Jump to content
Emil.1603

Discovery Communications przejmuje Scripps Networks Interactive

Recommended Posts

31 lipca 2017 r. Discovery Communications, Inc. ("Discovery") oraz Scripps Networks Interactive, Inc. ("Scripps") poinformowały, że obie strony podpisały ostateczne porozumienie w ramach którego Discovery przejmie Scripps w transakcji gotówkowej wycenionej na $14.6 miliarda dolarów, czyli za $90 za akcję. $90 to o 34% więcej niż cena akcji z 18 lipca, kiedy to koncerny zaczęły negocjacje. Przewidywany termin zakończenia transakcji to początek 2018 r.

 

- Jest to ekscytujący nowy rozdział dla Discovery. Scripps jest jedną z najlepiej działających firm medialnych na świecie z wielkimi zasobami, silnymi markami oraz popularnymi gwiazdami i formatami. Nasz biznes opiera się na świetnych opowieściach, autentycznych postaciach i wielkich pasjonatach. Wierzymy, że wkróce razem ze Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i bardziej dynamiczną firmę medialną z globalnym silnikiem treści, który może być w pełni zoptymalizowany i zmonetyzowany poprzez nasze wspólne sieci, produkty i usługi w każdym kraju na całym świecie - powiedział David Zaslav, Prezydent i CEO Discovery Communications.
 
- Poprzez pasję i poświęcenie naszych niesamowitych pracowników oraz przy wsparciu rodziny Scripps, zbudowaliśmy firmę zajmującą się treściami lifestyle'owymi, która każdego dnia porusza życie widzów - powiedział Kenneth W. Lowe, Prezes, Prezydent i CEO Scripps Networks Interactive. - Porozumienie z Discovery daje niezrównaną okazję dla Scripps do rozwijania wiodących marek na całym świecie oraz na nowych i pojawiających się kanałach, w tym krótkie formy wideo, bezpośrednich do klienta czy platformach strumieniujących.
 
Razem Discovery i Scripps zaoferują dopełniający się i dynamiczny zestaw marek. Połączona firma będzie produkować ok. 8,000 godzin własnych treści rocznie, będzie miała około 300,000 godzin treści i wygeneruje łącznie 7 miliardów odtworzeń krótkich filmów wideo miesięcznie, pokazując swoje zobowiązanie do dostarczania treści jako topowy dostawca takich treści.
 
Wspólne portfolio marek będzie obejmowało:
  • Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science i Turbo/Velocity, a także OWN w Stanch Zjednoczonych, Discovery Kids in Ameryce Łacińskiej, oraz Eurosport.
  • Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country, a także Grupa TVN (TVN, TVN 7, TVN 24, TVN 24 BiS, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła, iTVN, iTVN Extra, TTV, NTL, HGTV, Food Network, Travel Channel, Mango 24) w Polsce; UKTV (Alibi, Dave, Drama, Eden, Gold, Good Food, Home, Really, W, Yesterday), joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel, pierwsza panregionalna telewizja kulinarna w Azji; oraz kanał lifestyle'owy Fine Living Network.

 

discoveryscripps_31july2017.jpg

 

Szczegóły transakcji w źródle.

 

https://corporate.discovery.com/discovery-newsroom/discovery-communications-to-acquire-scripps-networks-interactive-for-14-6-billion/

http://newsroom.scrippsnetworksinteractive.com/news/all-networks/discovery-communications-to-acquire-scripps-networks-interactive-for-146-billion.htm

Edited by Emil.1603

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masakra. Oby tylko jakość kanałów Scrippsa na tym nie straciła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z portfolio Discovery przydałby się na przykład "Discovery Kids" była by konkurencja dla słabego "DaVinci Learning", ciekawi mnie też których kanałów będą chcieli się pozbyć, Scripps początkowo chciał się pozbyć TVN24, może będą też jakieś fuzje kanałów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discovery kupił Scrippsa nie dla TVNu ale dla walki w Ameryce o prymat na rynku VOD. TVN to taka przystawka i tu narazie większych zmian w portfolio nie będzie. Szczerze mówiąc to Scripps ma pokrewną tematyke i nie wiem co na tym Discovery zyska. Rynek międzynarodowy żadnych zmian nie przyniesie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. W Polsce się podniecają tym, jakby to Discovery bezpośrednio kupił Grupę TVN, a oni kupują całego Scrippsa, w którym TVN jest już jedynie częścią. Fakt, na pewno będą jakieś lokalne korzyści, bo samo Discovery jest już mocno zakorzenione na polskim rynku. Ale to dopiero w dalszej przyszłości, jak już wszystko zostanie sfinalizowane i wezmą się za korporacyjne porządki w swoich dywizjach. Na początku pewnie będą chcieli uporządkować działy lifestyle'owe, bo w samych Stanach Zjednoczonych będą mieli pokaźne portfolio (Animal Planet, TLC, ID, OWN, Destination America, Discovery Life + HGTV, DIY, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel, GAC).

