Skocz do zawartości

WiFi PremiumBox+ |G5| (ADB NCP-4740SF)


ircios
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy antenie 100 cm unicable też będzie działał ok, choć na terenie Polski rozmiar anteny 80 cm jest już wystarczający. Ja na południowym zachodzie Polski przez wiele lat z powodzeniem stosowałem antenę 60 cm (w dodatku z zezem na Astrę i przełącznikiem Diseq) i dopiero przy bardzo ciężkich burzach przycinało sygnał (góra 2-3 razy w roku). Oczywiście im bliżej północnego wschodu Polski tym sygnał jest słabszy i wtedy wymagana jest min. antena 80 cm. 

Jeśli więc wymieniasz antenę bo poprzednia jest stara lub uszkodzona to faktycznie możesz kupić od razu większą 90...100 cm ale jeśli wymieniasz dobrą 80 cm na 100 cm, to jakichś większych korzyści nie uzyskasz. Pamiętaj, że większa antena jest bardziej podatna na wiatr i wymaga bardziej stabilnego mocowania i grubszego uchwytu.

Z dobrych anten polecam TRIAX TD 80cm  lub  Inverto 80 cm.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, do osob uzywajacych ten dekoder. Otoz mam multiroom z dwoma starszymi dekoderami- Pace 500HD oraz Sagemcom i zastanawiam sie nad wymiana Pace na WIfiPremiumboxa. Pytanie, czy warto i czy bede mogl caly czas uzywac starego multiroomu bez lacznia dwoch dekoderow? Pace mi ostatnio zaczal sie dlugo wlaczac i ogolnie nie nalezy do demonow szybkosci, z tygo powodu wlasnie zastanawiam sie nad zmiana. Z gory dziekuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kola01: mam jakąś polsatowską - ona nawet nie ma pełnych 75cm - może 73cm. Niestety max jaki mogę na niej uzyskać to siła 50-60% jakość 15-40% (czyli pasek żółty i czerwony) w zależności od kanału (uprzedzając pytania - ustawiałem naprawdę długo i dokładnie przesuwając antenę po mm w te we wte). I wystarczy duże zachmurzenie, żeby np. Domo Tv nie odbierał. Dlatego myślę o 100cm. Jeśli dodało by mi to 10-15% do siły i jakości to byłbym zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wymianie na pewno nie stracisz. Zastanawia mnie tylko słaba siła sygnału, która może wskazywać na zbyt długą lub słabej jakości instalację (konwerter o małym wzmocnieniu, słabej jakości lub za długie kable, skorodowane źle zarobione złącza, stratny sumator, żle dobrane gniazdo końcowe itp.) Siła sygnału nie jest zbytnio wrażliwa na ustawienie anteny i w znacznej mierze obrazuje po prostu jakość samego połączenia tuner-konwerter. U mnie zawsze siła wynosi 100% ale swoją instalację kładłem z naciskiem na jej jakość. Obecnie mam antenę 80 cm. 

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moją kładł monter-elektryk i chyba się do tego nie przyłożył. W galimatiasie budowy umknęło mi coś takiego jak jakość przewodów (kładł zwykłe białe najtańsze-nawet nie byłem świadomy, ze są jakieś inne), czy ich ilość - nigdy nie przykładałem wagi do tv (raczej rzadko oglądam), więc się tym nie interesowałem. Moja wiedza kończyła się na tym, że potrzebny jest kabel i byle jaka antena. Także pewnie ta instalacja jest byle jaka - no ale już za późno na prucie ścian. Łączeń po drodze też jest trochę - sumator (ten już raczej dobry - sam kupowałem, chyba nawet diplexer ale to muszę sprawdzić) - potem łączenie F-F na strychu (nie wiem po co - chyba do ewentualnego multiswitcha), potem przewód w ścianie w dół do gniazdka w salonie (ten "fachofiec" nawet nie pomyślał, żeby dać dwa przewody do nagrywania... eeech :( Jakbym ja pracował tak jak 99% tych majstrów - to dawno bym w kryminale siedział. Zanim ta instalacja padnie to mam nadzieję, że do tego czasu wymyślą jakiś patent na bezprzewodowy przesył sygnału  z konwertera do dekodera i nie będę musiał pruć ścian :). Może jak znajdę czas to przejrzę te przewody i sam zarobię eFki, odkręcę gniazdko - może coś to da.

 

Edit:  nie wiem czy to ma znaczenie - ale tym samym ciągiem przewodów idzie DVB-T (bez wzmacniacza), którą już sam dołożyłem i tam mam siłę 100%, więc może z tą instalacja nie jest tak najgorzej?

Edytowane przez Sidi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo ekranowany, długi kabel sam działa jak antena dvb-t. Nie potrzeba wtedy wzmacniacza i często... samej anteny :)

Jakość kabla i samych połączeń jest często lekceważona. Jakość kabla jest tym ważniejsza im jest on dłuższy. Ważne jest nie tylko jego małe tłumienie ale i skuteczne ekranowanie. A gdy jest prowadzony na zewnątrz - jakość powłoki izolującej (odporność na słońce i warunki atmosferyczne).

