Janio Opublikowano 16 Marca Udostępnij Opublikowano 16 Marca (edytowane) 37 minut temu, white snake napisał(a): Nie nie zmieniałeś w ustawieniach fabrycznych dekodera? Nic nie zmieniałem. Zauważyłem dzisiaj jak tańczyły dziewczyny, ze obraz nie nadąża za ruchem w czasie podskoków czy machania rękami. Będę jeszcze obserwował. Teraz wpadło mi do głowy, że przyczyną spadku jakości może być zbyt wiele urządzeń połączonych przez WiFi i odbierających programy w tym samym czasie. Praktycznie to jedno urządzenie powinno być po WiFi, a następne po kablu, tak bynajmniej piszą mądre głowy jeśli chodzi o multiroom. Myślę że sieć będzie obciążona w przypadku gdy jedna osoba na laptopie ogląda mecz, druga na TV jakiś program, a trzecia przez chromcasta np. film. Wszystko po WiFi. Mogą wtedy pojawić się kłopoty w przepustowości sieci WiFi. Edytowane 16 Marca przez Janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus29 Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca Ja też tak miałem. Na większości kanałów podczas dynamicznych scen. Najlepiej to widać na kanałach Eleven. Robiłem różne rzeczy i nic to nie dało. Mam internet 1 Gb/s na 300 Mb/s. W salonie powiedziano mi, że nic z tym się nie da zrobić, bo taki sygnał idzie z centrali. Po prostu telewizja w Orange jest słabej jakości. Zrezygnowałem z telewizji u nich, założyłem sobie antenę satelitarną i mam spokój. Obraz dużo lepszej jakości i przy dynamicznych scenach nie ma rozmazania ani pikselozy. Przyjemnie się ogląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca Ja nie narzekam. Eleveny poza Eleven 4K nigdy nie grzeszyły przesadną jakością, tym bardziej na sat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janio Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca Może jest jedno wyjście. Podłączyć większość sprzętu po kablu ethernet? Tylko jak to zrobić? Ciągnąć przewody po pokojach? Router stoi w jednym pomieszczeniu a każdy odbiornik w innym. Taki np. chromecast nie ma wejścia ethernet. Będę coś myślał. A jak nie to tak zostanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca Ja mam podłączony dekoder kablem ethernetowym. Może tutaj być dobry trop, że wifi nie wyrabia i sprzęt potrzebuje stabilny sygnał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodnik Szuwarek Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca 51 minut temu, Janio napisał(a): Może jest jedno wyjście. Podłączyć większość sprzętu po kablu ethernet? Tylko jak to zrobić? Ciągnąć przewody po pokojach? Router stoi w jednym pomieszczeniu a każdy odbiornik w innym. Tak to się robiło 20 lat temu, bo wtedy WIFI jeszcze raczkowało 53 minuty temu, Janio napisał(a): Taki np. chromecast nie ma wejścia ethernet. Będę coś myślał. A jak nie to tak zostanie. Można dokupić hub. https://htpc.xyz/2022/02/25/hub-usb-typu-c-do-chromecast-4/ 11 godzin temu, Janio napisał(a): Zauważyłem dzisiaj jak tańczyły dziewczyny, ze obraz nie nadąża za ruchem w czasie podskoków czy machania rękami. Będę jeszcze obserwował. To wygląda na zbyt niski bitrate i niekoniecznie przy dekodowaniu, a już przy enkodowaniu. Na Android nie da się sprawdzić parametrów dekodowania gdyż Google nie daje takiej możliwości. Wyjątkiem może być producent urządzenia z Androidem jak np. Amazon lub twórca aplikacji. Do tego pewnie TVN w Orange ma 25p co jeszcze bardziej potęguje niedoskonałości przy takiej dynamice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ktosiu Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2 godziny temu, Janio napisał(a): Może jest jedno wyjście. Podłączyć większość sprzętu po kablu ethernet? Tylko jak to zrobić? Ciągnąć przewody po pokojach? Router stoi w jednym pomieszczeniu a każdy odbiornik w innym. Taki np. chromecast nie ma wejścia ethernet. Będę coś myślał. A jak nie to tak zostanie. Nie ciągniesz kabli tylko : - kupujesz routery z MESH WiFi6 zwykle są po 2-3 w zestawie i podłączasz kablem urządzenie albo łączy się przez WIFi do najbliższego, to droższa opcja ale masz sieć LAN 1 Gbps i WiFi 300-800 Mbps w domu. - kupujesz zestaw Powerline, zwykle 2 do 4 urządzeń i wpinasz do kontaktu, podłączasz kablem 1-3 urządzenia a reszta działa na repeaterze WiFi. Zapewnia transfery na poziomie sieci 300-500 Mbps w zależności od urządzeń i jakości sieci energetycznej. Routery MESH najlepszą opcją do spokojnie można obsłużyć duży dom 2-3 kondygnacyjny jedną siecią nie tracąc na jakości połączenia i mieć sieć domową przynajmniej ma poziomie 500-1000 Mbps. Do wyboru w miarę tanie zestawy Tenda Nova, TP-Link Deco, Amazon eero itp, osobiście korzystam z rozwiązań NETGEAR Orbi Mesh WiFi 6 Tri-Band System ale to najdroższe systemy cenowo ok 3-5 tyś za zestaw, tańsze wychodzą ok 1000 zł za 3 sztuki i zapewniają sieć LAN i WiFi w obrębie 100 m w granicach 1 Gbps. