Skocz do zawartości

PTV


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Screenshot-20240524-195249-Adobe-Acrobat

Cytat

PTV - nowy lifestylowy kanał dla kobiet

Jeśli TV2 z Budapesztu wygra konkurs na MUX 8 telewizji naziemnej, ogłoszony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, ta węgierska grupa medialna uruchomi w Polsce jesienią 2024 roku kanał rozrywkowo-lifestylowy przeznaczony głównie dla kobiet - PTV.

 

Kanał PTV nadawałby 24 godziny na dobę programy rozrywkowe, fabularne, talk show i magazyny produkowane głównie w Polsce. PTV byłby 18. kanałem grupy. Pierwsza stacja grupy TV2 została uruchomiona w 1997 roku i obecnie jest jednym z najchętniej oglądanych kanałów telewizyjnych na Węgrzech.

17 maja br. TV2 zgłosiła do Urzędu Patentowego RP wniosek o rejestrację znaku słowno-graficznego PTV: https://ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl/search/pwp-details/Z.569698?lng=pl

 

PTV najpewniej jest skrótem od nazwy Polska Telewizja, czyli określenia używanego chociażby w media publicznych w czasach poprzedniej władzy. Za planowanym kanałem stoi firma TV2 Média Csoport Zártkörűen Működő Részvénytársaság z Budapesztu na Węgrzech. 

Jako że w innym temacie debatujemy o tym, która telewizja może być powiązana z PiS-em, tutaj proponuję skupić się na nowym projekcie telewizyjnym. 

Ciekawi mnie, kiedy do nowej przyczepi się Telewizja Polska z powodu zbliżonej nazwy (używanej też dawniej przez dzisiejsze TVP3 Poznań) oraz do logo, które przypomina dawny symbol łódzkiego ośrodka regionalnego. 

-----------

Źródła informacji: https://satkurier.pl/news/237059/ptv-w-konkursie-na-mux-8-co-to-za-kanal.html i http://www.archiwum.krrit.gov.pl/AdvertismentsSync/Additional/0/257/lw_240524_mux-8.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od odpowiedzi w przyszłości na dwa kluczowe pytanie:

1. Czy PTV dostanie koncesje od KRRiT?

2. Czy plan programowy stacji PTV zakłada emisje informacji i publicystyki?

W moim odczuciu format stacji nie musi wykluczać chociażby zarówno dawnych dziennikarzy TVP jak i tego że to PiS zachęcił TV2 Media do inwestycji w naszym kraju. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przypomnieć że PiS m. in. "przez" kobiety przegrał wybory. Raz że frekwencja była wysoka a tę frekwencję zrobiły kobiety i ludzie młodzi.

Cytat

Podobnie jak mężczyźni, zgodnie z sondażem exit poll, kobiety wybrały Prawo i Sprawiedliwość. Partii PiS oddały 36,5 proc. swoich głosów. Co jednak ważne, cztery lata temu, według sondażu Ipsos, oddały tych głosów znacznie więcej, bo aż 43,1 proc. Widzimy więc, że na przestrzeni lat ich poprawcie dla PiS znacząco spada.

Fakt, że prawica traci kobiety widzimy także na przykładzie kobiecych głosów oddanych na Konfederację. Według Ipsos na partię Mentzena głos oddało w tym roku tylko 3,4 proc. kobiet, podczas gdy w 2019 było to 4,1 proc.

 Tak że robienie telewizji dla kobiet przyjaznej PiS ma jakiś sens. Jak mądrze to rozgrają to mogą na tym zyskać. A i oglądalność może im całkiem dobrze wypaść bo jak czasem przełączam na jakiś kanał kobiecy to mam dość. A jestem raczej liberalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że PTV śmiało mogłoby pójść drogą Telewizji WP która to oprócz kontentu rozrywkowego i typowo kobiecego miała (i w dalszym ciągu ma) informacje i publicystykę której to na początku istnienia stacji Wirtualnej Polski było nieco więcej. Podobnie zresztą też było w przypadku Nowej TV gdy ta stacja zaczynała swoją działalność. 

