Skocz do zawartości

Sprzęt do odbioru serwisów streamingowych – dyskusja ogólna


szunaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie Chromecast HD wyciąga download nieco ponad 150 mb/s, czyli tyle ile Chromecast 4k, czy C+ Box, zanim padło wifi.

 

Kwestia taka, że na Chromecast HD od czasu do czasu mam zrywane połaczenie internetowe. W wersji 4k się to nie zdarzało. Cóż... Moduł wifi modułowi wifi nierówny.

 

Co do klatkowania, to też ważne jakiego rodzaju jest to katkowanie. Bo jeśli czasami coś "chrupnie", to to raczej nie jest problem, no chyba że ktoś się bardzo czepia.

 

Ale jeśli to wynika z ogladania Disney+ czy PV na 50Hz, to faktycznie dobrze jest skorzystać z mojego poradnika, który podałeś. Na Chromecast HD apka Refresh Rate również działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie Chromecast odpowiada za szybkość łącza tylko router. By była zapewniona odpowiednia szybkość łącza musi być WiFi w routerze w standardzie AC.

Na swoim Chromecast 4k czy HD   mam max  250 Mbps bo takie mam akurat łącze.

Zwykle do poprawnego działania jakiejkolwiek aplikacji streamingowej  wymagane jest połączenie minimum 40-60 Mbps i to się sprawdza bo korzystam głownie  przez VPN 50 Mbps i z żadnym serwisem polskim nie ma żadnego problemu. 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od kilku miesięcy chromecasta HD do samsunga 43" i przy szybkości pobierania na miedzi 45Mb/s z orange nigdy jeszcze nie miałem klatkowania.Router z WiFi ustawiony 2.5 Ghz i 5 Ghz.Wszyskie urządzenia (kamery zewnętrzne,laptopy,telefony i praca dla korporacji wybierają 5Ghz.- Jest szybsze.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie wszystkie sprzęty na testach wyciagają tyle, ile przewiduje umowa, czyli download 150 Mb/s

 

Jeśli kolega @Maciej80 ma takie niskie wyniki, to albo jest to kwestia routera, ale równie dobrze może to być trefny moduł wifi w danym egzemplarzu Chromecasta. Mając na uwadze fakt, że na innych urządzeniach nie ma problemów z wifi, obstawiam że to problem z Chromecastem.

 

Miałem podobną sytuacje z C+ Box. Bywały momenty kiedy test pokazywał max, ale były też okresy kiedy wyciągał na wifi 1/3 max prędkosci, lub wręcz poniżej 6 Mb/s, albo wogóle tracił połaczenie.

 

 

Edytowane przez Emilio1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinno się sprawdzić wynik speed testu,ewentualnie sam router.Tak nawiasem dodam,że kiedyś(trzy lata)miałem internet z netii do 20 Mb/s.na miedzi.To był horror.Wieczne problemy.Wieczne buforowanie.Wieczne skoki i zaniki. Obecnie mam z orange do 80Mb/s. Ustalibizowane 45Mb/s i zero problemu nawet przy tak mocnym obciążeniu jak u mnie.

Edytowane przez zefir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak chyba wolę coś po kablu. Teraz miałem np przez chwilę na chromecascie 120Mbps. Odpaliłem film i tak przez 10 minut nic nie rwało. Potem net spadł do 50Mbps i widać już było klatkowanie. W tym samym czasie na Apple tv internet bez zmian i nic nie rwie.

2 godziny temu, Emilio1985 napisał(a):

@Maciej80 Możesz też dokupić adapter USB-C - Ethernet i podpiąć Chromecasta do internetu kablem. Sam się zastanawiam nad takim rozwiązaniem u siebie.

 

https://www.amazon.pl/Gigabit-Ethernet-Thunderbolt-Chromecast-Chromebook/dp/B09MQDWP6H

 

A z tych dwóch co wymieniłeś, to chyba lepiej Homatics.

W sumie czemu lepszy Homatics? Według parametrów wychodzi mi na to że tamten drugi jest lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że po spadku do 50 Mb/ zaczęło klatkować, to nie powinno mieć znaczenia. Stream 4k potrzebuje około 25-28 Mb/s, więc na spokojnie nawet jeśli miałeś te 50 MB/s to dla streamingu jako takiego jest to całkowicie wystarczające.

 

To wyglada jakby Chromecast zaczął łapać zadyszke z jakiegoś powodu. Może czkawką się odbija 1,5 gb ram, a może jest jakiś inny problem z Twoim urządzeniem. Ale ciagle to może być problem z modułem wifi jako takim, tzn przez niestabilną prace zamula cały system i stąd masz to klatkowanie.

 

U siebie zauważyłem podobne szarpnięcia obrazu, które zwiastują utratę połączenia internetowego. Dlatego zastanawiam się nad zakupem adaptera.

