Skocz do zawartości

Viaplay - pytania, problemy, komentarze


Anita Kaźmierska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@raiders25 jeśli nie dostałeś odpowiedzi na reklamację to oznacza, że została ona uznana w całości. Dobrze w reklamacji wnosić o coś konkretnego np. rekompensatę finansową lub okres darmowej subskrypcji.

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zuzia napisał:

@raiders25 jeśli nie dostałeś odpowiedzi na reklamację to oznacza, że została ona uznana w całości. Dlatego dobrze w reklamacji wnosić o coś konkretnego np. rekompensatę finansową lub okres darmowej subskrypcji.

Według  Polskiego prawa  tak ,ale jakie prawo obowiązuje Viaplay ? Polskie czy skandynawskie .... a może jakieś inne jeszcze ( malta... )  .

Domagałem się zwrotu  kosztów(  za 3 miesiące )   ,na czacie bot mi zaproponował  rabat chyba 11zl na nast  miesiąc ,zresztą wrzucałem tu skriny z tej rozmowy ... odmówiłem .

 

Ja zrezygnowałem z tego w czerwcu ,napisałem również opinię  na temat ich usług przy rezygnacji  nawet się nie łudzę ze ktoś  to przeczytał .

Dla mnie ich usługa to jawne  naciąganie i robienie klienta w  balona .

 

 

3 minuty temu, mrozio11 napisał:

Ja wczoraj rano wysłałem im maila, poprosiłem o zwrot kosztu miesięcznej subskrypcji. Zobaczymy, jak się do tego ustosunkują. Ostatnim razem zaproponowali 25% zniżki na kolejną subskrypcję, więcej tym razem też się nie spodziewam :(

Daj znać  jak dostaniesz  odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, raiders25 napisał:

jakie prawo obowiązuje Viaplay ? Polskie czy skandynawskie

W Polsce obowiązuje polskie prawo w zakresie procesu reklamacji usługi, @aandin wysłał nawet zapytanie do UOKiK w tej sprawie - myślę, że podzieli się z nami odpowiedzią, gdy ją dostanie, i wtedy rozwiane będą wszelkie wątpliwości.

Ważne, by wysyłać formalną reklamację, na pogaduszki z botami domyślnie zaprogramowanymi na zbywanie klientów szkoda czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, raiders25 napisał:

Według  Polskiego prawa  tak ,ale jakie prawo obowiązuje Viaplay ? Polskie czy skandynawskie .... a może jakieś inne jeszcze ( malta... )  .

 

W przypadku klienta przebywającego na terenie RP, Viaplay ma obowiązek podporządkować się polskiemu prawu (podobnie jak google, facebook czy inni "obcokrajowcy" świadczący usługi online w PL). Gdyby było inaczej, to z łatwością można byłoby obejść prawo i reklamować w Polsce zakazane prawem gry hazardowe itp.

 

7 minut temu, mrozio11 napisał:

Ostatnim razem zaproponowali 25% zniżki na kolejną subskrypcję, więcej tym razem też się nie spodziewam :(

 

Należy pamiętać o tym, że nie macie obowiązku przyjmowania zniżki na kolejną subskrypcję; macie prawo żądać zwrotu analogicznej kwoty z bieżącej subskrypcji. Godząc się na przyszły rabat, będący formą rekompensaty automatycznie jesteście zobowiązani do opłacenia kolejnej subskrypcji (a z oczywistych względów macie prawo nie być tym zainteresowani).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przez przeglądarkę, via www jak było pisane na poprzedniej stronie. I wtedy działa.

Ale nie ma pewności, że wszystkim. W Viaplay nic nie jest oczywiste i pewne poza podwyżką :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carmelo napisał:

Możecie włączyć transmitowany wczoraj magazyn Premier League? Miał być dostępny do obejrzenia przez 48h a próbując go odtworzyć wyskakuje komunikat " Nie można uruchomić, ta transmisja jest zakończona "

Teraz bez problemu (smartfon, Viaplay app)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka odpowiedź na reklamację, czy jest zgodna z prawdą bo ja widziałem 720p czyli HD ready a nie full hd:

 

Dzień dobry!

Dziękujemy za feedback!

Rozumiemy jak najbardziej, pracujemy nad wszelkimi zgłaszanymi błędami. Przy Premier League obecnie oferujemy full HD. Więcej informacji pod tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj doszła do mnie odpowiedź z UKE. Kopiuję w całości

 

 

Szanowny Panie,

spolka ma siedzibę w Szwecji  zatem podlega pod prawo szwedzkie oraz prawo europejskie.

Sugeruję, aby skorzystał Pan ze wsparcia Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK). ECK działają we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej, a także w Norwegii iIslandii.

