Skocz do zawartości

platforma "n" - pytania początkującego


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem zainteresowany platformą n, a dokładnie promocją o nazwie "wielka rewolucja" i mam kilka pytań. Z góry dziękuję za odpowiedzi:)

 

1. Aktywacja recordera w tej promocji kosztuje 48zł, a ile kosztowałaby aktywacja turbodekodera?

2. Czy w n istnieje coś takiego, że do 10 dni po podpisaniu umowy można ją bezkarnie wypowiedzieć? Pamiętam, że taka możliwość jest/była w cyfrowym polsacie.

3. O co chodzi z tymi dwoma kablami? Aktualnie mam starego echosia 717 z polsatu i jest z nim połączony tylko jeden kabel z satelity.

4. Czy z recoredem dostaję kabel HDMI w zestawie, czy muszę go osobno dokupić?

5. Pamiętam, że kiedyś nagrania w recorderze można było ustawiać jedynie na podstawie EPG. Jak wygląda sytuacja z EPG dzisiaj? Czy wszystkie kanały je mają? Czy można ręcznie ustawiać godziny nagrań?

6. Jak z głośnością dysku? Da radę usnąć przy włączonym dekoderze?;>

7. Co się będzie działo po 13 miesiącach umowy? Zamieni się na umowę na czas nieokreślony, czy jakaś pani z infolinii zadzwoni z nową ofertą jak w C+?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem zainteresowany platformą n, a dokładnie promocją o nazwie "wielka rewolucja" i mam kilka pytań. Z góry dziękuję za odpowiedzi:)

 

1. Aktywacja recordera w tej promocji kosztuje 48zł, a ile kosztowałaby aktywacja turbodekodera?

W tej promocji turborecorder nie jest oferowany. Z tym, że wybierając recorder najprawdopodobniej (choć nie na 100%) otrzymasz dekoder z jedynej produkowanej aktualnie serii, czyli serii CLRA. A to jest sprzętowo samo urządzenie co turbodekoder. Aby zrobić z niego turbodekoder wystarczy w dowolnym momencie jego eksploatacji telefonicznie zamówić płatną aktywację nowego oprogramowania.

 

2. Czy w n istnieje coś takiego, że do 10 dni po podpisaniu umowy można ją bezkarnie wypowiedzieć?

Jest taki punkt w regulaminie n-ki:

Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia, w terminie 10 dni od daty zawarcia: od Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, od Umowy zawartej na odległość. W takim przypadku Abonent ma obowiązek niezwłocznego zwrotu (z zastrzeżeniem, iż nie może nastąpić to później niż w terminie 14 dni od daty uznania Umowy za niezawartą) na rzecz ITI Neovision Dekodera wraz z Kartą dekodującą i udostępnionym Zestawem antenowym, a ITI Neovision zwróci Abonentowi wniesioną Opłatę Aktywacyjną.

 

3. O co chodzi z tymi dwoma kablami? Aktualnie mam starego echosia 717 z polsatu i jest z nim połączony tylko jeden kabel z satelity.

Oczywiście możesz dalej korzystać z istniejącej instalacji, z tym, że recordery (nie tylko n-ki, ale wszystkie) mają możliwość nagrywania innego programu niż oglądany, o ile od anteny idą 2 niezależne kable a nie jeden. W twoim wypadku oznacza to zmianę konwertera na podwójny przy antenie lub dołożenia drugiego i pociągnięcia od niego dodatkowego kabla.

 

4. Czy z recoredem dostaję kabel HDMI w zestawie, czy muszę go osobno dokupić?

Nie. W komplecie jet tylko kabel SCART. Kabel HDMI, ewentualnie iHDMI trzeba dokupić we własnym zakresie.

 

5. Pamiętam, że kiedyś nagrania w recorderze można było ustawiać jedynie na podstawie EPG. Jak wygląda sytuacja z EPG dzisiaj? Czy wszystkie kanały je mają?

Wszystkie programy z pakietów n-ki mają EPG i można wg tego EPG je nagrywać.

 

Czy można ręcznie ustawiać godziny nagrań?

Tak też można.

 

6. Jak z głośnością dysku? Da radę usnąć przy włączonym dekoderze?;>

W przypadku recordera z serii CLRA jest OK. Można przy nim spać. Gdybyś dostał recorder z serii BSLA - będziesz miał problem.

 

7. Co się będzie działo po 13 miesiącach umowy? Zamieni się na umowę na czas nieokreślony, czy jakaś pani z infolinii zadzwoni z nową ofertą jak w C+?

Dotąd było tak, że zawsze dzwonili i coś tam proponowali, ale raczej nic ciekawego. Stąd korzystniej może wówczas być rozwiązać umowę i wziąć nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Aby zrobić z niego turbodekoder wystarczy w dowolnym momencie jego eksploatacji telefonicznie zamówić płatną aktywację nowego oprogramowania.

Ile to kosztuje? Jakie nowe możliwości daje taka aktualizacja?

2.

Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia, w terminie 10 dni od daty zawarcia: od Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, od Umowy zawartej na odległość. W takim przypadku Abonent ma obowiązek niezwłocznego zwrotu (z zastrzeżeniem, iż nie może nastąpić to później niż w terminie 14 dni od daty uznania Umowy za niezawartą) na rzecz ITI Neovision Dekodera wraz z Kartą dekodującą i udostępnionym Zestawem antenowym, a ITI Neovision zwróci Abonentowi wniesioną Opłatę Aktywacyjną.

Czy za "lokal przdsiębiorstwa" można uznać dystrybutora n? Tzn. jeżeli podpisze umowę u jakiegoś dystrybutora na mieście to też będzie mi przysługiwać to prawo zwrotu, tak?

 

3. Jak rozróżnić serię CLRA od BSLA? Czy przy podpisywaniu umowy można wybrać taką wersję dekodera jaką się chce?

 

4. W nboxach można tworzyć jakieś własne listy kanałów (taka funkcjonalność była pokazywana na jakiejś konferencji), prawda? Jak dobrze pamiętam nie można zmienić numeru danego kanału, ale można sprawić żeby niektóre były pomijane przy przeglądaniu listy klawiszami CH+, CH- (np. TV5 czy chyba CNN, które są wysoko na liście a ja np. nie potrzebuje anglojęzycznych kanałów na pierwszych pozycjach).

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, czy oprogramowanie turbo pozwala wybrać rozdzielczość 1080p? pytam Was, ponieważ posiadam plazme hdready panasonica, gdzie chipset skalujący obraz podnosi wszystko do 1080p, a następnie downscaluje do rodzielczości natywnej (1024x768), także rodzielczość 1080p jest dla mnie optymalna, zarówno dla konsoli, dvd, blu-raya itd.

z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

1. Ile to kosztuje? Jakie nowe możliwości daje taka aktualizacja?

2.Czy za "lokal przdsiębiorstwa" można uznać dystrybutora n? Tzn. jeżeli podpisze umowę u jakiegoś dystrybutora na mieście to też będzie mi przysługiwać to prawo zwrotu, tak?

3. Jak rozróżnić serię CLRA od BSLA? Czy przy podpisywaniu umowy można wybrać taką wersję dekodera jaką się chce?

4. W nboxach można tworzyć jakieś własne listy kanałów (taka funkcjonalność była pokazywana na jakiejś konferencji), prawda? Jak dobrze pamiętam nie można zmienić numeru danego kanału, ale można sprawić żeby niektóre były pomijane przy przeglądaniu listy klawiszami CH+, CH- (np. TV5 czy chyba CNN, które są wysoko na liście a ja np. nie potrzebuje anglojęzycznych kanałów na pierwszych pozycjach).

 

Ad.1 - 148 zł - nowe możliwości na n.pl znajdziesz. Najważniejsza to 6x większy dysk, youtube, nowe bajeranckie menu. Możesz też wziąć w promocji i wtedy turbowanie jest tańsze - np.promocja Full.

Ad.2 - Tylko via domokrążca/telefon/Internet. Zawierając umowę u dystrybutora zawierasz ją faktycznie w punkcie sprzedaży, a nie na odległość.

Ad.3 - Po nr seryjnym odróżnisz, a konkretnie po literach przed nr

Ad.4 - Dokładnie

 

@lamparcicho

Jak Ci TV HD Ready może skalować do 1080p skoro i tak mu to do niczego nie jest potrzebne? A i tak w nboxie nie ma 1080p bo i po co komu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to kosztuje?

148 zł + przedłużenie umowy o bodajże 13 miesięcy.

Jakie nowe możliwości daje taka aktualizacja?

1. Odblokowanie pełnej powierzchni dysku (500GB zamiast 250GB), w tym 4 razy większa powierzchnia na nagrania własne (320 zamiast 80GB). Co ważne zwiększenie przestrzeni na nagrania nie skutkuje utratą twoich dotychczasowych nagrań, jak by było w przypadku wymiany recordera.

2. Dostęp do serwisów YouTube i Allegro.

3. Animowane menu 3D z wieloma funkcjami, których nie ma w zwykłym recorderze.

 

Czy za "lokal przdsiębiorstwa" można uznać dystrybutora n? Tzn. jeżeli podpisze umowę u jakiegoś dystrybutora na mieście to też będzie mi przysługiwać to prawo zwrotu, tak?

Aktualnie praktyka jest taka, że lokal dystrybutora nie jest traktowany jako siedziba ITI. W każdym razie powołując się na ten punkt regulaminu można do 10 dni zwrócić dekoder niezależnie od tego czy był wzięty w APSie, czy zamówiony telefonicznie i dostarczony kurierem.

 

3. Jak rozróżnić serię CLRA od BSLA? Czy przy podpisywaniu umowy można wybrać taką wersję dekodera jaką się chce?

Na boku kartonowego opakowania jest widoczny numer dekodera. Zawierając umowę w APS najpierw poproś o pokazanie dekodera - jeśli ma numer zaczynający się od CLRA możesz brać śmiało. Zamawiając telefonicznie nie masz żadnego wpływu na to z jakiej serii egzemplarz otrzymasz.