Zbyt mocnego wpływu na lokalnych rynkach bym widział, ale na pewno Discovery też zyska tam, gdzie nadają swoje kanały FTA, jak i też Scripps, czyli np. Wielka Brytania (QUEST, QUEST RED + UKTV, Food Network, Travel Channel) czy Włochy (Real Time, DMAX, NOVE, Giallo, Focus, K2, frisbee + Food Network, Fine Living).

 

 

Masakra. Oby tylko jakość kanałów Scrippsa na tym nie straciła.

Co jak co, ale treści lifestyle'owe mają dobre. Tutaj swoją markę zdążyli wyrobić w ciągu tych kilkudziesięciu lat. Myślę, że nie po to dali się przejąć, aby to wszystko zaprzepaścić.

 

 

z portfolio Discovery przydałby się na przykład "Discovery Kids" była by konkurencja dla słabego "DaVinci Learning", ciekawi mnie też których kanałów będą chcieli się pozbyć, Scripps początkowo chciał się pozbyć TVN24, może będą też jakieś fuzje kanałów?

Discovery Kids nie jest tym o czym myślisz, czyli jakąś edukacyjną wersją Discovery dla dzieci. Jest zwykłym kanałem z bajkami. Także konkurencji dla Da Vinci Learning nie byłoby w tym żadnej.

 

Co do rzekomej sprzedaży TVN 24, to były jedynie plotki. Może i obecna parta rządząca po zmianie właściciela Grupy TVN miała ochotę na kupno tego kanału, ale SNI stanowczo odmówiło.

 

Fuzji kanałów nie spodziewałbym się. Polska zapewne będzie działać tak jak działa dotychczas. Własny zarząd, dyrekcje, decyzje. TLC, jak i HGTV, Food Network, Travel Channel czy TVN STYLE będą żyły swoim życiem, a co jedynie, to mogłoby dojść do pojawienia się kolejnych lokalnych edycji formatów należących i do Discovery, jak i Scrippa, ale też może poszerzenie oferty TTV czy też… METRO o programy z obu koncernów.

 

Chociaż w przypadku tego drugiego, to Discovery z dystansem obecnie podchodzi do tego kanału, bo niedawno zapowiedzieli, że w tym roku nie będzie produkcji Discovery. Mogą przejąć kanał do końca przyszłego roku. Teoretycznie dla nich to są grosze, bo obecne 49% kupili za jedyne nieco mniej niż $3,5 mln, także z resztą nie powinno być problemu. A do tego czasu telewizja raczej zdąży poszerzyć swój zasięg, w MUX-8, jak i u pozostałych operatorów (np. w nc+).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak wygląda sprawa z obecnością Discovery w Telewizji Metro? Kiedyś coś media pisały, że Discovery zwiększyły swoje udziały, ale nie wiem ile ich teraz tam ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś coś słyszałem, żeby umiejętnie korzystać z dobroci internetu, jak i też starać się trzymać tematu, a ten nie jest o METRO, a przejęciu Scripps Networks Interactive przez Discovery Communications (nie przez Discovery Polska!).

 

Nic się nie zmieniło. Nic się nie zwiększyło. Wciąż jest tyle samo, czyli Discovery Polska Sp. z o.o. posiada 48,94% udziałów w Green Content Sp. z o.o. Kupili 21,5% udziałów (860 udziałów o wartości 50 zł) wraz z inwestycją w spółkę co dało łączną sumę 4 mln zł. Jednocześnie dołożyli od siebie jeszcze 10 mln zł, co przełożyło się na objęcie 2,150 udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym. Co w sumie dało właśnie 48,94% udziałów za 14 mln zł, z czego same akcje kosztowały ich 150,500 zł.

