Skocz do zawartości

Podejście do klienta


o-af
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami w kontaktach z C+. Może dzięki temu ktoś uniknie podobnych „przygód”.

 

Po wielu latach bycia solidnym abonentem, płacącym regularnie prawie 130 pln/msc stwierdziłem, że należy mi się jakieś bonus od C+. :idea:

Naładowany pozytywną energią zadzwoniłem sobie na infolinię i zagaiłem, że dla nowych abonentów to ciągle wprowadzane są promocje, więc może mają też jakąś propozycję dla swoich długoletnich klientów. Tam bardzo uprzejmy konsultant uświadomił mi w dobitnych, (ale parlamentarnych) słowach, że abonent C+ ma jak najbardziej swoje prawa. Podstawowym z nich jest brak jakichkolwiek roszczeń w stosunku do swojego operatora TV cyfrowej… :woot:

Na szczęście mamy w tym kraju zalążki gospodarki rynkowej i C+ nie jest już jedynym możliwym dostawcą TV Sat. i wobec takiej postawy postanowiłem złożyć rezygnację. Na kilka dni przed dniem „X” (dokładnie 28.06) zadzwonił konsultant z informacją, że ma dla mnie wspaniałą ofertę, po której usłyszeniu z pewnością wycofam swoją rezygnację. Zawsze byłem zwolennikiem powiedzenia „nigdy nie mów nigdy”, a że miałem chwilę czasu i konsultant był miły to postanowiłem wysłuchać jego oferty. Zaczął nisko (10% off), ale po dłuższej wymianie argumentów doszedł do 25% off na 12 msc (pakiet Prestiż + Premium HD + NGC HD).

Ponieważ oferta programowa C+ jest najbliższa moim wymaganiom i wreszcie jako klient poczułem się doceniony, w trakcie tejże rozmowy telefonicznej wycofałem swoją rezygnację i wyraziłem zgodę na podpisanie kontraktu i co za tym idzie comiesięczne opłacanie abonamentu w wysokości ca 150 pln (dochodzi jeszcze reszta HD + dekoder PRV).

Dodatkowym bonusem, (na który się zdecydowałem) była możliwość wykupienia obecnie posiadanego dekodera (Mediasat) za symboliczną złotówkę. Niestety jak pokazuje życie, nie wszystko, co na pierwszy rzut oka wydaje się być korzystne, faktycznie takim jest w rzeczywistości. :evil:

 

W dniu 1.07 udałem się do dystrybutora celem objęcia w posiadanie dekodera PRV, a w tym czasie w domu żona kończyła przygotowania na jego przyjęcie (pokój wysprzątany, TV odkurzony, co by żadnych szczegółów HD nie tracić, zakupiony kabel HDMI). Żona nawet do fryzjera chciała się udać… :lol2:

Odstawszy swoje w kolejce (to jednocześnie był komis telefoniczny) wyłuszczyłem sprzedawcy cel swojej wizyty. Złego słowa nie mogę powiedzieć – sprzedawca chciałby mi nieba przychylić ale… No właśnie zawsze jest jakieś "ale". Otóż okazało się, że na moim koncie abonenckim w dalszym ciągu figuruje dekoder Mediasat i w związku z tym procedury Go obowiązujące nie pozwalają wydać mi drugiego dekodera. Na szczęście nie cierpię na nadciśnienie, bo szlag by mnie na miejscy trafił. :/

Do gościa nie mam pretensji, ponieważ wiem, że musi się stosować do obowiązujących wytycznych, ale od czego jest BOA ? Dzwonię więc tam i po skromnych 15 minutach oczekiwania wreszcie zgłasza się konsultant. Wyłuszczam więc z czym do niego dzwonię i proszę o pomoc. Równie dobrze mógłbym oczekiwać jej od przydrożnego słupa. Podnoszone przeze mnie argumenty, że:

1. przecież w trakcie NAGRYWANEJ rozmowy telefonicznej jednoznacznie potwierdziłem chęć wykupu dekodera za 1 pln

2. w trakcie tej samej rozmowy telefonicznej praktycznie podpisałem nową umowę (i to jest dla nich wiążące), a ustna zgoda na wykup dekodera już nie jest…

3. mam włączone, i co za tym idzie płacę za opcje z których nie ze swojej winy nie mogę korzystać (kanały HD)

4. przez tyle lat bycia abonentem praktycznie zapłaciłem im już z nawiązką za ten dekoder (miesięczny czynsz w wysokości 10 pln)

 

w ogóle do niego nie trafiały. Powtarzał jak mantrę teks, że wysłali do mnie umowę o wykup dekodera :read: i dopiero jak ją podpiszę i odeślę to dopiero będę mógł odebrać drugi dekoder.

