Skocz do zawartości

Cyfra+ z milionem abonentów


RETROJAM500
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...

Na początku sorry za odkurzanie tematu, ale nie znalazłem lepszego miejsca.

 

Co wy na ostatnie wiadomości na temat liczby abo Cyfry+?

 

W mojej opinii 1,55 mln. (poziom z 2009 roku) to porażka bez względu na to jak by tego nie przedstawiać. "Nowa strategia", nową strategią, ale liczba klientów (nowych klientów) bardzo dużo mówi o danej platformie. Chyba rzeczywiście Cyfra+ doszła już do ściany i nie jest w stanie dalej się rozwijać (poszerzać bazy klientów). Ale to tylko moje skromne zdanie i subiektywne odczucie.

 

Wiem - kryzys i takie tam. Ale proszę zauważyć, że pozostali gracze na rynku pomimo kryzysu w większym, bądź mniejszym stopniu, ale jednak powiększyli swoją bazę klientów, a Cyfra+ "ni deczko".

 

Może coś w tym jest, że to już "górka" i teraz warto byłoby pomyśleć o "przekazaniu steru" firmy w inne ręce. Ale to tylko spekulacje, które już dawno pojawiały się tu i tam.

 

A jakie jest wasze zdanie na ten temat. Może wy widzicie coś, czego jak będąc abo Cyfry+ nieprzerwanie od 2000 roku (grudzień 1999 - jeszcze jako abo WizjaTV), nie jestem w stanie wyłapać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyfra po zmianie prezesa zmieniła strategię. Widać to było po świątecznej promocji. I myślę, że się nieźle przejechała na tej promocji bo okazało się, że przyrost abonentów nie był taki jaki oczekiwali - gdzieś widziałem wyniki i wychodzi na to że jest bardzo minimalny, prawie w granicy błędu. To wszystko przy jednoczesnym zwiększeniu abonentów ze strony konkurencji nie jest sukces. Efekt - wprowadzili 13 miesięczne umowy dla przedłużających umowy, inne promocje - miesiąc większego pakietu, czytałem ze będzie multiroom dla wszystkich na takich samych zasadach jak dla nowych abonentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie dobra wiadomosc.

balem sie ze liczba abonentow spadnie przy braku walki za kazda cene o klienta.

widac ze poszli po rozum do glowy i policzyli sobie ze nie oplaca sie wydawac olbrzymich kwot na promocje ,reklame i rabaty dla nowych abo bo oni i tak potem uciekaja jak tylko nadarzy sie okazja do zerwania umowy.

a tam maja te swoje 1,55mil ktorzy placa i na dodatek coraz wiecej

o tym ze to zasluga spliterow w wywiadzie ani slowa ale.....oni sa zadowoleni,ludzie też ....wiec gites:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili wiadomo bylo ze w perspektywie walki o prawa do Ekstraklasy Cyfra+ zrobi wszystko aby pozyskac jak najwieksze srodki do realizacji celu. Prawda wszak jest ze jesli by stracili Lige Polska to moga sie spodziewac o wiele wiekszego odplywu klientow niz to mialo obecnie miejsce (jesli wogole, bo osoby z tego forum to tylko ulamek liczby abo z Cyfry+, a wiadomo ze Nowi na pewno tez przyszli).

 

Ponadto na wyniki podane dajmy na to ze strony CP tez bym patrzyl z przymruzeniem oka poniewaz z tego co czytalem to Oni licza abonentow po przez aktywne dekodery nawet jesli umowa z klientem zostala wypowiedziana i dekoder przeszedl w FTA. "N" z kolei widac ze tez specjalnie zrobila takie promocje zeby z kolei pozyskac jak najwiecej Nowych klientow i rowniez zbieraja kase na przetarg o LP.

