duglas Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Siemacie Oddałem zepsuty dekoder na wymianę. Wczoraj dostałem list z pismem, że dekoder został uszkodzony z mojej winy (podobno został zalany "nieznaną cieczą"). Enka żąda ode mnie 1000 zł za naprawę dekodera (nie podali żadnych danych gdzie mam przelać pieniądze). Tym samym listem dostałem pismo od firmy realizującej serwis, że dekoder został uszkodzony w taki sposób, że jego naprawa jest nie opłacalna i zostanie zutylizowany... Więc o co chodzi? Czy enka ma prawo, żądać ode mnie jakichkolwiek pieniędzy (dekoder na pewno nie został przeze mnie zalany)? Jeżeli tak to czy dekoder (czarny z dyskiem 250 gb) jest aż tyle wart? Od decyzji enki mam prawo się odwołać. Co powinienem im napisać? Jak zmniejszyć lub umorzyć kwotę którą każą mi zapłacić? Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regenwalde Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Pewnie nie jest tyle wart. Ale w umowie jest taka suma za zniszczenie sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1245ab Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 A czy wiesz dokładnie, dlaczego dekoder jest uszkodzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lcd40 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 To jest typowe zagranie tej platformy. Czytałem dość sporo na ten temat na wiosnę przy okazji afery z fuzją N+C+=nc+ Ludzie opisywali swoje zmagania ciągnące się miesiącami. Poszukaj w necie. Jest takie coś na znanym portalu społecznościowym, bardzo znany profil, który teraz już bardzo po[beep]adł. Tam znajdziesz to, co szukasz. To znaczy co inni robili w takich razach i co ty możesz zrobić. Może zacząć od tego http://supermarket.blox.pl/2012/11/Zobacz-jak-telewizja-N-poniewiera-abonenta-z.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokietek Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Zgłoś się z tym do rzecznika praw konsumenta. Powinien być w twoim mieście powiatowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 A jaką miałeś informacje o uszkodzeniu dekodera na formularzy wymiany/zwrotu sprzętu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 ... ale kiedy ostrzegałem przed sprzętem ITI, to spotkałem się z niedowierzaniem, no to teraz zaczną wychodzić kwiatki. Szanse u rzecznika konsumenta są znikome, bo ten dekoder fizycznie już przecież nie istnieje i pozostaje jedynie słowo przeciwko słowu, można jedynie bazować na tym, że ITI powinna udowodnić faktyczne uszkodzenie tego sprzętu hipotetycznie z winy użytkownika. Mogą jednak wytworzyć dowolne dokumenty, które trudno będzie zakwestionować. Dekoderów ITI nie warto tykać nawet długim kijem przez papierek (!). ps. Spraw tego typu, jeszcze za istnienia enki było na pęczki, tylko sumy odszkodowawcze jak dotąd były dużo mniejsze, widać próbują ratować bilans i w ten sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Nie strasz ludzi. Rzecznik jest dobrym rozwiązaniem. Rzecznik bezkosztowo może wszcząć sprawę sadową. I jeśli ten dekoder fizycznie już nie istnieje, tym gorzej dla ITI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly1982 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Uroki ITI dla mnie ta firma to wielkie nie porozumienie szkoda ze CYFRA sie za to wzieło oj szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 To nie są bezpodstawne słowa, ponieważ w analogicznych sprawach w ence, klienci płacili w takich sytuacjach co do złotówki. Mnie to bezpośrednio nie dotyka, ponieważ korzystam z własnego sprzętu, ale Ci, którzy wzięli dekodery od ITI, powinni dokładnie prześledzić regulamin, litera po literze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Nie wiemy co Kolega podpisał na formularzu zwrotu sprzętu w APS, więc na razie dyskusja jest mocno teoretyczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzejnik Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Ciekawe jak to będzie jak będę oddawał mojego kilkuletniego Phila 250GB który od 2 lat leży w szafie A po za tym to mogą wymyślić co chcą.Żądaj dokładnej ekspertyzy co ,jak gdzie i po co.W żadnym wypadku nie płać 1000zł!!Kiedy oddałeś dekoder? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokietek Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Za to powinien wziąć się jakiś urząd, bo jeśli przy zdawaniu w aps jest wszystko ok, a potem, że uszkodzony z winy abonenta, to jest rozbój w biały dzień (żeby nie nazwać gorzeć). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan425 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 To nie są bezpodstawne słowa, ponieważ w analogicznych sprawach w ence, klienci płacili w takich sytuacjach co do złotówki. Mnie to bezpośrednio nie dotyka, ponieważ korzystam z własnego sprzętu, ale Ci, którzy wzięli dekodery od ITI, powinni dokładnie prześledzić regulamin, litera po literze. To prawda. Sprawa nie jest prosta ale też nie jest tragiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duglas Opublikowano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 dekoder oddałem z miesiąc temu. pismo dostałem tydzień temu. do 17 września mam czas, żeby się od decyzji odwołać. na papierze z serwisu jest napisane, że dekoder został zalany "nieznaną cieczą" i zostanie zutylizowany. natomiast enka chce ode mnie kasę za NAPRAWĘ sprzętu. dekoder stał na półeczce nad telewizorem i nie można go było zalać w żaden sposób. w aps-sie nic nie podpisałem - akurat gość miał popsutą drukarkę i nic mi do podpisywania nie dawał. dodam jeszcze, że dekoder o który teraz piszę działał u mnie ok. 2 miesięcy - poprzedni się zawieszał. jutro wyślę pismo do rzecznika, a jak będę miał czas to się wybiorę osobiście. dziękuję wszystkim za odzew! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Wymienił Ci na dobre słowo ???? APS nie może wymienić sprzętu bez podpisu na formularzu wymiany sprzętu gdzie jest wymieniony powód wymiany i czy z winy użytkownika czy nie, tam są aż dwa formularze gdzie jest informacja o stanie dekodera, pilota i zasilacza Powołaj się, że nic nie podpisywałeś w punkcie, w takim przypadku odpowiedzialność może spaść na APS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clf Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Jak dawno temu kończyłem współpracę z Nką i zrywałem umowę z godnie z regulaminem po wycofaniu jakiegoś tam kanału to dostałem potem wezwanie do zapłacenie kary. Dotyczyła ona zwrotu kwoty upustu (promocji) jakie miałem na pakiet, wyszło kilka stów. Napisałem pismo, że zerwałem zgodnie z regulaminem i się odczepili. Myslę że napisz do nich że nie zalałeś dekodera i to jakieś totalne nieporozumienie, oszustwo itp. Myślę że odpuszczą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mako Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Wymienił Ci na dobre słowo ???? APS nie może wymienić sprzętu bez podpisu na formularzu wymiany sprzętu gdzie jest wymieniony powód wymiany i czy z winy użytkownika czy nie, tam są aż dwa formularze gdzie jest informacja o stanie dekodera, pilota i zasilacza Powołaj się, że nic nie podpisywałeś w punkcie, w takim przypadku odpowiedzialność może spaść na APS akurat, a jak w APS-ie każą mu pokazać dowód zdania deko.... to co wtedy zrobi ???? w APS mogą iść w zaparte i powiedzieć że on żadnego deko nie zdawał a oni nie odebrali..... głupotą było oddać sprzęt bez potwierdzenia stanu technicznego i bez dowodu zdania, ot i co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kibo no Hikari Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 @Mako skoro nie zdawał i nie odbierali to za co naliczyli karę? no chyba, że to prekognicja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Nie ma papieru = nie ma dowodu zdania uszkodzonego deka, co więcej nie ma dowodu zdania niczego,nie ma więc uszkodzonego dekodera - napisz im żeby pocałowali cię w [beep]ę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regenwalde Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Nie ma dowodu zdania deka, ale idąc tym tokiem myślenia, jest w posiadaniu dwóch dekoderów (uszkodzonego i nowego). Co się stanie w momencie zakończenia umowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kibo no Hikari Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 @regenwalde jeżeli nie ma potwierdzenia zdania dekodera to i nie ma potwierdzenia pobrania nowego problem może się pojawić dopiero przy kolejnym zdawaniu sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Moim zdaniem nie będzie miał problemu - niezgodność numerów deka i karty z tym co w papierach to problem platformy a nie klienta. Nie mają żadnego dowodu że wydali mu deka który miał numery zgodne z tym co w papierach. Poza tym nawet gdyby próbowali dalej naciagać klienta na kasę to zalanie/uszkodzenie stwierdzone w serwisie a nie potwierdzone wcześniej w dniu jego przekazania do i przez APS nie ma żadnej wartości dowodowej. Klient może im powiedzieć że to oni zalali dekoder u siebie już po oddaniu dekodera. Od momentu przekazania go do APS odpowiedzialność klienta kończy się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 ...Od momentu przekazania go do APS odpowiedzialność klienta kończy się. Brak pisemnego potwierdzenia zdania sprzętu świadczy tylko o tym, że sprzęt nadal znajduje się u abonenta, a APS może zwyczajnie zagrać na tej strunie. Minimum odpowiedzialności każdy klient powinien wykazać, bo to nie przedszkole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bea_i_nicole Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 A tak z ciekawości masz dzieci? Bo moja corka ostatnio zalała matryce telewizora i twierdziła, że sam przestał działać niestety po rozebraniu go widac było zalanie a mimo to szla w zaparte, kiedy ją przycisnęłam okazało się, że tylko bawiła się odświerzaczem powietrza i niechcąco jej na ekran się prysnęło ale mało i od razu starła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.