Wobec takiej postawy poprosiłem o połączenie z przełożonym, ale i tu argumentacja nie uległa zmianie. Jedyne co mi zaproponowano ty wyłączenie opcji HD i włączenie ich w momencie odbioru dekodera na co w przypływie desperacji wyraziłem zgodę.

Pismo o wykupie dekodera doszło do mnie 4.07, a odesłana tego samego dnia moja zgoda na wykup do dnia dzisiejszego nie jest odnotowana w ich systemach. Efekt moich zmagań z C+ jest następujący:

1. straciłem czas i pieniądze (dojazd do dystrybutora i prawie półgodzinna rozmowa z BOA)

2. nie mogę oglądać kanałów HD z powodu BZDURNEJ wewnętrznej procedury C+

3. prawdopodobnie również:

3a. w rachunku lipcowym będę miał opłatę za wynajem dwóch dekoderów (jeżeli uda mi się odebrać PRV)

3b. będą chcieli zabrać mi 25% off za częśc kanałów HD (w umowie jaka do mnie przyszła była zapis o konsekwencjach zmiany abo na niższy w trakcie trwania umowy)

 

Tak więc przewiduję, jeszcze wiele telefonów do BOA C+. Nie jestem złośliwy, ale w tym wypadku mocno zaszli mi za skórę.

 

Pozdrawiam

 

 

PS. Po tych perypetiach już wiem, że moja umowa nie przekształci się w umowę na czas nieokreślony. Z pewnością tego dopilnuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Lukrowany" Canal+ Czytając powyższy post, to tak jakbym czytał o sobie. Tak, ja podobnie byłem wieloletnim abonetem - od dekodera z "kluczykiem". Co to zmienia, a nic. Widać! Canal+ do dziś się nie zmienił. Upłnęło ileś tam lat, a "uraz" do nich, mi pozostał :(

I kto tu "wygrywa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem długo abonentem i zawsze przed zakończeniem umowy piszę do nich prośbę o rezygnację. Po kilku dniach dzwoni do mnie konsultant i proponuje mi fajną promocję. Tak więc za pełny pakiet płacę 95zł. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981

Ja ujmę to tak... Nikt nas nie zmusza do płacenia za C+. Każdy rozsądny wie, że promocje są na chwilę, by zachęcić do zakupu danego produktu (abonamentu). Kto chce może zawsze postapić jak kolega powyżej i coś zyska. Ja teraz płacę 207 zł za full pakiet i wszystko co dodatkowe, bo mnie na to stać... Jednak jakbym nie miał pieniędzy, to bym zwyczajnie oglądał niższy pakiet, albo zrezygnował z C+. Każdy z nas umie liczyć i wie ile ma pieniędzy i na co może sobie pozwolić... Wiele razy ten temat był tutaj poruszany. Poza tym Cyfra+ nie jest tutaj winna, oni zwyczajnie prowadzą biznes. Ja uważam, że możliwość zbierania złotych plusów to dobra rzecz i raz w roku mam gratis pakiet prestiżowy przez miesiąc. Mi to wystarcza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie! :]

Czasami mnie śmieszą te narzekania na ceny, lub ofertę, tak jakby ktoś Was zmuszał do płacenia za dane usługi...

Nie mniej, w przypadku Cyfry+ człowiek/klient wie za co płaci (jeśli płaci), bowiem oferta jest co prawda nie za tania, ale najlepsza...

 

p.s. a będzie jeszcze lepsza, na 10 urodziny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ja też tak uważam. Cyfra nikogo nie zmusza do podpisywania umowy i oglądania ich programów. Ja z roku na rok rezygnuje i dostaje nową fajną promocję i jest mi z tym dobrze.