 

Jedyne do czego mozna by sie przyczepic to to jesli ktos jest juz Abo Cyfry tojednak przy przedluzaniu uwazam ze powinien dostawac korzystniejsza oferte od Nowych klientow. A obecnie jesli roznice sa to jednak nieznaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realia,panowie, realia. Optymizm szefa jest dyplomatyczny. Efekt "nowej strategii" poznamy w marcu, gdy karty zwrócą promocyjni abonenci z końca 2009. (sam pisałem 6 wymówień dla znajomych i tylko 1 z nich uległ namowom C+ na kontynuację). Po drugie poniżej Optimum HD nie ma w C+ pakietu godnego dzisiejszych czasów. To może powodować frustracje posiadaczy niższych , a wysoka cena optimum HD nie do przełknięcia (mimo wszystko) dla przeciętnego zjadacza chleba.

trudno też powiedzieć jak zadziała na rynek nowa wersja multiroomu (o ile będzie utrzymana). Napędza wprawdzie amatorów wysokich pakietów, ale nie ma się co oszukiwać uszczupla rynek z potencjalnych amatorów płacenia operatorowi (wolą raczej sąsiadowi)

I druga strona medalu: w ofertach przedłużeniowych poważna odwilż: wróciły umowy 13. miesięcy, można dostać darmowego PVR-a, nim popuszczą klienta dzwonią po sto razy, upusty 33% to już norma.... więc jednak ktoś widzi, ze trochę się ściemnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a twoj pesymizm jest czym spowodowany?

masz udzialy w N czy PC ze na wszystkich znanych mi forach wypisujesz ciagle to samo tylko pod innym nickiem?

prawde mowiac nie ma powodu w tej chwili sie kogokolwiek czepiac z dycydentow C+.

Liczba abonentow ta sama,wydatki na reklame i utrzymanie klienta spadly a zyski poszly w gore...nic tylko sie cieszyc.

 

co do odplywu abonentow z C+ po ew.stracie ligi...zwykla demagogia.

Polsat stracil LM i co...oglosil plajte??

jak straca OE to rownoczesnie zostaje im ok 140 mil rocznie w kieszeni...wiecie ile za to mozna zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez podniety liczba abonentow na 1.02.11 bedzie ywgladac znacznie gorzej.Klienci zlapani w super promocje w roku 2009 teraz oddaja sprzety.Jak oddawalem zestaw co cyfry koles powiedzial ze na 1 podpisana umowe przypada 9 zwrotow ale to wina samej cyfry rozpuscila klientow a teraz pokazala fige z makiem.SAm bylem sklonny do przedluzenia umowy chodzilo o pace pvr za free na caly okres umowy.W grudniu sie nie dalo ,w styczniu juz tak ale wtedy bylo za pozno

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam "to koleś powiedział mi" hmmm. to wg. jego wyilczeń za 2-3miechy cyfra by nie miała abo. :D

Niewątpliwie dali ciała na święta z promocjami - jednak u nas liczy się cena a nie jakość i zawartość merytoryczna póki co. Generalnie ma być tanio, a że za to tanio niewiele jest to inna sprawa. Dostali małą lekcję i już wyciągają wnioski, jednak podoba mi się styl myślenia szefostwa czyli powrót do platformy elitarnej. Mam nadzieję ,że będzie to miało przełożenia na jakość programów HD. Z nowych też wolę mniej a konkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawcho, a nie pomyślałeś, że może to prawda. Kalendarz jest nieubłagany. Kto podpisał umowę na 13 mcy (a takie wtedy były) właśnie teraz w styczniu i lutym kończy Okres Minimalny ( wysyp zwrotów jest normalnym zjawiskiem). W dalszych miesiącach roku sytuacja się uspokoi (wiadomo , że umowy tak sobie nie można wypowiedzieć, są zasady, terminy) chyba , że C+ da kolejny impuls np. podwyżkę abonamentu.

I druga sprawa: skąd przekonanie, że operator byłby rentowny i na poziomie gdyby jego dochody zależały tylko od tych elitarnych abonentów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak niewątpliwie mogą być teraz zwroty, dlatego nowe promo dl;a stałych/ przedłużających/ ale mnie chodziło, o argument" kolega powiedział mi, że 1 na 9 itd." Czyli czytając można wysnuć wniosek , że tak jest wszędzie i cały czas. Poza tym to jest normalna sytuacja / cykilczna/ i dotycząca wszystkich platform dających promocj na dany okres umowy więc nie widzę większego problemu. Co do reszty się zgodziłem że świąteczna promocja była do bani-tak naprawdę żadnej zanęty. Natomiast teraz następuje koniec umoów z 2009r. i świątecznej promocji z tego roku dlatego dali nowe przedłużenia / 13 miechów itd/. Generalnie tam nie siedzą [beep]e i liczyć doskonale umieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Ponadto na wyniki podane dajmy na to ze strony CP tez bym patrzyl z przymruzeniem oka poniewaz z tego co czytalem to Oni licza abonentow po przez aktywne dekodery nawet jesli umowa z klientem zostala wypowiedziana i dekoder przeszedl w FTA.

