Skocz do zawartości

Moduł CAM CI+ / CAM CI+ ECP platformy CANAL+ - pytania, problemy, komentarze


kaspian0007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, ww6 napisał:

@eXtinction

Jakiego dysku używasz?

Mój Technistar nie widzi Verbatim-a 53023 1TB.

 

Ja mam WD 2TB (FAT32).

Jaki masz na swoim dysku system plików? 

Często jest tak(w przypadku starszych tunerów), że dysk musi mieć system plików FAT32, jak masz inny to sformatuj, powinno pomóc.

Daj znać czy dysk ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mikoko nie mogę włączyć wyszukiwania kanałów przez moduł CI+ ECP, bo wszystko zatrzymuje się na etapie gdy pojawia się ekran z "weryfikacją urządzenia" (czyli modułu).

Po kolei wygląda to tak:

- wkładam moduł do TV. Pojawia się komunikat "moduł włożony"

- zaraz po tym pojawia się ekran weryfikacji urządzenia z napisami "Moduł Canal+, weryfikacja urządzenia, proszę czekać" oraz pasek postępu tej weryfikacji, który w ogóle nie rusza z miejsca (ciągle pokazuje 0%)

- gdy mimo wszystko wchodzę w wyszukiwanie kanałów dla nc+/C+ to dostaję oczywiście komunikat że nic nie znaleziono

- po wejściu do menu modułu CAM widać jednak dane modułu (np. nr seryjny i inne) ale widać danych karty (tam, gdzie powinny być dane karty jest N/A)

 

Karta Cayman była wymieniona na nową dwa razy (za każdym razem parowana z modułem), moduł też wymieniłem (nowy moduł został sparowany z nową kartą). ICA potwierdza, że nr karty jest poprawny, że jest sparowany z modułem i że karta ma właściwe uprawnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5fe16bfaacceb1901aeca34e3f6178d2.jpg

 

Wiem o czym piszesz, bo miałem identycznie.

Też wymieniałem moduł na nowy dla pewności. Sprawdziłem na innym TV i spokojnie tam chodził. Coś podejrzewam, że siadł tuner sat.

Ale weryfikację urządzenia możesz przerwać klawiszem "back" na pilocie.

90aa73fdaf42b9b07480d6414fa17dec.jpg

Jaką masz wersję oprogramowania ?

Walczyłem ze swoim TV ponad tydzień. Bez skutku. Nie chcę ci psuć humoru na weekend, ale bez serwisu się nie obejdzie. U mnie też to się stało zaraz po aktualizacji softu. Z tym, że była wtedy burza i może też przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie takie same ekrany i komunikaty.

Wersja oprogramowania to Android 9 Pie. Nie znalazłem innego opisu wersji programowania (są jeszcze dane nt. jądra i kompilacją systemu).

Już się pogodziłem z myślą o serwisie, ale jeszcze powalczę z Sony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei mam inny problem, moduł ruszył w czasie 2 minut, i było wszystko w porządku, ale jak zmieniłem kanał po 2 godzinach, to pojawił się komunikat brak karty i czarny ekran, po poruszenie kartą obraz wrócił. Czy moźe tak być, źe jak się moduł podgrzeje, to się minimalne odkształca i traci łączność z kartą. Kiedyś czytałem o takim problemie i wystarczyło pod kartę w module wysunąć pasek plastiku i było wszystko w porządku. Czy ktoś miał coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie takie same ekrany i komunikaty.
Wersja oprogramowania to Android 9 Pie. Nie znalazłem innego opisu wersji programowania (są jeszcze dane nt. jądra i kompilacją systemu).
Już się pogodziłem z myślą o serwisie, ale jeszcze powalczę z Sony.

Wersja zabezpieczeń to z którego miesiąca i roku ? U mnie nie chodził z grudnia 2019
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nastąpiła poprawna inicjalizacja modułu ,zarówno w dekoderze jak i w TV , musi byc uruchomiony jakis kanał z oferty PC+, np TVP1.   Moduł nie zainicjalizuje gdy nie przeprowadzi sie wczesniej skanowania i wyboru kanalu.   Jesli nie jest mozliwe przeprowadzenie wyszukiwania kanalow z wlozonym modulem, trzeba to zrobic po jego wyjeciu .  Nie wiem jak to jest w telewizorach z androidem , ale w Samsungach z systemem Tizen , jest mozliwosc skanowania  konkretnych transponderow , wiec nie trzeba skanowac calego satelity.   Po za tym nie nalezy sie sugerowac wypowiedziami typu , ,,ten modul nie jest kompatybilny z telewizorem''  bo to kompletna bzdura.  Jesli telewizor posiada wejscie CI+,  ALE NIE ZWYKŁE CI  , to modul bedzie w nim dzialal.  Niekompatybilnosc moze odnosic sie tylko do starszych telewizorow , ktore nie wspieraja systemu zabezpieczen ECP .  Ale po pierwsze , ECP ma byc stosowane tylko na kanalach 4K , i to na wybranych pozycjach programowych , a po drugie tak do konca nie wiadomo od kiedy bedzie to stosowane