 

Jednocześnie umowa przewiduje możliwość sprzedaży przez Agorę pozostałych udziałów na rzecz Discovery do 31 grudnia 2017 r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli kiedyś mieliśmy Polsat Food Network, a teraz możemy mieć Discovery Food Network. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/discovery-kupuje-scripps-networks-interactive-komisja-europejska-sie-zgadza-warunkiem-tvn24-i-tvn24-bis-za-rozsadna-cene

 

 

Komisja Europejska wyraziła zgodę na kupno Scripps Networks Interactive przez Discovery Communications. Warunkiem jest to, że Discovery nadal będzie udostępniać operatorom telewizyjnym stacje TVN24 i TVN24 BiS za rozsądną cenę.

 

We wtorek Komisja Europejska poinformowała, że wydała warunkową zgodę na tę transakcję. 

 

KE zajmowała się tą sprawą, ponieważ oba koncerny prowadzą działalność w Unii Europejskiej

 

Za stację o kluczowym znaczeniu dla detalicznych ofert telewizyjnych uznano w szczególności stację TVN24

 

W związku z tym Discovery zobowiązało się, że przez najbliższe 7 lat będzie udostępniać wszystkim operatorom telewizyjnym (platformom cyfrowym i sieciom kablowym) stacje TVN24 i TVN24 BiS „za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów”

 

Jednocześnie KE odrzuciła wniosek Polski, żeby decyzję w tej sprawie podjął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Normalnie Monty Pyton. Brzmi jak żart. Oczom nie wierzę normalnie jak czytam te uzasadnienia i decyzje KE. "Zgadzamy się,. ale TVN24 dla polskiego widza najważniejszy" - tak można to streścić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś zauważył, to Discovery już dawno odszedł od markowania swoich kanałów tematycznych członem "Discovery" ;)

 

Także będzie tak jak jest. Natomiast Travel Channel ponownie będzie kanałem należącym Discovery Communications, bo jego amerykański odpowiednik należał do nich w latach 1997–2007. Od 2009 r. należy do Scripps Networks Interactive.

 

Oczywiście kwestia też tego do jakich fuzji kanałów dojdzie, bo to też zostało zapowiedziane. Jednak myślę, że największych marek, tj. HGTV, Food Network, Travel Channel, nie będą ruszać w ogóle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie chodzi po prostu o to, że kanały informacyjne mające znaczący udział w danym rynku są czymś nowym dla SNI, a co dopiero dla Discovery, które dotąd zajmowało się jedynie rozrywką, dokumentem, a od paru lat także sportem. Dochodzi nowa gałąź, więc jakieś zabezpieczenie musi być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komisja Europejska traktuje ta sprawe politycznie - oni zyja w swiecie abstrakcji, kieruja sie pobudkami egoistycznymi. Discovery nie zajmuje sie tez filmami ale tu zabezpieczenia nie ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/discovery-kupuje-scripps-networks-interactive-komisja-europejska-sie-zgadza-warunkiem-tvn24-i-tvn24-bis-za-rozsadna-cene

 

Normalnie Monty Pyton. Brzmi jak żart. Oczom nie wierzę normalnie jak czytam te uzasadnienia i decyzje KE. "Zgadzamy się,. ale TVN24 dla polskiego widza najważniejszy" - tak można to streścić :)

Wiesz ja to w sumie rozumie, przecież SNI przejeło TVN przez brytyjską spółkę, wycofało go z GPW więc formalnie nie jest to Polska firma. Też istotne jest to, że przecież gupa ITI był firmą z Luksemburgu a tam pewne powiązania polityczne są.  Wycofanie z GPW i przejęcie udziałów przez zachodnią spółkę było przemyślanym i celowym zabiegiem na przyszłość. Co możemy zobaczyć dziś. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja może inaczej rozumiem prawo, ale chyba KE zajmowało się tym tak samo, jak w Polsce zajmowałby się UOKiK, mam rację? Czyli wydając zgodę (lub nie) bierze się pod uwagę, czy - w ogromnym uproszczeniu - czegoś nie będzie "za dużo", mam rację? Więc co ich obchodzi byt lub niebyt TVN24 w Polsce i jego dostępność dla widza? Sorry, ale to aż razi w oczy. Oni po prostu "zatro[beep]i się" o tę stację.

