Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, Zuzia napisał:

Przyznam, że nie rozumiem tego napawania się wynikami.

No w 2 lata 1 mln abonentów w Polsce to dużo. A w Holandii 1mln na 18 mln to jeszcze większy sukces. CANAL+ nie chciał podać liczby, to czego się boi? Że blado wypadnie przed Viaplay?

26 minut temu, Zuzia napisał:

Ja oczekuję bagatelka, polskich napisów do filmów i seriali, bo z takimi elementarnymi sprawami Viaplay nie radzi sobie od startu do tej pory. 

I nie musi, bo ma dobre wyniki, proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adamus A ja mam słonia w karafce :).

@tenktoś Coż, zapewne analitycy liczyli na 10 mln. abonentów :D. W tym momencie to Netflix po paru miesiacach niełaski jest znowu na topie jeśli chodzi o stock.

@Zuzia Tak jak nikt nikomu nie każe ogladać Zenka, tak nikt nie zmusza nikogo do Viaplay. Zwłaszcza skoro istnieją tak doskonałe jakościowe alternatywy jak szwajcarskie Sky.

Niestety, forumowym ekspertom-hejterom Viaplay pozostały jedynie wymysły i róznego rodzaju oderwane od rzeczywistości porównania, bo usługa rozwija się zgodnie z założeniami.

Może UOKIK do końca roku coś tam wysmaży w temacie tych kilkudziesięciu skarg, które otrzymał to będziecie mieli swój sukcesik, ale na razie proponuje się nie kompromitować.

Choć i tak doceniam brak dyskusji o tym, że na pewno Viaplay liczy tych co nie płacą i coś tam jeszcze (mimo, że kont testowych od kilku miesięcy nie robią :)).

@kisiel95 W punkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kisiel95 napisał:

No w 2 lata 1 mln abonentów w Polsce to dużo. A w Holandii 1mln na 18 mln to jeszcze większy sukces. CANAL+ nie chciał podać liczby, to czego się boi? Że blado wypadnie przed Viaplay?

I nie musi, bo ma dobre wyniki, proste.

W Holandii Viaplay ma postępowanie przed tamtejszym urzędem konsumenckim, jest w toku. Nie jestem orędowniczką Canal+, krytykowałam ich jak było za co. Ale oni istnieją już wiele lat, a mam pewne wątpliwości, czy Viaplay tyle utrzyma się na rynku. Jednak ja się pytam, kiedy oni uporządkują polskie napisy i ścieżki dźwiękowe? Jak będą mieć dwa, czy trzy miliony subskrybentów? Bo płacę teraz i teraz chcę oglądać zamiast roztrząsać co tam na giełdzie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Zuzia napisał:

Bo płacę teraz i teraz chcę oglądać zamiast roztrząsać co tam na giełdzie słychać.

Nikt nie każe Ci płacić. Ba możesz wziąć usługę łączoną i sumarycznie, albo jeszcze coś dostać, albo skalkulować, że mniej płacisz za Viaplay.

 

8 minut temu, Zuzia napisał:

Ale oni istnieją już wiele lat

I boją się pokazywać wyniki swojej pracy, gdzie okaże się, że w 2 lata Viaplay osiąga podobne liczby. U mnie jest historia, że klub piłkarski, co miał 10 lat osiągnął tyle, co klub na tamtą porę 60 letni (okręgówka) i potem zaczął wyprzedzać. To przyszedł inny burmistrz, i doprowadził do zniszczenia rozwijającego się klubu. Teraz tylko jeden klub gra w A klasie i z niej nie wyjdzie.

 

 

Edytowane przez kisiel95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kisiel95 napisał:

Nikt nie każe Ci płacić. Ba możesz wziąć usługę łączoną i sumarycznie, albo jeszcze coś dostać, albo skalkulować, że mniej płacisz za Viaplay.