Nie zdziwię się jak TV2 Media wypełni ramówkę stacji PTV swoimi formatami z innych krajów dostosowanymi do polskich warunków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

W opublikowanych właśnie koncesjach KRRiT dla stacji Republika i wPolsce24 możemy znaleźć ciekawą adnotacje odnośnie tego jaki miał być kanał PTV:

Rozpatrując wniosek Nr DR.4110.60.2024 spółki TV2 Média Csoport Zártkörűen Működő Részvénytársaság z siedzibą w Budapeszcie (Węgry), KRRiT stwierdziła, co następuje:


1. Spółka TV2 Média Csoport Zártkörűen Működő Részvénytársaság z siedzibą w Budapeszcie jest spółką akcyjną, zarejestrowaną 7 grudnia 2016 r. na Węgrzech, numer rejestracji  0110049017, numer identyfikacji podatkowej HU25772859.
2. Wnioskodawca złożył wniosek o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie  w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie MUX-8 programu telewizyjnego o charakterze wyspecjalizowanym serialowo-rozrywkowolifestylowym, pod nazwą „PTV”. Program miał być nadawany całodobowo przez wszystkie dni tygodnia  i adresowany do różnych grup widzów, w szczególności do kobiet z pokolenia Z, Milenials i X oraz zawierać głównie tematykę serialowo-rozrywkowo-lifestylową z elementami kultury, edukacji, publicystyki i informacji.
Program miał być nastawiony na nawiązywanie relacji, budowanie więzi  i międzypokoleniowe współoglądanie. Zgodnie z deklaracjami Wnioskodawcy, program miał przede wszystkim dostarczać widzom dobrej rozrywki, pozwalającej odpocząć i oderwać się od trudów dnia codziennego, bez epatowania przemocą  i zbędnych kontrowersji. Program miał być skierowany do widzów, którzy lubią być na bieżąco, szukając pogłębionych informacji i analiz w alternatywnych źródłach, są ciekawi świata i zainteresowani odkrywaniem nowych obszarów, poszukują inspiracji dla swoich pasji i zainteresowań oraz w różnych aspektach codziennego życia podążają za nowymi trendami np. prozdrowotnymi, związanymi ze stylem życia czy środowiskiem naturalnym.  Wśród założeń projektowanego program Wnioskodawca wskazał: „Wspieranie międzypokoleniowych relacji oraz budowanie więzi i społeczności, poprzez oferowanie treści inspirujących do wspólnego oglądania przez widzów  w różnym wieku, różnych zainteresowaniach i potrzebach; umożliwiając współoglądanie na różnych ekranach w dowolnym miejscu i czasie, dzielenie się treściami, opiniami i wspólne przeżywanie emocji, korzystając z potencjału multiscreeningu, wspierając interakcje i komunikację narzędziami dostępnymi  on-line”. Wnioskodawca w tygodniowym czasie nadawania w godz. 6.00.23.00 planował realizację specjalizacji serialowo-rozrywkowo-lifestylowej programu poprzez osiem rodzajów audycji tj. (nie mniej niż): audycje informacyjne – 5%, audycje publicystyczne – 2%, filmy fabularne – 30%, dokument – 2%, audycje rozrywkowe – 25%, audycje edukacyjne – 2%, audycje poradnicze – 5%, inne rodzaje audycji – 1% (incydentalne o różnorodnym charakterze m.in. muzycznym, kulturalno-artystycznym, dokumentalnym, religijnym, rocznicowym, społecznocharytatywnym).  Łączny udział audycji realizujących specjalizację programu, zarówno  w miesięcznym jak i tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6.00-23.00 wynosił nie mniej niż 72%. Jak wynika z powyższego zestawienia, wyspecjalizowany serialowo-rozrywkowolifestylowy charakter programu miał być realizowany poprzez następujące rodzaje audycji: − filmy fabularne i dokumentalne: klasyczne w formie realizacji, ale także hybrydowe, łączące cechy różnych gatunków np. fabuły z elementami dokumentu  czy animacji, współczesne i klasyka kina oraz telewizji, kultowe seriale  produkcji polskiej i producentów europejskich, znane seriale amerykańskie, tureckie i