 

4. W nboxach można tworzyć jakieś własne listy kanałów (taka funkcjonalność była pokazywana na jakiejś konferencji), prawda?

Tak.

 

Jak dobrze pamiętam nie można zmienić numeru danego kanału, ale można sprawić żeby niektóre były pomijane przy przeglądaniu listy klawiszami CH+, CH- (np. TV5 czy chyba CNN, które są wysoko na liście a ja np. nie potrzebuje anglojęzycznych kanałów na pierwszych pozycjach).

Na listach ulubionych możesz ustawiać też własną kolejność kanałów. Nie chodzi o przypisane im numery, ale kolejność w jakiej się przewijają gdy używasz klawiszy CH+, CH-.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie praktyka jest taka, że lokal dystrybutora nie jest traktowany jako siedziba ITI. W każdym razie powołując się na ten punkt regulaminu można do 10 dni zwrócić dekoder niezależnie od tego czy był wzięty w APSie, czy zamówiony telefonicznie i dostarczony kurierem.

 

Masz jakiś dowód na to? Bo idąc tym tokiem rozumowania to w ciągu 10 dni można zerwać praktycznie każdą umowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do interpretacji przez ITI tego punktu regulaminu, to zadzwoń do któregokolwiek z serwisowych APS (ich pełną listę

znajdziesz tutaj). To one zajmują się przyjmowaniem zwrotów dekoderów przy rozwiązywaniu do 10 dni umów zawartych w innych APSach.

Bo idąc tym tokiem rozumowania to w ciągu 10 dni można zerwać praktycznie każdą umowę.

A to dlaczego? Podmiotem, z którym zawierasz umowę jest ITI Neovision z siedzibą przy ul. Kłobuckiej 23 w Warszawie. Czy zawierasz umowę w APS, czy przez telefon, to nie robisz tego w siedzibie firmy ITI Neovision.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? A no dlatego, że kupując cokolwiek w zwykłym sklepie kupuje się najczęściej poza siedzibą firmy i przysługuje nam wg Ciebie prawo zwrotu w ciągu 10 dni? Zawierając umowę o nkę zawierasz ją poza siedzibą nki. Kupujesz TV w sklepie internetowym = możesz go do 10 dni zwrócić. Kupując ten sam TV w sklepie za rogiem również kupujesz go poza siedzibą firmy-producenta i możesz go w ciągu 10 dni zwrócić? I tutaj nie jest ważna interpretacja APSów, a nki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma do rzeczy producent sprzętu, który kupujesz?

 

Ważne jest z kim zawierasz umowę zakupu.

 

W przypadku zakupu abonamentu n-ki stroną umowy jest ITI Neovision, a nie sklep (APS) gdzie podpisujesz umowę.

Kupując telewizor umowę zakupu zawierasz ze sklepem, który sprzedaje ci telewizor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważny jest oczywiście status prawny tych punktów sprzedaży, ale najistotniejsza jest praktyka stosowana przez danego operatora telekomunikacyjnego. Bo co z tego, że masz prawo do odstąpienie od umowy, skoro aby z niego w pełni skorzystać, musisz z daną firmą wygrać sprawę w sądzie?

 

Akurat ITI Neovision ma bardzo przyjazną klientom politykę w tym względzie. Jeśli faktycznie masz jakiekolwiek wątpliwości skontaktuj się z dowolnym serwisowym APSem, bo to oni w imieniu ITI Neovision zajmują się przeprowadzeniem procedury odstąpienia od umowy.

 

Jeśli chodzi o sklepy internetowe, to też najważniejsze dla klienta jest podejście do tej sprawy przez poszczególnych sklepy. Są sklepy, takie jak np. EURO AGD, które mają bardzo przyjazną klientom politykę. Możesz zamówić w nich towar przez internet z odbiorem i płatnością w normalnym sklepie nie tracąc prawa do 10-cio dniowego odstąpienia od umowy, a są takie jak Mix Electronics, które tego prawa nie respektują. Mix Electronics stosuje kruczek polegający na tym, że zamówienie złożone przez ciebie w internecie nazywa "rezerwacją" a nie "zamówieniem" i w ten sposób omija ustawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na boku kartonowego opakowania jest widoczny numer dekodera. Zawierając umowę w APS najpierw poproś o pokazanie dekodera - jeśli ma numer zaczynający się od CLRA możesz brać śmiało. Zamawiając telefonicznie nie masz żadnego wpływu na to z jakiej serii egzemplarz otrzymasz.

 

Ostatnio podpisałem umowę na drugiego nboxa. Zamawiałem przez telefon i zapytałem jak to jest z tymi dekoderami, jaką serię można trafić itp. Konsultantka powiedziała, że może mi zaznaczyć, że chcę CLRA. I faktycznie, 2 dni temu przyszedł nowiutki CLRA. Wziąłem promocję Wielka Rewolucja. Jak poprawią soft turbo, to zrobię upgrade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...