volcan Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 To chyba trzeba grupę "anty-CP" założyć do tego celu Z nc+ była gruba sprawa - i też stamtąd uciekłem przy okazji zmiany operatora (wymuszali na mnie zawarcie umowy o 30 złotych/miesiąc droższej - do tego za mniej kanałów twierdząc, że to "super oferta specjalnie dla mnie). W CP nie uciekałem w momencie likwidacji jakichśtam kanałów (co się ostatecznie opłaciło - CP nagradzał tych, którzy nie uciekli korzystniejszymi ofertami przedłużeniowymi - kilka miesięcy po tej zabawie). Poza tym uważam, że fakt, że w CP płaci się praktycznie za tyle miesięcy, ile jest też gratis (czyli abo jest de facto o połowę niższy) też oznacza, że jest to platforma o wiele bardziej "user friendly", niż konkurencja. Próbujcie z reklamacją faktu "nie-rebrandingu" rebrandigowanych kanałów - może się uda? Jeżeli tak - można zrobić dużą akcję na skalę ogólnopolską Ja się w sumie nie będę wyrywał - bo akurat przedłużyłem umowę na bardzo korzystnych warunkach - więc po co robić samemu sobie pod górkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johndeacon1 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Polecam przeczytać uważnie poniższy artykuł. UOKiK nawet nie kiwnie palcem w tej sytuacji. http://blog.telekomunikacja.org/nie-roz ... -rozumiem/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Do UOKiK'u zgłosilo sprawę więcej niż jeden interesant, wiec podana sytuacja jest nie do porównywania. Koniec kropka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johndeacon1 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Jasne, utwierdzaj się dalej w swojej naiwności. Czas pokaże kto miał rację. To są układy i układziki- nawet UOKiK nie jest od tego wolny. P.S. Nie jestem "haraldem" z komentarzy na stronie satkuriera pod artykułem o Foxie. Po prostu przytoczyłem jakże trafny link kogoś innego. Więc nie zakrzywiaj faktów. Nie ma się co kłócić i dać ponosić emocjom. Zobaczymy czy coś ktokolwiek wywalczy w tym temacie i czy UOKiK się tym zajmie. Ja twierdzę że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiann Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Cieszy mnie mobilizacja jaką widzimy w tym wątku:) Nie przejmujcie się opiniami brudnych PR-owców bo widzę że tutaj takich, piszących na forach CP i NC+ nie brakuje, szczególnie w godzinach pracy operatorów. Niestety oprócz problemu znikających kanałów jest jeszcze problem tzw. niegwarantowanych kanałów! A doliczłem się ich ponad 10% w pakiecie Familijnym HD! Również o to należało by zapytać UOKiK bo może się okazać jak z przedłużaniem umów o 12 miesięcy że to też jest bezprawne! Ja wysłałem swój e-mail ze skargą (dzięki za wzrór, @harvy!) na adres: uokik@uokik.gov.pl Im wiecej ludzi tym powazniej potraktuja nasze skargi wiec mości Panie i Panowie, do dzieła! Ponizej pismo jakie wyslalem, mozecie tez go uzyc: Szanowni Państwo! Zwracam się z uprzejmą prośbą o przyjrzenie się praktykom Cyfrowego Polsatu i NC+ polegajacym na ograniczaniu abonentom mozliwosci bezkarnego zerwania umowy z nimi w przypadku jednostronnych zmian warunkow umowy polegajacych na wycofaniu kanału. Otóż w dniu 16.01.2015 r. kanał Fox Life został wycofany i zastąpił go w ich ofercie kanał Fox Comedy. Jest to kanał nadający komedie a nie ogólnie seriale jak Fox Life, inaczej się nazywa i nadaje inne programy. W spisie programów gdy podpisywałem umowę z nimi był program Fox Life a nie Fox Comedy. Niezadowolony ze zmiany postanowiłem wypowiedzieć umowę ale dowiedziałem się od przedstawiciela Cyfrowego Polsatu że ta zmiana to tylko "rebranding" i że nałożą na mnie karę gdy nie zrezygnuje z wypowiedzenia. W regulaminie ani polskim języku nie ma takiego słowa! Faktem jest też że kanał Fox Life nadal istnieje ale nie nadaje już w Cyfrowym Polsacie. Zwracam się wiec z zapytaniem do Szanownego Urzędu czy Cyfrowy Polsat może mi zabronić wypowiedzenia umowy z tytułu zaprzestania nadawania kanału Fox Life i