latynoamerykańskie, komedie, thrillery, dramaty, medyczne, prawnicze, kryminalno-detektywistyczne, psychologiczne, familijne, kostiumowe, historyczne, biograficzne, a także niszowe produkcje, nagradzane na festiwalach  i kino offowe;  − audycje rozrywkowe: talk show, teleturnieje, reality show, chat show, konkursy, kabarety, stand up, magazyny o tematyce rozrywkowej, koncerty, festiwale  i wydarzenia estradowe, rejestrowane i realizowane na żywo. Produkcje typu docutainment, edutainment, infotainment; − audycje informacyjne: emitowane kilka razy dziennie krótkie, kilkuminutowe audycje typu „flash info” z prognozą pogody, informacjami sportowymi i skrótem najważniejszych informacji z kraju i ze świata; − audycje publicystyczne: magazyny np. kulturalny poświęcony bieżącym wydarzeniom, a także spotkania i rozmowy z zaproszonymi gośćmi, artystami  i twórcami, rozmowy w formie talk show - na bieżący temat o aktualnych wydarzeniach społecznych, ekonomicznych, krajowych i międzynarodowych; − audycje edukacyjne: popularnonaukowe, dostarczające i popularyzujące wiedzę z różnych dziedzin m.in. różne rodzaje nauki, techniki i kultury, natura, ekologia, odkrycia, ciekawostki, zastosowania w życiu codziennym, np. w medycynie, komunikacji, produkcji różnego typu, żywieniu. Audycje dotyczące człowieka, jego historii i współczesności, środowiska, otoczenia, w którym żyje, tego bliskiego, globalnego i w wymiarze kosmicznym; z zakresu rozwoju osobistego, zdobywania wiedzy i umiejętności, także z zakresu edukacji medialnej. Audycje poświęcone budowania relacji interpersonalnych, postaw prospołecznych, funkcjonowania we współczesnym świecie, zapobiegania wykluczeniu, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, edukacja medialna; − audycje poradnicze i lifestylowe: magazyny, rozmowy, prezentacje, talk show, reality, dotyczące stylu życia, sposobów spędzania czasu wolnego, odpoczynku, różnych rodzajów aktywności m.in. sport, góry, żagle, narty, krajoznawstwo  i podróże, rozwijanie zainteresowań, hobby, audycje o zdrowiu, urodzie, ogrodzie  i domu, modzie, relacji i związków; − inne rodzaje audycji (incydentalne), o różnorodnym charakterze m. in. muzycznym, kulturalno-artystycznym, dokumentalnym, religijnym, rocznicowym, charytatywnym: ważne wydarzenia o zasadniczym znaczeniu społecznym, audycje  z wykorzystaniem nowych technologii jak Google Watch, Watch2Gather itp. W przykładowej ramówce programu Wnioskodawca wskazał, że codziennie miały być nadawane premierowe odcinki serii (różnorodnych gatunkowo i tematycznie)  i seriali, od poniedziałku do piątku premierowe emisje: talk show realizowanego na żywo, show kulinarnego, teleturnieju, zaś w weekendy premierowe pasma: filmowe, dokumentalne, lifestylowe, edukacyjne i rozrywkowe. Wnioskodawca poinformował ponadto, że wprowadzi – zgodnie z ustawą  o radiofonii i telewizji – udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami wzroku  i słuchu oraz deklarował systematyczne zwiększanie czasu nadawania audycji  z takimi udogodnieniami. Zadeklarował również przystąpienie do „Kodeksu dobrych praktyk w sprawie szczegółowych zasad ochrony małoletnich  w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie”. KRRiT stwierdziła, co następuje: − Złożony projekt spełniał warunki Ogłoszenia Przewodniczącego KRRiT. Wnioskodawca, spółka TV2 Média Csoport Zártkörűen Működő Részvénytársaság z siedzibą w Budapeszcie, wystąpiła o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie  w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie MUX-8 programu telewizyjnego o charakterze wyspecjalizowanym serialowo-rozrywkowolifestylowym pod nazwą „PTV”, adresowanego do różnych grup widzów,  w szczególności do kobiet z pokolenia Z, Milenials i X; − Program miał być nadawany całodobowo przez 7 dni w tygodniu;  − Zgodnie z deklaracjami