 

A co masz na myśli mówiąc, że szykują się fajne niespodzianki na 10 urodziny? i kiedy te 10 urodziny cyfra obchodzi?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Lukrowany" Canal+ Tu nie chodzi o 147, czy też 207 zł. - z całym szacunkiem - lecz oto, jak traktują abonenta. Długoletniego klienta. Poprostu jak śmiecia. Kolega @oIaf taką właśnie przygodę tu opisał. Ja miałem podobną i z banalną sytuacją. Postąpiłem zgodnie z etykietą a potraktowano mnie z góry. Tak sobie pomyślałem - za własne pieniądze, za jakie grzechy. I jak już nadarzyła się taka okazja, szybko z nimi skończyłem. Chciałem nawet już wrócić. Wszak czas podobno leczy rany, lecz zasady też zobowiązują. Teraz jestem w n-ce i CP. W końcu, ile ja oglądam tej telewizji.

 

P.S.

Będąc ileś tam lat w C+, wcale nie skarżyliśmy się na kwoty abonamentowe. Obaj z @oIaf umiemy liczyć. W przypadku moim za usługi telewizyjne, przez te całe lata, wpłaciłem w drodze abonamentu, blisko siedem tysięcy złotych. Międzyczasie przyszła konkurencja, czy lepsza, czy tańsza nie wiem, ale napewno w zupełności mi wystarcza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981

@bogdan425 ja nie uważam, że skoro jestem abonentem C+ od około 5 lat (licząc czas z WizjąTV)... to są mi oni winni jakieś wspaniałe promocje, czy wyjątkowe ceny... Nie wiem skąd się to u nas bierze??????????????? Każdy chce mieć jakieś większe prawa i być lepiej traktowany bo coś ma od kilku lat i za to płaci. Panowie jakby tak było, to świat stałby na głowie mówiąc w przenośni... Nie wiem też skąd w każdym Polaku bierze się przekonanie, że skoro coś posiada lub chce kupić to każdy kto ma mu to dostarczyć lub sprzedać ma być jego podnóżkiem, a jeśli nie to się na to wypnie :? Widać takie mamy charaktery.

 

Ja ogólnie jestem bardzo spokojnym klientem i staram się nie unosić emocjami, choć przyznam iż w ostatnim czasie z równowagi wyprowadziła mnie firma Ferguson, ale nawet im daję ostatnią szansę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
... ja nie uważam, że skoro jestem abonentem C+ od około 5 lat (licząc czas z WizjąTV)... to są mi oni winni jakieś wspaniałe promocje, czy wyjątkowe ceny... Nie wiem skąd się to u nas bierze???????????????

 

Uważam, że prawdopodobnie sama Cyfra+ nauczyła tego swoich abonentów. Wiele osob pisało na Forum, że w momencie kiedy chcieli rozwiązać umowę, dostawali atrakcyjne oferty promocyjne. Więc inni zadają sobie w sumie słuszne pytanie: Jeśli ktoś inny płaci mniej, to dlaczego ja mam płacić więcej?

Zwróćcie uwagę, że np. w CP ten problem praktycznie nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na dyskusję jaka się wywiązała, to poszła ona zupełnie innym kierunku niż było moim zamierzeniem :roll:

Jednak absta[beep]ąc od wszystkiego to wypowiedzi:

Każdy chce mieć jakieś większe prawa i być lepiej traktowany bo coś ma od kilku lat i za to płaci. Panowie jakby tak było, to świat stałby na głowie mówiąc w przenośni...
są trochę jakby z czasów realnego komunizmu. Szanujących siebie, a co ważniejsze swojego klienta, firm nie trzeba "szantażować" rezygnacją z ich usług. Same wiedzą, że 1 zadowolony klient przyprowadza 10 następnych. Lojalność jest warta najwięcej, ale na tę lojalność trzeba pracować.

Biznes w tym kraju robie wiele firm, ale jak widać nie wszystkie jeszcze dorosły do wolnorynkowej gospodarki. W tym przypadku prosta prawda, że pozyskanie nowego klienta jest wielokrość droższe niż utrzymanie starego jakoś do nich nie trafia. Jest to o tyle dziwne, że C+ wywodzi się nie z Bantustanu tylko z Francji, gdzie mechanizmy rywalizacji o lojalność klienta są dość mocno rozwinięte.

