Gość Anonymous Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Chciałbym Roberta Kubicę oglądać w czasie przyszłego sezonu w bolidzie BMW. Mam nadzieję, że stoczy bardziej wyrównaną walkę z kierowcami Ferrari czy McLarena. Inne zespoły też będą chciały mieć przecież coś do powiedzenia, więc powinno być bardzo ciekawie. Tylko mam wrażenie, że czasem taktyka wybrana na wyścig jest nie do końca dobra. Ciekawe co by było, gdyby Kubica jechał w Brazylii na dwa pitstopy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiant Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Byłby za Heidfeldem moim zdaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitter Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Kubica miał lekki bolid i mógł osiągać większe prędkości, dzięki czemu nadrabiał czas spędzony na pit line (w stosunku do czasów Heidfelda). Moim zdaniem gdyby obrano taktykę na 2 postoje, rezultat byłby podobny (ewentualnie kolejność na mecie inna, ale bez większej różnicy czasowej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzystencjalny Paw Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Odświeżę temat Alonso wrócił do Renault ,a Kovalainen trafił za Alonso do McLarena.I starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyrma Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Nie, nie starczy. Zapomniał ktos o tym: FIA: McLaren planował użyć wykradzionych informacji Według ekspertów FIA, którzy przeprowadzili inspekcję przyszłorocznego bolidu McLarena, brytyjski zespół od samego początku planował użyć informacji wykradzionych z Ferrari przez Nigela Stepneya i Mike’a Coughlana. Chociaż w ujawnionym raporcie utajniono nazwiska i nazwy konkretnych elementów bolidu, inspektorzy nie mieli wątpliwości, że pewne podzespoły były inspirowane informacjami wykradzionymi z Ferrari. „[utajniono] system został przeanalizowany i przygotowany na podstawie tajnych danych należących do Ferrari”, czytamy w raporcie FIA. „Chociaż jeden ze starszych menedżerów zespołu zdecydował o wstrzymaniu prac nad elementem po tym jak afera szpiegowska wyszła na jaw, McLaren planuje użyć [utajniono] w bolidzie na sezon 2008.” „[utajniono] mechanizm, nad którym McLaren pracował od 3. maja 2007 roku od czasu spotkania pomiędzy Coughlanem i Stepneyem ma znaleźć się w przyszłorocznym bolidzie pomimo, że istnieją podejrzenia, że powstał on na podstawie informacji wykradzionych z Ferrari.” Pomimo utajnienia części raportu, można wywnioskować, że McLaren „zapożyczył” od Ferrari innowacyjny system hamulcowy oraz napełnianie opon specjalną mieszanką gazów. Dodatkowo eksperci FIA ujawnili, że nawet najwyżej postawione osoby w zespole wiedziały o „wtyczce” McLarena wewnątrz Ferrari. FIA weszła w posiadanie e-maila z 13. maja, w którym inżynierowie dyskutują o rozstawie osi bolidu Ferrari. W odpowiedzi jeden z inżynierów napisał: „Czy rozstaw osi bolidu Ferrari jest pewny? Pochodzi z analizy zdjęć, czy od naszej wtyczki?” „Rozstaw osi jest z dokładnością co do milimetra”, odpisano. „Na podstawie lektury e-maili wywnioskowano, że [nazwisko starszego inżyniera] i [nazwisko starszego inżyniera] wiedzieli, że tajne dane były wykradane z Ferrari przez szpiega. Dane te miały być użyte do projektu bolidu McLarena w sezonie 2007 i 2008.” Inspektorzy FIA zauważyli, że przyszłoroczny bolid McLarena faktycznie ma większy rozstaw osi, jednak nie byli w stanie udowodnić czy było to związane z wcześniejszym wykradzeniem tychże informacji. W ujawnionym w czwartek liście McLarena do FIA, brytyjski zespół przeprosił za naganne zachowanie oraz stwierdził, że nie był świadomy, że informacje wykradzione z Ferrari były tak rozpowszechnione wewnątrz zespołu. Raport FIA bowiem stwierdził, że nawet jeden ze starszych menedżerów zespołu wiedział o nielegalnym procederze. W raporcie czytamy, że polecił on wstrzymanie tajnych prac w związku z aferą szpiegowską, jednak zapowiedział ich wznowienie, gdy sprawa ucichnie. Po oficjalnych przeprosinach FIA planuje jak najszybciej zamknąć aferę szpiegowską, jednak w świetle ujawnionych faktów należy spodziewać się kolejnych kar dla McLarena. źródło: Autospor Problemy finansowe McLarena? McLaren przyznał, że