A wracając do siły sygnału, sytuację może poprawić konwerter z większym wzmocnieniem (najlepiej 60 dB) np. serii "Inverto Black Ultra" (nie mylić z "Invero Black Premium", który ma już mniejsze - typowe wzmocnienie 55dB) 

Mając jeden kabel obecnie jesteś skazany na konwerter unicable. Wszystko powinno działać, łącznie z DVB-T ale konwerter też kup dobry, przykładowo Inverto IDLB-QUDL42-UNI1L-1PP  lub   IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP  (wzmocnienie obu to 57dB dla SCR).

Powodzenia.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - mam problem z twardym dyskiem w moim WiFi Premiumbox+ - działał dobrze - nagrywał i odtwarzał, a od paru dni niestety buczy, klekocze - tak jakby talerze dysku  same się kręciły -  trzeba odłączyć dysk od dekodera - po podłączeniu jest dobrze a zaraz zaczyna od nowa wariować - można jednocześnie też korzystać z tego dysku. Jak jest wyłączony dekoder (opcja oszczędzanie energii) zaczyna sam klekotać ?

Mam nagrań parę ważnych dla mnie audycji :

- czy można to jakoś zgrać i na przykład sformatować dysk

- czy oddać do punktu - jest na gwarancji do 29 grudnia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - mam problem z twardym dyskiem w moim WiFi Premiumbox+ ...

- czy oddać do punktu - jest na gwarancji do 29 grudnia.

 

Nie ma czegoś takiego jak gwarancja na tuner. Sprzęt jest udostępniany przez operatora w trakcie trwania umowy i w każdej chwili możesz zgłosić jego wadliwe działanie a operator musi zapewnić Ci sprawny sprzęt. 

Nagranego materiału nie zgrasz. Jest zabezpieczony. Jeśli możesz, to obejrzyj co tam musisz i zrób format z poziomu komputera. Później podłącz z powrotem do tunera, zaadoptuj i sprawdź jak działa. Myślę, że format nie pomoże, że i tak jesteś skazany na jego wymianę w APS ale i tak nie masz nic do stracenia więc co Ci szkodzi zrobić format.  

Swoją drogą takie stukanie głowicy dysku często wiąże się z fizycznym uszkodzeniem powierzchni talerza dysku. Najczęściej powstaje na skutek wstrząsu, upadku itp. choć oczywiście nie zawsze.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - mam problem z twardym dyskiem w moim WiFi Premiumbox+ - działał dobrze - nagrywał i odtwarzał, a od paru dni niestety buczy, klekocze - tak jakby talerze dysku  same się kręciły -  trzeba odłączyć dysk od dekodera - po podłączeniu jest dobrze a zaraz zaczyna od nowa wariować - można jednocześnie też korzystać z tego dysku. Jak jest wyłączony dekoder (opcja oszczędzanie energii) zaczyna sam klekotać ?

Mam nagrań parę ważnych dla mnie audycji :

- czy można to jakoś zgrać i na przykład sformatować dysk

- czy oddać do punktu - jest na gwarancji do 29 grudnia.

Pozdrawiam

 

Przerabiałem to. Oddaj do punktu nc+. Od ręki dostaniesz nowy. U mnie podejrzewam, że przyczyną padnięcia dysku była żona. Ten dysk położony na tunerze bez żadnego mocowania latał w te i we wte podczas sprzątania. Po podłączeniu do kompa masa realokowanych sektorów. Żona ma teraz zakaz dotykania tunera ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIFI PREMIUM BOX + SONY Z42 BŁĄD HDCP

 

Złożyłem oficjalną reklamację na pojawiający się błąd HDCP (znikający obraz i dźwięk, czarny obraz, tak jakby ktoś odłączył kabel HDMI)

Reklamacja odrzucona-tak się dowiedziałem na infolini. Czekam za pismem oficjalnym jak przyjdzie, co tam nasmarowali. W niedzielę mija 14 dni-jeśli do tej pory nie dostanę odpowiedzi pisemnej w poniedziałek rano ze względu na brak informacji  reklamacja teoretycznie powinna być zasadna lub złoże odwołanie...

 

Wymieniłem 3 kable HDMI

Uaktualniłem oprogramowanie TV do najnowszej wersji

Korzystałem z 4 wejść HDMI w TV

Ustawienia tv i dekodera zgodne z info uzyskanym na infolinii nc+

 

Wszystko bez skutku - ręce opadają.

 

Czy ktoś mi doradzi jak mam wrócić do starego sprzętu PACE PVR 500GB, ewentualnie skutecznie złożyć reklamację lub wypowiedzieć umowę - mam już dosyć tego ciągłego przerywania i słuchania dzieciaków że znów obraz zginął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Downgrade sprzętu jest niemożliwy, więc nie masz szans ani na pace ani na Mediabox. Niestety ta chora platforma woli się droczyć zamiast dogadać się z abonentem. Będą się wymieniać pismami, że masz wymienić dekoder w punkcie, że masz wymienić kable itp. Przerabiane już rok temu. Jedyne co ci pozostaje to połączyć kablem euroscart.