Edited by jaszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś zauważył, to Discovery już dawno odszedł od markowania swoich kanałów tematycznych członem "Discovery" ;)

 

 

Spokojnie, zauważyłem. ;)

Dla przykładu w Italii po zakupie (od? Zapomniałen nazwy tego nadawcy... :oops:) K2, Frisbee, Giallo i Focus ich nazwy zostały nietknięte. ;) Żeby było śmiesznie ten ostatni kanał (Focus) za chwilę Discovery straci, bo zostanie on odsprzedany koncernowi Mediaset. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja może inaczej rozumiem prawo, ale chyba KE zajmowało się tym tak samo, jak w Polsce zajmowałby się UOKiK, mam rację? Czyli wydając zgodę (lub nie) bierze się pod uwagę, czy - w ogromnym uproszczeniu - czegoś nie będzie "za dużo", mam rację? Więc co ich obchodzi byt lub niebyt TVN24 w Polsce i jego dostępność dla widza? Sorry, ale to aż razi w oczy. Oni po prostu "zatro[beep]i się" o tę stację.

Tak, organ jak Komisja Europejska zajmuje się takimi sprawami w przypadku gdy dochodzi do przejęcia firmy działającej na kilku rynkach jednocześnie.

 

Komisja Europejska traktuje ta sprawe politycznie - oni zyja w swiecie abstrakcji, kieruja sie pobudkami egoistycznymi. Discovery nie zajmuje sie tez filmami ale tu zabezpieczenia nie ma...

Może dlatego, że telewizja informacyjna to poważniejsza sprawa niż zwykły kanał rozrywkowy. A z tym Discovery i SNI nie mieli wcześniej do czynienia.

Dlatego też SNI nie ruszało TVN 24, bo wiedzą, że to jest dość istotna marka na polskim rynku i dla samego TVN, więc zostawili jego dalsze działanie obecnej redakcji.

 

Poza tym… Nic się pewnie i tak znaczącego nie zmieni. A warunek pewnie postawili taki, bo Discovery mogłoby być bardziej zachłanne przy renegocjacjach z operatorami, a tak cena za kanały pozostanie taka jaka jest, a my i tak jej nie poznamy z przyczyn tajemnic handlowych. Także po co tak rozkładać to na czynniki pierwsze i roztrząsać? Discovery dostało zgodę i tyle. Omawiajmy jakieś praktyczne działania, które mogą wyniknąć w ciągu najbliższych miesięcy i lat, a nie papierkowe formalnościowe kwestie, które nas nie dotyczą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może oznaczać jedno, że TVN może powrócić do współpracy ze szwedzkim Kanal 5 oraz z norweskim TVNorge, ale będzie współpracować z duńskim Kanal 5 (poprzednik TVDanmark1, z którym współpracowano) i fińskim TV5. W przypadku trzech pierwszych państw to wówczas te stacje należały w jednym okresie do SBS, do której należał TVN. Tak w ramach historii.

Edited by Pepek94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja może inaczej rozumiem prawo, ale chyba KE zajmowało się tym tak samo, jak w Polsce zajmowałby się UOKiK, mam rację? Czyli wydając zgodę (lub nie) bierze się pod uwagę, czy - w ogromnym uproszczeniu - czegoś nie będzie "za dużo", mam rację? Więc co ich obchodzi byt lub niebyt TVN24 w Polsce i jego dostępność dla widza? Sorry, ale to aż razi w oczy. Oni po prostu "zatro[beep]i się" o tę stację.

Tylko formalnie TVN nie łączy nic z Polską poza Polską koncesją która w zasadzie nie jest im niezbędna. Nie mówią, że to jest dobre, bo nie podoba mi się to ale z formalnego punktu widzenia to nie ma tam nic nadzwyczajnego bo SNI przygotowało się do tego już dawno. Zarówno jeden jak i 2 podmiot nie są Polskie dlatego to KE wydała opinię. 

 

Cały problem w tej sytuacji polega na tym, że ty podobnie jak większość uważa TVN za stacje Polską. a tak nie jest i tutaj jest klucz do zrozumienia decyzji. Bo czy UOKiK ma zajmować się fuzją dwóch amerykańskich firm której efektem jest też przejęcie przez 1 z w/w firm stacji będącej własnością brytyjskiej spółki nadającej w Polsce?