konsekwencje finansowe afery szpiegowskiej są dużo większe, niż można było się tego podziewać, gdy Światowa Rada Sportów Motorowych ogłaszała swój werdykt. Za udział w aferze szpiegowskiej FIA nałożyła na zespół z Woking karę w wysokości 100 milionów dolarów oraz wykluczyła zespół z mistrzostw świata konstruktorów. Dodatkowo problemy z dopuszczeniem MP4-23 do przyszłego sezonu oraz podaniu do publicznej informacji, że poufne informacje Ferrari były wykorzystywane szerzej, niż McLaren informował wcześniej sprawiły, że sponsorzy stracili zainteresowanie zespołem. - Poza osłabieniem morale w zespole, jego zdolność kontynuacji swoich zadań generowania inwestycji stała się praktycznie niemożliwa - napisał Martin Whitmarsh w liście do FIA. - Konsekwentnie długoterminowa szkoda dla dawnych zdolności komercyjnych zespołu jest znacząco większa niż potencjalnie wyobrażaliśmy sobie poprzez nałożoną karę. Zespół został zobowiązany do przeprojektowania swojego samochodu na sezon 2008, co jest drogim i wymagającym procesem, a także musi zapłacić dodatkowy rachunek w wysokości miliona funtów za ostatnie śledztwo FIA. Choć nikt nie mówi, że McLaren mógłby mieć problemy z wystawieniem dwóch samochodów w przyszłym sezonie, obwieszczenie Whitmarscha sprawia, że rosną szanse Pedro de la Rosę na posadę u boku Lewisa Hamiltona, by zadowolić bogatych hiszpańskich sponsorów obecnych w zespole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Czas na żart RZYM, ROK 748 PRZED NASZĄ ERĄ. Cezar Petroneloniusz jak co roku organizuje wyścigi rydwanów na szutrówce wokół pobliskiej wioski Monza. Ścigają się najlepsze teamy z całego Imperium. Stolicę reprezentują wyborni jeźdźcy don Ferrary, którzy na swoich rydwanach mają wymalowanego żółtego konia na czarnym tle. Są też Gallowie (zespół Ren-ą biorący nazwę od rzeki), Celtowie (klan MacLarenów) oraz Germanowie w rydwanach z szachownicą, przy czym jeden z rydwanów jest powożony przez nieobliczalnego, egzotycznego słowiańskiego jeźdźca Ścigosława Kubicę. On to właśnie podczas wczorajszych kwalifikacji wywalczył pierwsze pole startowe i wszyscy byli ciekawi jak się spisze podczas rozpoczynającego się wkrótce wyścigu.Dochodziło południe, słońce paliło niemiłosiernie, temperatura na szutrówce dochodziła do 60 stopni Celsjusa (takiego jednego rzymskiego uczonego), Cezar uniósł rekę w górę i wyścig się rozpoczął. Od razu na starcie zaczęły się przepychanki - każdy chciał zająć jak najlepszą pozycję, bo wyprzedzać potem było trudno. Kilka rydwanów uległo uszkodzeniu i dla nich wyścig się już zakończył, a niefortunni jeźdźy mieli się wkrótce stać posiłkiem dla lwów. Ścigosław zdołał utrzymać swoje pierwsze miejsce i coraz bardziej rozpędzał swój rydwan. Do pokonania było 70 okrążeń, a Kubica na każdym okrążeniu wykręcał najlepsze czasy i zyskiwał 0,5 sekundy przewagi nad następnym zawodnikiem. Zgodnie z przyjętą strategią miał mieć jeden postój w stajni, gdzie koń miał zostać dotankowany wodą tak, żeby mógł dotrwać do końca wyścigu, a podkowy miały być zgodnie z regulaminem zmienione z kutych w żelazie na mosiężne. Postój na 40 okrążeniu przebiegł bez zakłóceń - ekipa kowali i cieśli spisała się dzisiaj na medal i Ścigosław po wyjeździe ze stajni zdołał utrzymać pierwsze miejsce. To praktycznie pozwalało mu kontrolować wyścig do końca. Jeszcze tylko dublowanie kilku azjatyckich rydwanów (mało znane zespoły Tojoda i Huonda) i Kubica po raz kolejny w tym sezonie jako pierwszy kończy wyścig! Jako doświadczony zawodnik, podczas kończącego wyścig okrążenia, Ścigosław najeżdża na leżące na torze kupy końskiego nawozu. Przeklejają się one do kół i dzięki temu rydwan podczas kontrolnego ważenia na zakończenie wyścigu nie zostanie zdyskwalifikowany za zbyt małą wagę. Ceremonia dekoracji zawodników przebiega standardowo: Cezar trójce najlepszych wkłada na głowę liść laurowy, a zwycięzca dostaje specjalną nagrodę: ozdobną klepsydrę 'Certina' służącą do odmierzania czasu, a wykonaną przez zmyślnych helweckich rzemieślników... Źródło: forum.onet.pl No no... ktoś ma wyobraźnie Edycja RafiX: Poprawiłem czytelność posta ujmując tekst w "cytat". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peter Parker Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Ferrari jako pierwszy zespół z całej stawki F1 zaprezentowało nowy bolid. foto: f1.wp.pl Warto również wspomnieć o tym, że w piątek FIA opublikowała listę startową tegorocznego sezonu Formuły 1. Kubica będzie jeździł z numerem 4. Ferrari 1 - Kimi Raikkonen (Finlandia) 2 - Felipe Massa (Brazylia) BMW Sauber 3 - Nick Heidfeld (Niemcy) 4 - Robert Kubica (Polska) Renault 5 - Fernando Alonso (Hiszpania) 6 - Nelson Piquet (Brazylia) Williams 7 - Nico Rosberg (Niemcy) 8 - Kazuki Nakajima (Japonia) Red Bull 9 - David Coulthard (W. Brytania) 10 - Mark Webber (Australia) Toyota 11 - Jarno Trulli (Włochy) 12 - Timo Glock (Niemcy) Toro Rosso 14 - Sebastien Bourdais (Francja) 15 - Sebastian Vettel (Niemcy) Honda 16 - Jenson Button (W. Brytania) 17 - Rubens Barrichello (Brazylia) Super Aguri 18 - Takuma Sato (Japonia) 19 - Anthony Davidson (W. Brytania) Force India 20 - Adrian Sutil (Niemcy) 21 - [nazwisko kierowcy zostanie ogłoszone wkrótce] McLaren 22 - Lewis Hamilton (W. Brytania) 23 - Heikki Kovalainen (Finlandia) za: f1.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyrma Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Terminarz prezentacji (Williams wystawi swój bolid na testach, gdyż show nie jest mu do niczego potrzebne): 6 stycznia 2008r: Ferrari F2008 - w swojej siedzibie w Maranello (już po) 7 stycznia 2008r.: McLaren MP4-23 - w muzeum Mercedesa w Stuttgarcie 10 stycznia 2008r.: Toyota TF108 - w swojej siedzibie w Kolonii 11 stycznia 2008r.: Williams FW30 - w swojej siedzibie w Grove (zapoda zdjęcia nowego FW30 i tyle) 14 stycznia 2008r.: BMW Sauber F1.08 - w swojej siedzibie w Monachium 16 stycznia 2008r.: Red Bull RB4 - na torze w Jerez 29 stycznia 2008r.: Honda RA108 - w siedzibie zespołu w Brackley 31 stycznia 2008r.: Renault R28 - w siedzibie koncernu w Paryżu styczeń 2008r.: (4 tydzień): Force India ?? - w New Delhi kwiecień 2008r.: Toro Rosso STR03 (pierwsze wyścigi pojada ubiegłorocznym bolidem) lipiec 2008r.: Force India ?? - wersja B (patrz STR) ?? 2008r.: Super Aguri SA08 (nie wiadomo czy uzbierają kasę i czy to bedzie ewolucja SA07 - czyli RA106 - czy SA08 - czyli RA107) Warto nadmienić, iz Costa (główny projektant F2008) zastrzegł, iz ostateczna wersja F2008 zostanie pokazana na GP Australii i do tego czasu wygląd bolidu nieco się zmieni. Jakby ktoś chciał na tapetę F2008 w wyższej rozdziałce: Pierwsza tapeta Druga tapeta Trzecia tapeta Czwarta Tapeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 FIA też przedstawiła swój bolid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitter Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Dobrze że zachowali przytomność i na czerwono nie pomalowali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitter Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Przyglądam się przekazom z testów Formuły 1 w Hiszpanii. Teamy ostro pracują... Były wywiady z fanami McLarena: ... oraz samego Hamiltona: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peter Parker Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Pozwolę sobie zapytać - gdzie można znaleźć te przekazy? Ten fan Hamiltona mnie bardzo zaciekawił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitter Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Atlantic Bird na 12,5 West, 11,073 H sr: 4500 To nie był cały przekaz z testów, tylko właśnie wywiady z kibicami, relacje korespondenta z toru, kilka ujęć bolidów dla jakiejś Hiszpańskiej telewizji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomx Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Rywalizacja w tym sezonie będzie pierwsza klasa Na pewno podtrzyma się dominacja Ferrari i McLarena, ciekawe jak sprawi się ALO w swoim R28. Liczę także jak większość polskich kibiców na sukcesy Roberta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrln Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Raikonen pewnie znow wygra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_MICHAL_ Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 No niestety ale Kubica znowu miał pecha... I to podczas SC, pech to pech ale ładnie mu szło, może by i miał szanse na