Skocz do zawartości

DEKODER na karte a odstapienie od umowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na allegro kupiłem dekoder na karte.

 

Okazało się że paczkomat nie otwiera sie.

 

Poinformowalem sprzedawcę.

 

Paczka wróciła do sprzedawcy.

 

Okazało się ze sprzedawca aktywowal pakiet start na 30 dni co jest w zestawie.

 

I przy każdej wysyłce to robi.

 

Czyli jak ktos kupi to może I po tygodniu odbierze paczke moze być tydzień w plecy z ogladaniem

.

Poinformowal mnie ze nie mogę odstąpić od umowy.

 

W opisie oferty nie znalazłem tego

Zapisu że po aktywacji nie mozna zrezygnowac z zakupu.

 

Jak wiadomo do odbioru jest potrzebny dekoder i karta.

 

Jak to wygląda prawnie ?

 

Brak wyraźnej informacji ze po aktywacji nie mozna zrezygnowac.

 

Mam print screeny tej oferty.

 

I tam nic nie ma wyraźnie napisane.

 

Na pytanie :

 

 

Mogę prosić numer seryjny dekodera oraz numer karty ?

 

Sprzedawca odpisał:

 

 

Sprzedawana przez nas usługa jest anonimowa. Nie przechowujemy numerów kart i dekoderów powiązanych z Kupującym.

 

Jakie mam prawa w tym przypadku ?

Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Kwestie te regulują przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm.).

 

Najprościej mówiąc, kupiłeś produkt wraz z wykonywaną usługą, jeżeli wyraziłeś zgodę na jej rozpoczęcie przed upływem 14-dni, tracisz prawo do odstąpienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgody nie wyraziłem.

 

Kupiłem dekoder z pakietem start I tyle.

 

Nie miałem zamiaru bo od razu aktywować.

 

Śmierdzi wałkiem bo nawet nie wiedzą niby jaki mam numer dekodera i numer karty.

 

Żadnej informacji nie ma że nie mozna odstąpić od umowy.

 

Wprowadzanie klientów w błąd.

 

W jaki sposób klient zawierający umowę o dostarczenie treści cyfrowych wchodzi w ich posiadanie? W przeciwieństwie do klasycznego sklepu internetowego nie są one wysyłane pocztą lub kurierem. Najczęściej “dostawa” takich treści odbywa się przy pomocy elektronicznych kanałów komunikacji — np. e-mail. Innym sposobem może być udostępnienie klientowi miejsca w serwisie, w którym może on korzystać z  treści cyfrowych. Bez względu na to w jaki sposób klient będzie otrzymywał treści cyfrowe, ścieżka ta powinna być dokładnie opisana w regulaminie.

Ważną kwestią jest również poinformowanie klienta w regulaminie o tym, jakie są wymogi techniczne, które umożliwią korzystanie z treści cyfrowych. Tytułem przykładu sprzedaż kursów on-line (do których klient otrzymuje dostęp na specjalnej platformie) wymaga od klienta posiadania między innymi:

komputera lub urządzenia mobilnego z dostępu do Sieci;

aktualnej przeglądarki internetowej;

urządzenia pozwalającego odtwarzać dźwięk.

Wymagania te będą oczywiście różniły się w zależności od rodzaju sprzedawanych treści cyfrowych, jednak każdorazowo konsument powinien zostać o nich poinformowany.

Ponadto, ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, obliguje sprzedawcę do poinformowania konsumenta o funkcjonalności treści cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony.

W przypadku sprzedaży treści cyfrowych bardzo istotna jest kwestia ich ewentualnego zwrotu (tj. skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy). Zgodnie z treścią art. 27 ustawy o prawach konsumenta:

Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (...).

Fragment cytowanego przepisu jest zrozumiały, jednak jeśli przeniesiemy go na grunt dostarczania treści cyfrowych w Internecie, pojawić się mogą pewne wątpliwości. Otóż co w przypadku, jeśli klient zakupi we wspomnianej już księgarni internetowej e-book, przeczyta go, a następnie — zgodnie z  przysługującym mu na mocy ww. przepisu uprawnieniem — zwróci plik sprzedawcy, dodatkowo wcześniej wykonując jego kopię?  