 

W kwestii Homatics i Hakko. Homatics, to chyba słowacka marka, która generalnie ma dobre opinie. Hakko to mi się kojarzy z chinskimi androidowymi boxami, bez żadnych certyfikacji. Teraz wypuscili ten model który podałeś z certyfikowanym Android TV, ale gdybym ja miał wybierać, to chyba zdecydowałbym się na przystawkę od południowych sąsiadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

prośba o pomoc:

 

Telewizor Philips OLED55706

Android 11

Internet światłowód: 1Gb po kablu, 250 Mbps Wifi

Sprzęt sieciowy Cisco Meraki

 

Mam problem z klatkowaniem niektorych kanałów na Canal Plus online.

Chodzi generalnie o wszystkie kanały sportowe, Polsat Premium, Canal Plus Sport itp itd.

Takie TVN24, Polsat czy inne wynalazki działają normalnie, kanały sportowe - problem.

 

Próbowałem łączyć się po kablu, używać innego internetu (hot spot LTE), ograniczac przepustowość

łącza - zero poprawy.

 

Viaplay - działa bez zarzutu

WP Pilot - miał dokładnie taki sam problem, ale jakiś czas temu wyszła całkowicie nowa apka - problem się rozwiązał.

TVP Sport - tu jest ciekawie bo jest randomowo zależy od transmisji. Część się tnie, część nie.

Wszystkie inne serwisy streamingowe, które nie nadają contentu live Netflix, Disney +, HBO Max - zero problemu.

 

No i teraz przechodzimy do hitu. Telewizor ma wbudowany Chromecast. Jak rzucę transmisję z telefonu na telewizor wszystko śmiga cacy. Obraz płynny i ostry jak żyleta. 

 

Ktoś? Coś?

 

Z góry dzięki za pomoc. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Frorling napisał(a):

Mam problem z klatkowaniem niektorych kanałów na Canal Plus online.

Co masz na myśli pisząc "klatkowanie"? Masz buforowanie? 

CZy może chodzi o coś w stylu przeskakiwania obrazu?

43 minuty temu, Frorling napisał(a):

No i teraz przechodzimy do hitu. Telewizor ma wbudowany Chromecast. Jak rzucę transmisję z telefonu na telewizor wszystko śmiga cacy. Obraz płynny i ostry jak żyleta. 

JA tak kiedyś miałem na Chromecast 4. Kanały z C+ Online klatkowały (szarpnięcia obrazu co kilka sekund), kiedy włączałem transmisję z telefonu to problemu nie było. 

Na szczęście na Chromecast już dawno to naprawili i wszystkie kanały są ok, nie ma tych irytujących przycinek. 

Edytowane przez mingo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 minutes ago, mingo said:

Co masz na myśli pisząc "klatkowanie"? Masz buforowanie? 

CZy może chodzi o coś w stylu przeskakiwania obrazu?

To nie jest buforowanie. Np jak leci piłka, to dla mnie nie jest to płynny ruch tylko takie delikatne przeskakiwanie, szarpnięcie. 

Jest to do tego stopnia wnerwiające, że wole odpalić na telefonie i rzucić na wbudowany chromecast. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz to, co ja kiedyś miałem na Chromecast. Raczej nie ma na to rady, jedynie możesz liczyć na to, że aktualizacja czy to softu w TV czy aplikacji kiedyś to poprawi. 

 

Możesz pobawić się z KODI, tam obraz na pewno będzie płynny. 

Edytowane przez mingo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Frorling napisał(a):

Hej,

 

prośba o pomoc:

 

Telewizor Philips OLED55706

Android 11

Internet światłowód: 1Gb po kablu, 250 Mbps Wifi

Sprzęt sieciowy Cisco Meraki

 

Mam problem z klatkowaniem niektorych kanałów na Canal Plus online.

Chodzi generalnie o wszystkie kanały sportowe, Polsat Premium, Canal Plus Sport itp itd.

Takie TVN24, Polsat czy inne wynalazki działają normalnie, kanały sportowe - problem.

 

Próbowałem łączyć się po kablu, używać innego internetu (hot spot LTE), ograniczac przepustowość

łącza - zero poprawy.

 

Viaplay - działa bez zarzutu

WP Pilot - miał dokładnie taki sam problem, ale jakiś czas temu wyszła całkowicie nowa apka - problem się rozwiązał.

TVP Sport - tu jest ciekawie bo jest randomowo zależy od transmisji. Część się tnie, część nie.

Wszystkie inne serwisy streamingowe, które nie nadają contentu live Netflix, Disney +, HBO Max - zero problemu.

 

No i teraz przechodzimy do hitu. Telewizor ma wbudowany Chromecast. Jak rzucę transmisję z telefonu na telewizor wszystko śmiga cacy. Obraz płynny i ostry jak żyleta. 

 

Ktoś? Coś?

 

Z góry dzięki za pomoc. 

 

W kwestii C+ Online. Klatkowanie masz na kanałach sportowych, które nadają w 50 fps, natomiast tv ma odświeżanie 60 lub 120 Hz. Stąd problem.

 

Rozwiazanie: W aplikacji wchodzisz w ustawienia (ikonka Twojego profilu w prawym gornym rogu) -> Ustawienia Canal+ -> Tunelowanie audio dajesz na Aktywny. To powinno rozwiązać problem.