zastąpienia go programem Fox Comedy? Również fakt że Cyfrowy Polsat nie powiadomił mnie o tej jednostronnej zmianie warunków umowy powinien zostać przeanalizowany gdyż to jest nagminna praktyka. Również teraz już wiadomo że z końcem stycznia zastąpiony będzie kanał Animal Planet przez kanał Discovery Life. Tu równiez kanały będą miały inne profile bo ten nowy ma nadawać tez seriale a Animal Planet to były reportaże o zwierzętach. Czy w tym przypadku Urząd pozwoli nawdawcom bezkarnie zmienić zawartość programową klientom? Dodatkowo pragnę zgłosić Państwu że ja mam w umowie zawarte, tak jak miliony innych klientów Cyfrowego Polsatu kanały które oni nazywają promocyjnymi czy tez określają jako niegwarantowane. Oznacza to że ponad 10% kanałów które klient ma dostępne w momencie podpisania umowy może bezkarnie zniknąć! Ironicznie nawet kanał "Polsat" jest takim kanałem niegwarantowanym w Cyfrowym Polsacie. Takie same praktyki stosuje NC+ - bardzo proszę zobaczyć na ich strony internetowe do oferty i zobaczycie sami o czym mówię bo drobnym drukiem na dole te kanały są wymienione. Bardzo proszę aby Szanowny Urząd przyjrzał się również tym praktykom i zajął stanowisko czy Cyfrowy Polsat i NC+ mogą nie gwarantować klientom programów które mają w ofercie w momencie podpisania umowy. Z poważaniem, Imię Nazwisko Adres Domowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Jak ktoś ma możliwości niech sprawdzi, zapyta Ofcom, czy FOX zmienił licencję kanału FOX Life na FOX Comedy czy wystąpił o nową, specjalnie dla FOX Comedy. Jeśli to drugie to tłumaczenie że jest to rebranding, tylko zmiana nazwy kanału, bierze w łeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiann Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Do @Be89: Nie ma co pytać offcoma o licencje bo o ile się nie mylę to ten kanał jest regulowany przez Włoski urząd (za Wikipedią)... Dodatkowo myślę że uokik powinien to tez zbadać więc można dodać w e-mailu sugestię żeby sprawdzili z regulatorem tego kanału czy Fox Life I Fox Comedy to dwie różne licencje czy też nie co ewidentnei podcięło by skrzydła argumentom o "rebranding" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Power Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Należy też zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestię. Obecnie w umowach mamy kanał FOX Life jako gwarantowany. Zdaniem operatora - uległ on przeobrażeniu na kanał FOX Comedy. Co będzie, jak za jakiś czas operator usunie kanał FOX Comedy ze swojej oferty? Pewnie zdaniem operatora nie będzie nam przysługiwało prawo do rozwiązania umowy z tego powodu, gdyż nie mamy w swoich umowach kanału FOX Comedy jako kanału gwarantowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Dokładnie, nie pomyslalem o tym, a na str. int. CP dodatkowo nowy twór jest jako niegwarantowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekz Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Jako niegwarantowany? Nie sądzę, bo to byłaby samodzielna podstawa do wypowiedzenia umowy bez negatywnych konsekwencji dla abonenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Rzeczywiscie, jest ale w wersji SD, wersja HD gwarantowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johndeacon1 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Szukacie juz dziury w całym bo nie macie się czego uczepic w kwestii rebrandingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 To jest dodatkowy HAK na operatorów, żeby im już calkiem zamknąć g..., i nie mieli się jakz tego tlumaczyc, a i konsultanci będą uziemieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek509 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 to że kanał stracił status gwarantowanego nie daje prawa do bezkarnego zerwania umowy bo dalej masz możliwość oglądania kanału - ciebie dotyczy umowa z kanałem gwarantowanym a nowy klient podpisuje cyrograf bez gwarancji - CP moim zdaniem przymierza się do ścięcia całej oferty