Jump to content

Conan

Users
  • Content Count

    1083
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

167 Rewelacyjna

About Conan

  • Rank
    Połowa mocy ;)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zdobywca Złotego Niedźwiedzia za najlepszy film na ubiegłorocznym festiwalu Berlinale - "Synonimy" od dziś w CDA Premium. Muszę przyznać, że to rozdrobnienie praw robi się coraz bardziej irytujące. Nie jestem wielkim kinomaniakiem, który musi obejrzeć każdy festiwalowy film, ale w przypadku polskich dystrybutorów często nie wiadomo do końca gdzie pojawi się dana produkcja. Filmy Aurory są tego najlepszym przykładem.
  2. "Szaleńczy wyścig Johna DeLoreana" (dokument) - 09.03 "Herezja" - 13.03 Tyle zauważyłem w ramówce do 13 marca. Pewnie jeszcze coś wpadnie w pozostałych dwóch tygodniach marca, ale raczej nic nie zmieni faktu, że to będzie najsłabszy miesiąc filmowy w Canal+ jaki pamiętam. Przejrzałem też z ciekawości marcową ramówkę TVP i są tam bodajże dwa filmy Monolithu z 2018 roku, które miały już premierę w Canal+.
  3. Nie tylko w brytyjskim. Netflix kupił międzynarodowe prawa. Film pojawił się w ofercie platformy w 189 krajach. W Polsce premiera będzie w Canal+, a na Netflix film trafi dopiero 8 listopada. Co do Oscarów to zarówno "Historia małżeńska", jak i tym bardziej "Irlandczyk" nie mieli raczej szans na zwycięstwo w głównej kategorii. Nawet jeśli Akademia nie nagrodziłaby "Parasite" to następną produkcją w kolejce do Oscara było "1917". Wydaje mi się, że już "Roma" w tamtym roku była bliższa statuetki za najlepszy film.
  4. Bardzo przewidywalne rozdanie z jedną niespodzianką - zwycięstwem "Parasite" w głównej kategorii. Mimo fenomenu tej produkcji do końca nie wierzyłem, że Akadamia nagrodzi tam film nieanglojęzyczny.
  5. Między innymi dlatego częściej oglądam teraz filmy i zamknięte mini seriale. Człowiek ogląda serial przez 7 lat, żeby na koniec zostać z urwaną historią. Po prostu rewelacja. Nie zamierzam więcej sięgać po produkcje Showtime.
  6. Sytuacja, kiedy stacja otwarta nabywa prawa filmowe do pierwszej emisji premium raczej się nie zdarza. Z biznesowego punktu widzenia jest to nieopłacalne, a nie sądzę, żeby chodziło o realizację tzw. misji czy wyróżnienie się na tle konkurencji. Co innego gdyby były to prawa sportowe. Film nie ma takiej siły przebicia. Bardziej obstawiam, że Monolith i Canal+ są na etapie rozmów i negocjacji, a nawet jeśli ostatecznie nie doszli czy nie dojdą do porozumienia to po prostu żadna stacja premium nie będzie pokazywać tych filmów. Możemy mieć do czynienia z przerwą, jak w przypadku HBO i Warnera, ale przekonamy się po zobaczeniu ramówki Canal+ na marzec.
  7. Spróbuj "Secuestro" i "Fatamorgane". Może niekoniecznie na miarę "Contratiempo", ale też dobre. W tym roku na Netflixie pojawi się serial "Niewinny" tego samego twórcy na podstawie powieści Cobena. Można też sprawdzać inne hiszpańskie thrillery dostępne w serwisie. Jest kilka niezłych i klimatycznych ("Za późno na gniew", "Syn zemsty", "Nieznany", ostatnio dodany "Kto mieczem wojuje"), ale od razu ostrzegam, że nie są tak spektakularne, jeśli chodzi o fabularne twisty. Spoza Netflixa polecam "La cara oculta" czy "Wyjście z tunelu".