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janio Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca @Ktosiu Wydaje mi się że zestaw wzmacniaczy Powerline dwa urządzenia byłby odpowiedni. Propozycja godna zastanowienia. A czy można dołożyć jeszcze dekoder i stworzyć tzw. multiroom. Do multiroom dodają dekoder Sagemcom UHD88. Skoro na Google Chromcast 4HD nie ma aplikacji Orange TV Go. żeby odbierać na drugim TV trzeba stworzyć multiroom. Chociaż jak pisałem wcześniej nie jestem zadowolony z jakości obrazu w dynamicznych scenach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polinik18 Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca Mam 3 dekodery w oreng i ta pikseloza jest i na dekoderach po wifi I po kablu eternet najgorzej to wygralada przy programch na żywo i meczach czy transmisjach sportowych dodam że czasem canal + wygrala lepiej w aplikacji na tv jak w oreng na dekoderze Swego czasu oreng miała problem z programem canal+4k mecze na żywo sie zacinały teraz tego problemu nie ma ale wycofali ofertę dla nowych z canal + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca (edytowane) W AMA operator "tłumaczył" taki stan rzeczy, że taki sygnał dostaje od nadawcy.. Co do C+ to korzystam też z aplikacji. Dobrze, że jest za free w ramach umowy. Podczas lotów, obraz na TVN 7 był słaby, na Eurosport zdecydowanie lepiej to wyglądało. Edytowane 17 Marca przez white snake Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janio Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca (edytowane) 58 minut temu, polinik18 napisał(a): Mam 3 dekodery w oreng i ta pikseloza jest i na dekoderach po wifi I po kablu eternet najgorzej to wygralada przy programch na żywo i meczach czy transmisjach sportowych dodam że czasem canal + wygrala lepiej w aplikacji na tv jak w oreng na dekoderze Swego czasu oreng miała problem z programem canal+4k mecze na żywo sie zacinały teraz tego problemu nie ma ale wycofali ofertę dla nowych z canal + No właśnie i dlatego nie jestem zbytnio zadowolony. Zastanawiam się czy się nie wycofać. Dla mnie to jest jakiś dyskomfort. Chociaż powinno być bez wad. Przecież to leci po światłowodzie jak oni to mówią po kablu. Pickselozę to miałem kiedyś przy necie 8/10 Mb/s, ale nie przy 100Mb/s kiedy 4k i 8k można oglądać. Zastanawiam się czy nie dołożyć ze dwa transmitery sieciowe sygnału. Zastępują kabel. Edytowane 17 Marca przez Janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus29 Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca (edytowane) U mnie dekodery działały w Orange po kablu ethernet, około 2 metry od Funboxa 6 do pierwszego dekodera i około 10 m do drugiego a jakość była taka, jak napisałem. Taką jakość telewizji ma Orange i żadne zabiegi tego nie poprawią. Moim zdaniem szkoda pieniędzy na dodatkowy sprzęt, bo to nic nie da. Muszą to zrobić u siebie, bo taki mają sygnał. Ogólnie jest problem, ale Orange udaje, że tego nie widzi albo tnie koszty, dając sygnał słabej jakości. W każdym razie, tak to nie powinno wyglądać. W końcu jak za coś się płaci to i jakość powinna być przyzwoita. Niby taki dostają sygnał od dostawców, ale nie wien czy to prawda. Sąsiedzi mają internet i telewizję od lokalnego dostawcy a sygnał telewizji do ich dostawcy dostarcza Jambox i obraz jest super. Żadnej pikselozy podczas dynamicznych scen. Najlepiej to widać jak np. leci konfetti. Edytowane 17 Marca przez adamus29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 18 Marca Udostępnij Opublikowano 18 Marca Obejrzałem specjalnie program na TVN "Draq Queen", który bądź co bądź jest wymagający. Nie zauważyłem pikselizowania, jakiegoś rozmazywania obrazu. Było akceptowalnie. Miałem sat i UPC przez moduł, czy był świetny obraz? Polemizowałbym. Na sat jest mocno obcinany bitrate, dużo kanałów w SD to widać. W UPC obraz też nie był taki, aby nazwać go super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janio Opublikowano 18 Marca Udostępnij Opublikowano 18 Marca Coś jest na rzeczy. Obserwuję reklamy i inne sceny i wszystko jest ładnie. Może jak są programy na żywo to obraz nie nadąża. Chyba tak musi być. Wzmacniacz sieciowy dołożę, ponieważ i tak korzystam z repatera bo za duża odległość od routera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 18 Marca Udostępnij Opublikowano 18 Marca Oczywiście przed podłączeniem Orange czytałem opinie. Zapobiegliwie zanim powiesiłem