A Tobie nikt nie każe uzasadniać zwykłego braku profesjonalizmu i lekceważenia klientów. Tym jest właśnie wrzucanie mnóstwa pozycji bez polskich napisów, pomijając już to, jakie przygody się trafiają niekiedy podczas transmisji sportowych. Swoją drogą, jakbyś nie miał Kodi jako alternatywy, może inaczej byś śpiewał skazany na ich cudowną aplikację.

 

24 minuty temu, kisiel95 napisał:

I boją się pokazywać wyników swojej pracy

Jednak mnie interesuje czy mam tam co oglądać i jak to wygląda, a nie jakieś debaty "okołogiełdowe". Jeszcze bym rozumiała jak ten entuzjazm wybuchłby, bo wprowadzili np. 4K dla sportu albo wrzucili jakieś perełki filmowe w dużej ilości. A tu "liczby", hurra. To jest wręcz komiczne. 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to, że ogólny Wynik w Polsce jest lepszy, niż ogólna jakość serwisu i marketingowa opinia jego odbiorców o nim. ;)

O czym to świadczy? Moim zdaniem o tym, że ten serwis trafił „w swój moment” nie tylko w naszym kraju, a krytykowana jakość paradoksalnie jest na tyle dobra, że pozwoliła Viaplay stworzyć bazę abonencką (pojedynczych subskrybcji) i tych „powracających” oraz sporą bazę dystrybucji swoich treści przez zewnętrznych dostawców. Krótko mówiąc: ich model biznesowy w Polsce (i nie tylko) się sprawdził.

Pytanie brzmi, jak ten serwis będzie wyglądał powiedzmy za kilka (5 lat), bo jestem przekonany, że do sukcesu Viaplay „ przyklei się” ktoś inny, w postaci inwestora, który np. zaproponuje wzmocnienie infrastruktury technicznej.

Edytowane przez Toma441
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




...Nie jestem orędowniczką Canal+, krytykowałam ich jak było za co. Ale oni istnieją już wiele lat, a mam pewne wątpliwości, czy Viaplay tyle utrzyma się na rynku...


argument nie trafiony zupełnie. Canal+ powstało w 1984 roku, a Viasat czyli właściciel Viaplay powstał w 1989 roku to raz, a dwa usługa Viaplay istnieje od 2007 roku, natomiast konkurencyjne myCanal (odpowiednik Canal+Online) od 2013 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Zuzia napisał:

Swoją drogą, jakbyś nie miał Kodi jako alternatywy, może inaczej byś śpiewał skazany na ich cudowną aplikację.

Jak pisałaś Viaplay współpracuje z autorem wtyczki na rynki skandynawskie.

 

Jestem daleki od uzasadniania, taka jest opieszałość państwa, na które płacimy podatki.

 

Poza tym lekceważenie? W Play 4 na 6 przypadków zawsze dostałem jakiś zwrot, jak nie działało jak należy. Części, czy całości kwoty, którą przeznaczam na Viaplay w abonamencie.

Edytowane przez kisiel95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kisiel95 napisał:

Jak pisałaś Viaplay współpracuje z autorem wtyczki na rynki skandynawskie.

Współpracowało, dało dostęp do API, a pierwotny deweloper już od dawna wtyczką się nie interesuje, rozwijają ją inni. Tak, czy owak, Viaplay ma akurat pozytywny stosunek do sprawy i za to można ich pochwalić. Jak również za to, że nie obniżają jakości (jak choćby polski Canal+). Ale minusów w tej usłudze jest niestety sporo i napuchnięta baza, czy ekspansja na nowe rynki, nie rekompensują ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Zuzia napisał:

Ale minusów w tej usłudze jest niestety sporo i napuchnięta baza, czy ekspansja na nowe rynki, nie rekompensują ich

NIe na tyle, aby ludzie z niej nie korzystali. Sam jestem ciekaw serwisu MEGOGO, ale na razie nie skorzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kisiel95 napisał:

Poza tym lekceważenie? W Play 4 na 6 przypadków zawsze dostałem jakiś zwrot, jak nie działało jak należy. Części, czy całości kwoty, którą przeznaczam na Viaplay w abonamencie.

