Skocz do zawartości

Usługa multiroom


MaBri
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Otrzymaliśmy komplet dekoderów i muszę powiedzieć, że konfiguracja multiroom była drogą przez mękę. Cała aktywacja MR trwała około tygodnia. Wydzwoniłem ok. 100 (jeśli nie więcej) minut na infolinię.

 

Słowniczek:

MR = multiroom

DB = dekoder biały

DC = dekoder czarny

 

1) Do żadnego z dekoderów nie dołączono instrukcji na temat multiroom. Zwykłe instrukcje do dekoderów.

2) Pierwsze uruchomienie dekodera białego (DB). Jeśli dobrze pamiętam, MR był w menu. Skonfigurowałem, nie działa. Pierwszy telefon => trzeba zaczekać do 2-óch dni na menu multiroom w dekoderze czarnym (DC). "Niech pan sprawdzi pudełko, bo powinna być instrukcja". Sprawdziłem ponownie, nie ma. I jeszcze "proszę podłączyć DB do anteny, zaczekać na pobranie nowego oprogramowania i MR już będzie. ok

3) Następny dzień - pojawiły się nowe opcje w DC. Ustawienia sieci MR. Konfiguruję, sprawdzam, nie działa. Infolinia => musi być osobne menu w dekoderze MR. Czyli czekam.

4) Kolejny dzień - jest menu MR w obu dekoderach. Konfiguruję. DB wisi na oczekiwaniu na kartę lub aktywacji. Po godzinie => infolinia => "wiszenie" na aktywacji może potrwać do 2 dni. A ja, głupi, po godzinie już dzwonię. No więc czekam. W międzyczasie na DC nie ma obrazu, tylko wisi na brak audio/video lub oczekiwanie na kartę

5) 2 dni później. DB nadal wisi na aktywacji => infolinia. Reset 3 przyciskami DC i "wyślemy ponownie pakiet aktywacyjny. Pewnie coś poszło nie tak". Czas aktywacji do 2 godzin, jeśli dobrze pamiętam. Nie poszło. Zaczekam dłużej.

6) kolejny dzień => infolinia. Mam wrażenie, że po raz pierwszy spotkałem się z pracownikiem, który wiedział, o czym mówi => biały dekoder ma problemy z aktywacją karty po kablu ethernetowym. Najlepiej na czas aktywacji podłączyć do anteny, cały czas przy połączeniu kablem ethernetowym w trybie MR. W ciągu godziny wszystko było

 

Pomiędzy rozmowami często próbowałem skonfigurować samodzielnie i wg instrukcji na stronach n-ki, które znalazłem po którymś telefonie. W trakcie przewinęła się wigilia i święta, kiedy dodzwonienie było trudniejsze i czasem po prostu odpuszczałem i czekałem dzień, czy dwa.

 

Od tej pory MR działa, a raczej stara się działać:

1) dekodery potrafią się brzydko zawiesić po utracie połączenia sieciowego. Np. po wyłączeniu routera lub zmianie konfiguracji sieci. W takim przypadku najczęściej trzeba oba odłączyć od zasilania, żeby móc ponownie skonfigurować sieć do MR. Inaczej często nie potrafi przeprowadzić konfiguracji

2) na ekranie potrafi się pojawić brak audio/video lub oczekiwanie na kartę

3) VOD na DB praktycznie nie działa. Podczas oglądania pojedynczego filmu nawet 10x dźwięk potrafi się rozjechać z audio. W takim przypadku trzeba przerwać oglądanie, wrócić do VOD i wznowić film. Czasem po minucie potrafi ponownie się rozjechać.