SD - bo zdecydowana większość kanałów w słabszej rozdzielczości występuje w ofercie CP bez zobowiązań gwarancji emisji przez dłuższy czas. Moim zdaniem w przypadku FOX to rebreding ale w przypadku animal planet to pojechanie po całości i naginanie przepisów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VISS Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Czy wycofanie Animal Planet też będzie uważane przez operatora jako rebreding ? A niby jak odświeżą markę Animal Planet ? To AP zmienia nazwę tylko ? Wygląda że to tylko zmiana nazwy. "Kanał był wspólnym przedsięwzięciem Discovery Communications oraz BBC, lecz w listopadzie 2010 Discovery stało się jego wyłącznym właścicielem. Emituje głównie programy dokumentalne o zwierzętach i przyrodzie." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johndeacon1 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Kolejny dowod na to ze nic sie nie da zrobic w tej sprawie.Operator uwaza to za rebranding i musimy sie z tym pogodzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andii57 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Operator zawsze będzie ; ciągnął; w swoją stronę , a zobaczymy co na to powie urząd do tego powołany. Jeżeli przyzna rację operatorowi to nic nadzwyczajnego się nie stanie. Pisanie że to kolejny dowód to moim zdaniem przedwczesny osąd. Kto nie chce nie będzie pisał , ale Ci którzy będą się domagać wyjaśnienia mają do tego Prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ja tak właśnie czynie. Samo stwierdzenie operatorow mam za NIC, niech inni się ustosunkują do tego jeszcze. A kiedy to nie pomoze to trudno, ale nie będę miał zalu do siebie ze nie probowalem dociec racji/"prawdy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poselsuski Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Kolejny dowod na to ze nic sie nie da zrobic w tej sprawie.Operator uwaza to za rebranding i musimy sie z tym pogodzic. Nie jestem jakimś specjalnym pieniaczem i nie mam zamiaru wypowiadać umowy z CP - kanały które się zmieniają nie interesują mnie - ale popieram osoby które tutaj próbują coś zdziałać. Rozumiem rebranding jako zmianę loga, pewnego rodzaju odświeżenie [tak jak ma to miejsce w przypadku BBC] ale wymiana całkowita nazwy i ramówki pod rebranding moim zdaniem nie podpada. Mam kontakt do jednego dziennikarza, który pomógł mi swego czasu i opisał sprawę praktyk jednej linii lotniczej. Spróbuje go zainteresować tematem, nie obiecuje że coś to da, ale skrobnąć parę słów nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 @poselsuski, była by to swietna inicjatywa z Twojej strony, czym większy szum, tym większe powodzenie ze w końcu operatorzy zaczna myslec, ze spoleczenstwo (nie wszyscy) nie godza się na zbywające praktyki. A interes społeczny duzy, bo to jak by nie było, kilka mln. abonentow operatorow sat/iptv i kabla, jest oszukiwanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek509 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Kolejny dowod na to ze nic sie nie da zrobic w tej sprawie.Operator uwaza to za rebranding i musimy sie z tym pogodzic. Nie jestem jakimś specjalnym pieniaczem i nie mam zamiaru wypowiadać umowy z CP - kanały które się zmieniają nie interesują mnie - ale popieram osoby które tutaj próbują coś zdziałać. Rozumiem rebranding jako zmianę loga, pewnego rodzaju odświeżenie [tak jak ma to miejsce w przypadku BBC] ale wymiana całkowita nazwy i ramówki pod rebranding moim zdaniem nie podpada. Mam kontakt do jednego dziennikarza, który pomógł mi swego czasu i opisał sprawę praktyk jednej linii lotniczej. Spróbuje go zainteresować tematem, nie obiecuje że coś to da, ale skrobnąć parę słów nie zaszkodzi. Nagłośnienie sprawy to największe działo jakie możemy wytoczyć lecz w powyższym temacie będzie nieskuteczne - w grę wchodzą interesy dwóch największych koncernów medialnych w kraju które trzymają w garści większość rynku i cenzurują rzeczywistość. A