Przemkus Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Moi drodzy ! Odpowiedź z UOKiK odnośnie zapytania DOTYCZĄCEGO zapisu w umowie czy MultiMedia może zmieniać dowolnie kanały przy zachowaniu ich ilości: "Co do zasady każda, nawet najdrobniejsza modyfikacja oferty programowej stanowi zmianę umowy i daje abonentowi możliwość jej rozwiązania w przypadku niezaakceptowania tego faktu. Przeciwne postanowienia umowne są niedozwolone i nie wywołują skutków prawnych. Bez znaczenia jest przy tym, czy zmiany w tym zakresie polegają na wyłączeniu jednego z programów i zastąpieniu go nowym, czy też w ramach obowiązującej umowy dojdzie do wycofania z oferty kilku z nich. Zgodnie z literą prawa zmiana oferty programowej stanowi zmianę zakresu świadczonych usług. W takiej zaś sytuacji abonentowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. Dostawcy usług telewizyjnych nie przysługuje zaś prawo do odszkodowania. " Podstawa prawna: Art. 3841 oraz 3851 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.). Odpowiedź z UOKiK odnośnie następnego zapytania czy MultiMedia musi zmienić ów zapis jeśli wyślemy reklamację: "Jeżeli praktyka wprowadzania zmian w umowie z operatorem telewizji kablowej jest niezgodna z przepisami, konsument może zwrócić się do przedsiębiorcy o usunięcie tych postanowień. Jeżeli nie przyniesie to spodziewanych rezultatów, niezadowolony odbiorca może zwrócić się do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zbadanie, czy wskazane przez niego zapisy i tryb ich wprowadzenia nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów. Zgodnie z przepisami prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną m.in. w decyzji o uznaniu określonych praktyk za ograniczające konkurencję lub naruszających zbiorowe interesy konsumentów. " WSZYSTKICH KRZYKACZY (lub utajnionych pracowników MM) WMAWIAJĄCYCH TUTEJSZYM FORUMOWICZOM, ŻE NIE MOGĄ ROŚCIĆ SOBIE PRAW CO DO REKLAMACJI GDY WYŁĄCZĄ IM PROGRAM I ZASTĄPIĄ GO INNYM PRZY ZACHOWANIU TEJ SAMEJ ILOŚCI PROGRAMÓW PROSI SIĘ O NIE ROZPOWSZECHNIANIE BREDNI GDYŻ TAKI ZAPIS W UMOWIE MM JEST NIEZGODNY Z PRAWEM ! ps. forumowicze zacznijmy walczyć o swoje i ślijmy reklamacje do MM odnośnie zapisU "gwarantowana liczba programów" bo to jest NIEZGODNE Z PRAWEM I MM MUSI WYKASOWAĆ TEN ZAPIS Z UMOWY, PRZYSŁUGUJE NAM TYM SAMYM MOŻLIWOŚĆ NATYCHMIASTOWEGO ZERWANIA UMOWY BEZ PONOSZENIA KONSEKWENCJI A KARA GROZI JEDYNIE MM ! pozdrawiam Swego czasu jeden z użytkowników tego forum to pisał. Czy to nie jest furtka na zerwanie umowy w obecnej sytuacji? Pisał też o tym portal Interia.PL - http://biznes.interia.pl/media/news/jak ... 10518,5058 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gramex1 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Chyba trzeba spróbować napisać wypowiedzenie powołując się na cytowany powyżej fragment odpowiedzi UOKiKu i zobczymy co nastąpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemkus Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Podczas kontroli Urząd przyjrzał się również działalności operatorów związanej ze świadczeniem usług internetowych i telewizyjnych. Za szczególnie uciążliwe uznał praktyki operatorów telewizyjnych polegające na zmianie oferty programowej w dowolny sposób, arbitralne zastępowanie wykupionego kanału innym, przy jednoczesnym utrudnianiu abonentom rezygnacji z umowy. Przedsiębiorcy o wprowadzanych zmianach programowych informują nierzetelnie, dając abonentom bardzo krótki czas na rezygnację z kontraktu. Zmiana oferty programowej w związku z wystąpieniem nawet niezależnych od przedsiębiorcy przyczyn, np. wycofaniem się z działalności stacji telewizyjnej, powinna zawsze gwarantować konsumentowi możliwość wypowiedzenia umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Ponadto o zmianach w ofercie operatorzy powinni - co do zasady - zawiadamiać z wyprzedzeniem, pozwalając konsumentom na swobodne podjęcie decyzji o kontynuowaniu umowy. Kolejny ciekawy cytat, tym razem ze strony UOKiK - http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=509 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 @Przemkus: Wspominałem także o tym na 528 stronie, że wycofanie albo zastąpienie jakiegoś kanału innym, to ewidentna zmiana warunków umowy abonenckiej i klient ma prawo na taką zmianę się nie zgodzić (czyli może całkowicie zerwać umowę bez żadnych konsekwencji, albo wynegocjować sobie nową, korzystniejszą umowę). Tak jest u wszystkich operatorów, tylko Multimedia gra z Wami nieczysto i wprowadza jakieś niedozwolone zapisy do umowy. Walczcie o swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemkus Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Napisałem w tej sprawie do UKE, żeby mieć jakąś aktualną odpowiedź. Czy macie może wzór odpowiedniego pisma wypowiadającego umowę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zerojedynkaX Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zerwać umowę i co dalej.Nie wszyscy mają możliwość przejścia do innej kablówki lub instalację anteny SAT/okna wychodzą na północ,a na dachu nie wolno/.Właśnie tak jest u mnie.Monopol MM całkowity. W zasadzie to mam taki wybór: DVB T z AZART-u lub MM z kabla.I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gramex1 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 To bedziesz miał podstawę do megocjacji cen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowjanko Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jeśli rzeczywiście zapis MM jest klauzulą niedozwoloną to dlaczego jeszcze go nie zmienili w umowach? Nikt tego nie zgłaszał do urzędów czy MM jest tak silna, że lekceważy sobie prawo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gramex1 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Wiele firm tak czyni bo kary są nieadekwatne do czynów i ew. Zysków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemkus Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Dokładnie, nikt się nie czepiał to po co mieli zmieniać. Jakby teraz chcieli zmienić ten zapis to wszyscy abonenci mieliby prawo do zerwania umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seth Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 W jakim dokumencie jest zapis o ilości kanałów gwarantowanych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sony87 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 W cenniku. http://www.multimedia.pl/object.php/act ... 