Powinien się Pan skontaktować z polskim ECK, którego dane adresowe podaję poniżej: 

 Europejskie Centrum Konsumenckie

PlacPowstańcówWarszawy1
00-950 Warszawa

Tel: +48/022 5560118

Mail: ECCNET-PL@ec.europa.eu

www:  www.konsument.gov.pl

Centrum przyjmuje skargi zgłoszone na piśmie oraz poprzez formularz na swojej stronie internetowej.

Dodatkowo wskazuje, że konsument powinien wybrać właściwe centrum zgodnie z jego krajem stałego pobytu.

 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, piotrekj66 napisał:

Taka odpowiedź na reklamację, czy jest zgodna z prawdą bo ja widziałem 720p czyli HD ready a nie full hd:

 

Dzień dobry!

Dziękujemy za feedback!

Rozumiemy jak najbardziej, pracujemy nad wszelkimi zgłaszanymi błędami. Przy Premier League obecnie oferujemy full HD. Więcej informacji pod tym

Od kiedy 720p to full HD? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aandin to w końcu UOKiK, czy UKE? A jakie konkretnie pytanie im zadałeś? Bo, że jako podmiot zarejestrowany w Szwecji podlegają pod tamtejsze prawo, wiadomo z samego regulaminu Viaplay:

Cytat

Niniejszy Regulamin oraz wszelkie spory lub roszczenia z niego wynikające (w tym spory lub roszczenia pozaumowne) podlegają przepisom prawa szwedzkiego i zgodnie z nim będą interpretowane.

Jednak dalej:

Cytat

Niniejszy Regulamin nie ogranicza żadnych praw ochrony konsumenta, które mogą przysługiwać Użytkownikowi zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w kraju zamieszkania Użytkownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, aandin napisał:

Dzisiaj doszła do mnie odpowiedź z UKE. Kopiuję w całości

 

Szanowny Panie,

spolka ma siedzibę w Szwecji  zatem podlega pod prawo szwedzkie oraz prawo europejskie.

 

Skoro pisałeś do UKE, to otrzymałeś oczywistą odpowiedź. Ich statut działalności jest zupełnie inny niż w przypadku UOKiK i jak najbardziej słusznie wskazali Tobie, że zgodnie z ich interpretacją działalność Viaplay podlega pod prawo szwedzkie oraz europejskie.

 

Skargi należy pisać do UOKiK, gdyż to oni mają posiadają stosowne uprawnienia do kontrolowania podmiotów zarejestrowanych za granicą, świadczących usługi na terenie Polski. Do tego UOKiK może skorzystać z odpowiednich narzędzi kontroli, w tym z zakupu kontrolowanego.

 

Zresztą UKE zajmuje się zupełnie czym innym niż UOKiK (np. naruszeniem prawa w zakresie telemarketingu, niewłaściwą wymianą informacji pomiędzy operatorami). W szczególnych przypadkach UKE i UOKiK ze sobą współpracują. Tak czy siak, w przypadku Viaplay zgłoszenia muszą płynąć do UOKiK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UKE jest właściwym urzędem jeśli chodzi o polskich operatorów telekomunikacyjnych. Jak wspomniał już @grreg2084 właściwym będzie UOKiK w przypadku firm zarejestrowanych za granicą, a świadczących usługi na terenie Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aandin napisał:

No tak, ja pisałem do UKE bo kiedyś dzięki nim wygrałem z TP. To do nich wtedy wysyłałem screeny że speedtest. Na pewno jednak to nie zmieni postaci rzeczy. Ja ich zapytałem pod czyją jurysdykcję podlega Viaplay. Odpowiedź jest jednoznaczna. Kto nie wierzy niech pisze do UOKiK.

 

Ty ciągle nie rozróżniasz oczywistej kwestii, UKE i UOKiK to nie jest to samo (mają różne kompetencje i zakres obowiązków). W ramach kompetencji posiadanych przez UKE, Viaplay nie podlega pod polskie prawo (to oczywista sprawa). Jednak w przypadku kompetencji posiadanych przez UOKiK sprawa wygląda zupełnie inaczej (w największym skrócie mówiąc: UOKiK sprawdza czy usługi świadczone przez poszczególne podmioty gospodarcze na terenie RP nie naruszają polskiego prawa; to, gdzie jest zarejestrowany dany podmiot nie ma żadnego znaczenia, liczy się miejsce świadczenia usług).

 

Podam Tobie przykład:

 

1) Klient mieszkający w Polsce zgłasza Viaplay reklamację (wykupiona usługa we wskazanym czasie nie działała poprawnie) i żąda naprawienia szkody.

2) Viaplay się przyznaje i proponuję rabat w wysokości 25% na przyszłe zamówienie.

