berdys Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Witam. ja jestem właśnie po zakupie dekodera i kilka spostrzeżeń- niektóre się powtórzą. Włączanie dekodera trwa około 1 min ( od naciśnięcia klawisza na pilocie po pokazanie się obrazu i dźwięku -mierzyłem stoperem - po aktualizacji oprogramowania czas się nie zmienia. Przełączanie kanałów- są utrudnienia jeżeli nie ma epg- "zawiesza się" na chwile ale po chwili jak z karabinu maszynowego- zmienia kanały tyle razy ile nacisnąłem. Jednak problem ustąpił, jak sobie " ściągnął" cale EPG. Denerwuje mnie jedna rzecz- jak przełączam kanał i nie mam jakiejś pozycji w abonamencie- wtedy wyskakuje komunikat i TRZEBA nacisnąć OK bo inaczej dalej nie przejdziesz. Wystarczyła by informacja , bez potwierdzania ( to nie Windows i jego głupie kreatory ! Przełączanie kanałów działa szybko, nie występują zaniki dźwięku ani żadne trzaski przy przełączaniu programów. karty nie musiałem aktywować ponownie. Aktualizacja oprogramowania przebiegła bezproblemowo- na wyświetlaczu leciało P od 1 do 99 bodajże;) Później zrobiłem mu reset i ponowne wyszukiwanie kanałów- niewidoczne dla użytkownika. Rożnicę w sygnałach- w wyszukiwaniu mam 79 % , w menu Informacje o dekoderze 46 %. generalnie to olewam, wszystkie kanały HD działają nic nie klatkuje i "efekty wysypywania mozaiki" tez nie mam. Czasem potrzebuje 1 sek na przełączenie się na astrę ( monoblock lemona + 85 cm ) Pilot działa nawet jak nie kieruje na dekoder, co jest dla mnie wielkim plusem Bo można przełączać jak lezy na stole ( nie to co w Echostarze dsb 616 !- człowiek cisnął klawisze kierując w dekoder a ten nic ! Przy całodziennym oglądaniu jest ledwo ciepły ( dotyczy to zasilacza i samego urządzenia ) Zmieniłbym jeszcze opcje zegara- żeby można było go wyłączyć na czuwaniu, to samo diody. Ogólnie- za te pieniądze, do dekodera się nie mogę przyczepić. Jak się trafi dobry model, to podejrzewam , ze po dopracowaniu oprogramowania przez Cyfrę będzie służyć tak samo długo jak polsatowskie sagemy bądź "legendarne" mediasaty. No i jak juz wspominamy stare czasy, to poczułem się jak 9 lat temu, widząc na wyświetlaczu INIT , Boot, update Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1982 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 nie występują zaniki dźwięku ani żadne trzaski przy przełączaniu programów. A może te trzaski wynikają z kiepskiej współpracy dekodera poprzez HDMI z telewizorem? Wymieniałem kabel HDMI i nie ma różnicy więc kabel wykluczam. Dziwne że spora część użytkowników się na to skarży a równie spora nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Hankey Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Pojawiły się już jakieś splittery, które współpracują z tym dekoderem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
condzior Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Czasami sprzęt wariuje jak blisko jest duże pole elektromagnetyczne jak duże głośniki w pobliżu dlatego pytam. Wcale nie muszą być bezprzewodowe, tu chodzi raczej o magnes użyty w głośniku.Odstaw głośniki dalej na jedną noc i zobacz czy nadal tak samo się zachowa. Odstawiłem głośniki, przestawiłem dekoder trochę dalej i bez zmian. Ale zauważyłem, że dekoder uruchamia się ponownie po wyłączeniu tylko jeżeli był uruchomiony TV i/lub kino domowe - przykładowo wczoraj po wyłączeniu całości sprzętu dekoder uruchomił się sam po ok 30 - 40 min. - przełączyłem go ponownie na standby (TV i kino nie były uruchamiane w tym czasie) i już dalej było ok i dekoder się ponownie sam nie uruchamiał. Sytuacja ta tak jak wspomniałem wcześniej powtarza się notorycznie. Może to przez TV lub kino domowe??? Nie chce iść wymieniać dekodera bo sytuacja może się powtarzać przy kolejnym tak samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lawrence Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 nie występują zaniki dźwięku ani żadne trzaski przy przełączaniu programów. A może te trzaski wynikają z kiepskiej współpracy dekodera poprzez HDMI z telewizorem? Wymieniałem kabel HDMI i nie ma różnicy więc kabel wykluczam. Dziwne że spora część użytkowników się na to skarży a równie spora nie Bo pewnie są dwie grupy użytkowników: jedni wybierają kanał i oglądają, a inni przełączają z kanału na kanał U mnie trzaski są również, ale w porównaniu z niedawnymi zanikami dźwięku uważam to za problem mało istotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirlukas Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Odstawiłem głośniki, przestawiłem dekoder trochę