sirrabin1 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Witam, Jestem abonentem nc+( wcześniej cyfty+) od paru lat. Około 1,5 tygodnia temu podczas uderzenia pioruna( o dziwo w zimie) uszkodzone zostały urządzenia w moim domu, w tym 2 dekodery cyfry +(multiroom), które używałem do teraz ( jeden otrzymałem 2 lata temu, drugi rok temu.) Jeden jest całkowicie spalony, drugi ma zbyt niskie napięcia-jest niesprawny. Pan z serwisu potwierdził spalenie dekoderów i wystawił ekspertyzę, że zostały uszkodzone przez uderzenie pioruna( nie z mojej winy). Za niedługo kończy mi się umowa, więc zaczęły się telefony od NC+ do mnie w sprawie przedłużenia umowy. Gdy przedstawiłem pani konsultantce zaistniałą sytuację( ,że 2 dekodery zostały uszkodzone z mojej winy, i że potrzebuję 2 nowych aby odbierać telewizję), oznajmiła mi, iż będę musiał kupić 2 nowe dekodery, a za uszkodzone bedę musiał zapłacić karę 500 zł za zniszczenie sprzętu MIMO IŻ NIE ZOSTAŁ ZNISZCZONY Z MOJEJ WINY, co potwierdza ekspertyza. Pani z nc+ nie wydawała się być obeznaną w tych tematach, co 2 min musiała konsultować się z przełożonym/kolegą. Co mam zrobić w tej sytuacji, czy ta kara jest słuszna skoro ja nie uszkodziłem tych dekoderów, co mam zrobić? Z góry dzięki, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Kara jest słuszna, jak otrzymasz notę obciążeniową z nc+ przekazujesz je do firmy ubezpieczeniowej, która ubezpiecza Twój dom/mieszkanie i dostaniesz zwrot, jeśli nie masz ubiezpieczonego domu to jest Twój koszt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfm877 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 A moim zdaniem wziął byś 1 dekoder do punktu nc+ i powiedział ze nie działa to od reki wymienia ci na sprawny. Jesteś klientem , płacisz abonament i operator ma ci zapewnić dostęp do programów przez własny box. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mervel Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Po sprawdzeniu dekodera przez NC+ i stwierdzeniu, ze jest spalony to klient jest obarczony kosztem naprawy/wymiany. Gdyby miał listwę antprzepięciową to by problem nie zaistniał, a tak jak nie ma ubezpieczenia to będzie bulił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 I tak nie ma innego wyjścia. Powinien zrobić tak, jak napisał @kfm877 Może się zdarzyć, jakimś cudem, że uniknie konsekwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Oczywiście, że wymienią od ręki, tylko później dekoder trafi do serwisu centralnego i wystawią notę obciążeniową Ubezpieczenie od takich sytuacji to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfm877 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zależy co jest spalone. Klient nie ma prawa znać się na prądzie itp. Powiesz po prostu, że działał a nagle przestał. Czasami Zakład Energetyczny jak robi konserwy to po włączeniu zasilania idzie pik, można powiedzieć w nc+ ze nie było prądu i po przywróceniu zasilania wszystko padło. Coś zawsze można wymyślić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mervel Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ale nc+ nie interesuje jak doszło do spalenia/przepięcia... nie miałeś listwy to niestety jesteś w plecy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Listwa to za mało, instalacja odgromowa i odgromniki jeszcze są potrzebne na przewodach, aby zwiększyć swoje szanse. Poza tym w każdej instrukcji obsługi jest informacja, że podczas wyładowań atmosferycznych należy odłączyć urządzenie od instalacji elektrycznej/antenowej. uszkodzenia spowodowane przez "piorun" są z winy użytkownika i usuwane na jego koszt. Poza tym skoro nc+ chce naliczyć karę to znaczy, że sprzęt jest ich i złamałeś drugą zasadę - ingerowałeś/otwierałeś obudowę w celu diagnostyki, która tylko potwierdziła uszkodzenia spowodowane przez burzę. Jeśli wymiana przejdzie w punkcie to i tak wyjdzie Twoja wina w serwisie nc+. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vito007 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ale nc+ nie interesuje jak doszło do spalenia/przepięcia... nie miałeś listwy to niestety jesteś w plecy... Przy uderzeniu pioruna listwa nic nie pomoże. Potrzebne są solidniejsze zabezpieczenia na podejściu do budynku (specjalne ochronniki klasy BC i D). Listwa jest dobra tylko na drobne przepięcia wywołane wyłączaniem większych odbiorników (pompy, grzałki) w intalacji elektrycznej. No, chyba, że piorun trafi bezpośrednio w antenę - wtedy nic nie pomoże... (tylko polisa ubezpieczeniowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Temat nabiera niepotrzebnego rozpędu. Jest konkretny problem! I innego wyjścia nie ma. Prędzej, czy później dekodery będzie musiał zdać, co jest oczywiste. O czym wcześniej napisałem. Zbędne będą moje dalsze [beep]ny o skutecznym rad sposobie, skoro sam po drodze popełnił same błędy. Łut szczęścia - tego Ci życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 W takim przypadku też klient ponosi koszty, tak jak @bogdan245 napisał, dalsze wymyślanie nic nie da, Koolega może liczyć na szczęście, że ktoś w serwisie nie zauważy i to wszystko Zależy co jest spalone. Klient nie ma prawa znać się na prądzie itp. Powiesz po prostu, że działał a nagle przestał. Czasami Zakład Energetyczny jak robi konserwy to po włączeniu zasilania idzie pik, można powiedzieć w nc+ ze nie było prądu i po przywróceniu zasilania wszystko padło. Coś zawsze można wymyślić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myk6414 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Kara jest słuszna, jak otrzymasz notę obciążeniową z nc+ przekazujesz je do firmy ubezpieczeniowej, która ubezpiecza Twój dom/mieszkanie i dostaniesz zwrot, jeśli nie masz ubiezpieczonego domu to jest Twój koszt Nie do końca. Ubezpieczenie od przepięcia, działa tylko na przedmioty które są własnością ubezpieczającego. W tym wypadku, dekoder jest własnością operatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ostatnio mój klient odzyskał od ubezpieczyciela pełną sumę za spalone dekodery podczas burzy na podstawie noty księgowej z nc+ Więc zależy to od umowy z ubezpieczycielem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Czasami Zakład Energetyczny jak robi konserwy to po włączeniu zasilania idzie pik, można powiedzieć w nc+ ze nie było prądu i po przywróceniu zasilania wszystko padło. Innymi słowy przepięcie lub przepięcia. Świat poszedł do przodu. Zakład Energetyczny nie uchyla się od takich dolegliwości i ponosi w związku z tym, wszelkie koszty naprawy lub zwrot środków finansowych za zakup nowego sprzętu. Przerabiałem, to osobiście. Ale wina rzeczywiście była po stronie stronie dostawcy zasilania prądu. O tym wszyscy już wiedzą i ubezpieczyciele również. Czyli nie jest to sprawa prosta, aby powoływać się ot tak sobie na to, co nie miało w ogóle miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pincet Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Po wystawieniu ekspertyzy rozwiązania już nie ma, trzeba było iść powiedzieć, że dekoder nie działa i wymienić, potem to samo z drugim, dla niepoznaki w innym punkcie Mogłoby pomóc, ja na przykład miałem zalany dekoder, wymieniłem go w ten sposób chyba 1,5 roku temu i jakoś mi żadnej noty nie przysłali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławomir Pawłowski Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Witam. Dwa, lub trzy lata temu uderzenie pioruna niedaleko mojego domu spaliło mi dekoder Sagemcom DSI87. Było to za czasów Cyfry+ i pomimo silnego swądu spalonej elektroniki dekoder został wymieniony i żadnej noty obciążeniowej nie dostałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.