3) Klient się nie zgadza. Żąda zwrotu z tytułu bieżącego zamówienia (w ramach opłaconej subskrypcji, gdzie wystąpił problem).

4) Viaplay odmawia, zgadza się tylko na udzielenie przyszłego rabatu.

 

W takim momencie pojawia się pytanie: czy propozycja rabatu na przyszłe zamówienie można uznać za właściwą rekompensatę? Jeśli klient zgodzi się na to, to sprawa automatycznie się zamyka. Jeśli NIE, to wygląda wszystko zupełnie inaczej. Viaplay nie może żądać od klienta dokonania kolejnej płatności, aby "rekompensata" została zrealizowana (tak naprawdę to nie jest rekompensata, tylko ulga handlowa). Nawet jeśli zapłacisz tylko 75% wartości przyszłej subskrypcji, to Viaplay z tego tytułu osiąga kolejny przychód. A rekompensata polega na tym, że zostaje naprawiona szkoda (np. w postaci częściowego zwrotu uiszczonej opłaty za nienależycie wykonaną usługę).

 

Wyobraź sobie inną podobną sytuację, jednak w przypadku banku. Załóżmy, że bank od klienta przez 12 miesięcy niesłusznie pobierał dodatkowe opłaty w wysokości 10 zł na miesiąc (łącznie 120 zł). W odpowiedzi na reklamację, bank zamiast zwrotu wszystkich niesłusznie pobranych środków proponuje inne rozwiązanie: przez następne 24 miesiące na wszystkie usługi zostanie udzielony  łączny rabat w kwocie 5 zł na miesiąc (łącznie 120 zł). Jako klient nie masz obowiązku zgodzić się na taką propozycję, gdyż w celu otrzymania pełnej "rekompensaty" byłbyś zobowiązany do posiadania konta w banku przez kolejne 24 miesiące (jeśli wcześniej zamkniesz rachunek bankowy, reszta "rekompensaty" Tobie przepadnie).

 

Bazując na powyższych przykładach: bank nie może narzucić Tobie żadnych warunków w celu otrzymania rekompensaty (w tym przypadku konieczności posiadania u nich konta przez co najmniej 24 kolejne miesiące). Podobnie sprawa ma się w Viaplay: w celu otrzymania rekompensaty nie mogą Tobie narzucić konieczności wykupienia kolejnej subskrypcji.

 

UOKiK ma szeroki zakres kompetencji, w tym:

- sprawdza czy dany podmiot właściwie uwzględnia reklamacje klientów;

- ustala czy rekompensaty zostały przyznane we właściwy sposób (bez narzucania jakichkolwiek warunków).

 

Ponownie to podkreślę: UOKiK posiada możliwość weryfikacji działalności jakiegokolwiek podmiotu gospodarczego, świadczącego usługi na terenie RP (bez względu na miejsce rejestracji działalności gospodarczej danego podmiotu). Aby postępowanie mogło zostać faktycznie wszczęte przez UOKiK, należy ich "zalać" masą skarg na Viaplay (z oczywistych względów UOKiK nie zajmuje się każdym zgłoszeniem, a szczególną uwagę zwraca na działalność tych podmiotów, wobec których pojawiają często podobne skargi); po prostu, im więcej niezadowolonych klientów wyślę właściwie udokumentowane skargi do UOKiK tym są większe szanse, że się tym zajmą.

 

W zgłoszeniu do UOKiK bardzo ważne jest to, aby proces reklamacyjny na linii Viaplay-klient został dokładnie opisany i udokumentowany. Nie ma konieczności udokumentowania samych problemów, jakie są widoczne na Viaplay (samo w sobie to nie jest dowodem w sprawie, druga strona może z automatu powiedzieć, że to problem wynikał z winy internetu u klienta). Dzięki temu, że UOKiK posiada dostęp do takiego narzędzia prawnego jak zakup kontrolowany, we własnym zakresie będą w stanie udokumentować czy problemy z właściwą realizacją usługi faktycznie ma miejsce, a jeśli TAK, to czy podmiot ten właściwie reaguje na zgłoszone reklamacje.

 

A zadawanie pytań UOKiK pytań typu pod czyją jurysdykcję prawną podlega Viaplay nie ma sensu. UOKiK analizuje konkretny problem, a nie bazuje na ogólnikach. Dopiero, gdy złożysz oficjalną skargę do UOKiK na naganne praktyki ze strony Viaplay oraz podobnie zrobią inni, to dopiero wtedy się dowiesz czy faktycznie UOKiK się tym zajmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, leonk1974 napisał:

Do mnie jutro kurier ma przyjechać z umową Play na Play Now z Viaplay za 20 zł na 24 miesiące. Chciałem tylko zapytać czy jak mam nieaktywne konto Viaplay to będę mógł się na nie zalogować z Play czy trzeba utworzyć nowe?