nawet jak w Gazecie Prawnej znajdzie się mały artykuł to i tak przeczyta go promil społeczeństwa zainteresowanego tematem - no niestety program Interwencja nie zainteresuje się aferą rebredingu w CP i nc+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johndeacon1 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 wojtek509 W pełni popieram TWoją wypowiedź. Walka tu jest bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andii57 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 To przestań się w tym wątku udzielać i myślę że warto dodać że jest to Twoje zdanie. Moje zdanie jest takie że warto dowiedzieć sie jak widzi to prawo , mimo że nie jestem zainteresowany wypowiedzeniem umowy chciał bym żyć w Państwie które respektuje zapisy prawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakobsjw1400 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 A to odpowiedz jaką dostałem Dziękujemy za kontakt z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Informacja ta stanowi automatyczne potwierdzenie otrzymania e-maila. Wiadomość zostanie przeanalizowana przez Urząd. W przypadku stwierdzenia podstaw do rozpoczęcia działań przez Prezesa UOKiK, podjęte zostaną kroki zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów lub kodeksem postępowania cywilnego. Zaznaczamy jednak, że osoba zgłaszająca podejrzenie podejmowania niezgodnych z prawem działań nie jest stroną postępowania i nie jest informowana o jego wynikach. UWAGA: UOKiK chroni konkurencję oraz podejmuje działania w sytuacjach, które godzą w zbiorowe interesy konsumentów. Nie prowadzi indywidualnego poradnictwa, ani nie rozst[beep] indywidualnych sporów z przedsiębiorcami. ______________________________________________________________________ KONSUMENCIE, w celu uzyskania porady prawnej lub pomocy w rozwiązaniu sporu zgłoś się do: • powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, organizacji konsumenckiej lub sądu polubownego, ich adresy i telefony znajdziesz na http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php • Konsumenckiego Centrum E-porad, wysyłając e-maila na adres porady@dlakonsumentow.pl Pamiętaj! 25 grudnia 2014 r. zmieniły się Twoje prawa i obowiązki sprzedających. Będą teraz zgodne z tymi, które obowiązują w całej Unii Europejskiej. Dowiedz się więcej na www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl ______________________________________________________________________ W celu złożenia formalnego ZAWIADOMIENIA O NARUSZENIU USTAWY O OCHRONIE KONKURENCJI I KONSUMENTÓW należy: • złożyć je pisemnie (w przypadku dokumentu elektronicznego musi być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu) • wraz z uzasadnieniem, które powinno zawierać wskazanie przedsiębiorcy, któremu jest zarzucane działanie niezgodne z ustawą, opis stanu faktycznego, uprawdopodobnienie naruszenia przepisów, a także dane zgłaszającego zawiadomienie • dołączyć wszelkie dokumenty, które mogą stanowić dowód naruszenia ustawy. W odpowiedzi na formalne zawiadomienie Prezes UOKiK przekazuje na piśmie informację o sposobie załatwienia sprawy. Aby zgłosić podejrzenie zmowy przetargowej, można skorzystać z formularza dostępnego na http://www.uokik.gov.pl/zglos_zmowe_przetargowa.php ______________________________________________________________________ Przedsiębiorca ubiegający się o objęcie programem łagodzenia kar, może złożyć wniosek leniency: pracownikowi UOKiK do protokołu, pocztą, faksem, a także emailem na adres: leniency@uokik.gov.pl. Dodatkowe informacje o programie można uzyskać pod numerem infolinii: tel. 22 55 60 555 oraz na http://www.uokik.gov.pl/program_lagodzenia_kar2.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dartman Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Otrzymałem identyczna odpowiedz. Gdyby takich zgłoszeń poszło z 5 tysięcy można by mieć nadzieje na podjęcie jakichś kroków.. Ale cóż rozmarzyłem się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.