4) na kanałach HD dźwięk co chwila się przycina (co kilka minut)

5) diagnostyka jakości połączenia MR:

a) wykonana na DB, podczas oglądania kanału HD: do 40 Mb i częsty błąd jakości

B) wykonana na DB, podczas oglądania zwykłego kanału: 80 Mb, brak błędów jakości

c) wykonana na DC, podczas oglądania kanałów HD na obu dekoderach: 0 Kb i same błędy jakości

 

Oczywiście powyższe problemy próbowaliśmy rozwiązać z pracownikami infolinii - kolejne minuty. Wykonane czynności obejmowały m.in.:

1) odłączanie dekoderów od prądu

2) resetowanie dekoderów

3) restartowanie dekoderów

4) przywracanie ustawień fabrycznych na obu dekoderach

5) podłączanie dekoderów bezpośrednio, a nie przez router. O dziwo parametry były do 25% gorsze niż z routerem. Kabel "bezpośredni" ok. 1m

6) podłączenie DB z telewizorem przez SCART zamiast HDMI. Zgoda na wykonanie tego testu diagnostycznego obejmowała wytłumaczenie pani z infolinii, że ze SCARTem i tak nie będzie mógł pozostać ze względu na jakość obrazu oraz że DB nie ma złącza z 3-ma gniazdami.

7) wyłączenie MR i ponowna konfiguracja od prawie 0

8 ) z własnej inicjatywy wymieniliśmy również router na inny model

 

Dzisiejsza pani z infolinii zaproponowała wysłanie dekodera białego do serwisu, ale rozmawiałem później z innym pracownikiem i uzgodniliśmy, że wykonam jeszcze fizyczne usunięcie MR z DB i ponowne pobranie oprogramowania. Jeśli to nie pomoże to mam podjechać z oboma dekoderami do ich serwisu dla DC, bo panowie/-ie będą mieli możliwość sprawdzenia obu. W końcu nie wiadomo, co działa nie tak i możliwe, że winny jest czarny dekoder, oba lub po prostu oprogramowanie lub źle dobrany sprzęt do usługi.

 

Moim faworytem jest źle dobrany sprzęt. Soft zgłasza nawet 0 pasmo przy oglądaniu kanałów HD co IMHO oznacza, że działa na pograniczu możliwości i jakiekolwiek dodatkowe opóźnienia powodują problemy. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego w dekoderach są karty 100 Mb, podczas gdy standardem właściwie już jest 1 Gb. Przynajmniej u mnie już taka jest i nie jest to luksus.

 

Dodatkowo myślę, że problem jest z softem, który np. często nie potrafi ponownie skonfigurować sieci po utracie połączenia i potrzebny jest restart. Zbył mały bufor na przesyłane dane również może być powodem.

 

Obecnie na infolinię wydzwoniłem grubo ponad 100 minut, co ma oczywiście określoną wartość abonamentową. Poświęciłem również dużo czasu na rozwiązanie problemu. Nie mówiąc o nerwach i takich "banalnych" rzeczach, jak obiecana obsługa wifi w dekoderach, której nie ma i musiałem prowadzić w mieszkaniu kabel ethernetowy.

 

Generalnie zalecam ostrożność, chociaż mój ostatni rozmówca z infolinii powiedział, że jeszcze nie było takiego przypadku, jak mój i zgłosi ten problem do obsługi technicznej. Po wielu rozmowach była to 2-ga osoba, która sprawiała wrażenie kompetentnej.

 

Specjalnie zdecydowałem się na n-kę, żeby nie musieć prowadzić kabli antenowych w mieszkaniu i DB jest tym głównym. Mam nadzieję, że w ciągu miesiąca uda się rozwiązać problem i n-ka zaproponuje jakieś rozwiązanie, żeby zrekompensować koszta i wynagrodzić problemy, bo nie chciałbym wypowiadać umowy.

 

P.S. YouTube w ogóle nie działa. Nie działał ani w trybie MR, ani gdy był tylko DC. Lista filmów jest widoczna, ale przy włączeniu każdego filmu zgłasza, że nie może odtworzyć. Tego już kompletnie nie rozumiem, ponieważ internet działa bez zarzutu.

 

P.S.2 Wykonałem dzisiaj usunięcie MR z DB magiczną kombinacją przycisków na pilocie i ponowną instalację. Problem nadal występuje. Sprawdziłem również, że jedyna funkcja, która działa prawidłowo to odtwarzanie nagrania na DB z DC. Wygląda to dla mnie raczej na problem z softem, niż z samymi dekoderami. Po godzinie oglądania TVN HD pojawił się napis brak audio/video. Po przełączeniu kanałów wszystko z powrotem jest ok.