 

Viaplay - u mnie bezposrednio na telewizorze transmisje live działają płynnie (tak jak na C+ Online po aktywacji tunelowania audio). Natomiast jak chce coś puścić z odtworzenia (dział wcześniejsze transmisje) to jest klatkowanie.

 

TVP Sport - tu faktycznie jest loteria

 

WP pilot - nie mam, nie widziałem, nie wypowiadam się.

 

Jak chcesz, żeby w/w aplikacje chodziły zawsze płynnie, rozważ zakup przystawki z systemem Android TV, na chipsecie Amlogic S905X4 lub S905Y4. W ustawieniach dasz na odswieżanie 50Hz i wszystkie europejskie serwisy będą chodziły zacnie. Przykładowe przystawki: Realme TV Stick 4k, Homatics Box R, Next 4k, Xiaomi MiBox 2gen.

Edytowane przez Emilio1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na 43 calowym tv w sypialni jade na Chromecast HD. Apka Refresh Rate zmienia mi odświeżanie automatycznie dla konkretnej aplikacji. Np Netflix, PV, HBO Max - 60 Hz, C+ Online, Viaplay - 50 Hz. Dodatkowo Viaplay nie klatkuje (chipset S805X2). Wszystko sterowane z jednego pilota.

 

Natomiast w salonie tv sat od C+ i apka Viaplay na dekoderze 4k ultrabox, a reszta aplikacji na tv z Android TV.

 

Google ma podobno wprowadzić nową przystawkę w niedługim czasie. Następcę Chromecasta 4k. Jeśli Refresh Rate będzie działała (a raczej będzie) i na 99% pojawi się któryś z w/w chipsetów (bo począwszy od zeszłego roku tylko takie się pojawiają), to będzie to przystawka kompletna.

Edytowane przez Emilio1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Emilio1985 said:

Rozwiazanie: W aplikacji wchodzisz w ustawienia (ikonka Twojego profilu w prawym gornym rogu) -> Ustawienia Canal+ -> Tunelowanie audio dajesz na Aktywny. To powinno rozwiązać problem.

Dzięki, to rozwiązało problem! W życiu bym na to nie wpadł. Jedyne co teraz zauważyłem to jeśli ustawie jakość na sztywno od razu jest freeze obrazu, ale to akurat raczej ciekawostka niż rzeczywisty problem. 

 

1 hour ago, Emilio1985 said:

Viaplay - u mnie bezposrednio na telewizorze transmisje live działają płynnie (tak jak na C+ Online po aktywacji tunelowania audio). Natomiast jak chce coś puścić z odtworzenia (dział wcześniejsze transmisje) to jest klatkowanie.

 Mam dokładnie tak samo. 

 

Z tego co wyczytałem problem z adaptive refresh rate jest głównie na telewizorach z Android 11, Android 10 podobno działa ok - nie wiem nie jestem w stanie zweryfikowac. Zastanawia mnie tylko dlaczego to działa na wbudowanym chromcascie skoro zasadniczo korzysta z tego samegeo systemu operacyjnego na telewizorze. Z drugiej strony przechwytuje de facto tylko sygnał więc tu może być pies pogrzebany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Frorling napisał(a):

Dzięki, to rozwiązało problem! W życiu bym na to nie wpadł. Jedyne co teraz zauważyłem to jeśli ustawie jakość na sztywno od razu jest freeze obrazu, ale to akurat raczej ciekawostka niż rzeczywisty problem. 

Hmm... U mnie freeze nie występuje. Ale jak np cofam daną transmisje to przez pierwszą 1-2 sekundy obraz jest nienaturalnie przyspieszony. Ale po tym czasie wszystko wraca do normy.

 

14 minut temu, Frorling napisał(a):

Z tego co wyczytałem problem z adaptive refresh rate jest głównie na telewizorach z Android 11, Android 10 podobno działa ok - nie wiem nie jestem w stanie zweryfikowac. Zastanawia mnie tylko dlaczego to działa na wbudowanym chromcascie skoro zasadniczo korzysta z tego samegeo systemu operacyjnego na telewizorze. Z drugiej strony przechwytuje de facto tylko sygnał więc tu może być pies pogrzebany. 

Na Android TV 10 jest raczej wszystko tak samo. Natomiast na Android TV 9, po aktywacji tunelowania audio obraz rozjeżdżał się z dźwiękiem. Aktualizacja do ATV 11 rozwiązała ten problem.

 

Hmm... Co do przesyłania technologią chromecast, to w sumie nigdy z tego nie korzystałem więc ciężko mi się do tego odnieść. Może obraz jest jakoś inaczej przesyłany, np w 50 Hz lub 25 Hz. Nie masz wrażenia, ze np lecąca piłka się rozszczepia i wyglada jak kometa? Bo jak tak jest, tzn że jest to przesyłane w 25 klatkach na sekunde.

 

Kup sobie jedną z przystawek, które wymieniłem i bedzie git :)

 

Na przystawkach możesz zmieniać częstotliwość odświeżania. Na tv z systemem Android TV takiej opcji nie ma.

Edytowane przez Emilio1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...