telewizor podłączyłem antenę z naziemną..i dobrze zrobiłem. Telewizja to tylko dodatek. To co ma dobrą jakość zwykle jest w serwisach streamingowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca Po tygodniu testów i ogólnego użytkowania zdecydowałem się na wymianę z powrotem na IWU 200. Ale trzeba było samemu się przekonać. Na ten moment Android TV jako przystawka z telewizją jak dla mnie to niezbyt dobre połączenie. - menu, opis programów, informacje o telewizji, bardziej przyjazne i przerzyste na IWU 200 -dźwięk mnie trochę denerwował, coś było nie tak. - płynność nie była do końca idealna - wisienką na torcie było jak mi apki zaczęły klatkować, ciąć gdy obraz był w ruchu. Wsparcie techniczne było bezradne i doradzili wymianę. Zatem wróciłem do poprzedniego urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janio Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca U mnie 4K Multi na razie bez uwag. Za to dostałem dekoder 4K IWU 200 jako drugi do multiroom. Na razie trudno mi powiedzieć cokolwiek ponieważ coś jest nie tak. Dekoder się zainstalował po kablu ethernet. Wszystkie komunikaty, wyświetlanie , pilot, przełączanie w porządku. Problemem są kanały. Znalazł kanały ale przy wybraniu np. TVP 1 widać pasek na dole informacyjny, ale ekran czarny, głosu brak. Odbiera jakieś programy info od orange, diagnostykę, jakieś BBS, Arirang i inne. Nie odbiera tych polskich. Dzwoniłem do Orange, zapisali sprawę, maja się zająć. Podobno coś na serwerach? Mimo wszystko jest to wnerwiające. Człowiek zamawia, płaci ,a tu o[beep]wo. Czeka może naprawią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca Multi- moim zdaniem to po prostu aplikacja Orange GO zapakowana w pudełku z innymi aplikacjami. Lepszym i może jakościowo na plus rozwiązaniem byłoby bezpośrednio wczytanie przez system Smart w telewizorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janio Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca 34 minuty temu, white snake napisał(a): Multi- moim zdaniem to po prostu aplikacja Orange GO zapakowana w pudełku z innymi aplikacjami. Lepszym i może jakościowo na plus rozwiązaniem byłoby bezpośrednio wczytanie przez system Smart w telewizorze. Tak 4K Multi to taki trochę Android. Jest kilka aplikacji, ale jest też gniazdo USB nie wiem na razie do czego? Póki co pracuje. Zobaczę jak w praktyce. IWU200 niem gniazda USB. Trzeba uruchomić multinagrywarkę. Mam problem z połączeniem przez WiFi. Po kablu wszystko śmiga. Po WiFi nie chciał mi się połączyć. Nie ma wyboru nazwy sieci i połączenia z menu dekodera. U mnie będzie po kablu, ponieważ 4K multi odbiera przez WiFi. Nie wiem tylko po jasną cho....ę dają na siłę telefon stacjonarny i komórkowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janio Opublikowano 11 Maja Udostępnij Opublikowano 11 Maja Po miesiącu odbierania mój dekoder 4K Multi zaczął szwankować. Pilot nie przełączał kanałów ani funkcji. Po zresetowaniu nie złapał przewodu ethernet ani sieci WiFi. Szukanie kanałów w nieskończoność. Wymieniłem w punkcie Orange na taki sam egzemplarz. Wszystko skonfigurowało się bez problemu. Odbiór i pilot działają bardzo dobrze. Zobaczymy na jak długo?Dobrze że chociaż nie ma problemu z wymianą. Pani z punku Orange zachęcała, że w razie czego przychodzić i wymieniać. Nie dzwonić na infolinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 12 Maja Udostępnij Opublikowano 12 Maja @Janio mi wystarczył tydzień, aby po testach tego urządzenia go z powrotem wymienić na IWU 200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janio Opublikowano 12 Maja Udostępnij Opublikowano 12 Maja (edytowane) 4 godziny temu, white snake napisał(a): @Janio mi wystarczył tydzień Zgadza się. Tylko teraz są jakieś inne warunki wymiany. Zadzwoniłem na infolinię żeby o tym powiadomić i mieć pretekst do wymiany w punkcie mi najbliższym. W punkcie powiedziała że może wymienić ale na taki sam dekoder. Jeszcze miesiąc czy dwa temu podobno można było wymienić na dowolny. Najgorsze jest to że będąc pod domem z nowym dekoderem zadzwoniła do mnie pani z punktu i powiadomiła że facio z infolinii wpier... mi jakiś pakiet (Netflix i coś tam jeszcze i dodatkowe opłaty). Mi chodziło tylko o wymianę dekodera. Jakaś bezczelność ze strony gostka z infolinii. Dobrze że kumata pracownica punktu Orange. Jak pisałem wcześniej na 4K Multi wszystko śmiga nawet lepiej niż na poprzednim. Jeszcze jedna wiadomość. Wymieniają owszem, ale sprzęt idzie do naprawy, nowe opakowanie i do następnego abonenta. Edytowane 12 Maja przez Kiler Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.