Gdzie ty tam masz pakiet z Viaplay za 20 zł? Najtańszy pakiet z Viaplay przez 24 miesiące to Podstawowy za 25 zł (gdy jesteś abo Play) lub 35 zł (gdy nie masz umowy w Play)

@Adamus opisując swoją umowę miałeś na myśli pakiet podstawowy, czyli za 35 zł (bez abo w Play). Taniej nic nie widzę z linku który udostępniłeś. Chyba, że jestem ślepy 🙂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też odpisali dość szybko dzisiaj.

 

Dzień dobry!

Przepraszam za niedogodności odnośnie naszych usług. Dział IT obecnie nad tym pracuje, problem tyczy telewizorów LG.

Proszę wejść aplikacje Viaplay > Ustawienia> Pomoc techniczna.

Podane informacje proszę wysłać, można je przepisać ale znacznie łatwiej będzie wysłać po prostu zdjęcie.

Pomoże to deweloperom rozwiązać sprawę.

Dziękuję za zgłoszenie, miłego dnia!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, raiders25 napisał:

Daj znać  jak dostaniesz  odpowiedź

No właśnie otrzymałem odpowiedź, nie wiem jednak jak ją skomentować. Winę za ich serwery zrzucili na dostawce, czyli w zasadzie kogo?
 

Cytat

Dzień dobry!

Dziękuję za wiadomość. Odnośnie wyżej wspomnianej rozgrywki niestety dostawca zawinił, jak najbardziej rozumiem frustrację. 
Na ten moment nie przewidujemy rekompensaty.

Miłego dnia!

Pozdrawiam, 

Marta

Edytowane przez mrozio11
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ty tam masz pakiet z Viaplay za 20 zł? Najtańszy pakiet z Viaplay przez 24 miesiące to Podstawowy za 25 zł (gdy jesteś abo Play) lub 35 zł (gdy nie masz umowy w Play)
@Adamus opisując swoją umowę miałeś na myśli pakiet podstawowy, czyli za 35 zł (bez abo w Play). Taniej nic nie widzę z linku który udostępniłeś. Chyba, że jestem ślepy .

Jestem abonentem Play i nie brałem tego ich boxa więc wyszło 20 zł.
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, marian_w napisał:

Oczywiście, myślisz że jak Polsat dostaje dobry przekaz to zmniejsza jakość wszystkim, czy tylko oszczędza pasmo na satelicie?

Mundial 2018 z satelity Cyfra+ przekaz TVP 1 miał 7 Mb/s , w UPC przekaz  na TVP 1  przekraczał 17 Mb/s - na telewizorze FHD obraz był referencyjny. 

Dostał dobry przekaz🤣 Zabawny jesteś widziałeś ramki i jak to wyglądało w informacjach na Polsacie? Ale opowiadaj dalej bo nie widziałem jak to wygląda w UPC.

 

19 godzin temu, torre24 napisał:

Dobrze, że Ty wiesz lepiej jak to wyglądało na moim telewizorze. Poza tym nigdzie nie napisałem, że na PS było idealnie - było DUZO LEPIEJ niż na streamie WHU-MC na C+ Online.

Tak sie składa że nie tylko ty masz ofertę z PS🤣 Jak ten mecz wyglądał dużo lepiej niż WHU-MC to nie mam pytań😂 Akurat i jedna transmisja i druga była dość słaba. Nie wiem na czym to prównywałeś bo tu  ludzie oglądają nawet na 32 calach o tabletach nie wspomnę.

49 minut temu, mrozio11 napisał:

No właśnie otrzymałem odpowiedź, nie wiem jednak jak ją skomentować. Winę za ich serwery zrzucili na dostawce, czyli w zasadzie kogo?
 

Są niewninni bo to wina tylko serwerów. Zaraz wpadnie Boguś i ich wytłumaczy i usprawiedliwi. Ale jak widać są coraz bardziej bezczelni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, czerstwy napisał:

Dostał dobry przekaz🤣 Zabawny jesteś widziałeś ramki i jak to wyglądało w informacjach na Polsacie? Ale opowiadaj dalej bo nie widziałem jak to wygląda w UPC.

 

Gdybyś widział to byś nie pisał tych bzdur. Ja mecz Barcelony na Polsacie Sport oglądałem na 55 calowym Sony FULHD.

Ten sam mecz nagrany na Telewizorze UHD 4K nie wygląda już tak dobrze. Niestety telewizory 4K skalując 1080i do 4K degradują obraz i jest to najbardziej dokuczliwe na meczach piłkarskich podczas dynamicznych akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...