Skocz do zawartości
audib6

Uszkodzenia matrycy ekranu - martwe piksele, plamki, robaki pod ekranem itp.

Rekomendowane odpowiedzi

Mi po 3 tygodniach od zakupu UE49KS7000 pokazało się takie cudo. Dzisiaj sprawa zgłoszona do serwisu. Mam nadzieję, że nie będzie z nimi problemu. Na, co Wam, to wygląda?  http://i.imgur.com/TVdEXkO.jpg

Edytowane przez Barti
Ponieważ opisany problem nie jest błahy, co jakiś czas mogą na forum pojawiać się kolejne posty w różnych wątkach opisujące podobny problem, wydzialam post jako odrębny wątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na jakiegoś robala pod matrycą. :roll:

 

Też takie coś mam w jednym miejscu pod matrycą ekranu w moim telewizorze Sony LCD 40". Pojawiło się jakoś latem, gdzieś po pół roku od zakupu telewizora. Kupowałem go w grudniu, kilka lat temu.

Swego czasu takie robale miałem też w moim poprzednim, starym monitorze LCD 19" LG od komputera. Tam to miałem ich wręcz kilka. Zaczęło mi to już wtedy powoli przeszkadzać i przez dłuższy czas nosiłem się z zamiarem zakupu nowego monitora, bo tamten był już leciwy, jeszcze niepanoramiczny. Ale tak zwlekałem z tym, zwlekałem, aż problem sam się rozwiązał, gdyż monitor ten nagle padł (coś z zasilaczem było) i musiałem "na gwałt" kupić nowy. Obecnie mam monitor 24" LCD, już panoramiczny, też LG. W zeszłym tygodniu zauważyłem, że podobny robal pojawił się też pod matrycą mojego obecnego monitora i sobie pod nią pełzał. Po krótkim czasie jednak chyba spod niej wyszedł, bo doszedł do krawędzi ekranu i od tej pory już go pod matrycą ekranu nie widać.

Z tego, co zaobserwowałem to ryzyko wystąpienia takiej sytuacji nasila się latem, gdy mamy w domach przez długi czas pootwierane okna, bo jest na dworze ciepło. i wtedy wpadają nam do domu różne robale. To ustrojstwo lgnie chyba do światła. A ekrany naszych telewizorów i monitorów są "dobrym" miejscem dla tych robali... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi po 3 tygodniach od zakupu UE49KS7000 pokazało się takie cudo. Dzisiaj sprawa zgłoszona do serwisu. Mam nadzieję, że nie będzie z nimi problemu. Na, co Wam, to wygląda?  http://i.imgur.com/TVdEXkO.jpg

 

Jak się nie rusza, to stawiam na rybika, który po włączeniu telewizora sobie zdechł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko patrząc na żywo i bez powiększenia, to faktycznie wygląda jak mini kreseczka. W powiększeniu faktycznie wygląda jak "rybik". Miałem kiedyś na starej chacie w łazience, ale żaden nie był tak mikroskopijny. Wczoraj mi odesłali e-mail, że technicy będą się przyglądać zdjęciu i podejmą decyzję, co robić, a na oficjalnym profilu Samsunga na FB odpisali, żebym olał stronę Samsunga i infolinię i dzwonił bezpośrednio do serwisu i muszą przyjechać. :) Tak na marginesie, jaką matrycę ma ten TV?

Trochę chyba lepsze zdjęcia:

 

http://imgur.com/MSfHFuT    

 

http://imgur.com/w3YrKks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś, co widać na zdjęciach pod powyższymi linkami, mam właśnie pod matrycą ekranu mojego telewizora, o czym wyżej już pisałem. :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj telefon z Samsunga, ze jest, to robak i serwis przyjedzie 25.07 usunąć usterkę. W opisie dokładnie jest tak: 2016.07.19

Owad pod matrycą, zgoda SEPOL, BUM.

 

Cokolwiek, to znaczy te BUM :)

TV zabrany dzisiaj. Facet powiedział, że jak im się nie uda jutro usunąć robaka, to w piątek przywiozą mi nowy TV.

Edytowane przez audib6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiepsko to wygląda, serwis będzie musiał sobie troszkę poskręcać tych śrubek. Niestety w bardzo masowych telewizorach często zdarzają się usterki na pojedynczych egzemplarzach, dlatego jestem za szybkim sprawdzaniem telewizora przed zabraniem go do domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TV zabrany dzisiaj. Facet powiedział, że jak im się nie uda jutro usunąć robaka, to w piątek przywiozą mi nowy TV.