Ustawodawca przewidział taką sytuację i wprowadził w zapis, który chroni przedsiębiorców przez takimi praktykami. Zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta — opisującym wyjątki, w których klient traci prawo do odstąpienia od umowy zawieranej na odległość:

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Przykładowym rozwiązaniem, stosowanym przez sklepy internetowe oferujące treści cyfrowe jest informacja, która pojawia się w ostatnim etapie finalizacji zamówienia. Konsument  otrzymuje informację, że po rozpoczęciu spełniania świadczenia przez przedsiębiorcę, utraci prawo odstąpienia od umowy określone w art. 27 ustawy o prawach konsumenta.

Następnie na stronie internetowej pojawia się pytanie, czy konsument wyraża zgodę na to, że po zawarciu umowy przedsiębiorca rozpocznie spełnianie świadczenia i konsumentowi nie będzie wtedy przysługiwało prawo odstąpienia. W razie wyrażenia przez konsumenta ww. zgody, konsument utraci ustawowe uprawnienie do odstąpienia od umowy.

 

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy

 

 

Punkt który jest nie zapisany w opisie oferty.

 

Tzn . przedsiębiorca nie informuje o utracie prawa odstąpienia od umowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do tnk i poproś o date aktywację karty i numer z którego to zrobiono.

W aukcji musi być wyraźna informacja że sprzedają produkt aktywowany i i że tracisz prawo do zwrotu.

 

Jeśli niema informacji możesz oddać, nie kupowałeś produktu który kurier aktywował i tydzień oglądał przecież :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie sprzedawca stosuje chwyt marketingowy aby nie musiał obsługiwać zwrotów. @Master2012sprawa wydaje się dość prosta - jeśli nie było w aukcji informacji że karta jest aktywowana przed wysyłką, to masz prawo do zwrotu. W przeciwnym razie takiej możliwości nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kupując na tej aukcji zgodziłeś się na aktywację usługi w dniu wysyłki. Co jest wyraźnie opisane w aukcji.

2. W warunkach zwrotu jest informacja o ograniczeniach od odstąpienia od umowy z powodu:

 

Ograniczenie prawa do odstąpienia

Treść cyfrową, niezapisaną na nośniku materialnym, z której kupujący zgodził się skorzystać.

Reguluje to zapis w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf

 

Rozdział 4 art 38 punkt 13

 

13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

Można by się było kłócić o brak informacji o punkcie 1 art. 38  Rozdział 4 wyżej wymienionej ustawy tj.

 

1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

 

f39fdcdfc535b1bb.png

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowym rozwiązaniem, stosowanym przez sklepy internetowe oferujące treści cyfrowe jest informacja, która pojawia się w ostatnim etapie finalizacji zamówienia. Konsument  otrzymuje informację, że po rozpoczęciu spełniania świadczenia przez przedsiębiorcę, utraci prawo odstąpienia od umowy określone w art. 27 ustawy o prawach konsumenta.

Następnie na stronie internetowej pojawia się pytanie, czy konsument wyraża zgodę na to, że po zawarciu umowy przedsiębiorca rozpocznie spełnianie świadczenia i konsumentowi nie będzie wtedy przysługiwało prawo odstąpienia. W razie wyrażenia przez konsumenta ww. zgody, konsument utraci ustawowe uprawnienie do odstąpienia od umowy.

Brak wyraźnej informacji w opisie aukcji że jest brak możliwości odstąpienia od umowy

Brak wyraźnej informacji w opisie aukcji że jest brak możliwości odstąpienia od umowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jedynie problem z odbiorem przesyłki z paczkomatu Inpost o to poszedł spór.

 

Sprzedający zawarł zapis że aktywacja usługi w dniu wysyłki zestawu.

Więc kupujący się z tym godzi.

I pewnie informacje o ograniczeniach o odstąpieniu dostał wraz z dokumentami od sprzedającego na maila.

Wg. mnie to teraz szukanie na siłę możliwości zwrotu zakupionego zestawu który został aktywowany.

Nie bronię sprzedającego ale kupujący też powinien umieć czytać i logicznie wyciągać wniosku kupując.