dalej i bez zmian. Ale zauważyłem, że dekoder uruchamia się ponownie po wyłączeniu tylko jeżeli był uruchomiony TV i/lub kino domowe - przykładowo wczoraj po wyłączeniu całości sprzętu dekoder uruchomił się sam po ok 30 - 40 min. - przełączyłem go ponownie na standby (TV i kino nie były uruchamiane w tym czasie) i już dalej było ok i dekoder się ponownie sam nie uruchamiał. Sytuacja ta tak jak wspomniałem wcześniej powtarza się notorycznie. Może to przez TV lub kino domowe??? Nie chce iść wymieniać dekodera bo sytuacja może się powtarzać przy kolejnym tak samo... Dziwna sprawa rzeczywiście, być może naprawdę to wina AVR lub TV (raczej AVR. U mnie znowuż co jakiś czas dekoder przełącza się na 576i i muszę manualnie przełączać na 1080i, już nie wspomnę o tym, że EPG po sekundzie z zielonego zmienia się na różowy, i to jest dopiero ciekawe. Już chyba niczym mnie ten "sprzęt" nie zaskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
condzior Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Sirlukas - Dekoder jest podłączony HDMI do TV, kino także podłączone bezpośrednio do TV (ale już nie przez HDMI bo ten model jeszcze nie był w to gniazdo wyposażony), nie mam połączenia bezpośredniego między dekoderem a kinem... Wygląda więc to tak jakby po wyłączeniu dekodera, TV i kina dekoder dostawał sygnał o włączeniu ale z opóźnieniem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirlukas Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 W takim razie wygląda na to że TV jest tutaj może problemem. Jaki to TV, i czy masz "sparowany" TV z dekoderem, tzn. czy pilotem od TV możesz przełączać dekoder? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
condzior Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Samsung LE46A551, niesparowany z dekoderem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirlukas Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Odłącz HDMI od TV na noc i zobacz czy będzie to samo. Podejrzewam, że może TV sam się sparował z dekoderem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
condzior Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Dzięki - miałem zamiaram "poćwiczyć" rożne kombinacje przez weekend i w przypadku porażki wymienić dekoder w APS na nowy (łudząc się, że sytuacja się nie powtórzy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic85 Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 zaktualizowałem dek,wszystko bryka jak trzeba, tylko w instrukcji dek jest info MENU> 4.USTAWIENIA TERMINALA> 4.DOMYŚLNA GŁOŚNOŚĆ - tylko że jak ja wchodze w ustawienia terminala to niemam takiej funkcji pod nr4 jest do wyboru 1-5sekund na wyświetlanie czegoś tam, ale o dźwięku nie ma nic... z góry dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Aqla Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Zastanawiam się co dalej zrobić z posiadanymi (wczoraj wymienionymi) 2 dekoderami (czyt. złomami) kupionymi 17 grudnia z Cyfry ? Czy wymiana sprzętu na TAKI SAM model - a więc równie kiepsko pracujący z moim TV, stanowi wystarczającą podstawę do rozwiązania umowy o abonament bez płacenia kary ? Kawałek regulaminu skopiowałem tutaj: http://windows.sos.pl/dsi87.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 A sprawdzałeś z innymi telewizorami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Aqla Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 NIE...ale... Z tym konkretnym TV sprawdziłem Fergusona Ariva 100E, Philipsa 6201, Opticum HD X560 i kilka różnych modeli SD = tylko Sagemcom miał problemy 'wieku dziecięcego'. Raczej nie mam zamiaru wymieniać 2 letniego TV z powodu wady (niedopracowania) innego sprzętu, będącego na 2 letniej gwarancji, a bieganie do gniazdka by wyciągnąć wtyczkę (z pilotem w ręku) to chyba jakaś kpina ? Nie ukrywam, że chętnie zamienię tą 'nowość' na Philipsa 6201 lub cokolwiek innego HD o nie gorszych parametrach. Druga opcja, to szybkie rozstanie się z Cyfrą, mimo że jestem zadowolony z pakietu (Optimum + HBO HD + Multiroom). To tak 'w nagrodę' że HelpDesk Cyfry+ nie ma zamiaru zrobić NIC poza kolejnym wysłaniem mnie do serwisu, a ten sam z siebie nie może wymienić tego 'cuda' na inny model. Może wystarczyłoby poszukać w bazie danych gdzie mają jeszcze te (nieosiągalne w Łodzi) Philipsy, przesłać sprzęt do swojego dystrybutora i sprawa załatwiona. A tak... mogę sobie biegać i wymieniać na TO SAMO do końca umowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kate Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Ale jak juz zakupiłeś Sagemcoma, to dystrybutor