 

Wracając jednak do moich "przygód" z C+.

 

W dniu 9:07 wreszcie usłyszałem od konsultantki, że moje pismo wpłynęło i zostało zarejstrowane. Jednocześnie potwierdziła mi, że mogę udać się do Dystrybutora po odbiór oczekiwanego dekodera PRV.

Wobec tego prosto pracy pojechałem i...

Cała ta sytuacja kojarzy mi się z filmami Hitchcocka - na początek trzęsienie ziemi, a później napięcie wzrasta

...NIC :censored: . Dystrybutor twierdz, że w dalszym ciągu Mediasat wisi na moim koncie. Nie powiem, mocno zirytowany dzwonię po raz kolejny do ichniejszego BOA, a tam konsultant po kilkuminutowej naradzie z kimś u siebie przekazuje mi newsa po którym zacząłem szczerze wątpić w stan mojego słuchu / umysłu / logikę C+ (niepotrzebne skreślić). Otóż przemiłym głosem poinformował mnie, że ponieważ moją zgodę zarejstrowali 9 lipca, to nowy dekoder będę mógł odebrać dopiero w sierpniu... :censored:

Według jego słów ich wewnętrzna procedura (o której klient NIE MA PRAWA wiedzieć) jasno to prezyzuje. I bez różnicy, czy papierek ten zarejestrowaliby 1 czy 31 lipca...

Wobec takiego stanowiska właśnie wysłałem do C+ reklamację na:

- kilkukrotne wprowadzanie w błąd przez ich konsultantów

- bezsensowną procedurę.

 

Jak to mówią piłka jest obecnie po ich stronie.

 

To be continued (z pewnością) :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem i nie wiem co robić. Podpisują umowę z Cyfrą na multipakiet Canal+ wybrałem opcję opłaty miesięcznej. No i tutaj zaczynają się schody gdyż Cyfra nie przysyła mi druków do opłacenia wysyła mi tylko fakturę którą mogę sobie podetrzeć 4 litery. Co zrobić dobijaj mnie dźwonienie co 2 miesiące i proszenie się o druki do opłacenia abonamentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie będą promocje na tą rocznicę.

Może: 10 nowych kanałów na 10-lecie Cyfry!

Albo: 10 miesięcy gratis na 10-lecie Cyfry!

Chyba lepiej nie rozbudzać takich apetytów.

Zastanawia mnie ich podejście do przyszłych promocji po zablokowaniu piractwa. Czy będą lepsze czy gorsze od dotychczasowych. Obstawiam to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan mylisz sie, C+ jako kanał istnieje, tak jak mówisz 14 lat, ale start platformy Cyfra+ był pod koniec 1998 roku.

 

@lucius, ja jestem abonentem Cyfry nieprzerwanie od początku jej isnienia (jeszcze na zapisy było :D ), czy tacy jak ja mogą się spodziewać jakiejś fajnej promocji/niespodzianki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak informacyjnie. Zaplanowałem sobie wyjazd za granicę (na miesiąc), więc wymyśliłem, że zawieszę sygnał (jestem starym abo, poza okresem promocji, itp), to zaoszczędzę parę zł. Napisałem pismo, że zawieszam. No i wyjechałem. Ale wróciłem szybciej. W związku z tym pomysł - a może odwiesić? Więc napisałem maila do BOK, że chcę, że za ile, itp. Przyszła odpowiedź, że od 11-20 dnia włącznie - 36 zł (aktywacyjna opłata wyrównująca). Mam Komfortowy, C+, C+HD, E HD i AXN Pack. Odpisałem, że ok, niech aktywują, tylko niech potwierdzą kwotę i że odwiesili. Sygnał jest, OK, przyszła też odpowiedź, że odwieszają i że zgodnie z ustaleniami - 53 zł. Zbaraniałem i napisałem skąd 53, skoro miała być 36. Dzisiaj dostałem odpowiedź, że przepraszają bardzo za pomyłkę, że prawidłowa kwota wynosi 65 zł. Szczęka opadła....... Aż boję sie zapytać, dlaczego tyle...... Bo w końcu wyjdzie, ze zapłacę więcej niż normalnie.......

Sorki za przydługawy post, ale sie tak jakoś napisało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...