Przed chwila sprawdzilem jak to wyglada na Samsungu UE49KS8000.  Inicjalizacja modulu to doslownie kilka sekund , zreszta tak samo jak na dekoderze DM920, w ktorym tego modulu docelowo uzywam.  Wiec jesli przeprowadzacie ten proces prawidlowo , to problem musi byc w telewizorach z Androidem

Edytowane przez Barti
Usunięto puste cytowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tak nalegałem by kolega sprawdził skanowanie satelity. Po opisie usterki mam niemal pewność ze tv jest uszkodzony. Miałem dokładne tak samo. Zapytałem się jaka jest na pokładzie wersja softu. Wiem ze takie cyrki dzieją się po wgraniu pewnego softu z sieci o wersji 6.4758

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 4 letniego Sharpa 42 cale zwykły HD najtańszy bez bajerów i bez Androida z wbudowanym tunerem sat i wejściem CI+.

Moduł NC+/PC+ CI+ z ECP działa bez problemów. Zainicjował się prawidłowo włożony do gniazda w TV.

Podgląd uprawnień - przechodzą uprawnienia. Dekoduje co ma dekodować czyli dostęp do kanałów HD z oferty bez kanału C+ 4K.

 

Na Ultimo 4K moduł NC+/PC+ CI+ z ECP działa poprawnie dekoduje C+ 4K. Brak podglądu ustawień modułu i uprawnień.

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Ultimo 4k nie masz dostepu do ustawien i menu modulu?  Na DM 920 nie ma z tym problemu .  Odpowiada za to wtyczka Autopin , dzieki ktorej oprocz dostepowi do menu modulu , mozna miedzy innymi przypisywac konkretne kanaly do modulow , a ma to znaczenie gdy na przyklad w drugim zlaczu uzywa sie modulu od CP.

Edytowane przez Barti
Usunięto zbędne cytowanie. Nie cytujemy treści poprzedniego postu w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kedar1 nie mam dostępu do menu modułu czyli nie sprawdzę uprawnień - numeru karty - numeru modułu - wersji softu jak działa włożony do Vu+ Ultimo 4K.

Do zadań modułu czyli przypisania kanałów które mają być dekodowane przez moduł mam. To działa bez problemu na VU+ Ultimo 4K.

Na Vu+ Ulitmo 4K ( także inne dekodery VU+ na sofcie VTi ) tak to działa to są dwie osobne opcje w ustawieniach :)

 

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Barti napisał:

Moduł CAM CI+ ECP, a także ten poprzedni CI+ (bez ECP) od Platformy CANAL+, w przeciwieństwie np. do modułu CAM CI+ Cyfrowego Polsatu, nie posiada tzw. trybu "Legacy", co sprawia, że do jego działania wymagany jest odbiornik wspierający "natywnie" standard CI+. Odbiorniki obsługujące jedynie starszy standard CI nie będą w ogóle współpracować z modułem CAM CI+ Platformy CANAL+.

Nie wiem, czy Twój post był do mnie ale rozróżniam które moduły są stricte CI+ a które Legacy ale dzięki za chęć wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Miałem dokładnie taką wersję softu jak mi TV padł. Podejrzewam, że chodzi o stare zabezpieczenia. Teraz mam styczeń 2020.

Zapytam jeszcze, skąd masz tę wersję? Była taka z fabryki, czy sam aktualizowałeś? Przyznaj się , bo tej wersji Sony nigdy nie wypuścił jako aktualizację. Mogła być tylko wgrana w fabryce dla modeli np. XG9505 w dacie produkcji 5/2020. Niestety czeka cię wymiana płyty głównej lub wgranie softu z wersji H 6.4770, bo musi być nowsza numerowo niż ta, którą masz. Ale ty masz chyba OLED-a? Musisz poczytać na forum avsforum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po zakupie TV, przez kilka dni miałem w nim stary moduł Aston CI z kartą Cameleon. Wszystko było OK.

Po wymianie na CI+ ECP i Caymana - nie działa.

Chyba nie ma  też nowszego softu do mojego TV. Sprawdziłem to na jednym z forów niemieckich - produkcja 05/2020 oznacza "fabryczny" soft 6.4758.

Pogrzebię teraz na avsforum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz o tyle luz ze Sony zrobi ci tv na gwarancji. Wychodzi ze w tym 6.4758 jest skopana obsługa modułu lub stare zabezpieczenia. Teraz zostaje ci czekanie na nowszy soft niż obecnie posiadany bądź wgranie 6.4770. Lub po prostu kontakt z Sony o zwrot z wymiana bądź naprawa gwarancyjna.

Bo nie rozumiem jak można wypuścić w nowszym sofcie starsze zabezpieczenia. Soft 6.3626 > luty 2020 | 6.4758 > grudzień 2019

Teraz jestem niemal pewny ze chodzi właśnie o te zabezpieczenia. Moduł c+ z EPC to dość wymagający sprzęt. I zapewne sprawdza te zabezpieczenia. Tak mnie jeszcze naszło. Sprawdź w Google play czy nie ma jakiś aktualizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...