Brak napisów PL był zgłaszany ponad rok temu, do dziś ich nie dodano, także można powiedzieć, że jest to wybitne lekceważenie. W między czasie przybyło multum pozycji również bez stosownych napisów i cały czas są takie dodawane. Wiem, bo akurat filmy i seriale oglądam. Poza tym, to, że Ty dostajesz jakieś zwroty "dla potrzymania relacji" z operatorem, nie znaczy, że wszyscy tak mają.

3 minuty temu, _Artek_ napisał:

Jak mają obniżać coś co już jest niskie?:) 

Teoretycznie, mogą przyciąć w wybranych przeglądarkach i na urządzeniach bez certyfikacji do 540p jak czyni właśnie Canal+ także zawsze może być gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Viaplay podało łącznych i obecnych aktywnych subskrycji,nie byłoby tematu. Sam przeszedłem z Elewen ( 15 zł) do nich(34 zł),bo przejęli bundes ligę.Obecnie,gdy Lewandowskiego nie pokazują,wróciłem do elewenu.Nie mniej,potrafili przyciągnąć do siebie,promocjami (17 zł) i to się chwali.W innych platwormach canal+,polsat, samego pakietu sportowego, nie da się wykupić i to jest porażka.!!! Dlatego wolę Wp pilot,gdzie można wykupić sam elewen,a kanały podstawowe,bez reklam,dostałem,gratis.Myślę,że takich,jak ja,(o ograniczonej kasie)jest spora ilość osób.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mam,ograniczony dostęp z mux 8(praktycznie zero siła i jakości),dlatego czasami z tych programów,tam korzystam.Jestem ,,niedzielnym" kibicem,dla Lewandowskiego,Świątek ,chętnie zapłacę,ale jak na razie wszystkie mecze Barcelony przekazuje canal +,ale, jak na mój budżet,trochę za dużo.!

Edytowane przez zefir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj https://satkurier.pl/news/222344/1-mln-subskrybentow-viaplay-w-polsce.html znajduje się wyjaśnienie pojęcia "Subskrybent Viaplay":

 

Cytat

Subskrybent Viaplay jest definiowany w raporcie grupy jako „klient, który ma dostęp do Viaplay i dla którego udostępniona została metoda płatności. Viaplay Group raportuje tylko opłacone subskrypcje, w przypadku których płatność została otrzymana bezpośrednio od klienta końcowego lub od organizacji partnerskiej”.

 

Mówimy tylko o opłaconych subskrypcjach, które są aktywne na konkretny dzień (tj. 30.09.2022 r., stanowiącego koniec 3. kwartału 2022 r.) czy o wszystkich klientach, który choć raz w tym kwartale mieli opłaconą subskrypcję? Przykładowo, ja przestałem subskrybować Viaplay na początku września - czy taka osoba jak ja została wliczona do raportu czy nie?

 

Bez wątpienia Viaplay ma bardzo duże grono subskrybentów w Polsce (tego nie kwestionuję). Ciekawi mnie bardziej to, czy takie osoby jak ja są wliczane do tego raportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, _Artek_ napisał:

Będzie duży wzrost liczby klientów od canal+ przy przedłużeniu viaplay można dostać za 0,5 lub 10zł. 

 

Owszem, ale Viaplay od "sztuki" z C+ zapewne dostaje więcej niż to co klient dopłaca w C+. Dzięki temu robią kapitalny interes, a C+ za taniochę dokłada klientom Viaplay tylko dlatego, aby nie stracić ich zbyt wielu.

Edytowane przez grreg2084
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bgmnt napisał:

Hm. Zaskakująco celne podsumowanie tych ciągłych wywodów o bitrate i rozdzielczości, nie tylko w tym temacie...