Edytowane przez kfm877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIFI PREMIUM BOX + SONY Z42 BŁĄD HDCP

 

Złożyłem oficjalną reklamację na pojawiający się błąd HDCP (znikający obraz i dźwięk, czarny obraz, tak jakby ktoś odłączył kabel HDMI)

Reklamacja odrzucona-tak się dowiedziałem na infolini. Czekam za pismem oficjalnym jak przyjdzie, co tam nasmarowali. W niedzielę mija 14 dni-jeśli do tej pory nie dostanę odpowiedzi pisemnej w poniedziałek rano ze względu na brak informacji  reklamacja teoretycznie powinna być zasadna lub złoże odwołanie...

 

Wymieniłem 3 kable HDMI

Uaktualniłem oprogramowanie TV do najnowszej wersji

Korzystałem z 4 wejść HDMI w TV

Ustawienia tv i dekodera zgodne z info uzyskanym na infolinii nc+

 

Wszystko bez skutku - ręce opadają.

 

Czy ktoś mi doradzi jak mam wrócić do starego sprzętu PACE PVR 500GB, ewentualnie skutecznie złożyć reklamację lub wypowiedzieć umowę - mam już dosyć tego ciągłego przerywania i słuchania dzieciaków że znów obraz zginął.

 

Witam!

Reklamacja? Szkoda czasu i zdrowia.Nic nie zdziałasz, powrotu do Pace nie ma.Trzeba z tym żyć lub kupić kabel iHDMI np.na Hollex ( Google i poczytaj ) - ponoć rozwiązuje sprawę koszt ca 180-200zł. Spece NC ( od techniki) doradzają na infolinii zakupić ten kabel, wiedzą o tym i rżną głupa.

Pracują nad aktualizacją - od 1,5 roku.Ciekawe że dotyczy to sprzętu ADB., na Sażemach i Pace jest OK.

Nie walcz z kablami, gniazdami HDMI, CIERPLIWIE wyłącz dekoder odczekaj kilka chwil spróbuj włczyć ponownie ( szczegóły są opisane w instrukcji dekodera nt. HDCP ) Pozdrawiam

Edytowane przez Barti
Poprawiono cytowanie treści innego postu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIFI PREMIUM BOX + SONY Z42 BŁĄD HDCP

 

Złożyłem oficjalną reklamację na pojawiający się błąd HDCP (znikający obraz i dźwięk, czarny obraz, tak jakby ktoś odłączył kabel HDMI)

Reklamacja odrzucona-tak się dowiedziałem na infolini. Czekam za pismem oficjalnym jak przyjdzie, co tam nasmarowali. W niedzielę mija 14 dni-jeśli do tej pory nie dostanę odpowiedzi pisemnej w poniedziałek rano ze względu na brak informacji  reklamacja teoretycznie powinna być zasadna lub złoże odwołanie...

 

Wymieniłem 3 kable HDMI

Uaktualniłem oprogramowanie TV do najnowszej wersji

Korzystałem z 4 wejść HDMI w TV

Ustawienia tv i dekodera zgodne z info uzyskanym na infolinii nc+

 

Wszystko bez skutku - ręce opadają.

 

Czy ktoś mi doradzi jak mam wrócić do starego sprzętu PACE PVR 500GB, ewentualnie skutecznie złożyć reklamację lub wypowiedzieć umowę - mam już dosyć tego ciągłego przerywania i słuchania dzieciaków że znów obraz zginął.

Jak dostałeś potwierdzenie przyjęcia reklamacji to na odpowiedz maja do 30 dni a nie 14.Może spróbuj  podłączyć pod inny tv lub sprawdż sprzęt w ich punkcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam Premiumboxa i TV SONY 46Z5500.

W ciągu roku może z 5 razy zobaczyłem dosłownie na chwilę, czarny obraz z napisem błąd DHCP - na dosłownie 2-3 sekundy. Nie musiałem nic wyłączać czy ruszać kablem, który swoją drogą jest najtańszy z najtańszych, by po chwili obraz wrócił.

Rozumiem, że u Was problem jest bardziej uciążliwy?

Nie wiązał bym jednak tego z jakością kabla HDMI, skoro taką sytuację potwierdza wiele osób a pewnie każdy z nas ma inny kabel - różnej jakości.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się najpierw nim coś napiszesz albo raczej przeczytaj poprzednie posty.

Nie sugeruj jednostkowego uszkodzenia HDMI bo problem występuje praktycznie w każdym Premiumboxie. Wymiana więc nic nie da. Swoją drogą nie wiem jakby mieli to sprawdzić w APS skoro problem (przynajmniej u mnie) występuje raz na 2 miesiące i to na kilka sekund po czym samo się naprawia.  Nawet jeśli u innych jest częściej to przecież i tak w APS tego nie wyłapią i skwitują, że tuner sprawny.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[beep]a, pracuje w APS i mialem juz kilka tak uszkodzonych Premium jak wyzej opisujecie, ba trafil sie nawet taki egzemplarz prosto z pudelka podlaczony do naszego pokazowego TV... Puszczamy tego kilkadziesiat miesiecznie i jakos nie zauwazylem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...