zawartymi w tabeli D.4 formularza „Informacje Programowe”, w tygodniowym czasie nadawania w godz. 6.00-23.00 nadawanych miało być osiem rodzajów audycji realizujących serialowo-rozrywkowo- lifestylowy charakter programu (nie mniej niż): informacja – 5%, publicystyka – 2%, film fabularny – 30%, dokument – 2%, audycje rozrywkowe – 25%, edukacyjne – 2%, poradnicze – 5%, inne rodzaje – 1%; − Zarówno w tygodniowym jak i miesięcznym czasie nadawania programu  w godz. 6.00-23.00 specjalizacja serialowo-rozrywkowo-lifestylowa miała zajmować nie mniej niż 72%; − W tygodniowym czasie nadawania programu powtórki miały zajmować 75%; − W kwartalnym czasie nadawania programu przewidywany procentowy udział audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim miał wynieść 35%, a audycji europejskich 55%. Kwoty te były wyższe od minimalnych przewidzianych  w art. 15 ust. 1 i ust. 3 ustawy o radiofonii i telewizji; − Przewidywany procentowy udział w dobowym czasie nadawania  programu audycji i innych przekazów niepochodzących od wnioskodawcy,  tj. niewytworzonych przez wnioskodawcę ani na jego wyłączne zamówienie, ani we współdziałaniu z innymi nadawcami miał wynieść 30%; − Z analizy wniosku wynika, że planowany program spełniałby zadania wynikające z art. 1 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji przed wszystkim  w zakresie dostarczania informacji i komentarza do bieżących wydarzeń, udostępniania dóbr kultury i sztuki oraz dostarczania rozrywki.
3. W części technicznej wniosek zawierał niezbędne informacje i załączniki. Wnioskodawca przedstawił dane o planowanej bazie technicznej, która pozwalała na produkcję, realizację i emisję programu telewizyjnego w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie ósmym.
4. W części ekonomiczno-finansowej Wnioskodawca przedstawił założenia finansowe w zakresie realizacji projektu programu telewizyjnego rozpowszechnianego w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie ósmym. Wniosek zawierał kompletną dokumentację finansową Wnioskodawcy  i jego akcjonariuszy – spółek Magyar Broadcasting Co. Zrt., IKO Holding Kft., BusinessHelp Kft. Jako źródła finansowania przedsięwzięcia wskazano środki własne Wnioskodawcy. W celu udokumentowania wskazanego źródła finansowania projektu, do wniosku załączono sprawozdania finansowe Wnioskodawcy za lata 2021-2023, zaświadczenie bankowe z dnia 25 kwietnia 2024 r. wystawione przez Bank MBH Nytr. z siedzibą w Budapeszcie oraz zaświadczenie bankowe z dnia 23 kwietnia 2024 r. wystawione przez OPT Bank Nytr. z siedzibą w Budapeszcie. KRRiT stwierdziła, iż według załączonych do wniosku dokumentów i informacji Wnioskodawca udokumentował możliwość finansowania przedsięwzięcia telewizyjnego w zaplanowany we wniosku sposób. 


Jak dla mnie ten kanał o wiele bardziej zasługuje na koncesje niż niestety dosyć mizerny projekt o Fratrii. Mam nadzieje że TV2 podobnie jak MWE Networks złoży odwołanie gdyż jego pomysł na kanał PTV był w gruncie rzeczy bardzo dobry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem ten artykuł i zapowiedzi kanału wydawały się lepsze perspektywistycznie niż chociażby Antena HD, bo w zapowiedziach zapowiadali teleturnieje, filmy i seriale z różnych stron świata, koncerty i estradowe wydarzenia no i co z tego że zapowiadali też kabarety może one nie były by w PTV tak nachalnie emitowane jak na innych kanałach w tym Antenie HD? Ciekawe jakie produkcje kostiumowe i biograficzne i historyczne miał w planach emitować ten kanał? Czy jest szansa że może jak nie uda im się odowołać to jeśli będzie konkurs na zagospodarowanie Mux 5 bezpłatnego to ten nadawca ponownie wystartuje? A czy nie mogą oni uruchomić emisji satelitarnej i kablowej?

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...