 

 

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Master2012 wygląda na to że nie przeczytałeś dokładnie treści aukcji i w tym przypadku niestety nie ma podstaw do reklamacji. Jeżeli był problem z paczkomatem to należało powiadomić o tym dostawcę przesyłki i do niego zgłosić reklamację, a nie do sprzedawcy. Sprzedawca podał jasne zasady w aukcji i nie odpowiada za sprzęt dostawcy przesyłki. Dla mnie niezrozumiała reakcja z twojej strony, skoro paczkomat się nie otwierał, to dlaczego nie zgłosiłeś to do operatora paczkomatu. Wtedy pewnie by przesyłka nie wróciła do nadawcy tylko wezwano by serwis, a termin odbioru zapewne został by przedłużony.

Edytowane przez tail#
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że zgłaszalem to do inpostu. Kazali mi jeszcze raz spróbować.

 

Na stronie w opisie nie ma dokładnej informacji ze nie mozna zrezygnowac .

 

Popatrz w ta oferte sprzedawcy :

Numer oferty: 9933928713

 

jest informacja w opisie ze nie mozna zrezygnowac.

 

czyli mamy prosty przykład że tutaj nie zostałem poinformowany o braku odstąpienia od umowy .

 

tu jest przykład jak powinno to wyglądać prawnie.

 

 

 

Przykładowym rozwiązaniem, stosowanym przez sklepy internetowe oferujące treści cyfrowe jest informacja, która pojawia się w ostatnim etapie finalizacji zamówienia. Konsument  otrzymuje informację, że po rozpoczęciu spełniania świadczenia przez przedsiębiorcę, utraci prawo odstąpienia od umowy określone w art. 27 ustawy o prawach konsumenta.

Następnie na stronie internetowej pojawia się pytanie, czy konsument wyraża zgodę na to, że po zawarciu umowy przedsiębiorca rozpocznie spełnianie świadczenia i konsumentowi nie będzie wtedy przysługiwało prawo odstąpienia. W razie wyrażenia przez konsumenta ww. zgody, konsument utraci ustawowe uprawnienie do odstąpienia od umowy.

 

 

A tutaj tego brak .

 

Brak czystej informacji ktora powinna się znaleźć A jej nie ma.

 

Żeby było by to w opisie oferty A ja czytałem to bym nie kupił tego dekodera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Master2012 czytałeś dokładnie opis aukcji - aktywacja w dniu wysyłki.

 

Zakładka: Zwroty - ograniczenie prawa do odstąpienia

Treść cyfrową, niezapisaną na nośniku materialnym, z której kupujący zgodził się skorzystać.


Więc kupując zgodziłeś się z warunkami sprzedającego.

 

Skończyłeś jakąś szkołę albo i dwie czy nie ?

Nauczyli czytać ze zrozumieniem i wyciągać wnioski z tego co jest napisane.

 

Czy jesteś typem człowieka co kupuje garnitur na wesele przez internet w środę - dostaje w czwartek. W sobotę idzie na wesele i poprawiny w niedzielę.

W poniedziałek zaś zwraca bo ma prawo do odstąpienia w ciągu 14 czy tam 30 dni.

 

Co do aukcji 9933928713 - zakładka zwroty - ograniczenie prawa do odstąpienia: Treść cyfrową, niezapisaną na nośniku materialnym, z której kupujący zgodził się skorzystać.

 

Taki sam zapis jest u Ciebie na aukcji 10642999959 na której kupiłeś dekoder z aktywacją usługi w dniu wysyłki:

 

52018d8a7d6e1703.png

 

 

 

 

Edytowane przez tweed77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak dzieciakiem nie jestem.

 

Umiem czytać. 

 

I trochę poczytałem i wiem jak poprawnie to powinno wyglądać  od strony sprzedawcy.

 

Sprzedawca dał ciała.

 

 

PS. Dostałem odpowiedź z UOKIK .

 

Temat mozna zamknąć.

 

Dla wszystkich informacja.

 

Mogę odstąpić od umowy.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To takie typowe - szukanie winy u kogoś, zamiast zacząć od siebie co źle się zrobiło. Napisał Ci @tweed77 wyraźnie co było w treści aukcji, a ty właśnie zachowujesz się jak dzieciak nie potrafiący czytać i nie mający nic sobie do zarzucenia, ręce opadają.

Edytowane przez tail#
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...