  8. To co prawda nie dotyczy bezpośrednio polskiego Netflixa, ale myślę, że to warta uwagi ciekawostka. Netflix kupił międzynarodowe prawa do polskiego filmu "Ukryta gra" ("The Coldest Play") z 2019 roku, który jako tzw. Netflix Film pojawi się w serwisie 8 lutego. W Polsce prawdopodobnie film pokaże premierowo Canal+ (koprodukcja TVN).
  9. W lutym także pierwsza w tym roku większa własna premiera filmowa czyli "The Last Thing He Wanted". Thriller polityczny reżyserki "Mudbound" z ze znanymi nazwiskami w obsadzie. W rolach głównych Anne Hathaway, Ben Affleck i Willem Dafoe. Film będzie miał premierę za kilka dni na festiwalu w Sundance. Na Netflix trafi 21 lutego. https://www.youtube.com/watch?v=xSxNTFjrtS8 Polecam też zwrócić uwagę na "La Trinchera Infinita" ("Wieczny okop"). Podobno jeden z najlepszych hiszpańskich filmów 2019 roku. Ma 15 nominacji do tamtejszych nagród filmowych Goya (rozdanie 25 stycznia), gdzie konkuruje m.in z "Bólem i blaskiem" Almodovara. Generalnie luty dużo lepszy niż styczeń. Dosyć ciekawie wygląda obecnie sytuacja z polskimi filmami od Next Film. Część z nich trafia premierowo do Netflixa, część do Canal+.
  10. Trochę słabo z tym weekendem oscarowym. Nikt przecież nie oczekuje "Bożego ciała", które nie miało jeszcze premiery VOD (nawet "Zimnej wojny" w tamtym roku nie wyemitowali w oscarowy wieczór, tylko przełożyli), ale mogli już chyba pokazać "Kafarnaum",czy "Złodziejaszki". Jest też jeszcze wspomniane przeze mnie wcześniej "Vice", choć trudno mi powiedzieć, czy akurat Canal+ ma prawa do tego filmu.
  11. Przydałaby się emisja "Vice", bo to jedyny anglojęzyczny film nominowany do Oscara w 2019 roku, który nie miał jeszcze premiery w stacjach premium. Z filmami Monolithu jeszcze bym nie przesądzał. Są z nimi w miarę na bieżąco zakładając, że filmy tego dystrybutora pojawiają się około rok po polskiej premierze kinowej, a niektóre nawet później.
  12. Nie sądzę, aby Serialowa uwzięła się na Netflixa. Recenzentom mają prawo nie podobać się takie seriale jak "Wiedźmin" czy "Mesjasz". Zacząłem oglądać ten drugi i sam uważam, że mimo świetnego pomysłu wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Odpuściłem go po trzech odcinkach. Równie dobrze mogę napisać, że portal naEkranie zawyża oceny produkcji Netflixa skoro "Mesjasz" ma tam ocenę 9/10, a ja się z tym nie zgadzam. Gdyby wszystkim podobało się to samo byłoby po prostu nudno 😀
  13. Krótka ta wyłączność. Już za tydzień emisja filmu w TVP2.
  14. Lista zwycięzców https://naekranie.pl/aktualnosci/zlote-globy-2020-rozdane-poznajcie-zwyciezcow-1578291722-1578294233 Największe zaskoczenie to dwie statuetki dla "1917" w tym za najlepszy film. Pominąłem go w swoich przewidywaniach, bo nie miał jeszcze premiery w polskich kinach, ale Amerykanie chyba też nie spodziewali się takiego werdyktu. Szkoda "Historii małżeńskiej", która zdobyła tylko jedną, najmniej istotną nagrodę. Niby wszyscy wiedzieli, że Zellweger i Phoenix wygrają, ale jednak po cichu liczyłem, że to Johansson i Driver okażą się