka prędkość, do tego niskie pingi i dobry routing. TV to już inna bajka. Słaba jakość techniczna. Kanały HD bitrate 4,5 megabitów, SD 1,5-2. Ale cena to rekompensuje, jak się ogląda TV sporadycznie jak ja. 600 mega FTTH, i TV ponad 100 kanałów TV M z dodatkowymi kanałami dla dzieci i cinemax. To wszystko za średnio 52 zł jak weźmiemy pod uwagę darmowe miesiące. Wiem ile będę płacił za rok, dwa.... Nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie same zasady obowiązują w Polsat Box dawny Cyfrowy Polsat oraz w Plusie w którym mam telefon.Cena wzrasta o 10 zł. po ustaniu okresu minimalnego .W trakcie trwania umowy nie ma mowy nawet o zwiększeniu opłaty.Ale tak jest chyba u większości operatorów gdzie po okresie zobowiązaniu cena może nieco wzrosnąć , a nie jak w MM z miesiąca na miesiąc więcej .Mi za internet w MM podnieśli cenę o 7zł.,ale sąsiad który ma TV i internet dostał podwyżkę aż o 18 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo cyfrowy Polsat, plus Netia wszyscy operatorzy należą do Solorza. Ten jeszcze nie wpadł na pomysł aby tak naciągać klientów. Byle nie wpadł. Nie rozumiem jak można bronić oszustów. Czy to Syndrom Sztokholmski ? Radość, że oszukali mnie tylko na kilkanaście procent, kilkadziesiąt. Mogli skonsultować umowy tak, że zabiorą mi cały majątek i nerkę
 

A jak takiej Vectrze się nie opłaca to niech proponują wyższe opłaty od początku. A nie umowa jest na 50 zł na dwa lata , a po miesiącu cyk podwyżka 15%. Niech zaoferują ten internet z umową na rok za 60 zł. Było by to uczciwe. A nie to co teraz odp.... to nie jest normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie, umowa na multimedia kończy mi się z końcem czerwca.  Obecnie mam internet 300 Mb/s za 59.99zl, telefon domowy 20 zł (tym 100 minut rozmów za darmo do własnej sieci ),antywirus  EMIL na trzy urządzenia za 1 zł. W sumie płacę 80 zł. Mieszkam na wsi w okolicach Bochni( tutaj są multimedia/Vectra) , dzwonili do mnie z punktu w Brzesku, powiedzieli abym przyjechał ,to przedstawią mi ofertę lepszą, niż w na infolini . Do punktu mam14 km w jedną stronę. Jestem pewien ,że mogę zapomnieć o kwocie jaką teraz płacę, bo już wiem , że jest dodadkowo kwota 20 zł za utrzymanie łącza ,której jeszcze nie mam , ale od stycznia już jest dla nowych umów. Ostatnio 2 lata temu , wypowiedziałem im umowę i infolinia negocjowała że mną, najpierw była oferta za to samo co mam 97 zł, potem 85 zł, a za trzecim razem po kilku tygodniach wynegocjowałem 80 zł i poniesienie prędkości internetu że 120 Mb/s do 300 Mb/s. Co ciekawe urwałem 1 zł, bo wcześniej prawie za to samo płaciłem 81 zł i mówili, że nic się nie da więcej wynegocjować. W sumie mogę im w punkcie wypowiedzieć umowę I zobaczymy co powie infolinia z biura utrzymania klienta. Nie mam co się spodziewać takiej samej kwoty , bo wiadomo inflacja, i.t.d. Nadmieniam, że jest u nas 2 operator internetu światłowodowego, ale tam nie ma rewelacji w ofercie.

Jeszcze jedno, jak ostatnio chciałem zrezygnować z telefonu stacjonarnego to powiedzieli, że będę płacił o 5 zł mniej ,czyli 75 zł za internet i atywirus. Teraz i tak chcę zrezygnować ze stacjonarki.  Kończy mi się umowa na satelitę canal+ w sierpniu za którą płacę 49,99 zł ,czyli 2 miechy później niż na internet z multimedia..  Piszę o tym bo myślę aby przejść do nich z telewizją, a z canał+ pożegnać się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złóż wypowiedzenie @Martin11 i normalnie negocjuj przez telefon. Musiałbyś sprawdzić też ile podniesie Ci się opłata za internet jeśli przejdziesz na czas nieokreślony bez wypowiadania umowy. Może się okazać, że będzie dużo wyższa i nawet rezygnacja z telefonu tego nie pokryje. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Martin11 napisał(a):

dzwonili do mnie z punktu w Brzesku, powiedzieli abym przyjechał ,to przedstawią mi ofertę lepszą, niż w na infolini