 

I jak tam została załatwiona sprawa? Masz nowy telewizor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przywieźli. Żona odebrała i sprawdziła i jest oki. Jak wrócę, to się pobawię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie się nigdy nie zdarzyło coś podobnego, natomiast zawsze przeglądam egzemplarz, który chcę kupić. Tak, jak zresztą już napisałem. :) To jest ważne, ponieważ pozwala zidentyfikować nie tylko robaki, ale np. skrajnie nierównomierne podświetlenie matrycy, czy inne słabości hardware'u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TV był sprawdzony w sklepie i w domu. Wlazł sobie po ok. 2 tygodniach od zakupu. Teraz jest wszystko jak powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie. Kupiłem telewizor w grudniu, a potem latem kolejnego roku zauważyłem pod matrycą ekranu robaka. Wcześniej go nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli musiało być z tym telewizorem coś więcej nie tak, że wymienili na nowy egzemplarz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poruszony tutaj został temat plamek na matrycy i robaków pod nią odnośnie telewizora marki Samsung.

Ciekaw jestem, jak np. serwis marki Sony by się na to zaopatrywał? Ja mam właśnie telewizor Sony, ale jest już po gwarancji, więc bezpłatna wymiana, tym bardziej całego telewizora, nie wchodzi w grę. Ale jakby tak jeszcze była gwarancja to też by, ot tak, wymienili telewizor na nowy z powodu samego robala pod matrycą?

Orientuje się może ktoś, czy możliwa jest też taka naprawa już pogwarancyjna, odpłatnie? I jaki mniej więcej mógłby być koszt? Czy też nie jest to już możliwe i tylko wymiana telewizora? Pytam tak bardziej z ciekawości, orientacyjnie, bo, co prawda przyzwyczaiłem się nieco już do tego robaka pod matrycą mojego telewizora, ale czasami jednak lekko mnie drażni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu jak pracowałem w elektro-markecie, ceny były w wysokości połowy nowego telewizora. Może przez te parę lat trochę zeszli z ceny jeśli chodzi o serwis, ale i tak bym taką wymianę zrobił sam, po prostu znajdujesz odpowiednią matrycę i przekładasz z jednego telewizora do drugiego ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Sam bym jednak raczej czegoś takiego się nie podjął. Nie czuję się na siłach. :?

Na razie zostawiam mój telewizor tak, jak jest. Ta jedna mała plamka uczyniona przez robala jeszcze ujdzie, jeśli nie siedzi się nosem przy ekranie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpinasz i zapisz parę płytek i po prob[beep]e, to nie sprzęt kineskopowy, z którym więcej było zabawy i różne kwiatki po drodze wychodziły. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Może kiedyś się odważę... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zakupiłam nowy telewizor Samsung  i po uruchomieniu go pojawiła się czarna plama w postaci dość dużego trójkąta idącego w dół telewizora i bardzo cieniutkie pionowe pasy. Zadzwoniłam na serwis i usłyszałam, że jest to uszkodzenie mechaniczne, że ktoś nadusił na ekran albo uszkodziło się w transporcie. Usłyszałam, że mogę wysłać zdjęcia, ale to na pewno jest moja wina. Oczywiście wysłałam zdjęcia, ale boję się, że wyślą pismo, że jest to uszkodzenie mechaniczne. Co robić?

Edytowane przez Barti
Przeniesiono post do właściwego wątku. Pisząc posty należy poprawnie stosować znaki interpunkcyjne i przestankowe. Poprawiono post.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zakupiłaś ten telewizor? Jeśli przez internet to poczytaj o prawie do zwrotu. Niektóre markety stacjonarne również prowadzą taką politykę.

 

Philips jest jedną z bardziej niezawodnych marek na rynku, na przyszłość poszukaj info na takie tematy w sieci. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój dziewięcioletni Sony KDL-37U4000 zaczął ostatnio dziwnie się zachowywać. Jakieś trzy tygodnie temu zauważyliśmy przyciemnienie obrazu z dość mocno nasyconymi kolorami. Dziś doszły cienie na górze ekranu, widoczne przy jasnych obrazach. Do tego ekran "zapamiętuje" stałe elementy, pozostawiając je na dłużej (np. część belek serwisu informacyjnego czy czerwony pasek NA ŻYWO). Czy to już końcówka żywota telewizora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×