czarnymi końmi gali. Phoenix oczywiście jak najbardziej zasłużył na zwycięstwo, Zellweger w "Judy" niestety nie widziałem. Konkurencja była bardzo mocna, ale to głównie "Historii małżeńskiej" kibicowałem. Tegoroczna gala to w pewnym sensie porażka Netflixa. Rekordowa liczba nominacji i tylko dwie statuteki - dla Laury Dern za "Historię małżeńską" i Olivii Colman" za "The Crown". "Irlandczyk" i "Dwóch papieży" zostały całkowicie zignorowane. Kategorie serialowe okazały się dużo bardziej przewidywalne. Nie z wszystkimi trafiłem, ale "Sukcesja", "Fleabag" i "Czarnobyl" zdecydowanie rządziły w ubiegłym roku. Oczywiste i zasłużone statuetki. Na koniec zapominałbym o najważniejszym czyli genialnym prowadzącym. O Ricky'm Gervaisie i jego niepoprawnych politycznie żartach piszą dziś wszystkie media. Warto było zobaczyć miny niektórych aktorów.
  15. Dziś w USA (6 stycznia o 2:00 naszego czasu) rozdanie Złotych Globów, jednych z najważniejszych obok Oscarów nagród filmowych. W Polsce tradycyjnie nie będzie transmisji z gali, a jedynie relacja z czerwonego dywanu na kanale E! Lista nominowanych https://www.filmweb.pl/awards/Złote+Globy/2020 Moje typy w niektórych kategoriach. FILM DRAMATYCZNY: "Historia małżeńska" (wygra "Irlandczyk" lub "Joker") FILM KOMEDIOWY LUB MUSICAL: "Pewnego razu w Hollywood" AKTORKA W FILMIE DRAMATYCZNYM: Scarlett Johansson - "Historia małżeńska" (wygra prawdopodobnie Renée Zellweger za rolę w "Judy") AKTOR W FILMIE DRAMATYCZNYM: Adam Driver - "Historia małżeńska" (chyba najmocniejsza kategoria roku, wydaje się, że Driver przegra z Phoenixem, a jest jeszcze Banderas) AKTOR W KOMEDII LUB MUSICALU: Leonardo DiCaprio - "Pewnego razu w Hollywood" (wygra raczej Eddy Murphy, może też namieszać Egerton, dosyć nieoczywista kategoria) FILM ZAGRANICZNY: "Parasite" REŻYSERIA: Bong Joon Ho - "Parasite" (nie bez szans jest oczywiście Scorsese i Tarantino) SCENARIUSZ: Noach Baumach - "Historia małżeńska" (obawiam się, że to będzie nagroda pocieszenia dla "Historii małżeńskiej", ale równie dobrze mogą tu nagrodzić "Parasite" czy "Dwóch papieży") AKTORKA DRUGOPLANOWA: Jennifer Lopez - Hustlers AKTOR DRUGOPLANOWY: Joe Pesci -" Irlandczyk” (druga najmocniejsza kategoria roku obok aktora pierwszoplanowego, obstawiam wygraną Brada Pitta) SERIAL DRAMATYCZNY: "Sukcesja" SERIAL KOMEDIOWY: "Fleabag" FILM TELEWIZYJNY LUB SERIAL LIMITOWANY: Czarnobyl (jedynie "Niewiarygodne" mogą mu zagrozić, ale to mało prawdopodobne) AKTORKA W SERIALU DRAMATYCZNYM: Olivia Colman - "The Crown" (jeśli nie ona to pewnie zostanie doceniony serialowy powrót Jennifer Aniston) AKTOR W SERIALU DRAMATYCZNYM: Brian Cox - "Sukcesja" AKTORKA W SERIALU KOMEDIOWYM LUB MUSICALU: Phoebe Waller-Bridge - "Fleabag" AKTORKA W SERIALU LIMITOWANYM ALBO FILMIE TELEWIZYJNYM: Merritt Wever - "Niewiarygodne" AKTOR W SERIALU LIMITOWANYM ALBO FILMIE TELEWIZYJNYM: Jared Harris - "Czarnobyl" AKTORKA DRUGOPLANOWA W SERIALU, SERIALU LIMITOWANYM ALBO FILMIE TELEWIZYJNYM: Helena Bonham Carter - "The Crown" AKTOR DRUGOPLANOWY W SERIALU, SERIALU LIMITOWANYM ALBO FILMIE TELEWIZYJNYM: Andrew Scott - "Fleabag"
×
×
  • Create New...