podium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitter Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Szansy na podium nie miał, przedobrzyli ze zmianą taktyki. Co do "pecha" - już mówiłem, że Japońcy są nieobliczalni, na pewno jeszcze nie raz zobaczymy jego destrukcyjne działania. W najbliższym wyścigu startuje z karą za dzisiejszy incydent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peter Parker Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Kierowcy McLarena ukarani za przeszkadzanie rywalom Kierowcy McLarena - Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen zostali przesunięci o 5 pozycji za przeszkadzanie rywalom podczas kwalifikacji. Oznacza to, że Robert Kubica w niedzielnym Grand Prix Malezji wystartuje z czwartej pozycji. Kary dla kierowców McLarena domagali się Nick Heidfeld i Fernando Alonso. Obaj kierowcy jako jedni z ostatnich kończyli swoje okrążenia pomiarowe. W tym czasie kierowcy McLarena byli jeszcze na trasie, ale jechali bardzo powoli oszczędzając paliwo na niedzielny wyścig. Według Heidfelda bolidy będące na trasie przeszkadzały mu w szybkiej jeździe. [...] Podobne pretensje zgłosił Fernando Alonso. - Mogłem uzyskać lepszy rezultat. Byłem z Heidfeldem na pomiarowym okrążeniu, podczas gdy pozostałe bolidy jechały już wolno. Te auta trochę mi przeszkadzały, co jest dla nich powodem do wstydu - powiedział dwukrotny mistrz świata. Martin Whitmarsh, przedstawiciel McLarena bronił swoich kierowców. - Żaden z nich nie robił tego celowo. Na pewno robili co mogli by umożliwić Nickowi i Fernando osiągnięcie dobrych rezultatów - powiedział. - Informowaliśmy kierowców, że część bolidów jest jeszcze na okrążeniu pomiarowym. Zrobił się tłok na trasie, kiedy sześć samochodów próbowało zjechać w jedno miejsce. FIA nie przyjęła jednak tych wyjaśnień i kierowcy McLarena zostali cofnięci o pięć pozycji. Heikki Kovaleinen zacznie niedzielny wyścig z 8., a Hamilton z 9 pozycji. FIA pewnie nie chciała, by znów mówiono, że faworyzuje Hamiltona. I bardzo dobrze, nasz Robert dzięki temu 2 oczka wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kieloo Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Wielkie brawa dla Roberta. W koncu skusił ktos z czołówki i mamy Polaka na drugim miejscu... A w Bahrajnie moze byc jeszcze wyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mad85 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Bez przesady Kieloo. Co do Roberta na pewno zalicza się do czołówki ale jesli mówiąc o umiejętnościach i potencjale samochodu to jest na 5 miejscu za Ferrari i McLarenami. Nie należy zbytnio się napalać, że Kubica będzie najlepszy, wiem jedno Kubica na pewno będzie jeździł w czołówce czasem zaliczy sobie podmium ale żeby wygrywać to musi jeżdzić w MClarenie lub Ferrari a nie BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarinho Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Ja tam licze ze uda mu sie choc jeden wyscig w barwach w BMW wygrac. W koncu jeszcze nigdy zwyciestwa nie mieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mad85 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Ostanie 20 wyścigów to zwycięstwa albo Ferrari albo Mclarena. I był to Alonsno w mocnym wtedy Renuakt. Na ostanie 37 starów 9 razy nie wygrał kierowca z tych zespołów. Dodając do tego, że 8 wygranych to zasłuzgo Renualt który wtedy było mocne a tylko jedna wygrana to Jenson Button byla powiedzmy przypadkowa. ja tam raczej należe do realistów. Żeby wygrać chyba ani Ferrari ani McLareny nie mogłby dojechac do mety. Ale tego typu jazda co obecnie może byc przepustka włąśnie to tych dwóch teamów a bycie kierowca jednego z nich oznacza walke o bycie najlepszym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_M Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Kubica zdobył pole position a tu taka cisza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_MICHAL_ Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 No oglądałem... ładnie Kubica poleciał, nie mogę sie doczekać jutrzejszego wyścigu:) Mam cichą nadzieje na miejsce w pierwszej trójce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 ...bo radość "zamurowała" Brawo Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.