Edited by mad85

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może oznaczać jedno, że TVN może powrócić do współpracy ze szwedzkim Kanal 5 oraz z norweskim TVNorge, ale będzie współpracować z duńskim Kanal 5 (poprzednik TVDanmark1, z którym współpracowano) i fińskim TV5. W przypadku trzech pierwszych państw to wówczas te stacje należały w jednym okresie do SBS, do której należał TVN. Tak w ramach historii.

Ale TVN do nikogo takiego przecież nie należał. Od samego początku było ITI Group. Później udziały miało Groupe CANAL+. Te zostały przejęte w całości przez SNI i teraz Discovery przejmuje całe SNI. Zwłaszcza, że SBS przez jakiś czas należało do niemieckiego ProSiebenSat.1 Media, który z TVN-em również nie miał i nie ma nic wspólnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi nie chodzi o fakt zajmowania się tą sprawą przez KE a bardziej o uzasadnienie decyzji, a konkretnie o postawione nabywcy warunki dotyczące przyszłości TVN24 i TVN24 BiS  :) Np. że mają obowiązek udostępnić go "w atrakcyjnych cenach" :) To wygląda, jakby ktoś tam wśród urzędników zatroszczył się o nasz krajowy pluralizm, a to już nie leży w ich kompetencji.

Edited by jaszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

David Zaslav, Prezes i CEO1 w Discovery Communications, przedstawił nowe stanowiska kierownicze, które będą obowiązywały wraz z zakończeniem transkacji przejęcia Scripps Networks Interactive.

 

Poniżej zostały wymienione nowe nominacje.

Gunnar Wiedenfels - obecnie jako CFO2 w Discovery, zostanie CFO po połączeniu obu firm.

 

Jean-Briac Perrette - obecnie jako Prezes i CEO w Discovery Networks International, będzie zarządzać operacjami międzynarodowymi połączonej firmy (obecnie za sprawy międzynarodowe w Scripps Networks Interactive odpowiada Jim Samples (od 2011 r.), który jest także Prezesem Grupy TVN).

 

Bruce Campbell - obecnie jako Dyrektor ds. Rozwoju, Dystrybucji i Kwestii Prawnych w Discovery oraz będzie pełnić tę rolę po połączeniu. Eric Phillips będzie odpowiadać za prowadzenie działań związanych z dystrybucją linearną, nielinearną i mobilną w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, który będzie raportować do Campbella. Savalle Sims, Główny doradca prawny w Discovery, pozostanie na swoim stanowisku i również będzie podlegać Campbellowi.

 

Adria Alpert Romm - obecnie jako Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich, pozostanie na swoim stanowisku po połączeniu.

 

Jon Steinlauf - obecnie Prezes ds. Sprzedaży reklamowej i Marketingu w Scripps Networks Interactive, po połączeniu zostanie Dyrektorem ds. Sprzedaży reklam w Stanach Zjednoczonych. Ben Price, obecnie Prezes ds. Sprzedaży reklam w USA, i Leigh Anne Brodsky, EVP3 w Discovery Global Enterprises, będą raportować Steinlaufowi.

 

David Leavy, obecnie jako Dyrektor ds. Operacji i Komunikacji pozostanie na swoim stanowisku. John Honeycutt będzie wciąż pełnić rolę Dyrektora ds. Technologii podlegając Leavy'[beep].

 

Kathleen Finch, obecnie Dyrektor ds. Ramówki, Treści i Marki dla wszystkich sześciu marek w Scripps Networks Interactive zostanie Dyrektorem ds. Marek Lifestyle'owych w połączonej firmie i będzie pełnić nadzór nad kanałami HGTV, Food Network, TLC, ID, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Discovery Life, American Heroes Channel, Destination America, Great American Country oraz nad Lifestyle Digital Studios w Stanach Zjednoczonych.

 

Obecni managerowie Scripps Networks, którym nie przydzielono funkcji w połączonej firmie, będą brali udział w procesie integracji, aby zapewnić płynne przekazanie obowiązków.

 

1CEO - dyrektor generalny

2 CFO - dyrektor finansowy

3EVP - wiceprezes wykonawczy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...