Bo jak widać do użytkowników - tych zwykłych - nie z tego forum, przemawia oferta, a nie magiczne „bitrate”. Gdyby jakość była tak dramatyczna, jak pisze się tutaj oraz oferta, tak beznadziejna, jak również pisze się tutaj…To Viaplay swojej pozycji by nie uzyskał. Paradoksalnie liczą się liczby na koniec miesiąca i kwartału, a nie bitrate. Co nie znaczy, że nie powinni pracować nad podniesieniem jakości, natomiast prawda jest taka, że klasyczny subskrybent treści Viaplay nie zaprząta sobie głowy specyficznymi technikaliami, o których tu mowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielczość i bitrate, czy stabilność usługi nie liczą się, ważna ilość subskrypcji i jak akcje stoją. Bo tym kieruje się przeciętny użytkownik serwisu streamigiowego :)

W przypadku Viaplay nie ma mowy o liczbach jeśli chodzi o bitrate transmisji, bo jest to cyfra 5 Mbps. Ciekawe, czy kiedyś dobiją do magicznych 8 Mbps jakie ma Canal+ czy DAZN, wątpię.

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grreg2084 napisał:

 

Owszem, ale Viaplay od "sztuki" z C+ zapewne dostaje więcej niż to co klient dopłaca w C+. Dzięki temu robią kapitalny interes, a C+ za taniochę dokłada klientom Viaplay tylko dlatego, aby nie stracić ich zbyt wielu.

 Użytkownika końcowego nie interesuje deal między firmami. 
Płacę 5zł za całą ligę angielską i KSW dla mnie to atrakcyjna cena :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Toma441 napisał:

natomiast prawda jest taka, że klasyczny subskrybent treści Viaplay nie zaprząta sobie głowy specyficznymi technikaliami, o których tu mowa.

 

Owszem, zwłaszcza, że mówimy o narzekaniach na forum specjalistycznym. Warto zauważyć, że tutaj aktywnie na temat Viaplay wypowiada się kilkadziesiąt osób (podobnie jak na Twitterze). A typowy Kowalski nie zajmuje się banialukami typu bitrate itp. Tylko niestety wiele osób tutaj uważa, że ludzie masowo rozumują tak jak oni.

 

Ja już dawno pisałem o tym, że jedni płaczą, a inni płacą. Viaplay wielki biznes robi na tych drugich, których jest znacznie więcej niż tych pierwszych. Widocznie Skandynawowie uznali - prawdopodobnie słusznie - że nie warto zwracać uwagi na "płaczków" (no chyba, że UOKiK skutecznie przywoła ich do porządku, ale o tym szybko się nie przekonamy).

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grreg2084

Najgorsza jest ta dwubiegunowość i brak "honoru".

Ciągle niektórzy sugerowali, że Viaplay zaraz upadnie, że nikt tego nie będzie chciał abonować, bo przecież 4K w Canal+ i jak można oglądać w jakości VHS z opóźnieniem itd.

I jakby się okazało, że mają 100 tysięcy abonentów to byłaby ogromna satysfakacja. Ale jak mają milion (a C+ przestaje w ogóle podawać wyniki) to jest nagle gadka, że przecież liczby sa nieważne i komiczne.

No cyrk :). A wystarczyłoby albo napisać "myliłem sie", albo po prostu nie komentować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zuzia napisał:

Rozdzielczość i bitrate nie liczą się, ważna ilość subskrypcji i jak akcje stoją. Bo tym kieruje się przeciętny użytwkownik serwisu streamigiowego :)

 

Zrozum, że to co jest istotne dla grupy użytkowników tego forum, to…jest istotne dla pewnej grupy użytkowników tego forum. I tyle. Nie są to pojęcia reprezentatywne dla ogółu konsumentów treści telewizyjnych, czy aplikacji streamingowych. To forum nie reprezentuje w żaden sposób większości. Większość to bierni użytkownicy, dla których apka, bądź kanał TV „ma działać”. Dane pokazują, że treści i ich forma dostarczane przez Viaplay są wystarczające, aby odnotowali wzrost w danym okresie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...