Skocz do zawartości

Oznakowanie wiekowe programów


qqq_b
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1)To w jaki sposób Polsat emituje oznakowania wiekowe to po prostu kpina. Są praktycznie większe od LOGA STACJI. Czy to jest normalne? Co stoi na przeszkodzie, aby zrobić takie jak ma TVP, albo przynajmniej TVN?

2) Dlaczego kanały Canal+ i Canal+film mają 2x większe oznakowania wiekowe niż inne rodzime kanały od Canal+ ( np. Ale Kino+ lub TeleToon+ )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Trzeba kliknąć na internetowa stronę polsatu

http://www.polsat.pl/Kontakt,2859/index.html

i wysłać wiadomość że ograniczenia wiekowe przeszkadzają w oglądaniu programu i pytanie czy ograniczenia mogą być mniej widoczne w czasie nadawania i przede wszystkim mniejsze.

Potrzebna jest tylko odrobina dobrej woli i na pewno można spełnić oczekiwania telewidzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu zapytanie powinieneś raczej wysłać do kogoś z TVN-u, a nie na forum. My jedynie możemy się tego domyślać. Być może chodzi o to, że TVN jest emitowany drogą naziemną analogową, a osoby które odbierają sygnał w ten sposób mają zwykle nie za wielkie telewizory 4:3. TVN nie chcąc, aby oznaczenia były dla nich zbyt mało czytelne zdecydował się na pozostawienie większej wersji znaczka. Oczywiście małe oznaczenia nie są wcale mało czytelne na małych telewizorach, ale być może ktoś z TVN-u w ten sposób pomyślał. Druga możliwość jest taka, że to po prostu czyjeś zaniedbanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jednak najmłodsi mogli ten program obejrzeć po raz drugi, bo o tym co mogą oglądać dzieci decydują zwykle ich rodzice, którzy w większości przypadków nie zwracają uwagi na ten spam ekranowy. Nie tak dawno temu przypadkowo natknąłem się na wydanie Telekuriera, w którym pokazywany był reportaż o chłopcu, który ogląda ten program od 4 roku życia. Kierując się oznaczeniem wiekowym widniejącym w lewym górnym rogu Telekurier można oglądać najwcześniej od 12 roku życia. Ten przykład pokazuje jak niewiele osób respektuje te ograniczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od momentu jak TV 4 zmodyfikowała swoje oznaczenia wiekowe, cały czas tak emitowała i emituje oznaczenie "dla dorosłych" - tzn. jako jedyne z białym wypełnieniem. Podobnie zresztą robi TV Puls.

Ktoś pisał, że w ustawie jest zapisane sformułowanie "biały klucz", stąd może dlatego niektóre stacje wycięły tylko liczby i buźkę ze swoich oznaczeń.

 

A co do KRRiT, to może niech zwróci w końcu uwagę niektórym stacjom TV (np. TVN, Polsat, Puls czy TVP), aby zaprzestały łamania zapisów nowej ustawy medialnej (emitują autopromocję w trakcie audycji - pomimo zakazu)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba Tele5? Nawet po wycięciu cyfr z pozostałych oznaczeń.

Na Tele 5 widziałem wycięty klucz, ale może nie piszmy na których stacjach klucz jest wycięty, a na których nie. Jeszcze faktycznie ktoś z KRRiT się do tego akurat przyczepi. :(

 

Z tym, że autopromocja często opatrzona jest napisami końcowymi, a co za tym idzie jest to dodatkowa pozycja programu. Z tej luki korzysta większość nadawców. A TVP raczej nie szaleje z przerywaniem programów, chyba, że porannych...

Jak to dodatkowa pozycja programu? Napisy końcowe (czy też początkowe) stanowią całość emitowanego np. filmu (nawet podawany czas trwania filmu obejmuje napisy końcowe) i jest to jedna audycja! Z resztą nawet gdyby ktoś twierdził, że jest to dodatkowa pozycja programu, to przecież w ustawie jest wyraźnie napisane, że autopromocja może się pojawiać tylko i wyłącznie POMIĘDZY poszczególnymi pozycjami, a nie w ich trakcie. Ponadto autopromocje w postaci wyskakujących grafik typu "za chwilę" czy "następnie" na TVN, Polsat i TV Puls pojawiają się przed napisami końcowymi, a autopromocje w postaci przebiegających pasków z reklamami np. muzycznych show (niby zapraszających do udziału w castingach) pojawiają się w trakcie różnych audycji (w ogóle nie związanych z tym muzycznym programem) co kilkanaście/kilkadziesiąt minut. :!:

Akurat do TVP póki co mam najmniejsze zastrzeżenia, ale TVN i Polsat to już po prostu lecą sobie w przysłowiowe kulki i czas najwyższy, aby ktoś z KRRiT coś z tym zrobił. Po co ta ustawa była w ogóle uchwalana, skoro tym dwóm stacjom jak widać wszystko wolno? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w końcu dobrą wiadomość dla wrogów spamowania autopromocjami w czasie serialu pt.,,Galeria". Od pn lub wt. spiker nie wtrąca się z zapowiedziami podczas napisów końcowych. Widocznie ktoś zwrócił się do KRRITV w tej sprawie, bądź KRRITV przeczytała moją wypowiedź na forum. Bardziej prawdopodobna jest pierwsza wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to dodatkowa pozycja programu? Napisy końcowe (czy też początkowe) stanowią całość emitowanego np. filmu (nawet podawany czas trwania filmu obejmuje napisy końcowe) i jest to jedna audycja! Z resztą nawet gdyby ktoś twierdził, że jest to dodatkowa pozycja programu, to przecież w ustawie jest wyraźnie napisane, że autopromocja może się pojawiać tylko i wyłącznie POMIĘDZY poszczególnymi pozycjami, a nie w ich trakcie.
No to dajmy na to w trakcie filmu np.New York Taxi (dziś 20:35-22:45) w trakcie przerwy reklamowej o 21:00 pojawia się program "Włącz emocje" posiadający odrębną oprawę graficzną i napisy końcowe wraz z napisem Produkcja 2012 Polsat. To nie jest czysta autopromocja, tylko program mający na celu promowanie swoich propozycji (czyli autopromocja nie nazwana autopromocją) i taki program może pojawić się w trakcie przerwy, ale autopromocja oznaczona jako autopromocja nie. Dodam że od 19 grudnia TVN w trakcie przerw reklamowych nie emituje zapowiedzi swoich programów pod żadną postacią. W TVN jedynie do czego można się przyczepić to tylko spiker na koniec m.in. Na Wspólnej i belki "za chwilę". Na chwilę pbecną są to jedyne przewinienia TVN.

 

Mam w końcu dobrą wiadomość dla wrogów spamowania autopromocjami w czasie serialu pt.,,Galeria". Od pn lub wt. spiker nie wtrąca się z zapowiedziami podczas napisów końcowych. Widocznie ktoś zwrócił się do KRRITV w tej sprawie, bądź KRRITV przeczytała moją wypowiedź na forum. Bardziej prawdopodobna jest pierwsza wersja.
Albo pierwsza wersja, albo ktoś w TVP poszedł po rozum do głowy. KRRIT nie czyta takich forów. Prędzej by czytali forum Emitela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dajmy na to w trakcie filmu np.New York Taxi (dziś 20:35-22:45) w trakcie przerwy reklamowej o 21:00 pojawia się program "Włącz emocje" posiadający odrębną oprawę graficzną i napisy końcowe wraz z napisem Produkcja 2012 Polsat. To nie jest czysta autopromocja, tylko program mający na celu promowanie swoich propozycji (czyli autopromocja nie nazwana autopromocją) i taki program może pojawić się w trakcie przerwy, ale autopromocja oznaczona jako autopromocja nie. Dodam że od 19 grudnia TVN w trakcie przerw reklamowych nie emituje zapowiedzi swoich programów pod żadną postacią. W TVN jedynie do czego można się przyczepić to tylko spiker na koniec m.in. Na Wspólnej i belki "za chwilę". Na chwilę pbecną są to jedyne przewinienia TVN.

Jasne, ale pisząc o napisach końcowych odnosiłem się właśnie do autopromocji w postaci nakładania spikera bezczelnie zakłócającego i reklamującego inne pozycje programowe - w trakcie przecież trwania jeszcze bieżącej audycji (bo napisy końcowe filmu stanowią przecież całość audycji). I pierwszy zaczął to robić TVN, po nim Polsat, a teraz próbuje także TVP.

O to mi chodziło, a nie o wstawki pomiędzy reklamami (te jak dla mnie mogłyby nawet sobie być, bo nie ingerują bezpośrednio w emitowany program).

 

Mam w końcu dobrą wiadomość dla wrogów spamowania autopromocjami w czasie serialu pt.,,Galeria". Od pn lub wt. spiker nie wtrąca się z zapowiedziami podczas napisów końcowych. Widocznie ktoś zwrócił się do KRRITV w tej sprawie, bądź KRRITV przeczytała moją wypowiedź na forum. Bardziej prawdopodobna jest pierwsza wersja.

Jeżeli KRRiT by coś w tym kierunku zrobiła, to raczej nakazałaby przede wszystkim stacjom Polsat, TVN i TV Puls zaprzestania łamania przepisów. :!:

Ja sądzę, że TVP po prostu doszła do wniosku, że już wystarczająco rozreklamowała ten swój nowy serial "Galeria" (reklamując przy okazji i inne swoje pozycje programowe). Sądzę, iż była to pewnego rodzaju próba. Jeżeli nie było skarg, to może się to niestety w przyszłości powtórzyć (bo skoro KRRiT nie reaguje na łamanie przepisów przez prywaciarzy, to dlaczego miałaby się czepiać tylko TVP). :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...