 

Z zainteresowaniem, przeczytalem recenzje instalacji, za ktora bardzo dziekuje. Co mnie ciekawi, to to czy te problemy dalej istnieja? Czy takie problemy zdarzaja sie jeszcze u innych abonentow? Rozumiem, ze dekodery byly podlaczone tylko przez wifi (bez podlaczenia DB do anteny, czyli tak, jak na grafice tu: http://sklep.satserwis.pl/webpage/insta ... outer.html. Czy zdaje takie podlaczenie w praktyce egzamin, czy lepiej podlaczyc DC z DB przez powerline, czyli przyslowiowy kontakt od pradu? W sumie chodzi mi o to aby w sypialni obejrzec tvn24 lub inny kanal w SD i szlo to przez wifi a nie chce montowac drugiej anteny satelitarnej w sypialni...

 

Pzdr! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem abonentem n (vide podpis) i mam następujące pytanie w kwestii nMultiroom'u:

 

Czy jest możliwe zawarcie promocyjnej umowy wyłącznie na nMultiroom na 24 miesiące z pierwszymi 12 miesiącami gratis w ramach tego samego konta abonenta bez zmian w umowie podstawowej?

 

Nie chcę zmieniać umowy podstawowej, zawartej na bardzo korzystnych /dla mnie/ warunkach, ale chcę rodzicom udostępnić możliwość odbioru n.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj podłączałem klientce. Biały jest bez podłączenia do anteny. Tunery się komunikują. Niestety przy uruchomieniu białego pojawia się komunikat o sprawdzaniu karty, dochodzi do 80% i zatrzymuje się. Kilka telefonów do n i każdy konsultant mówi co innego. W końcu jeden stwierdził, że biały się źle sparował, ale nie wiem , czy z kartą, czy z czarnym. Problemu nie dało się oczywiście rozwiązać, bo dział techniczny pracuje do 18.00. Przyjęto zgłoszenie i kazano czekać. Pytam o jakiś telefon, bo chciałbym w przyszłości uniknąć takich sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
możesz nawet i 500 metrów kabla mieć
40 metrów możesz kupić spokojnie, 60 jeszcze może.

 

Powinno działać do 100m, dając dobrą skrętkę i umiejętnie kładąc kabel.

Jeśli więcej niż 100m to trzeba przez switcha i powinno śmigać.

Mówię tutaj o odległości do routera, ewentualnie bezpośredniego podłączenia.

 

Turbobox <-100m-> Biały

Turbobox <-100m-> router <-100m-> Biały

Turbobox <-100m-> switch <-100m-> router <-100m-> switch <-100m-> Biały

 

Wg. standardu ethernet powinno działać, ważne aby dekodery były w tej samej podsieci.

Więc między routerem a dekoderem musimy dać switch.

 

Oczywiście to wszystko w teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Wreszcie po wykonaniu kilku telefonów do nBOKu, udało się wytargować zakup samego nMultiroomu bez zmian umowy podstawowej. Jak się okazało, dopiero powoływanie się na informacje na forum n-ki o ofercie nMultiroom (biały za 399zł, 3 miesiące gratis) podziałało na konsultanta niczym słynny "sezamie, otwórz się"... We wcześniejszych rozmowach nie oferowali sami z siebie tej usługi.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dodaniu kanalow Polsatu jest maly problem.

Turbodekoder ma dobra liste, wszystko jest po nowemu.

Bialy dekoder ma dalej stara liste, a dodatkowo sa po 2 kanaly z tych nowych. Przykladowo wybieram pilotem program 7. Wlacza sie TVN CNBC. Wlaczam program wyzej, dalej jest kanal 7, lecz pojawia sie Polsat HD. Co z tym zrobic? Resetowalem dekoder, przywracalem ustawienia domyslne, nic nie pomaga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...