nie ma możliwości w systemie, żeby Ci go wymienić na Philipsa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Aqla Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Do Dystrybutora nie mam pretensji (wręcz przeciwnie) = sympatyczny człowiek bez problemu uwzględnił moją reklamację i wymienił 'od ręki' sprzęt (na taki sam), bo tylko tyle wolno mu było zrobić. Tylko HelpDesk Cyfry+ (=Centarala), jedyne co zaproponował, to aktualizacja softu i wizyta w (bezradnym) serwisie. Na sponsoring nowego TV też NIE liczę, jednak chciałbym (naiwnie) mieć dekoder HD którego NIE muszę codziennie resetować 'z buta', nawet płacąc za tą 'nowość' tylko +/- symbolicznie 2x100zł + 'cyrograf' na 25 miesięcy. Kupując nowe autko (na gwarancji) nie spodziewasz się chyba, że da się je uruchomić tylko na popych, bo nie podoba mu się np. miejsce parkingowe w Twojej dzielnicy ? A jeśli nie trafiłem z zakupem - zmieniam szybko markę w ramach reklamacji, a producentowi 'badziewia' robię odpowiednią 'reklamę', co często więcej (jego) kosztuje (utrata kolejnych potencjalnych 'ofiar' i renomy), niż oczekiwana wymiana na sprzęt wolny od wad. Tylko nie wiem jak się ma regulaminowy termin 7 dni na wymianę sprzętu, do (max) 30 dni oczekiwania odpowiedzi (i płacenia abonamentu!), o których właśnie dziś dowiedziałem się od 'pomocy technicznej' (kopia najnowszej poczty na dole strony: http://windows.sos.pl/dsi87.htm) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wislakpawel Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam, z tego co się zorientowałem to EPG w Sagemcom' ie jest bardzo podobne (jak nie takie samo) jak w Pace' ie PVR i tu moje pytanie o radzaj audycji na pasku od EPG bo w Pace' ie jest z tym problem, mianowice raz jest raz nie ma róznie, nieraz błędnie określa rodzaj audycji np. FAkty (dla przedszkolaków) itp. Moje pytanie jak to wygląda w Sagemcom' ie?? Czy wogóle jest i jak już jest to czy działa prawidłowo?? Pozd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taiszo Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 W Sagemcomie nie ma wcale rodzaju audycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wislakpawel Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 To spory minus, cóż może wkrótce kolejna aktualizacja naprawi tą niedogodność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirlukas Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 @Dr.Aqla, a co sądzisz o tym, że to tylko Tobie się przytrafia taka rzecz, że tylko Ty musisz odłączać z prądu dekoder, nikt inny nie raportował tutaj takich problemów. Ja na Twoim miejscu szukałbym przyczyny gdzie indziej, podłączył dekoder innym typem połączenia do TV czy jak tam masz, lub spróbował na innym telewizorze. Fakt, że Tobie akurat dwa dekodery nie działają, a wszystkim innym działają, oznacza że problem jest gdzie indziej, nie w dekoderze, nie sądzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Od nas wyszło ponad 300 Sagemcomów HD i nikt nie wrócił z takim problemem Były tylko narzekania na problemy z dźwiękiem ale po wyjściu nowego softu ani jednej reklamacji Też myślę, że jest to jednostkowy przypadek, liczony w promilach podłączonego sprzętu Np. mamy jako pokazowy telewizor Sharp'a i sprawdziliśmy na nim kilkanaście urządzeń, dekodery C+ HD chodzą OK ale już z niektórymi playerami DVD i Blue Ray po HDMI jest problem, niektóre chodzą OK a z niektórymi telewizor się zawiesza i ekran robi się zielony A te same playery np z telewizorem LG chodzą OK Można się domyślać że chodzi o HDCP ... pamiętam jak po wprowadzeniu protokołu HDCP w dekoderach C+ zaczeło przychodzić wielu klientów z takimi problemami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serewencik Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Witam! Odebrałem dzisiaj nowiutkiego Sagemcoma od dystrybutora C+ w ramach promocji "oglądaj wiecej w tej samej cenie". I wszystko byłoby fajnie gdyby nie to, ze posiadam starą wersję multiroomu i musze co jakis czas wyciągnąć kartę z dekodera. Wyjmując ją z PACE SD nie miałem najmniejszego problemu z ponownym załaczeniem się dekodera po jej włożeniu. Sagemcom chyba ma z tym problem. Na ekranie jest komnikat włóż kartę. Wkładam, naciskam ok i dekoder się zawiesza. Można cos na to poradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 No obu kartach jest ten problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serewencik Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Niestety tylko na tej dodatkowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.