02c3b3c8a5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemkus Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 To co jak myślicie jest sens podejmować walkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzik1 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Ja osobiście ruszam z reklamacją lecz najpierw do Rzecznika praw konsumentów. http://www.radio5.com.pl/?id=24&ia=55195 Planuję się powołać na ten zapis: "zgodnie z prawem, przedsiębiorca telekomunikacyjny, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach. Chodzi tu zarówno o to, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć i na jakie będzie mógł liczyć. Zmiany w ofercie muszą też zostać przedstawione co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego" Zobaczę co wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekPLRZ Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jakoś te gwarancje, co do ilości nie przemawiają za mnie, bo są żałosne i śmieszne. Równie dobrze nie powinni w ogóle dawać ani an stronie, ani w żadnych folderach spisu programów, bo po co? Skoro liczy się ilość? Nie lepiej napisać: x w HD, x dostępne w ofercie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuro_wrw_gang_ Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Pamiętam że jeszcze dwa lata temu każdą zmianę programową informowali w listach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seth Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 To co jak myślicie jest sens podejmować walkę? Po przemyśleniu sprawy wydaje mi się, że jest. Myślałem, że UOKiK nigdy się nie odnosił do tego typu zapisów, a tutaj koledzy dali bardzo ciekawe cytaty. Brakuje mi na razie tylko konkretnego paragrafu z KC, który mówi co w takiej sytuacji może zrobić strona umowy. Naturalne wydaje mi się, że jeśli jedna ze stron zaczyna nie przestrzegać warunków umowy to druga może ją wypowiedzieć. Ale ja lubię znać dokładne paragrafy, żeby nie iść na wojnę w ciemno. Scenariusz jaki widzę jest taki, że z powodu zmiany warunków umowy wypowiem MM umowę w trybie natychmiastowym (bez okresu wypowiedzenia). MM zapewne będzie twierdzić, że mi nie wolno. Ja sobie policzę jaki procent abonamentu powinienem zapłacić za miesiąc w którym wypowiem umowę i tylko tyle im zapłacę. MM będzie naliczać opłaty dalej i którymś momencie zgłosi się do sądu (o ile się nie przestraszy, że przegra i wiadomość o tym pójdzie "w świat"). No i tu nastąpi reszta batalii, sąd będzie musiał się odnieść, czy usunięcie kanału było zmianą umowy i czy MM ma prawo żądać ode mnie pieniędzy jakich zapewne będzie się domagać. Na razie szukam paragrafu, bo bez tego obawiam się iść w ciemno. Reklamacji nie rozważam, bo przecież to nie ma sensu - kanałów nie ma i nagle się nie pojawią. Zapewne zapoznam się z nc+. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sony87 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Ciekawe, bo było parę osób, kilkanaście stron wstecz, które również zrywały albo chciały zerwać umowę z MM po usunięciu kanałów z BBC. Czy coś z tego wyszło? Hmmm... do tej pory milczą. Chyba żaden z użytkowników forum nie pochwalił się, że zerwał umowę z MM z jakiegoś powodu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Pewnie nikomu nie chce się latać po sądach itp. Mimo wszystko życzę powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowjanko Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Pamiętam że jeszcze dwa lata temu każdą zmianę programową informowali w listach . O ile się nie mylę, to dodawali tekst w stylu, że przeprowadzone zmiany nie stanowią zmiany oferty i nie uprawniają do wypowiedzenia umowy. Teraz już w ogóle mają wszystkich w czterech literach. Ja jestem w takiej sytuacji, że o ile telewizję chętnie wziąłbym z nc+ o tyle mam problem z internetem i tutaj konkurencja dla MM wygląda bardzo blado. Jeśli zerwałbym z nimi umowę teraz, to nie wiem, czy podpisaliby nową tylko na internet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemkus Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Myślisz, że będą się mścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowjanko Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Może mścić się nie będą ale np. wzięcie netu za katalogową cenę też nie jest dobrym interesem. [beep]a wie, jakie mają tam podejście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemkus Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Ja płacę 39 zł za 30 Mb/s i do tego Superbox za 18 zł. Oni wogóle schodzą z ceny gdy jest jeden pakiet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_1983 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Za darmo te usługi, ja za net 12Mb/s płacę 52 zł, a za Maxbox 40zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemkus Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Większość tego co leci w TV nie jest warte nawet 5 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_1983 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Szczerze to naprawę w ofercie MM zaczyna nie być co oglądać bo najciekawsze programy zostają zastąpione badziewiem! Ale w tym miesiącu będę wysyłać wypowiedzenie umowy, kończy mi się w kwietniu. Więc zobaczymy co będzie dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.