Mijasz się z prawdą. Liczą abonentów tylko tych co mają umowy i opłacają abonament. Pozostali to tzw. użytkownicy czyli Ci co nie mają już umowy, a posiadają dekodery na własność i w każdej chwili mogą opłacić dany pakiet na zasadzie pre-paid. Chyba rok temu podali wynik łączny czyli użytkowników i abonentów, a w sumie było to chyba coś koło 3,9 mln. Teraz prawdopodobnie jest to coś koło 4,1 - 4,2 mln (pewnie ta liczna by była większa, gdyby nie to, że np. CP dekodery HD tylko udostępnia), a samych abonentów mających umowy jest ponad 3,4 mln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Panowie. Widzę, że mało kto z Was prowadzi biznes ;).

 

Polecam mądry cytat z Dziennika Gazeta Prawna na temat Cyfry+: Pozyskanie klienta nie jest trudne, jeśli skusi się go agresywnymi promocjami. Są one obliczone na szybki wynik, ale nie pozwalają budować stabilnej bazy. Nam zależy, by klienci zostawali z nami na lata. Dlatego nie włączamy się w agresywną wojnę cenową.

 

I właśnie wiele komentarzy na tym forum jest tego przykładem. Cyfra+ skusiła klientów atrakcyjnymi promocjami, na których mało co zarabiała, a teraz klient ucieka, bo nie dostał rabatów takich jak rok temu. Więc po [beep]ę trzymać i inwestować w takiego klienta? Lepiej jest posiadać mniejszą liczbę klientów, ale klientów którzy oczekują czegoś więcej od telewizji i przynajmniej aktywują Canal+, niż tysiące klientów do których najzwyczajniej świecie się dopłaca ;).

 

Jeszcze raz powtarzam. Cyfra+ stawia na klienta wymagającego, który wykupi przynajmniej Canal+, bo nie po to Cyfra+ go nadaje, by sobie leciał dla siebie. Ponad połowa abonentów Cyfry+ korzysta właśnie w pakietu premium, a już 10 proc. korzysta z usługi Multiroom. To pokazuje, że Cyfra+ na klientach zarabia, a nie kusi półdarmowa ofertą ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Panowie. Widzę, że mało kto z Was prowadzi biznes ;).

 

Polecam mądry cytat z Dziennika Gazeta Prawna na temat Cyfry+: Pozyskanie klienta nie jest trudne, jeśli skusi się go agresywnymi promocjami. Są one obliczone na szybki wynik, ale nie pozwalają budować stabilnej bazy. Nam zależy, by klienci zostawali z nami na lata. Dlatego nie włączamy się w agresywną wojnę cenową.....

 

Ten mądry cytat był aktualny kilka lat temu.Ja polecam inny artykuł : http://gielda.onet.pl/platformy-cyfrowe ... rasa-detal

 

 

Poza tym znam tych wymagających.Wymagają aby działało na kilku telewizorach.Tylko to tak naprawdę trzyma wielu klientów (pomijając kibiców którzy zapłacą każde pieniądze).

Piszesz że połowa abonentów korzysta z opcji Premium ale nie wiemy ilu płaci standardową stawkę a ilu jedzie na promocjach czy włączeniach co drugi miesiąc.Nie oszukujmy się.Cztery dychy za kanały z powtórkami to wcale nie jest tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecac to Ty mozesz choć artykul ten jest glupi i nie logiczny.

żadnej wojny o klienta juz nie bedzie (oprocz N) bo nie ma juz o kogo sie bic..

Ludzie z jakims tam uposarzeniem juz dawno maja tv sat w domu a pozostaly tylko niedobitki.

teraz chodzi o to by wyciagnac od tych klientow ktorych sie ma wiecej kasy a zawsze wiecej moze dac bogaty niz biedny.

stabilny i dobrze sytuowany klient-to jest to!

i dlatego w calej rozwiazlosci popieram to o czym pisze gazeta prawna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...