Nigdzie nie jedź do żadnego Brzeska. Oni nie mają żadnych możliwości w zakresie przedstawienia dobrej oferty. Zadzwoń do Działu Utrzymania Klienta Multimedii, bo jeszcze on istnieje i wynegocjuj dobrą cenę. Na pewno dostaniesz rabat 100% na opłatę za utrzymanie łącza, czyli będzie 0 zł. Poza tym można uzyskać niższą kwotę abonamentu niż płaciło się dotychczas. Wiem co piszę, ja również należę pod Brzesko, dzwonili swego czasu do mnie i jak usłyszałem ich ofertę to nieźle się uśmiałem. Oni nadają się jedynie do golenia jeleni. Ja uzyskałem w DUK rachunek 5 zł niższy niż dotychczas a internet 2x szybszy niż dotychczas. Inna sprawa, że w pierwszym rachunku trochę zawyżyli opłatę, ale złożyłem reklamację, którą uznali i złożyli przeprosiny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja wiem. Teraz jestem po konsultacji z punktu i oczywiściemi dali najtańszą ofertę za 89,99 zł I to bez telefonu  ,który to musiałbym wypowiedzieć w maju.

Internet zostaje 300 Mb/s. Jeszcze t kwota po zgodanch marketingowych i.t.d.  Oczywiście grzecznie podziękowałem i wyszedłem.  Trzeba wypowiedzieć umowę w maju na 244 244 244  i to na wszystko.

Oczywiście wlepiają dekoder z 45 kanałami, który ja nie chcę. Oczywiście jest klauzula inflacyjna. Pani mówi w punkcie że napewno będzie drożej w maju. Killerów dwóch__ kiedy przedłużyłeś ofertę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Martin11 napisał(a):

Trzeba wypowiedzieć umowę w maju na 244 244 244  i to na wszystko

Nie musisz wypowiadać, wystarczy jak zadzwonisz do DUK, ja tak zrobiłem.

3 godziny temu, Martin11 napisał(a):

Killerów dwóch__ kiedy przedłużyłeś ofertę?

Pod koniec marca ze skutkiem od 01.04.2023.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, killerów dwóch napisał(a):

Nie musisz wypowiadać, wystarczy jak zadzwonisz do DUK, ja tak zrobiłem.

Pod koniec marca ze skutkiem od 01.04.2023.

 

 KILLERÓW DWÓCH.                                   1)  Do działu utrzymania klienta na jaki numer mam dzwonić  244244244 czy inny?                                                      2)  Dzwonić w maju czy czerwcu? Bo jak dzwoniłbym w maju to umowa byłaby od czerwca, a ja mam starą do końca czerwca?                                            3) Czy wlepili Panu ten SMART/DEKODER TV, która ja nie chcę  bo mam canal+ jeszcze do końca sierpnia                                                           4) Jaką Pan umowę zawarł, na jakie usługi , za jaką cenę i jaka była wcześniejsza umowa? - Jak mogę wiedzieć.  Byłbym wdzięczny za odpowiedzi.

Edytowane przez Martin11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 105 zł na 2 lata przedłużenie lub rok mogę wybrać propozycja bez wypowiedzenia dają to co miałem tylko o 6 zł więcej.

 

Pakiet Max box

internet 300mb

Eleven sport

hbo max

canal plus full 

 

Jak bym chciał netflixa to jaka jest realna cena z tym pakietem ?

Edytowane przez maskerano25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Martin11 Dzwoniłem na tel. 244 244 333. Dział Utrzymania Klienta. Posiadam u nich tylko sam internet 1,2 Gb/s. Umowa kończyła mi się 1 kwietnia br. a ja dzwoniłem po 20 marca br. Radzę zadzwonić tak ze dwa tygodnie przed końcem umowy. Poprzednio miałem internet 600 Mb/s za 55 zł, a teraz 1,2 Gb/s za 49.99. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Martin11 napisał(a):

 

 KILLERÓW DWÓCH.                             .

Do utrzymania klienta odrazu? Po co? 

Żeby wiedzieli ze chcesz już przedłużyć?

Najlepsze efekty osiągniesz  dzwoniąc normalniena 244 244 244 że kończy ci się umowa za miesiąc ponad i co ci zaproponują.  Co by nie zaporponowali to mówisz że chcesz wypowiedziec umowę z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Zapyta z jakiego powodu to coś powiesz. Przekieruje cie do działu utrzymania klienta i tam dostaniesz propozycje. I tu już rozgrywaj jak chcesz. Odrzuć 1 propozycje. Przyjmij. Czekaj aż oddzwonią. Będziesz miał miesiąc czasu na decyzję. Możesz cisnąć ściemy że w okolicy dają więcej za mniejsza kasę konkurencja nowa. Itd. To już twoja wola. Ja opisałem gdzieś wyżej jak u mnie to wyglądało. 

Aa i pamiętaj że w pakietach taniej. Weźmiesz sam net i tv będzie drożej. Ale dobierzesz np.netflix.albo hbo albo coś i będzie taniej bo zejdą z ceny neta i tv. 

 

Powodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...